Lapsen isä ei välitä
Tuntuu että tukehdun tähän suruun, kun lapsen isä ei välitä meistä. Ymmärän ettei välitä minusta, mutta en sitä ettei lapsesta. Kokee vain, että olemme rasite koska joutuu maksamaan elareita...olen niin yksin
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo helvetin karua lapsen kannalta ja tulee jättämään jäljet. Miten sen selittää lapselle, että isä ei välitä?
Voimia teille, pakko yrittää keskittyä pieniin iloihin.
Miten selittää se että äiti on itse lapsen tehnyt ilman että isä halusi
Vierailija kirjoitti:
Ap, vaikka oletkin surullinen, niin sun lapsi on onnekas. Olet selvästikin varsin tervepäinen vanhempi itse. Yhteiskunnalta jää pääsääntöisesti huomaamatta kuinka vahvoja monet naiset ovat. Äijä voi heittäytyä heikkouttaan vapaamatkustajaksi, mutta naiset eivät useinkaan niin tee, vaan pystyvät vaikeuksista huolimatta kasvattamaan lapsen itsekin. Itse jäin vastoin omaa tahtoani yksinhuoltajaksi 30 vuotta sitten. Mistään ei voinut ennustaa, että mies jättää perheensä, kun lapsi varttui taaperoikään.
Niille jotka vittuilevat täällä että mitäs hankkiuduit raskaaksi, niin tiedoksi, että naimisiin on menty ja lapsia on haluttu yhteisesti, mutta silti voi tulla täysin puun takaa molempien koko suvulle,että kun lapsi sitten syntyy ja sitoo vanhempiaan, mies paljastuukin kyvyttömäksi kantaa aikuisen vastuuta.Vaikka olisi maisteritutkinnot ja hienot sivistysharrastukset, hyvä asema, raitis ja ns. pidetty tyyppi. Erohan ei tarkoita,
Kiitos ihanasti lohduttavasta vastauksesta, yritän pyrkiä tähän. :)
Elät vain oman näköistäsi elämää ja unohdat koko miehen. Lopeta märehtiminen asiassa, johon et voi vaikuttaa.
Sun tunteet ja ajatukset heijastuu pahimmillaan lapseen, se voi jättää jälkeen lapsen lapsuuteen ja elämään. Ei kaikilla lapsilla ole toista vanhempaa tai kumpaakaan vanhempaa, eikä se automaattisesti tarkoita, että lapsi siitä traumatisoituisi. Trauma edellyttää, että joku tekee siitä trauman.
Jos tarjoat lapselle muuten hyvän ja tasapainoisen elämän, annat hänelle ihan yhtä hyvät eväät elämään kuin mitä ns. ydinperhekin voi tarjota. Toisaalta ydinperheessä voidaan kasvattaa lasta ihan helvetillisissä oloissa, kuten aina välillä mediastakin saa lukea.
Miksi itse teet asiasta ongelman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää hävetä!
Tdemppiä
Jaa sen takia kun nainen hajottaa perheen mutta mies ei sen hajottamisen jälkeen leiki enää perhettä?
Eikö naiset tosiaan tajua mitä se ero tarkoittaa? Ero on ero ei ole olemassakaan vähän eroa että sen eron jälkeenkin naisella on miehen hallinta oikeus jossa pakotetaan mies tekemään niin kuin nainen haluaa ja vaatii mutta naisen ei tarvi tehdä mitään miehen hyväksi.
Olen kyllä yrittänyt tarjota vaikka mitä ratkaisuja. Muuttaa lähemmäksi, kuskata minne tarvii, yrittänyt kysyä mitä hän haluaa. Mutta lapsi ei kiinnosta niin ei kiinnosta, itselleni en ole häneltä vaatinut mitään jos sitö vihjailet, ei minua tarvise paapoa, vaan huolehtia lapsestaan joka luonnollisesti kaipaa isää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo helvetin karua lapsen kannalta ja tulee jättämään jäljet. Miten sen selittää lapselle, että isä ei välitä?
Tässä tapauksessa kyllä oli isä hyvin halukas hankkimaan lapsen
Vierailija kirjoitti:
Elät vain oman näköistäsi elämää ja unohdat koko miehen. Lopeta märehtiminen asiassa, johon et voi vaikuttaa.
Sun tunteet ja ajatukset heijastuu pahimmillaan lapseen, se voi jättää jälkeen lapsen lapsuuteen ja elämään. Ei kaikilla lapsilla ole toista vanhempaa tai kumpaakaan vanhempaa, eikä se automaattisesti tarkoita, että lapsi siitä traumatisoituisi. Trauma edellyttää, että joku tekee siitä trauman.
Jos tarjoat lapselle muuten hyvän ja tasapainoisen elämän, annat hänelle ihan yhtä hyvät eväät elämään kuin mitä ns. ydinperhekin voi tarjota. Toisaalta ydinperheessä voidaan kasvattaa lasta ihan helvetillisissä oloissa, kuten aina välillä mediastakin saa lukea.
Kiitos vastauksesta, annoit ajateltavaa. Tunnen itsenu niin heikoksi vielä surussa, en halunnut näin käyvän. Ehkä ajan kanssa vahvistun, ja asioista tulee parempia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sukua jotka auttaa silloin tällöin. Koen niin paljon häpeää ja surua tästä asiasta, enkä uskalla puhua siitä kellekkään.
Mun lapsen isä ei edes maksa elareita. Siis mitään kautta, enkä saa kelastakaan. Niin hulluksi ja väkivaltaiseksi osoittautui, että en halua olla missää tekemisissä mitään kautta ellei ole pakko, joten jää minun tappioksi ihan rahallisestikin, en uskaltanut alkaa mitään kautta elareita kysymään. Olkoot lapsi vanhemmiten sitten itse tekemisissä jos haluaa, mutta eipä isänsä itsekään halua.
Kyllä Kelaan kannattaa olla yhteydessä. Ei ne sotke isää siihen.
Ei se kyllä ihan niin mene, että Kela on joku vaihtoehtoinen elatusmaksujen maksaja, jos isää ei kiinnosta. Kela
Tilanne:mies jättää perheen,äidistä työtön yh. Miehellä työpaikka,joten maksaa lapsen elatuksen lastenvalvojalla tehdyn sopimuksen mukaisesti kuukausittain. Jos mies ei maksa,naiselle on myönnettävä minimi elatustuki Kelasta ja tuon summan kela sitten oikeusteitse perii mieheltä takaisin,jos maksuhaluja ei ala löytymään.
Nainen muuttuu äidiksi.
Mies muuttuu isäksi.
Näin syntyy perhe.
Mies ei voi jatkaa poikamieselämää. Naiset, testatkaa jotenkin ne potentiaalit isäkansidaatit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää hävetä!
Tdemppiä
Jaa sen takia kun nainen hajottaa perheen mutta mies ei sen hajottamisen jälkeen leiki enää perhettä?
Eikö naiset tosiaan tajua mitä se ero tarkoittaa? Ero on ero ei ole olemassakaan vähän eroa että sen eron jälkeenkin naisella on miehen hallinta oikeus jossa pakotetaan mies tekemään niin kuin nainen haluaa ja vaatii mutta naisen ei tarvi tehdä mitään miehen hyväksi.
Olen kyllä yrittänyt tarjota vaikka mitä ratkaisuja. Muuttaa lähemmäksi, kuskata minne tarvii, yrittänyt kysyä mitä hän haluaa. Mutta lapsi ei kiinnosta niin ei kiinnosta, itselleni en ole häneltä vaatinut mitään jos sitö vihjailet, ei minua tarvise paapoa, vaan huolehtia lapsestaan joka luonnollisesti kaipaa isää.
Kyllä tämä nyt vaikuttaa siltä,että isän puute lapsen elämässä on suurempi ongelma aloittajalle kuin hänen lapselleen. Jos tilanne miehen suunnalta on noin täydellisen selvä, mitä vielä ruikutat?!? Ala aikuistua,myönnä että v..ksi meni ja parempi onni sitten ensi kerralla. Eikö ole ihanaa,että joku muu saa välinpitämättömän tunnevammaisen sian vaivoikseen,eikä lapsesi? Ei tässä ole siis kyse lapsesta,vaan aloittajan omista ikävän tunteista ja siitä kriisistä,ettei se idyllinen ydinperheunelma ollutkaan totta. Lapsellasi on yksi vanhempi ja se on jopa pelottava vastuu,mutta kaikella on tarkoituksensa.
Minut kasvatettiin niin, että lapset tehdään avioliittoon ja niin kasvatin omanikin.
Eihän sekään keino aina onnistu mutta on lain mukaan helpompi toimia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta, annoit ajateltavaa. Tunnen itsenu niin heikoksi vielä surussa, en halunnut näin käyvän. Ehkä ajan ka
Jatkan vielä. Mun puoliso käveli ulos meidän elämästä, kun olin 6 kk raskaana. Löytyi toinen nainen ja kiinnostus sekä olemassa oleviin että syntyvään lapseen putosi pakkaselle.
Mä tein meidän elämästä hyvän. Mulla ei sydän tuossa vaiheessa särkynyt, koska se oli särjetty reilun 20 vuoden aikana jo moneen kertaan. Jatkoin siis elämää ja tarjosin lapsille hyvän turvallisen elämän äidin ja muiden läheisten kanssa. Tässä tapauksessa isähahmo "ryömi" takaisin kuvioihin parin kolmen vuoden jälkeen. Uusi suhde oli tasaantunut ja alkoi olla taas aikaa ja kiinnostusta esittää isää.
Ja oikeasti, tässä tapauksessa isä todella esittää isää, joten mun näkökulmasta hän olisi hyvin voinut pysyä poissa. Lapset toki mielellään tekivät tuttavuutta, koska isä ostaa rakkauden rahalla/tavaralla/tapahtumilla. Se oikea isä, joka olisi tukena niinä vaikeinakin hetkinä, sitä ei ole. Vanhempi lapsi ymmärtää jo tämän isän roolin, eikä pidä sinne päin yhteyttä kuin pari kertaa vuodessa. Nuorempaa vielä uppoaa isän metkut.
En siis henkilökohtaisen kokemuksen perusteella voi suositella mitään väkinäistä pakkopullaa. Se kiinnostus tulee sitten joskus jos on tullakseen. Toisinaan esim. sosiaalinen paine vanhempien tai esim. uuden kumppanin osalta voi johtaa yhteydenpitoon, mutta oman kokemuksen mukaan tällainen isyys ei ole kestävää, se on kulissi.
Tsemppiä sulle. Elämä ei aina mene suunnitellusti ja odotetusti. Joskus elämän yllätykset antaa meille mahdollisuuden kasvaa vahvemmiksi ihmisiksi - se ei tarkoita kylmiksi ja koviksi. Sen vahvuuden voi kääntää voimavaraksi teidän arkeen. Selviät tästä. Riität lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Hylkääminen on jotain mitä en ymmärrä. Jos vanhemilla homma ei toimi, niin ei lapset ole syyllisiä.. Mun kaverillla on kaksi lasta. Kaksi eri miestä.. Esikoisen isä lähti lätkimään ja jätti kaiken. Toisen lapsen isä on sitten kunnollinen, vaikka erosivat. Hän silti huolehtii molemmista lapsista, vaikka ei ole biologinen isä sille toiselle. Ottaa aina molemmat ja tekevät kolmistaa kaikenlaista. Mies vie niitä kaikkialle. On isissä eroja todella. Toiset on hyviä ja toiset ei ole. Minun mieskaverit on sanonut tästä toisesta, että aikamoisen hieno ihminen on, kun ottaa sen toisenkin ja pitää heitä tasavertaisina. Kun hänellä ei ole mitään velvollisuuksia sitä toista kohtaan, mutta aina se on hoitanut hänetkin siinä missä omankin. Sen vanemman lapsen biologinen isä alko aukoo päätää siitä, että kasvattaa hänen lastaan kuin omanaan.. Hän oli sanonut, että eiks se ole, että edes joku välittää hänestä, kun sinä lähdit ja nyt kehtaa arvostella. Joo, se biologinen isä sai kommentteja omilta kavereiltaan, että miten edes kehtaat arvostella jne. TOinen mies kasvattaa silti sun lastas, kun itse et pysty tai ole kiinnostusta. Sinähän sen valinnan teit ei muut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi isä ei huolehdi ehkäisystä jos lapsia ei halua? Vasektomiaa saatavilla myöskin. Lapsen voi synnyttää ja pitää vapaasti jos on raskautunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää hävetä!
Tdemppiä
Olen kyllä yrittänyt tarjota vaikka mitä ratkaisuja. Muuttaa lähemmäksi, kuskata minne tarvii, yrittänyt kysyä mitä hän haluaa. Mutta lapsi ei kiinnosta niin ei kiinnosta, itselleni en ole häneltä vaatinut mitään jos sitö vihjailet, ei minua tarvise paapoa, vaan huolehtia lapsestaan joka luonnollisesti kaipaa isää.<
Ruikutan, koska minulla on asiasta paha mieli. Tuntuu pahalta tämä tilanne. Suren.
Vierailija kirjoitti:
Minut kasvatettiin niin, että lapset tehdään avioliittoon ja niin kasvatin omanikin.
Eihän sekään keino aina onnistu mutta on lain mukaan helpompi toimia!
Tämä on hyvä periaate
Kiitos kokemuksen jakamisesta ja tuesta!
Meillä päin lapsen isä käyttää rahat tupakkaan ja alkoholiin .
Vierailija kirjoitti:
Taas yksi tyhmä nainen joka otti miehen vain koska se oli komea ja kuvitteli että komea mies olisi hyvä kumppani ja haluaa hoitaa lasta. Koittakaa nyt tajuta että miehessä pitää olla muutakin kuin se hyvä ulkonäkö. Ettekö koskaan kysy haluaako mies olla isä ja läsnä lapselle kun alatte niitä lapsia tekemään.
Mitä helv*ttiä? Ihanko oikeasti luulet että miehet ei osaa valehdella? Yleensä siinä vaiheessa kun lasta suunnitellaan mies on ihan yhtä intona, mutta se ei takaa mitä sen jälkeen tapahtuu kun lapsi syntyy ja arki alkaa. Sitä ei voi tietää etukäteen.