Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkusteleeko joku oikeasti niin ettei syö ravintoloissa?

Vierailija
10.07.2024 |

Normisti ainakin kaksi kertaa päivässä syödään ravintolassa.

Kommentit (229)

Vierailija
181/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyhmät palsta äm mät kuvittelevat olevansa jotain kulinaristeja!

Vierailija
182/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaiden hommaa molemmat. Matkustelu ja syöminen.

Kalliiksihan se tulee ja varsinkin ulkona syöminen. Työelämässä ollessani kävin joskus etelänlomalla. Usein söin hotellihoneessa sämpylöitä ja join pullosta vettä ja jälkruoaksi jokin hedelmä. Tavaratalon ruokaosastolla myytiin valmista lasagnea, jota sai ostaa mukaan toivomansa määrän. Ei ollut varaa käydä ravintolassa syömässä. Tuntui myös ikävältä mennä yksin ulos syömään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Airbnb ja omat ruuat kaupasta, ai että!

Vierailija
184/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoka hifistelijät näyttävät vallanneen ketjun. Minulla on kotona vain oliiviöljyä. Mausteina käytän vain suolaa ja mitä tämä kuivatuote on? Jauhoja? Pastaa? Ne on helppo ostaa kaupasta. Ei kai kukaan sentään lomalla leivo, joten se vehnäjauhokin on aika turhaa. Yksi kattila ja paistinpannu riittää kyllä huoneistohotellikokkaamiseen. Ehkä olen vaan helppo syöjä. Minulle riittää siihen lautaselle mozzarellapallo, tomaatti, vähän leipää, hunajamelonia ja vaikka kinkkuleikkele viipale tai kalapihvi tai kanapihvi. 

Mozzarellapallossa on yli 500 kilokaloria. Tuollainen mättö pitääkin riittää kelle tahansa.

125 gramman mozzarellapallossa on n. 280kcal.

rasvaa 17%, energiaa 226kcal/100g.

Vierailija
185/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootit avaavat kannattamattomia ravintoloita, en mene vaan syön omat eväät!

Vierailija
186/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinhän se riittää. Mutta tosiasiassa siinä 125 g mozzarella pallossa on 290 kcalia. Mikä kyllä sekin on ihan tarpeeksi. Rasvaa siinä on 22g ja myös se sama 22 g proteiinia. Joten mitä parhain lomaruoka.

Vierailija
187/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin viime reissulla rytmi meni niin, että aamupala joko hotellissa tai jos oli yksityisen kautta majoitus, niin itse tehden. Sitten eväät mukaan ja päiväretkelle. Eväät syötiin myöhäisenä lounaana. Illalla joko pikaruokapaikassa tai tehtiin itse ruokaa majapaikassa.

Kyseessä oli kyllä USA:n muutaman osavaltion road trip, joten rytmi ja päivät oli ihan erilaisia kuin tavallisemmalla lomalla. 

Mutta esimerkiksi Thaimaassa jossa ruoka on halpaa ja hyvää, söimme lounaan ja illallisen ravintoloissa. Koskaan ei olla otettu all inclusivea, vaan aina ollaan menty ja seikkailtu siellä täällä vaikka hotelli olisi pysynyt samana koko ajan. 

Vierailija
188/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arjessa joutuu kokkailemaan niin paljon, että lomilla nauttii siitä, että saa mennä valmiiseen pöytään ja joku tiskaa vielä astiatkin.  Ruokakaupoista haetaan välipaloja ja juomista ja tutkin valikoimia mielelläni. Yleensä tuon matkoilta säilyviä ruokatuliaisia, mausteita, öljyjä tms. paikallista. 

Hotelliaamisella syödään kunnolla, sillä pärjää pitkälle iltapäivään. Hotellihuoneen jääkaappiin haetaan juustoja ym leikkeleitä ja leipää sekö hedelmiä välipaloiksi. Iltaisin etsitään joku kiva ravintola hyvältä paikalta ja syödään monta tuntia nautiskellen tunnelmasta ja jutellen mulavia.Tämä illallinen on päivän kohokohtia, jonka jälkeen on ihanaa kävellä hotelliin nukkumaan.

Vierailija
189/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ravintoloissa syöminen ja uudet makuelämykset on matkustelussa parasta. Olemme pari kertaa käyneet ystäväperheen kanssa reissussa, ja harmittaa aina ihan vietävästi kun heidän lapsensa ovat nirsoja (ja suoraan sanottuna sen verran... vilkkaita... ettei heidän kanssaan oikein parempaan ravintolaan kehtaisikaan mennä) ja haluavat aina johonkin kansainväliseen pikaruokaketjuun syömään, mitä on kotimaisessakin tarjonnassa. No, kyllähän meidänkin lapset siitä tykkää ja mennään sitten aina seuraksi. Jotenkin siitä kuitenkin jää se matkustelun suola sitten pois.

