Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkusteleeko joku oikeasti niin ettei syö ravintoloissa?

Vierailija
10.07.2024 |

Normisti ainakin kaksi kertaa päivässä syödään ravintolassa.

Kommentit (229)

Vierailija
1/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan paljon reissussa ja syödään usein kaupasta ostettua ruokaa milloin missäkin.

Vierailija
2/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa halvempaa ruokaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään makkaraa nuotiopaikoilla

Vierailija
4/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Olen emetofoobikko enkä käy ravintoloissa edes kotimaassa. Silti nautin matkustelusta. Ostan säilyviä kuivatarvikkeita paikallisista kaupoista, välipalapatukoilla selviytyy pitkään. Paastoan myös mielelläni, joskus useitakin päiviä putkeen. En tunne jääväni mistään paitsi: nautin nähtävyyksistä, museoista, kaupunkikierroksista ja kauniista luontomaisemista. Kukin tavallaan!

Vierailija
5/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisissa ruokakaupoissa käyminenhän on parasta koko reissussa.

Vierailija
6/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi matkustella syömällä ravintoloissa?

Vierailija
7/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vuokrataan talo pariksi viikoksi. Käydään melkein joka päivä lounaalla, kun ajellaan pikku kylissä. Iltaisin ei enää huvita lähteä minnekään vaan kokataan itse. Usein laitetaan erilaisia tapaksia pöytään tai grillataan jotain tai ihan vain paistetaan kalaa pannulla tai keitetään pastaa. 

Vierailija
8/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on mielenkiintoista katsoi mitä herkkuja paikalliset vetävät ja mihin hintaan....

Vierailija
9/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu. Kun olemme aktiivilomilla niin silloin tulee enemmän laitettua ruokaa itse, ei pitkän patikan tai koko päivän pyöräilyn jälkeen jaksa minnekään ravintolaan mennä.

Jos taas on kevyempää lomailua, esim näyttelyissä tai museoissa kulkemista niin sitten ravintoloissa on ihan ok istahtaa. 

Itselleni ravintolassa käyminen kuitenkin on niin arkipäiväistä että en pidä sitä mitenkään erityisesti lomiin liittyvänä asiana, ennemmin tympeänä pakkona. Jos on aikaa kotona laittaa ruokaa pitkän kaavan mukaan niin se on sitä harvinaisempaa lomaluksusta. 

Vierailija
10/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa syödä ravintoloissa kahta kertaa päivässä millään. Varsinkin lomakohteissa joissa ei voi maksaa etukäteen, vaan joutuu pyytämään lopuksi laskun, niin ei. Muutaman kerran loman aikana jaksaa tuon. Odottelua että saa tilata, odottelua että saa ruokaa, tyrkytetään alkupaloja, tyrkytetään jälkiruokia, tyrkytetään kahvia, tyrkytetään viinaksia, viivytellään laskun tuomista,,, plaah. Jos tuon tekee kaksi kertaa päivässä niin ei paljon muuta ehdikkään. Lisäksi vielä alkuun sopivan ravintolan löytäminen.

Vierailija
11/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kävin ravintoloissa, mutta nykyään kokkaan paikallisista aineksista itse. Juomia nautin ravintoloissa jos on kivat näkymät. 

Vierailija
12/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolaruoka on monissa maissa esim Manner-Euroopassa niin suolaista, ettei sitä pysty useampaa päivää peräkkäin syömään tulematta kipeäksi. Pakko siis ostaa kaupasta tarvikkeita ja laittaa itse. Tai korvata muutama ateria hedelmillä ja porkkanoilla tms.

Vierailija
13/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me syömme välillä ravintolassa ja välillä asunnolla itse tehtyä ruokaa, pidemmillä matkoilla ainakin.

Vierailija
14/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin tykkään käydä fiilistelemässä, ja ostankin, mutta siis tyyliin jotain suklaita, mausteita, säilykkeitä. Eipä siellä hotellissa paljon pysty mitään keittelemään enkä missään nimessä kuluttaiskaan aikaani kokkaamiseen reissulla, puoliso vielä vähemmän. Tossa just taannoin oltiin tutun kanssa samaan aikaan Kreikassa, hän kyll osti paikallisesta lihakaupasta t-luupihvit ja jauhelihat sun muut ja kokkas about joka päivä, en ihan tajuu kun heti hotellin alakerrassa, ja ovelta muutama askel, olis ollut paikallisia ravintoloita. 

15/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran eräs henkilö sanoi minulle, että häntä ahdistaa syödä ravintolassa. Oletan, että hän matkoillakin syö vain noutoruokaa hotellissa/majapaikassa.

Vierailija
16/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolaruoka on monissa maissa esim Manner-Euroopassa niin suolaista, ettei sitä pysty useampaa päivää peräkkäin syömään tulematta kipeäksi. Pakko siis ostaa kaupasta tarvikkeita ja laittaa itse. Tai korvata muutama ateria hedelmillä ja porkkanoilla tms.

Suomalaiset on koulutettu siihen mauttomaan ruokaan niin että heti on vatta kuralla ja elämä sekasin jos saa jotain eksoottisempaa. 

Vierailija
17/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin just lomalla ja täytyy sanoa että kyllästyin ravintoloihin. Joka paikassa samaa ruokaa. Joka ilta syötiin ravintolassa. Suunnittelen jo seuraavaa reissua että max puolet kokataan itse ja puolet raflassa. Huoneistohotelleissa yleensä kun majoitutaan niin on mahdollista.

Vierailija
18/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa syödä ravintoloissa kahta kertaa päivässä millään. Varsinkin lomakohteissa joissa ei voi maksaa etukäteen, vaan joutuu pyytämään lopuksi laskun, niin ei. Muutaman kerran loman aikana jaksaa tuon. Odottelua että saa tilata, odottelua että saa ruokaa, tyrkytetään alkupaloja, tyrkytetään jälkiruokia, tyrkytetään kahvia, tyrkytetään viinaksia, viivytellään laskun tuomista,,, plaah. Jos tuon tekee kaksi kertaa päivässä niin ei paljon muuta ehdikkään. Lisäksi vielä alkuun sopivan ravintolan löytäminen.

Niin ollaan erilaisia... aamiainen hotellilla, sitten kävelyä tai joku vaikka moporeissu, riippuu missä ollaan tietty, sit jotain pientä iltapäiväpalasta. Illalla pitemmän kaavan mukaan, ihanaa just kun saa notkua ilman kiirettä ja omaa vaivaa. 

Vierailija
19/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin just lomalla ja täytyy sanoa että kyllästyin ravintoloihin. Joka paikassa samaa ruokaa. Joka ilta syötiin ravintolassa. Suunnittelen jo seuraavaa reissua että max puolet kokataan itse ja puolet raflassa. Huoneistohotelleissa yleensä kun majoitutaan niin on mahdollista.

Missä on kaikissa ravintoloissa samat ruoat? 

Vierailija
20/229 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me. Syömienn nyt vaan on huomattavasti halvempaa niin, että itse kokkaa. Tai hakee kaupasta puolivalmisteita tms.

Kahden teinin kanssa matkustleemme muutenkin niin, että vuokraamme huoneiston/talon tms. Hotellit ovat tällä kokoonpanolla järkyttävän kalliita.