Lapsen isä ei välitä
Tuntuu että tukehdun tähän suruun, kun lapsen isä ei välitä meistä. Ymmärän ettei välitä minusta, mutta en sitä ettei lapsesta. Kokee vain, että olemme rasite koska joutuu maksamaan elareita...olen niin yksin
Kommentit (79)
Miesnäkökulmaa tarvitaan: itsellenihän ero tuli täysin puskista ja yllättäen ja eksä voimafantasioii itsensä väellä ja vimmalla yh:ksi. En ollut tilannut mitään eroperhehelvettipaskaa joten jätin kaiken levälleen ja auki ja luovutin koko homman. Lopetin työtkin ja elatuksent maksaa kela.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi tyhmä nainen joka otti miehen vain koska se oli komea ja kuvitteli että komea mies olisi hyvä kumppani ja haluaa hoitaa lasta. Koittakaa nyt tajuta että miehessä pitää olla muutakin kuin se hyvä ulkonäkö. Ettekö koskaan kysy haluaako mies olla isä ja läsnä lapselle kun alatte niitä lapsia tekemään.
Taas yksi tyhmän vastaus.
Jos ei ole koskaan halunnut lasta, miksi välittäisi siitä?
Vierailija kirjoitti:
On sukua jotka auttaa silloin tällöin. Koen niin paljon häpeää ja surua tästä asiasta, enkä uskalla puhua siitä kellekkään.
Miksi sinun pitäisi hävetä? Et ole tehnyt mitään väärää. Mies on ehkä sitä kovasydämistä lajia, jolle merkitsee vain raha kovat arvot. Ei mitään inhimillisyyttä. Lapsesi ei menetä mitään. Siis tiedän, että lapsi kaipaa muualla olevaa isää, mutta ketään ei voi pakottaa välittämään toisesta ihmisestä. Onneksi ette joudu asumaan miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sukua jotka auttaa silloin tällöin. Koen niin paljon häpeää ja surua tästä asiasta, enkä uskalla puhua siitä kellekkään.
Miksi sinun pitäisi hävetä? Et ole tehnyt mitään väärää. Mies on ehkä sitä kovasydämistä lajia, jolle merkitsee vain raha kovat arvot. Ei mitään inhimillisyyttä. Lapsesi ei menetä mitään. Siis tiedän, että lapsi kaipaa muualla olevaa isää, mutta ketään ei voi pakottaa välittämään toisesta ihmisestä. Onneksi ette joudu asumaan miehen kanssa.
Lisään vielä, että nyt on joku mies Ruotsissa tuomittu vankeuteen, koska oli altistanut pikkuvauvan hengenvaaraan ja joku oli nähnyt ja ilmoittanut poliisille. Parempi siis teidän olla omissa oloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsen isä ei edes maksa elareita. Siis mitään kautta, enkä saa kelastakaan. Niin hulluksi ja väkivaltaiseksi osoittautui, että en halua olla missää tekemisissä mitään kautta ellei ole pakko, joten jää minun tappioksi ihan rahallisestikin, en uskaltanut alkaa mitään kautta elareita kysymään. Olkoot lapsi vanhemmiten sitten itse tekemisissä jos haluaa, mutta eipä isänsä itsekään halua.
Kyllä Kelaan kannattaa olla yhteydessä. Ei ne sotke isää siihen.
Tottakai sotkevat. Pitää olla elatussopimus, jotta lapsella olisi oikeus tukeen. Jos isä silloin jättää maksamatta, äiti voi anoa rahaa Kelalta.
Ap, vaikka oletkin surullinen, niin sun lapsi on onnekas. Olet selvästikin varsin tervepäinen vanhempi itse. Yhteiskunnalta jää pääsääntöisesti huomaamatta kuinka vahvoja monet naiset ovat. Äijä voi heittäytyä heikkouttaan vapaamatkustajaksi, mutta naiset eivät useinkaan niin tee, vaan pystyvät vaikeuksista huolimatta kasvattamaan lapsen itsekin. Itse jäin vastoin omaa tahtoani yksinhuoltajaksi 30 vuotta sitten. Mistään ei voinut ennustaa, että mies jättää perheensä, kun lapsi varttui taaperoikään.
Niille jotka vittuilevat täällä että mitäs hankkiuduit raskaaksi, niin tiedoksi, että naimisiin on menty ja lapsia on haluttu yhteisesti, mutta silti voi tulla täysin puun takaa molempien koko suvulle,että kun lapsi sitten syntyy ja sitoo vanhempiaan, mies paljastuukin kyvyttömäksi kantaa aikuisen vastuuta.Vaikka olisi maisteritutkinnot ja hienot sivistysharrastukset, hyvä asema, raitis ja ns. pidetty tyyppi. Erohan ei tarkoita, etteikö isä voisi silti huolehtia lapsestaan, mutta meillä teki minimin, eikä piiruakaan enempää. Vielä lapsen opiskeluiässäkin varmisti, ettei vahingossakaan anna lapselle mitään apua, koska ei enää ollut elatusvelvollinen.
