2v määräaikainen sähkösopimus 8,35snt/kWh - ottaisitko?
Ei muutoksia hinnassa, ei käyttövaikutuksia tai muita kuluja (toki perusmaksu), ottaisitko? Oon niin kiikun kaakun. Tuli tarjous, mikä nyt parempi kuin vähään aikaan mikään ollut, pörssi ei ole mun juttu. Ainut mikä mietityttää, niin tuo kahden vuoden määräaikaisuus, toki on keinot purkaa se jos hinnat ihan romahtaisi, mutta kuitenkin.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi, ellei ole sähkölämmitteinen talo. Ensi kesänä taas sähkö 0c/kwh pörssissä.
Paljonko menee rahaa talon lämmitykseen A. tammi-helmikuussa? B. Kesä-heinäkuussa?
Vierailija kirjoitti:
Otin 7,99 oomilta
Siinä on se käyttövaikutus.
Otin jo.
Omakotitalo, jossa ainoat ajastettavat asiat on lämmin käyttövesi ja pyykinpesukone.
Joten pörssisähkö on hankala, kun sitä ei pysty järkevästi hyödyntämään.
Toiseksi.
Sähkö on yleensä kallista alkuillasta (16:00-21:00), jolloin ollaan kaikki kotona.
Hankala perustella sorvaamista autotallissa, jos pörssisähkö maksaa 25snt/kWh ja samalla sanoa perheelle, että nyt ei ole oikea aika pestä astioita.
Kolmanneksi.
Minulla on varaa tuohon 8,35snt/kWh, joten miksi rikkoisin hermoni ja parisuhteen pörssisähkön kyttäyksellä.
Jokaiselle on oma sähkösopimus hyvä ja minulle se on kiinteä määräaikainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi, ellei ole sähkölämmitteinen talo. Ensi kesänä taas sähkö 0c/kwh pörssissä.
Paljonko menee rahaa talon lämmitykseen A. tammi-helmikuussa? B. Kesä-heinäkuussa?
Kannattaa kysyä niiltä talon omistajilta. Vaihdoin pörssiin viime syksynä, ja laskut olleet kokonaisuudessaan halvempia kuin kiinteällä sopimuksella.
Turun Energiasta otin toukokuussa 7,99 ilman kulutusvaikutusta. Tuo kulutus vaikutus on aivan huijausta. Entinen yhtiö Väre ei suostunut tarjoamaan mitään sopimusta ilman ja silti perusmaksukin oli yli yli 8... Myyjä kovasti esitteli kuin gigantin kauppias konsanaan hänellä olevan kotona samanlainen ja vaikutuksen hintaan olleen korkeintaan muutaman euron tai sentin e edes muista sillä mitään sopimusta millä annetaan rajaton oikeus laskuttamiseen en solmi sillä perusteella, että joku kertoo tai on kirjoitettu tarinaa siitä mikä summa mahdollisesti on. Jos mustaa valkoisella lukee että hinta voi olla mitä vaan niin hinta voi silloin olla mitä vaan ja olet sen hyväksynyt joten valittaa et voi.
Vierailija kirjoitti:
Fortumilla 7,99
Myyjä sanoi että laski vähän nyt pitkään aikaan näin alas.
Näyttää olevan Fortumilla hybridisopppari tuohon hintaan. Kilpailutin vähän aikaa sitten kiinteät sähkösopimimukset ja oomilta 8,19 oli halvin.
Todellakin määräaikainen sopimus. En missään nimessä kyttää jatkuvasti pörssisähkön hintaa ja rytmitä kaikkea tekemistäni sen mukaan. Okt suoralla sähkölämmityksellä eikä mahdollisuutta edes hyödyntää yö sähköä. Lämminvesivaraajakin jatkuvalämmitteinen. Koneita esim pyykinpesukone tai tiskikone saa pitää päällä jos olet pois kotoa, eikä mielellään myöskään öisin jolloin voi olla liian myöhäistä reagoida tulipaloon tai vesivahinkoon. Joten kyllä meillä lämmitys on päällä kun on kylmä ja koneet silloin kun niitä tarvitaan tai ollaan kotona oli se sähkön hinta sillä hetkellä mikä hyvänsä. Ei elämästä pidä tehdä liian vaikeaa.