Tää mäkkärissä syöminen on kyllä yksi! Eihän ne lapset koskaan opi jos ei käy paremmissa paikoissa eikä totu uusiin ruokiin. Mieluummin matkustaisin yksin kun tekisin noin.

Vierailija
190/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reissussa ja haetaan kaupasta syötävät ja juotavat. Ei millään pysty syömään joka päivä ravintolassa. Niin kovat hinnat. Viimeisimmällä reissulla kävin kerran pizzalla ja kerran hampurilaisella lasteni kanssa. Viikon reissu oli. Hyvää ruokaa tehtiin itse ja nuotiolla makkaraa.

jauhomakkaralla ei nälkä lähde.

Vierailija
191/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reissussa ja haetaan kaupasta syötävät ja juotavat. Ei millään pysty syömään joka päivä ravintolassa. Niin kovat hinnat. Viimeisimmällä reissulla kävin kerran pizzalla ja kerran hampurilaisella lasteni kanssa. Viikon reissu oli. Hyvää ruokaa tehtiin itse ja nuotiolla makkaraa.

Nykyisin kaupassa myydään ihan 90% lihapitoisuudella olevia makkaroita. Mutta vaikka sösiiskin jauhomakkaroita, niin miksi ihmeessä silläkin ei lähtisi nälkä?

Ketju täynnä suursyömäreitä, jotka kuluttavat 6000 kcalia päivässä ja tarvitsevat jotain ihmeellisyyksiä saadakseen sen nälän pois ja kauheat maustekasat saadakseen siihen ruokaan makua. itse uskon, että saisin itseni jopa ähkyyn asti pelkillä ranskalaisilla perunoilla, mutta miksi ihmeessä tekisin niin? Onko teillä pohjaton maha? Mikä tämä juttu on, jossa pitää syödä ihan kauheat määrät ja se on se tavoite ja siltikin on muutaman tunnin päästä nälkä ja aina pitää istua ravintolaan syömään oikein kunnon aterioita. 

Olenko se vain minä, joka palaisi kaksikertaa suurempana kotiin, jos vetäisin ns. nälkää vievät ravintola-annokset kaksi kertaa päivässä?

Vierailija
192/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin kaupassa myydään ihan 90% lihapitoisuudella olevia makkaroita. Mutta vaikka sösiiskin jauhomakkaroita, niin miksi ihmeessä silläkin ei lähtisi nälkä?

Ketju täynnä suursyömäreitä, jotka kuluttavat 6000 kcalia päivässä ja tarvitsevat jotain ihmeellisyyksiä saadakseen sen nälän pois ja kauheat maustekasat saadakseen siihen ruokaan makua. itse uskon, että saisin itseni jopa ähkyyn asti pelkillä ranskalaisilla perunoilla, mutta miksi ihmeessä tekisin niin? Onk

No laihduta!

Vierailija
193/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävisin mielelläni matkoilla enemmän ravintoloissa syömässä, mutta usein on käännyttävä ovelta melun takia. Kovaääniset seurueet ja taustamusiikki josta en useimmiten tykkää. Liian suolainen ruoka on toinen syy. 

Jos tykkäät vähäsuolaisesta niin voit ainaa pyytää kokkia tekemään annoksesi vähemmällä suolalla.

Ei päde keittoihin, patoihin ja kastikkeisiin.

Vierailija
194/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinhän se riittää. Mutta tosiasiassa siinä 125 g mozzarella pallossa on 290 kcalia. Mikä kyllä sekin on ihan tarpeeksi. Rasvaa siinä on 22g ja myös se sama 22 g proteiinia. Joten mitä parhain lomaruoka.

Syötkö lomallakin jotain lehmänmaitomozzarellaa? Eikö sitten ole parempi katsoa kuvia kohteesta kotona?

Vierailija
195/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me reissataan kaikki kesät täällä pohjois-Norjassa. Harvakseltaan on ravintoloita eikä oikein intoa pyöriä ihmisten ilmoilla. Vadsøssä on käymisen arvoinen thaimat, Altassa sushipaikka ja jossain Bodøn eteläpuolella kalaravintola, siinäpä ne vakiot. Aika vähän 3 kuukauteen, tosin eilen käytiin poikkeuksellisesti Hammerfestissa pizzalla, ei olisi kannattanut (ähky).

Vierailija
196/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ravintolaruoka on monissa maissa esim Manner-Euroopassa niin suolaista, ettei sitä pysty useampaa päivää peräkkäin syömään tulematta kipeäksi. Pakko siis ostaa kaupasta tarvikkeita ja laittaa itse. Tai korvata muutama ateria hedelmillä ja porkkanoilla tms.

Suomalaiset on koulutettu siihen mauttomaan ruokaan niin että heti on vatta kuralla ja elämä sekasin jos saa jotain eksoottisempaa. 

