Harmittaako olla ihan vain Suomessa kesälomalla?
Te joilla ei ole mitään matkoja varattuna, harmittaako olla ihan vain Suomessa? Mitä kerrotte tutuille kun kysyvät että miten loma meni?
Kommentit (148)
Ei,se vain sana kertoo sinusta että kotimaasi kunniotus on sulla nolla joten painu sinne missä aurinko polttaa persekarvasi.tervemenoa luuseri.
Ei yhtään harmita. Lapset jo isoja ja muuttaneet kotoa, joten annamme heidän joilla kouluikäisiä lapsia lomailla kesällä. Me matkustelemaan sitten muuhun aikaan, eikä ole ruuhkia.
Ei harmittaisi - minulle kelpaisi viikon vaellus Tunturi-Lapin kalaisilla vesillä, mutts muu huushollin sakki halusi Alppien tienoille kaupunkilomailemaan.
Ei ole varaa reissata edes kotimaassa, olen kotona eikä harmita yhtään! Koti on paras paikka!
Kuule ei harmita. Mä en lähtis ulkomaille vaikka maksettais, suunta on aina ylöspäin.
Se olisi mulle painajainen!
Siitäkin huolimatta että fasiliteetit on kunnossa (kaunis okt meren ja järvien lähellää) en kestä Suomen kesää!
Haluan sinisen taivaan ja takuulämmön, nähtävää ja koettavaa kauniissa ympätistössä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa paskaa kysymykset vuodesta toiseen,eikö ilmasto kuulu pelastaa miksi ravaatte ulkomailla?Mitä enemmän roudaatte rahaa sinne sitä köyhemmäksi Suomi muuttuu.Mutta mitä sillä on väliä kun saadaan läski tummaksi,kun kotimaan aurinko ei riitä.
Arvostan suoraa puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei. On ok-talo sellaisella tontilla ettei tee mieli edes kesämökkiä hommata.
Tämä. Terkut omalta pihalta riippukeinusta omenapuiden katveessa.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi mulle painajainen!
Siitäkin huolimatta että fasiliteetit on kunnossa (kaunis okt meren ja järvien lähellää) en kestä Suomen kesää!
Haluan sinisen taivaan ja takuulämmön, nähtävää ja koettavaa kauniissa ympätistössä.
Samaa mieltä. Suomessa on oikeasti riskinä, ettei kesää tule ollenkaan, joten tarvitsen sen viikon takuulämmön, auringon ja uima-altaan.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa, vituttaa. Olen suomessa ja vain omassa pihapiirissä kun rahat ei riitä edes ruokaan.
Kuolo korjaa jos et ruokaa osta, miten juomapuoli ?
Ei harmita, missään ei ole niin kaunista kuin Suomessa kesällä. Enkä tajua noita, jotka menee etelään vaikka siellä 40c lämpötiloja, yrittävät ehkä eutanasiaa?
Vierailija kirjoitti:
Mökki järven rannalla, oma rauhallinen ranta
Puhdas vesi ja ilma, lämpötila sopivat parikymmentä astetta. Järvivesi aamu-uinnilla raikasta ja viileää.
Työkaveri tuli juuri Kreikasta, lämpötila siellä n 40, merivesi liian lämmintä uimiseen, silti rannat täynnä ihmisiä.
Kumman AP valitset?
Ohis, mutta minkä lämpöinen vesi on liian lämmintä uimiseen?
Suomessa vedet on minulle aina liian kylmiä.
No katsotaan mitä keretään ennen kesän päättymistä, lomahan mulla on aina. Touko-kesäkuun vaihteessa oltiin jo Kreikassa, lokakuussa uudestaan. Nyt siellä turhan kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita, missään ei ole niin kaunista kuin Suomessa kesällä. Enkä tajua noita, jotka menee etelään vaikka siellä 40c lämpötiloja, yrittävät ehkä eutanasiaa?
Kohta 10 vkoa tulee täyteen ja tänään tähän mennessä korkein lämpötila 34 astetta. Pehmeää lämpöä kuin pumpuli eikä sellaista pistävää ja häikäisevää kuin Suomessa. 40 tuskin ylittyy tänäkään vuonna
Lämpöön tottuu 2 päivässä, kylmään ei koskaan.
Harmaus, tuuli ja sade ei ole mun mielestä kaunista. Sori siitä!
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita. Se sama ohjelmatoimisto siellä ulkomaillakin pitäisi olla ja meidän perheessä keliakiaa joten ruokienkin suhteen pitäisi olla tosi tarkka. Kauhea suunnitteleminen ennen lähtöä aina ja säästyy hän näin rahaakin.
Ymmärrän, minulla laktoosi-intoleranssi, matkustan kyllä ulkomailla mutta eivät ne ole ns ruokakeskeisiä reissuja.
Harmittaako ap asua kerrostalossa? No sinunlaisillehan ne lomamatkat on tarkoitettukin. Pääsee ankeita kotioloja edes hetkeksi pakoon.
Eipä ollenkaan. En ole lämmön perään, joten sitä ei tarvitse lähteä mistään hakemaan. Ja rakastan Suomessa vihreyttä, valoisia kesäiltoja, järviä, saaristomerta.
Voin kyllä toisinaan käydä myös ulkomailla, ei minulla sitä mitään vastaan ole, mutta juuri parhaillaan mieheni on reissussa, minä en tällä kertaa viitsinyt lähteä mukaan ulkomaille.
Ei harmita yhtään kun on oma valinta. En tykkää matkustella ja viimeksi olen ollut ulkomailla 10 vuotta sitten.
Ei lämpöisestä ja kauniista Suomesta kesällä kannata pois lähteä. Sen takia suomalaiset juuri matkustavatkin ulkomaille pääsoin silloin, kun Suomessa ei ole kesä.
Missä minun pitäisi olla, ap?