Harmittaako olla ihan vain Suomessa kesälomalla?
Te joilla ei ole mitään matkoja varattuna, harmittaako olla ihan vain Suomessa? Mitä kerrotte tutuille kun kysyvät että miten loma meni?
Kommentit (148)
Miten niin ei ole mitään matkoja varattuna? On mulla, mutta ei ulkomaille.
Kesä on parasta Suomessa. Ulkomaan reissut tehdään muulloin.
Tutut tietää kyllä, että matkustan ns sesonkien ulkopuolella.
Laitoin viime vuonna matkailuun sellaiset 6000 euroa niin tänä vuonna ei oo tarvetta matkustella.
Harmittaa vain se, että ei ole kavereita joiden kanssa viettää aikaa nyt lomalla.
Kun on täällä omalla huvilalla saaristossa meren rannalla, niin ei, ei harmita ihan yhtään. Ulkomaille sitten kun Suomessa on huonommat kelit.
Tultiin pariksi päiväksi kotiin pesemään vähän pyykkiä, jne ja huomenna takaisin merelle.
Vierailija kirjoitti:
Ap, minne itse menet lomallasi?
Vastausta odotetaan vai etkö vielä ole keksinyt mitä valehtelet.
Kuka kyselee toisten lomanvietoista. Itse en ole koskaan keneltäkään kysellyt eikä minulta ole koskaan kukaan kysynyt.
Jotkut vaan ovat suureen ääneen toitottaneet matkoistaan ihan kun se joitain muka kiinnostaisi.
Ei tietenkään harmita. Suomen ihanaista kesän takia meillä juuri on kesömökki, rantasaunoineen.
Monet kauniit ja lämpimät syksyn vkonloputkin, täällä vietämme, ruskapuiden kauneutta katsellen.
Ulkomailla käymme marraskuussa, lyhyt vkonloppu loma.
Ja sitten helmikuussa, viikon loma, jolloin on lapsillakin on hiihtoloma.
Suomen kesä on yksi parasta, mitä Suomessa on. Ja yleensäkin nämä Suomen neljä vuodenaikaa.
Surullista, jos ilmaston muutos tuhoaa, tämän suomalaisen vuoden kulun, muuttuvalla säällä.
Harmittaa, vituttaa. Olen suomessa ja vain omassa pihapiirissä kun rahat ei riitä edes ruokaan.
Ei harmita, olen mieluummin omalla mökillä lepäämässä ja laittamassa paikkoja kuin missään muualla.
Minä menen mökille ja käyn myös Lapissa lomallani. Se on minun näköiseni loma, eikä harmita, että tällä kertaa en ole varannut matkaa ulkomaille.
Ihan sovittu, että tämä vuosi lomaillaan kotimaassa. Talvella sitten lappiin. Mikä ongelma?
Ei harmita. Tutuille kerron, kuten asia on, että loma meni juuri kuten olin suunnitellutkin: rauhallisesti. Mitä vähemmän lomalla on ennalta sovittua ohjelmaa, sen parempi mulle. Töiden puolesta saa sitten reissata ihan tarpeeksi.
Mökki järven rannalla, oma rauhallinen ranta
Puhdas vesi ja ilma, lämpötila sopivat parikymmentä astetta. Järvivesi aamu-uinnilla raikasta ja viileää.
Työkaveri tuli juuri Kreikasta, lämpötila siellä n 40, merivesi liian lämmintä uimiseen, silti rannat täynnä ihmisiä.
Kumman AP valitset?
No ei todellakaan. Kesän takiahan tänne on matkustettu. Syksyllä taas takaisin lämpimään ja kevättalvella Alpeille ennen kesäiseen Suomeen paluuta.
ei