Harmittaako olla ihan vain Suomessa kesälomalla?
Te joilla ei ole mitään matkoja varattuna, harmittaako olla ihan vain Suomessa? Mitä kerrotte tutuille kun kysyvät että miten loma meni?
Kommentit (148)
Ei harmita ollenkaan. Pari viikkoa oltiin itä-suomessa mökillä ja seuraavaksi mennään lappiin kiertelemään.
Suomessa on kesä kauneimmillaa. Mielummin menen etelän lämpöön sitten kun täällä sataa räntää ja on harmaata.
Ei, ihan oma valinta olla lähtemättä. Täälläkin on niin paljon tehtävää, nähtävää ja koettavaa. Kesällä nimenomaan on kiva matkailla kotimaassa, ulkomaille ehtii syksymmällä ja/tai alkuvuodesta.
Ei. Suomen kesä on ihana ja haluan nauttia siitä. Matkustetaan silloin, kun Suomessa ei ole kivat ilmat, eli syksyllä ja talvella.
Ei. On ok-talo sellaisella tontilla ettei tee mieli edes kesämökkiä hommata. Jokainen hetki kotona on kuin lomaa.
En ole koskaan matkustanut pohjoismaita pidemmälle kesällä. Enkä matkusta. Sen sijaan muina vuodenaikoina voisin käydä jossain ja olen aina välillä käynytkin.
Muistan edelleen noin kymmenen vuoden takaa, kun muutama parikymppinen tuttava hehkutteli kesällä seuraavalla viikolla olevaa ulkomaanmatkaansa johonkin aurinkoiseen turistikohteeseen. En toki sanonut mitään, mutta ajattelin, että mua ei saisi edes ilmaisella reissulla houkuteltua kesällä sinne, minne olivat menossa. Mutta heille se taisi olla ensimmäisiä reissuja ja varmaan siinä se ulkomaiden status oli isolla painoarvolla.
No joo, tää aloitus taisi olla päivän porvoolainen, mutta jos ei ollut, niin voin kertoa, että vanhemmiten niistä "ulkomaista" karisee hohto jos vertaa sitä suomen kesään.
Olen Suomessa lomalla koko kesän. IHANAAA
Muutoin asun ulkomailla
Ei harmita, enemmän ahdistaisi olla ihminen, jonka elämä on kiinni siitä mitä muut ajattelevat.
Suomen kesä on minusta ihanaa aikaa, en kaipaa ulkomaille. Meillä on risteily varattu ja käydään sukulaisia ja ystäviä moikkaamassa ja pelataan golfia. Talvella onneksi varattu 3viikon Thaimaan-loma, silloin haluan päästä täältä lämpimään ja valoon
Vierailija kirjoitti:
Olen Suomessa lomalla koko kesän. IHANAAA
Muutoin asun ulkomailla
Taalla on toinen 🤗
Ei harmita. Toukokuussa oltiin etelässä ja en mistään hinnasta lähtisi sinne kuumuuteen.
Minä en halua lähteä mihinkään kodistani. Muu perhe ja joitakin sukulaisia lähtee ensi viikolla reissuun. Minä nautin omasta rauhastani. Ovat jo tottuneet, että äiti ei halua matkustella.
Ei harmita. Se sama ohjelmatoimisto siellä ulkomaillakin pitäisi olla ja meidän perheessä keliakiaa joten ruokienkin suhteen pitäisi olla tosi tarkka. Kauhea suunnitteleminen ennen lähtöä aina ja säästyy hän näin rahaakin.
Kesähän on Suomen parasta aikaa. Matkustan ulkomaille syksyllä, talvella ja keväällä. Miksi matkustaisin ulkomaille kesällä?
Enemmän tuntuu harmittavan noita pässejä jotka ovat ängenneet etelään lomille, muuta ei voi tehdä kuin olla hotellissa kun on liian kuuma tai tulee kaatamalla vettä tai sitten evakuoidaan metsäpalojen tieltä ja taas kitistään.
Ei harmita, tykkään Suomen kesästä.
Enkä anna tuttavien mielipiteiden vaikuttaa siihen miten vapaa-aikani käytän, sehän on minun vapaa-aikaani.
Toivoin, että olisin vihdoin voinut viettää kesää Suomessa. Mutta ei, lomat ei ole tarpeeksi pitkät ja olen siis tuomittu kesänviettoon täällä 35-40 asteen kuumuudessa. Rannat on ihania, mutta yleinen arki vaikeaa kun kaikki asioiden hoito pitää ajoittaa vain iltaan.
Mä olen hyvä keksimään ohjelmaa ja tekemistä lähiseudulla. Uimarantoja, päiväretkiä, meille uusia nähtävyyksiä... Kyllä kivaa tekemistä riittää vaikka ei kauas lähdetäkään.
Ei harmita.
Miksi en haluaisi viettää lomaa kotona rentoutuen?
Samaa paskaa kysymykset vuodesta toiseen,eikö ilmasto kuulu pelastaa miksi ravaatte ulkomailla?Mitä enemmän roudaatte rahaa sinne sitä köyhemmäksi Suomi muuttuu.Mutta mitä sillä on väliä kun saadaan läski tummaksi,kun kotimaan aurinko ei riitä.