Saako lapsi pukeutua vanhempansa hautajaisiin miten itse haluaa?
On valinnut itse periaatteessa ihan ok asun, vaikka ei ihan perinteistä tummaa mekkoa.
Kommentit (231)
Kuka ihme kehtaa valittaa ihmisen hautajaispukeutumisesta, kun tältä on juuri kuollut vanhempi?
Vierailija kirjoitti:
Kuka ihme kehtaa valittaa ihmisen hautajaispukeutumisesta, kun tältä on juuri kuollut vanhempi?
Joillain ei ole lainkaan tilannetajua. Ilmeisesti jotkut ei mene hautajaisiin vainajan elämää ja muistoa kunnioittamaan vaan kyttäämään vainajan lähiomaisten ja muiden vieraiden vaatteita.
Mun miehen muistojuhlassa kaikki oli pukeutuneet normaalisti, iloisestikin, vainajan pyynnöstä. Hän halusi siitäjuhlan, jossa muistellaan ilolla hänen elämäänsä, ei surulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää tieukkapipot kutsumatta jos epäilette että lapsen vaatteiden väri on jollekulle ongelma. Tehän siitä päätätte ketä sinne kutsutaan.
joo lapsi voi yksin seisoa lempi uikkarit jalassa siinä montun reunalla ja kaikilla oli niin muuukaaaavaaaa.
Onko vaihtoehtoina mustat vaatteet tai uikkarit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi siis itse haluaisi vaaleansinisen paidan ja tummansinisen hameen.
Sopivalta kuulostaa. En kävis aikuisenkaan asuna moittimaan.
En päästäisi lasta ja huoltajia paikalle.
Tuskin sä siellä portsaroit. Hautajaisvieraista päättää omaiset.
Toinen vanhempani asuu Britanniassa ja siellä on ilmeisestikin ihan tavallista että hautajaisiin pukeudutaan myös muihin väreihin kuin mustaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapset saavat pukeutua hautajaisiin aika lailla vapaasti.
Mielestäni riippuu aika pitkälti lapsen iästä. Minkäköhän ikäisestä tässä nyt on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset saavat pukeutua hautajaisiin aika lailla vapaasti.
Mielestäni riippuu aika pitkälti lapsen iästä. Minkäköhän ikäisestä tässä nyt on kyse?
10
Naapurimaassa justiinsa haudattiin tunnettu vanhempi näyttelijä. Hänen hautajaisissa kaikilla oli vaaleat iloiset kesävaatteet, Ilmeisesti sopivat lähestyä muistelua ilon kautta eikä synkistelemällä. Vainajakin oli eläessään iloinen ja hellyyttävä persoona.
Mustat hautajaiset alkavat olla aikansaeläneet.