Kuten täällä joku jo sanoikin, älä odota tai toivo mieheltä yhtään mitään. Se on ajan ja energian hukkaa. Sillä tavoin taakka helpottuu ja mieli vapautuu. Vaikka pikkulapsivuodet ovat välillä raskaitakin, ne soljuvat yllättävän nopeasti. Humps vain ja lapsi on kohta teini-ikäinen. Keskity isän sijasta huolehtimaan siitä, että annat lapsellesi kunnollisen kasvatuksen: älä rupea kaverivanhemmaksi, pidä kiinni rajoista äläkä pahoinpitele lasta tyranniksi henkisesti päästämällä hänet perheen pomoksi. Rajat ovat rakkautta, sen varsinaisen äidin rakkauden lisäksi. Luota itseesi ja tulevaisuuteen. Ei ole syytä syyllistää itseäsi tyhmäksi. Noin voi käydä kenelle tahansa. Pärjäät kyllä!
Vierailija kirjoitti:
Miesnäkökulmaa tarvitaan: itsellenihän ero tuli täysin puskista ja yllättäen ja eksä voimafantasioii itsensä väellä ja vimmalla yh:ksi. En ollut tilannut mitään eroperhehelvettipaskaa joten jätin kaiken levälleen ja auki ja luovutin koko homman. Lopetin työtkin ja elatuksent maksaa kela.
No siinä meillä on sankari.
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi tyhmä nainen joka otti miehen vain koska se oli komea ja kuvitteli että komea mies olisi hyvä kumppani ja haluaa hoitaa lasta. Koittakaa nyt tajuta että miehessä pitää olla muutakin kuin se hyvä ulkonäkö. Ettekö koskaan kysy haluaako mies olla isä ja läsnä lapselle kun alatte niitä lapsia tekemään.
Kyllä, kunnon miehessä on myös naisvihaa. Vai mitä tarkoitat? Sä et ainakaan ole kunnon mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyn puhut elareista niin ilmeisesti olet jo heittänyt miehen ulos sinun perheestä niin kuvittelitko että kun jätit miehen niin mies silti jaksaa leikkiä sinun kanssa kotia ja vieläkin tekee kaiken niin kuin sinä haluat ja huomioi sinua joka välissä? Et ole tainnut oikein sisäistää mitä ero tarkoittaa
En kuvitellut, mutta kuvittelin että haluaisi olla lapselleen isä ja huomioda häntä ja huolehtia hänestä.
Tämä sinun aloitus alkaa että mies ei välitä meistä. Meistä eli sinusta ja lapsesta? Etkös nyt kuitenkin vaadi että miehen pitää välittää sinustakin vaikka sinä jätit hänet?
Minusta siinä mielessä, että kunnioittaa lapsensa äitinään ja osallistuu lapsensa as
Sun exäsi teki viisaasti kun häipyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsen isä ei edes maksa elareita. Siis mitään kautta, enkä saa kelastakaan. Niin hulluksi ja väkivaltaiseksi osoittautui, että en halua olla missää tekemisissä mitään kautta ellei ole pakko, joten jää minun tappioksi ihan rahallisestikin, en uskaltanut alkaa mitään kautta elareita kysymään. Olkoot lapsi vanhemmiten sitten itse tekemisissä jos haluaa, mutta eipä isänsä itsekään halua.
Tottakai sotkevat. Pitää olla elatussopimus, jotta lapsella olisi oikeus tukeen. Jos isä silloin
Mun tapauksessa riitti, että isä oli tunnustanut lapsensa ja avoliitosta erottu päivänä x.
Silloin oli eri lainsäädäntö. Luulisi kuitenkin, että maksamaton elatusapu huomioitaisiin jotenkin vaikka sosiaalipuolella.
Niin tyypillistä Suomalaisten käytöstä lyödä lyötyä.
Syyllistämällä ja haukkumalla saatte lisää työttömiä mielenterveyspotilaita maahan, jota sitten kuorossa haukutte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä ihan niin mene, että Kela on joku vaihtoehtoinen elatusmaksujen maksaja, jos isää ei kiinnosta. Kela maksaa silloin, jos isä ei ole tiedossa tai on maksukyvytön. Ei muuten, vaikka olisi kuinka epämieluisaa tai orlottavaakin periä isältä.
Sairasta että ensin nainen jättää miehen ja sen jättämisen jälkeenkin kuvittelee vielä hallitsevan miehen elämää vaatimalla miestä toteuttamaan naisen etua joka naamioidaan lapsen eduksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi tyhmän vastaus.
Onhan se aina tyhmää kun kerrotaan naisen vastuu asioihin kun eihän naiset sitä vastuuta halua kantaa edes omista valinnoistaan
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää hävetä!
Tdemppiä
Jaa sen takia kun nainen hajottaa perheen mutta mies ei sen hajottamisen jälkeen leiki enää perhettä?
Eikö naiset tosiaan tajua mitä se ero tarkoittaa? Ero on ero ei ole olemassakaan vähän eroa että sen eron jälkeenkin naisella on miehen hallinta oikeus jossa pakotetaan mies tekemään niin kuin nainen haluaa ja vaatii mutta naisen ei tarvi tehdä mitään miehen hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä ihan niin mene, että Kela on joku vaihtoehtoinen elatusmaksujen maksaja, jos isää ei kiinnosta. Kela
Joo, ei todellakaan mene niin. Isältä karhutaan kyllä elarit, jos niitä kelalta äiti hakee, eli jos tarkoitus on ettei olla missään tekemisissä niin ei voi hakea kelaltakaan. Hakemattomia elareita ei huomioida esim että saisi Toimeentulotukea enemmän, vaan ne todella jää äidin tai oikeasti lapsen tappioksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole koskaan halunnut lasta, miksi välittäisi siitä?
Hän kyllä halusi lapsen kanssani, todella halusi.
Eli sinäkin olet nainen joka käyttää lasta hyväkseen omiin tarkoituksiin....