Mistä halvin kompostori?
Sellainen joka kelpaa jätekompostoriviranomaiselle taajamassa.
Biojätteen keräys tuli pakolliseksi, mutta en aio ottaa jäteyhtiöltä astiaa, enkä aio muutenkaan kompostoida, mutta viranomaiselle on esiteltävä joku pömpeli. Mistä halvin kelpaava?
Kommentit (14)
Rakennat itse. Meikä teki oman vanhasta käytöstä poistetuista roska-asiasta. Reikä suotovedelle pohjaan ja alle kaukalo, mihin vesi valuu. Toinen ilmastointireikä kanteen ja siihen pikkulikka, jolla voi säätää ilmastointia. On jyrsijätiivs.
Vierailija kirjoitti:
Rakennat itse. Meikä teki oman vanhasta käytöstä poistetuista roska-asiasta. Reikä suotovedelle pohjaan ja alle kaukalo, mihin vesi valuu. Toinen ilmastointireikä kanteen ja siihen pikkulikka, jolla voi säätää ilmastointia. On jyrsijätiivs.
Ainoo kriteeri jonka löysin oli se, että pitää olla lämpöeristetty...
Vierailija kirjoitti:
En jaksa tehdä hakua sinun puolesta.
Tee ihmeessä. Hakemalla tulee vaan isosta tuutista jotain hobbyhallin muovilaatikoita, jotka ei varmasti kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Meinasin ehdottaa samaa. Myös kompostoiva käymälä helppoa rakentaa itse vanhasta roska-astiasta,ohjeita kuukkelilla löytyy.
Poistettuja roska-astioita ei löydy mistään, halvemmaksi tulee kun ostaa vaan jonkun jossa on mittari eli se lämpötilan seuraaminen on aika olennainen juttu kun kompostorista on kyse.
Odotan ,että kekkilän puolipyöreä komposti tulisi jollekin kampanjahintaan, ei ole vielä näkynyt.
Miksi sen pitää olla lämpöeristetty?
Kompostin omaavana ottaisin nyt ehkä bioastian, jonka jätehuolto tyhjentää. Pohdituttaa ainostaan jäteastian tila kovilla helteillä.
Maapallokompostori ja maailma pelastuu !!
Vanha pakkasarkku ja rakentaa sille kannellisen lautakopperon ympärille.
Vanha pieni jääkaappi, poistat rojut ja kippaat kyljelleen.
***Vanha pieni jääkaappi, poistat rojut ja kippaat kyljelleen.***
***Vanha pakkasarkku ja rakentaa sille kannellisen lautakopperon ympärille.***
Maksaaks noitten tyhjennys paljon . Skitsofreenistä pelastaa maailma kompostoimalla ja samalla työntää freijoonit suoraan ilmakehään .
En jaksa tehdä hakua sinun puolesta.