Matkusteleeko joku oikeasti niin ettei syö ravintoloissa?
Normisti ainakin kaksi kertaa päivässä syödään ravintolassa.
Kommentit (229)
Jollain vkl - viikon parin reissulla toki enimmäkseen ravintolassa mutta nyt tulee reissua lähes 10 vkoa joten ruokaa on tehty itse, käyty kyläjuhlissa syömässä ja n 2x vkossa ravintoloissa.
Ei majoituta hotelleissa kuin harvoin kaupunkilomilla, nyt esim 1 yö kun vaihdetaan maata.
Hotellin aamupalalla ja pienillä aamupaloilla pärjätään iltaan jolloin käydään ravintolassa.
Joskus kasarilla kun reissattiin vanhempien kanssa autolla, datsunin takakontissa oli sankollinen pottuja. Jos alkoi hiukomaan, niin pysäkille parkkiin, kattila tulille, voipotut naamaan ja matka jatkuu. Ei puljattu aakkosravintoloissa lounailla. En muista, että oltais koskaan syöty missään ravintolassa.
Eikä vaan missä tahansa kaupissa vaan Lidlissä!
Näin eräs hiekkalaatikolta tuttu perhe matkustaa. Rouva vielä intopiukeena selittää, kun meidän Jorma on niin hyvä kokki, ettei ravintolassa saa parempaa.
Ei se kyllä ole. Kuka vaan on parempi kokki, kun Jorma.
Neljän lapsen kanssa kuitenkin reissaavat, että jostain pitää nipistää.
Vaikka itse en suostuis reisussa kaikkia sapuskoja kokkaamaan. Välipalaa kaappiin ja menoksi. Riippuen tietty kohteesta.
Olin juuri vegasissa kaksi viikkoa enkä käynyt kertaakaan ravintolassa.
Me otetaan aina huoneistohotelli, saa keitellä aamukahvin vaikka viideltä aamulla ja juoda siinä omalla partsilla, ei tarvii hiuksia kammata ensin ja käydä suihkussa. Lounaskin tehdään lähes aina itse, se voi olla pussikeittoa ja patonkia tai joku salaatti. Illalla usein ulos syömään, etenkin jos on seuraa enemmän. Käymme yleensä jossain hypersupermarketissa autolla kerran viikossa, täytetään kaapit ja jääkaappi ja sitten lähikaupasta täydennystä.
Ravintoloissa syöminen kyllästyttää. Pitää olla oikeasti hyvä ravintola jotta niihin vaivaudun menemään, ja pari sataa per naama ruoasta joka ilta on turhan paljon vaikka rahaa siihen olisikin. Pari kertaa loman aikana on ok.
Muuten on paljon rennompaa vaikkapa grillailla oma villan uima-altaalla ja kattaa ihana pöytä kauniisiin maisemiin.
Kun lapset olivat pieniä, lomailille all inclusive -lomilla, koska ne olivat suhteessa vielä halpoja ja muutenkin elämä oli lasten kanssa hektistä ja kaipasimme itse lepoa.
Nyt teinien kanssa asumme aina huoneistoissa ja kokkaamme itse.
No onhan ruokakauppoja....Käyn paljon työmatkoilla ja kokous kestää yleensä 2 päivää. Johan mulla budjetti loppuisi kesken, jos söisin kaikki ateriat ravintoloissa, vaikka reissusta päivärahat saakin. Mulla on mukana yleensä kassissa omppuja ja joku "lisää vain vettä", ja sillä mennään tulo-ilta. Hotelliaamiainen tottakai. Jos kokouspaikalla on lounasravintola, syön halvalla siellä mutta niissä ruoka on monesti aika mautonta. Päivän kokouksen päätyttyä ostan majoituspaikkaa lähinnä olevasta ruokakaupasta illaksi syötävää ja lähden sitten kävelylenkille.
Ei se nyt ihan halpaa ole ravintolassa syödä, vaikka isoissa kaupungeissa niitä ravintoloita on melkein joka kulmalla.
Sama homma lomamatkoilla. Matkustan yleensä aikuisen tyttäreni kanssa äiti-tytär-reissuja ja käydään ravintolassa ehkä kerran tai kaksi, muuten mennään eväillä.
Sitä paitsi kun käy paikallisissa ruokakaupoissa, tekee ihan mielenkiintoisia havaintoja ja joskus jopa tulee vähän juteltua paikallisten kanssa. Itseltäni sujuu englanti, saksa ja ranska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltiin just lomalla ja täytyy sanoa että kyllästyin ravintoloihin. Joka paikassa samaa ruokaa. Joka ilta syötiin ravintolassa. Suunnittelen jo seuraavaa reissua että max puolet kokataan itse ja puolet raflassa. Huoneistohotelleissa yleensä kun majoitutaan niin on mahdollista.
Missä on kaikissa ravintoloissa samat ruoat?
Kreikassa oltiin. Samat paikalliset ruoat, samat pitsat, samat pastat, samat pihvit jne. Ainakin siltä tuntui. Vähän poikkeava oli italialaisessa mutta mieluummin kävin paikallisissa ravintoloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallisissa ruokakaupoissa käyminenhän on parasta koko reissussa.