Suurin osa sähköstä menee lämpimän veden lämmitykseen joka on helppo ajastaa yöksi eli halvoille tunneille. Pyykinpesu ja astianpesukone on pientä verratuna veden lämmitykseen. Talon lämmitys on sitten toisena listalla ja siihen auttaa ilmalämpöpumppu tai kaksikin
Hyväksyinkin joo, katsoin vielä muita tarjouksia ja kaikki oli kulutusvaikutuksella tai kk kerrallaan tai pörssi.
Pahimmillaan oli viime tammikuussa kulutus 1200kW/h (muutoin 700-1000kW/h/talvikuukausi) ja laskuksi tuli n. 100e. Kaverilla samainen tammikuu 350kWh kulutuksella oli pörssisähköllä lasku saman verran kuin mulla, ja koska mun talous ei kestä tuollaisia hyppyjä talvisaikaan eikä ole mahdollista kyttäillä, niin hyväksyin tuon vakaan hinnan.
ap
En. Sähköyhtiöt eivät koskaan tarjoa määräaikaisia halvemmalla kun mitä vastaavan ajanjakson pörssisähkö maksaisi.
Ei kannata hirt täy tyä 2v määräaikaisiin. Jos haluaa turvaa esim talvikuukausille ottaa vaikka PKS Priiman ja tekee kiinnityksiä talveksi.
En todellakaan. Toukokuu 6cnt, kesäkuu 5cnt ja heinäkuu tähän mennessä 2cnt.
En kyttää, vilkaisen kerran päivässä seuraavan päivän hinnat. 10 sekuntia elämästäni hukkaan turhempaankin!
Sähkölämmitteinen okt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A Laskennallisesti (70% kaikesta) 560e
B 0e
Keskimäärin 140e kk jos lasketaan vain em 4 kuukaudella sisältäen verot, siirron ja perusmaksun.
V 23 toteutunut km 130e/kk. On mulla tuohon varaa:)
Itselläni on pörssisähkö. Laskin juuri viimeisen 12kk kulutuksen ja maksamani hinnan. Laskin hintaan sisälle myös tuon perusmaksun ja sain keskiarvoksi 8,5s/kWh (sis perusmaksu). Hinta saisi olla jonkin verran halvempi tai ilman perusmaksua, jotta kannattaisi vaihtaa kiinteään. Lämmitysmuotoni on kaukolämpö, taloudessa on ilmalämpöpumppu ja harvoin käytetty varaava takka.
Ymmärrän kyllä myös kiinteää sopparia. Silloin ei tarvitse kytätä kellonaikoja ja istua pimeässä pahana päivänä. Näinkin tuli tehtyä viime Tammikuussa...
Vierailija kirjoitti:
En. Sähköyhtiöt eivät koskaan tarjoa määräaikaisia halvemmalla kun mitä vastaavan ajanjakson pörssisähkö maksaisi.
Minä en asu missään kehitysmaassa, jossa pitää rytmittää elämä sähkön mukaan.
Reilun vuoden pörssin keskihinta 7snt ja jotain.Pysyn tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin 140e kk jos lasketaan vain em 4 kuukaudella sisältäen verot, siirron ja perusmaksun.
Minulla on määräaikaisella sopimuksella keskimäärin 25 eur/kk kerrostalokolmion sähkölasku.
Vierailija kirjoitti:
Fortumilla 7,99
Myyjä sanoi että laski vähän nyt pitkään aikaan näin alas.
Fortumin rosvoilta ei kannata kenenkään ottaa mitään,maksattavat loistavat Venäjäbisneksensä Suomikuluttajilla;samoin Saksan keikan kustannukset.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Toukokuu 6cnt, kesäkuu 5cnt ja heinäkuu tähän mennessä 2cnt.
En kyttää, vilkaisen kerran päivässä seuraavan päivän hinnat. 10 sekuntia elämästäni hukkaan turhempaankin!
Sähkölämmitteinen okt
Ei se vilkaisu ole koko totuus asiasta, joten turhaan selittelet asiaa paremmin päin. Sinä elät aina seuraavan päivän sen mukaan, mitä vilkaisu määrää.