Minulla on laktoosi-intoleranssi, siitä johtuen ns ulkona syöminen on ongelmallista. Laktoositonta ruokaa on vaikea löytää ja toisaalta uskoa etteivät jymäytä. Euroopassa tätä ongelmaa ei juuri huomioida. Ja esim Lactrase ei ole taikapilleri eli se auttaa vain vähän. Lomilla ei voi ottaa riskiä että on löysät housussa.

Vierailija
197/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai matkoilla on aina kivempi syödä ulkona. Jos ei erityisemmin rakasta kokkausta, niin tietenkin on kiva, ettei lomilla tarvitse sitten kokkailla koko perheelle ihan niinkuin arkenakin.

Esim. jos on ruokavastuussa läpi vuoden. 5 päivänä viikossa, niinkuin itse olen, s3kä sen suhteen, että pohtii ja suunnittelee mitä syödään ja sen suhteen, että myös kokkaa sen, on aika loogista, että ehkä se perheen äiti  mielummin söisi lomalla ulkona perheen kanssa kun kokkailisi loma-asunnolla joka päivä.

Riippuu myös paljon minkälaisella matkalla on ja missä majoittuu.

En nyt lukenut niin tarkkaan tätä ketjua, mutta en oikein osaa kuvitella, että esim. hotellissa majoittuvat voisi järjestää lasten ruokailun jotenkin ilman ulkona syömistä, jos ei keittomahdollisuutta huoneessa?

Kuivamuona ja protskupatukat?

Jos taas on lomapaikkana vaikka talo, jossa ihan normi keittiö on tavallaan helppoa, että ei tsrvitse aina mennä ulos syömään.

Toki siinä sitten joutuu kokkailemaan niinkuin kotonakin ja sellaisen totaalisen rentoutumiloman voi unohtaa. Se on sitten makuasia, pitääkö helpompana kahvilaan aamiaiselle tai omasta huvilassa sen mukaan miten herätään tai onko paras aamiainen valmiina hotellissa?

Oma huvila uima-altaalla tuo  niin paljon etuja verrattuna hotelliin,että yleensä olen ollut se puolella. Lasten kanssa ei oikein kiinnosta pieni kaksio hotellihuoneena ja monesti hinnatkin menee ihan tasan kummassakin vaihtoehdossa.

Tulee kyllä halvemmaksi ruokailun suhteen lomatalo.Esim. kun olemme olleet etelässä ja talo vuokrattua, usein olemme kattaneet osan päivän aterioista kaupasta ostettavilla murkinoilla , joskus jopa koko päivän ruokailut syöty huvilalla. Joskus taas illallinen ravintolassa.

Tulee hieman edullisemmaksi tuo kun kaikki ateriat ravintolassa joka päivä, vaikka ei niistä ruokaostoksista kitsastelisikaan. Eikä lomalla tarvitsekaan. Ihan älytöntä, jos menee lomalle ja pihistelee syömisissään ja juomisisaan.

Eri asia jos tietenkin on ihan sama mitä syö ja juo eli ei  ja se halvimmaksi tuleva vaihtoehto on aina ok.

Joissain lomapaikoissa on ollut jyviä ravintoloita ja joissain todella huonoja ja joitain kalliita tuotteita kuten pihvejä on saanut halvemmalla etelässä kun Suomessa, siis kotiin kokattavaksi. 

Vierailija
198/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me reissataan kaikki kesät täällä pohjois-Norjassa. Harvakseltaan on ravintoloita eikä oikein intoa pyöriä ihmisten ilmoilla. Vadsøssä on käymisen arvoinen thaimat, Altassa sushipaikka ja jossain Bodøn eteläpuolella kalaravintola, siinäpä ne vakiot. Aika vähän 3 kuukauteen, tosin eilen käytiin poikkeuksellisesti Hammerfestissa pizzalla, ei olisi kannattanut (ähky).

Norjassa oli tosi pahaa pizzaa

Toki siitä on jo 20 vuotta. Ei ollut muuta kun sellaista pannupizzaa ja ei lähelläkään pizza hutin tasoa. 

Sellaisessa k-supermarketin kokoisessa kaupassa ei käynyt Master card.

Vähän ihmettelimme.

Vierailija
199/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketju täynnä suursyömäreitä, jotka kuluttavat 6000 kcalia päivässä ja tarvitsevat jotain ihmeellisyyksiä saadakseen sen nälän pois ja kauheat maustekasat saadakseen siihen ruokaan makua. itse uskon, että saisin itseni jopa ähkyyn asti pelkillä ranskalaisilla perunoilla, mutta miksi ihmeessä tekisin niin? Onk

Eihän sen ravintolaruokailun tarvitse välttämättä olla mitään raskasta ruokaa. 

Vierailija
200/229 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh! Hyvänen aika! Onko joku erilainen kuin minä? Mitä hullutusta! Ihan oikeasti voiko olla näin? En ymmärrä ollenkaan! Huh huh!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme