Koira hyökännyt lapsen kimppuun kahdesti. Koira lopetettava heti!
Eikä Suomi saa näitä petoja kuriin?
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010551574.html
-NAAPURITALOSSA asuva Erno Hernberg näki hyökkäyksen kotoaan. Hän kertoo havahtuneensa hätääntyneen naisen ääneen ja menneensä katsomaan ikkunasta ulos.
Näin koiran jahtaavan pientä lasta. Sitten koira kävi kiinni ja puri. Sankarillinen äiti syöksyi irrottamaan koiraa lapsen jalasta ja huusi poliisia paikalle.
Hernbergin mukaan koira vaikutti pitbullin tai amerikanstaffordshirenterrierin kaltaiselta taistelukoiralta.-
Kommentit (319)
Valitettavasti mä vihaan näitä koiria ja myös omistajia jotka eivät kouluta koiriansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi köyhillä saa olla noita koiria? Ei ole rahaa laittaa koirien koulutukseen ammattilaisilla. Nuo koirat pitäisi kouluttaa - ammattilaisten kanssa - ehdottomasti!
Koiran koulutukseen ei tarvita sen kummemmin rahaa kuin ammattilaistakaan, vain viitseliäisyyttä.
Ei riitä viitseliäisyys jos ei ole taitoa. Kenelläkään ei ole taitoa, jolla tehdään taistelukoirasta varma sesse. Itsevarmoja kyllä riittää, joilla on enemmän egoa kuin osaamista, ja sitten levitellään käsiä, että miten siinä nyt näin kävi kun olinhan minä opettanut sen puremaan hellästi, vai mikä sankari täällä moisella pätikään.
Voi tulla 2000-luvun kaupunkilaiselle yllätyksenä, että muuallapäin häirikkökoira pääsee hengestään samantien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina käsiase mukana,kiitos koiranomistajien.
Taidat olla aika sekaisin.
Ei välttämättä. Hän voi myös asua alueella, jossa näitä ohjuksia ulkoilee joka puolella kaikennäköisten haahulijoiden muka hallinnassa. Mieti Vornasen sieluntilaa ennemmin.
Mä en jaksa tätä taistelukoirien koulutuksesta ja omistajista länkyttämistä, sillä näitä koiria ei ylipäänsä tarvita ja kaikki tulisi lopettaa. En myöskään kaipaa mitään kallista lupabyrokratiaa, että joku saisi poikkeusluvalla näitä pitää. Mitä iloa siitä olisi?
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa tätä taistelukoirien koulutuksesta ja omistajista länkyttämistä, sillä näitä koiria ei ylipäänsä tarvita ja kaikki tulisi lopettaa. En myöskään kaipaa mitään kallista lupabyrokratiaa, että joku saisi poikkeusluvalla näitä pitää. Mitä iloa siitä olisi?
Samaa mieltä.
Näin noille pa...karakeille pitää tehdä!
Lopetetaan kersat ! Saavat koirat olla rauhassa ! Persut tehköön lakialitteen, H E I L !
Kansalaisaloite kieltämään nämä taistelukoirat Suomessa? Jos joku tekee aloitteen niin käyn laittamassa nimeni 👍
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä. Lisäksi kun tiedetään, että vähintään suuri osa näiden koirien omistajista on rikollisia ym. niin millä logiikalla vedotaan omistajan huonouteen perusteena sallia nämä koirat? Kyllä, omistaja on huono ja JUURI SIKSI valinnut sellaisen rodun eikä "Fifiä" tai "Lassieta". Todella harva täyspäinen ja kaikin puolin kunnollinen henkilö tai perhe hankkii itselleen tieten tahtoen ja nimenomaan taistelukoiran.
Vantaalla yhden alueen Facebook-ryhmässä juuri keskustellaan aiheesta jossa paikallinen hämärähemmo ottanut pittpull-pennun jota pitää nyt sielä vapaana, pentu nyt parin kuukauden ikäinen. Ja siis tiheästi asuttu asuinalue kyseessä.
Kukaan ei tarvitse taistelukoiraa. Ei kukaan. Riski omistajalle, toisille koirille ja muille ihmisille. Ne pitää kieltää heti!
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tarvitse taistelukoiraa. Ei kukaan. Riski omistajalle, toisille koirille ja muille ihmisille. Ne pitää kieltää heti!
Kansalaisaloite kehiin!
Suomen laki vielä kieltää mahdollisuuden puolustaa itseään. Kaikki aseet kielletty, mutta sitten näitä tap*ajakoiria kuitenkin saa olla, jotka terrorisoi asunalueita.
Vierailija kirjoitti:
Vantaalla yhden alueen Facebook-ryhmässä juuri keskustellaan aiheesta jossa paikallinen hämärähemmo ottanut pittpull-pennun jota pitää nyt sielä vapaana, pentu nyt parin kuukauden ikäinen. Ja siis tiheästi asuttu asuinalue kyseessä.
Joskus myrkkylihapulla on ihan paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
Hätäkeskuksen työntekijän pitäisi saada huomautus. Kieltäytyi lähettämästä apua.
Ei mitään huomautusta tuollaiselle ihmisjätteelle, joka on ollut puheluun vastaamassa. Suoraa kenkää tuollaiselle hevon v rotalle pitää antaa.
Tuollaiset paskarakit pitää yksinkertaisesti kieltää ja joka ikinen koira, joka on ihmistä purrut lopettaa suoraan kyselemättä heti paikalta. Ja tällaisessa tapauksessa omistaja pitäisi pistää linnan tapon yrityksestä.
Ja jos olisin tuon lapsen vanhempi, niin etsisin tuollaisen saastan kuin tuo koiranomista ja kostaisin lujaa. Rakilta lähtisi henki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina käsiase mukana,kiitos koiranomistajien.
Näyttää olevan tarpeen tuo käsiaseen mukana pitäminen paskarakkien takia. Nappi otsaa, niin rakista tulee kerrasta parempi.
Koira ei hyökkää ihan muuten vaan, lapsi on provosoinut ja kiusannut koiraa jopa potkinut joten tottakai koira reagoi.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti mä vihaan näitä koiria ja myös omistajia jotka eivät kouluta koiriansa.
Sama. Sekä nuo koirat että tuollaiset välinpitämättömät omistajat pitäisi viedä piikille.