Mäkin tykkään käydä fiilistelemässä, ja ostankin, mutta siis tyyliin jotain suklaita, mausteita, säilykkeitä. Eipä siellä hotellissa paljon pysty mitään keittelemään enkä missään nimessä kuluttaiskaan aikaani kokkaamiseen reissulla, puoliso vielä vähemmän. Tossa just taannoin oltiin tutun kanssa samaan aikaan Kreikassa, hän kyll osti paikallisesta lihakaupasta t-luupihvit ja jauhelihat sun muut ja kokkas about joka päivä, en ihan tajuu kun heti hotellin alakerrassa, ja ovelta muutama askel, olis ollut paikallisia ravintoloita.
Lomalla on ihana kokata kun on vähän erilaisia raaka-aineita, itse tehty on parempaakin kuin ruoka turistiravintoloissa.
Mä taas kokisin kauheen vaivalloiseksi hankkia kaikki ainekset, useissa paikoissa kun ei ole lähellä sellaisia kauppoja mistä sais kaiken kerralla. Erikseen haet lihakaupasta, vihannestorilta, kalakaupasta... lisäksi ainakin mitä oon jossain huoneistohotelleissa katsonu, astiat on sellasia etten tekis niillä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Hotellin aamupalalla ja pienillä aamupaloilla pärjätään iltaan jolloin käydään ravintolassa.
Joskus kasarilla kun reissattiin vanhempien kanssa autolla, datsunin takakontissa oli sankollinen pottuja. Jos alkoi hiukomaan, niin pysäkille parkkiin, kattila tulille, voipotut naamaan ja matka jatkuu. Ei puljattu aakkosravintoloissa lounailla. En muista, että oltais koskaan syöty missään ravintolassa.
Tämä sama! Ei paljon ravintoloita etsitty reissussa. Oltiin autolla Norjassa enkä muista että oltais edes huoltsikalla syöty. Trangia tulille vaan aina 😊
Ulkona syöminen on lomareissujen parasta antia
Vierailija kirjoitti:
Minä! Olen emetofoobikko enkä käy ravintoloissa edes kotimaassa. Silti nautin matkustelusta. Ostan säilyviä kuivatarvikkeita paikallisista kaupoista, välipalapatukoilla selviytyy pitkään. Paastoan myös mielelläni, joskus useitakin päiviä putkeen. En tunne jääväni mistään paitsi: nautin nähtävyyksistä, museoista, kaupunkikierroksista ja kauniista luontomaisemista. Kukin tavallaan!
Siinäpä pläjäys mielenterveysongelmaa ja itsepetosta.
Otetaan aina airbnb, jolloin syödään asunnolla aamiainen ja yleensä myös kevyt lounas. Illallinen sitten jossakin ravintolassa.
Reissussa ja haetaan kaupasta syötävät ja juotavat. Ei millään pysty syömään joka päivä ravintolassa. Niin kovat hinnat. Viimeisimmällä reissulla kävin kerran pizzalla ja kerran hampurilaisella lasteni kanssa. Viikon reissu oli. Hyvää ruokaa tehtiin itse ja nuotiolla makkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikallisissa ruokakaupoissa käyminenhän on parasta koko reissussa.
Mäkin tykkään käydä fiilistelemässä, ja ostankin, mutta siis tyyliin jotain suklaita, mausteita, säilykkeitä. Eipä siellä hotellissa paljon pysty mitään keittelemään enkä missään nimessä kuluttaiskaan aikaani kokkaamiseen reissulla, puoliso vielä vähemmän. Tossa just taannoin oltiin tutun kanssa samaan aikaan Kreikassa, hän kyll osti paikallisesta lihakaupasta t-luupihvit ja jauhelihat sun muut ja kokkas about joka päivä, en ihan tajuu kun heti hotellin alakerrassa, ja ovelta muutama askel, olis ollut paikallisia ravintoloita.
Lomalla on ihana kokata kun on vähän erilaisia raaka-aineita, itse tehty on parempaakin kuin ruoka turistiravintoloissa.
Riippuu tietty matkakohteesta, mutta mikä sit on "turistiravintola", ainakin kaupunkikohteissa kai sekä paikalliset että turistit käy samoissa ravintoloissa? Eri asia kai sitten joku keskellä-ei-mitään turisteille rakennettu kylä.
Ulkomailla ruokakaupassa käyminen on todella jännää. Tosin sen jälkeen suomalaisessa kaupassa on sitäkin ankarampaa.
En ole käynyt koskaan ravintolassa syömässä. Pelkään että niistä saisi mahataudin. En käy koskaan ruokalassa enkä baareissa, vaan ostan itse kaupasta ruuat ja otan matkaeväät. Ulkomaan matkailua en harrasta.
Ollaan usein matkailtu perheen (5 henkeä) kanssa niin, että ollaan vuokrattu talo tai asunto ja tehty ainakin aamiaiset ja yksi ruoka päivässä itse.
Tulee halvemmaksi mutta on pienten lasten kanssa myös usein helpompaa kuin etsiä joka aterialle ravintolaa, arvuutella löytyykö listalta mitään 7 vuotiaalle maistuvaa ja odotella laskua kärsimättömien lasten kanssa
Yleensä on syöty yksi ruoka päivässä ravintolassa ja sitten panostettu siihen vähän enemmän.
Lisöksi tykkään ulkomailla käydä paikallisissa kaupoissa, ostaa paikallisia elintarvikkeita ja laittaa ruokaa paikalliseen tapaan. Näistä ostosreissuista on monia hauskoja muistoja kun pienessä italialaisessa kaupassa yrittää elekielellä selittää myyjälle jotakin.