Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas yksi kesä pilalla veneilyn takia!

Vierailija
09.07.2024 |

Onko täällä veneilijöitä? Mikä siinä touhussa teitä kiehtoo? Yritän saada kiinni siitä mikä siinä on monista niin mukavaa.

Mies on aivan intona ja mulla mielenkiinto lopahtanut täysin. Ensimmäinen kesä oli mukavaa mutta se turhaan istuskelu ja maisemien katselu alkoi kyllästyttää joten seuraavana kesänä ohjasin itse. Enää ei kiinnosta sekään ja taas menee yksi kesä säätä kytäten ja veneessä kököttäen kun sää vain sallii. Kaikki mielenkiintoiset paikat käyty jo läpi enkä vaan millään enää haluaisi tuhlata yhtäkään kesäpäivää noissa merkeissä. Mies innostuu vain kokoajan lisää eikä mulla ole sydäntä sanoa suoraan ettei kiinnosta. On hän sen varmasti jo huomannut kun jään yhä useammin kotiin ja muihin puuhiin. Meillä on muutenkin yhteinen aika hyvin vähissä töiden takia joka  sekin nyt vähenee entisestään ja se harmittaa. 

Eli te jotka pidätte veneilystä mistä siinä pidätte ja mitä teette kun olette veneilemässä?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihaninta ikinä kellua veneessä aalloilla.

Vierailija
42/67 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkitse itsesi kunnon veneellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko sinkku naista veneilemään saimaalle.etsii sinkku mies.

Vierailija
44/67 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se omissa ajatuksissaan istuminen aika puuduttavaa jos ei ole mitään muuta tekemistä tuntikausiin.

No, sekin on taito, että osaa vaan olla ja nauttia maisemista, eikä koko ajan touhottaa jotakin. Kerrankin on aikaa ajatella. 

Vierailija
45/67 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas tykkäsin, meillä oli hidas matkavene.

Kauniit maisemat ja kiva vene. Kaikki yhdessä, koko perhe.

Kivoja vierassatamia.

Meillä oli kiva ja hyvin varusteltu vene saunoineen, joten ruuanteko jne onnistui helposti.

Me oltiin yrittäjiä ja järveltä ei pääse pois vaikka tulis mitä, ainakaan nopeasti joten se oli jotenkin niin ihanan kiireetöntä.

Kauhea kaipuu vesille ja taas yksi kesä ilman veneilyä. Eron takia vene myytiin.

Pakko sitten oli erota? Vai loppuiko mieheltä rahat?

Vierailija
46/67 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soutuveneellä tykkään veneillä lähijärvellä. Soutelen tarkkailemassa vesilintuja, tietysti hyvän matkan päästä jotten häiritse pesintää. Tai kalastelen. Illaksi takaisin kotiin.

Lapsuudessani meillä oli vene, jolla tehtiin pitkiä retkiä. Hermot oli kireällä, kun neljä ihmistä tavaroineen joutui asumaan ahtaassa paatissa. Tai sitten se edestakaisin roudaaminen, kun leiriydyttiin jollekin rannalle. Teininä jättäydyin porukasta pois. Onneksi siihen maailmanaikaan itsekseen viikon pärjäilevästä 12-vuotiaasta ei tehty mitään lasua.

Mistä lähtien 12v on teini? Taisit olla 22 kun pääsit retkeilyä pois?

Vierailija
47/67 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa ihan vaan olla vesillä. Mennä johonkin saareen retkelle ja ihmettelemään kasveja ja kallioita ja käkkärämäntyjä.

On ihanaa mennä uimaan, uim vuoden ympäri. On ihanaa snorklata, jos on vähänkään näkyvyyttä. On ihanaa jos yhtäkkiä tulee huono ilma ja kastut nahkaa myöden ja sitten kun lopulta pääsee kuivaan ja lämpimään ja saa kaakaota.

Rakastan erityisesti soutamista ja melomista. Kovin äänekkäistä veneistä en pidä, vaikka kyllähän se aaltojen töyssytys pikaveneessä on lystiä.

Olen kalalle allerginen, mutta olen silti ollut onnesta soikeana mieheni kanssa kalareissuilla Norjassa. Itse en kalasta tietenkään, mutta nautin vaan siitä ison veden päällä olemisesta ja on kiinnostavaa nähdä millaista eläjää siellä pinnan alla on.

Minä lähtisin vesille vaikka räntäsateessa. Ostin reppulautankin, että pääsen itseksenikin edes vähän, kun tällä hetkellä ei ole mahdollista pitää omaa venettä. 

Vierailija
48/67 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

47 unohti sanoa, että olen 45v nainen. Lapsesta saakka tottunut käymään iskän kanssa vesillä. 

Vierailija
49/67 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko, ap, tosissasi, että mielenkiinnon kohteen voisi jotenkin selittää ja sitä kautta saada toiselle mielenkiintoiseksi. Eihän missään harrastamisessa tai ajan vietteessä sen enempää tai vähempää järkeä kuin toisessa.

Ikävö tietysti, että sinulla ja miehelläsi eivät kiinnostuksenkohteet osu yksiin.

Vierailija
50/67 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se omissa ajatuksissaan istuminen aika puuduttavaa jos ei ole mitään muuta tekemistä tuntikausiin.

Tämä kommentti kertoo vain sinusta, ei toiminnosta. Eikä kerro mitään mairittelevaa.

Mieti nyt, tunnustit juuri että olet henkisesti niin alamittainen että pitkästytät itseäsikin!

Vierailija
51/67 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No samat asiat kuin muussakin retkeilyssä. Eli juuri ne maisemat ja luonto. Jos ei kiinnosta, niin sitten ei, ei sille oikein mitään voi. Ei kai sinun aina ole pakko olla mukana veneessä?

Vierailija
52/67 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli tosi nätti päivä. Lämmintä ja tyyntä. Harvassa olivat huviveneilijät. Lähinnä kalastajat liikkeellä.

Aikaisempina vuosikymmeninä veneitä liikkui enemmän.

Vierailija
53/67 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas tykkäsin, meillä oli hidas matkavene.

Kauniit maisemat ja kiva vene. Kaikki yhdessä, koko perhe.

Kivoja vierassatamia.

Meillä oli kiva ja hyvin varusteltu vene saunoineen, joten ruuanteko jne onnistui helposti.

Me oltiin yrittäjiä ja järveltä ei pääse pois vaikka tulis mitä, ainakaan nopeasti joten se oli jotenkin niin ihanan kiireetöntä.

Kauhea kaipuu vesille ja taas yksi kesä ilman veneilyä. Eron takia vene myytiin.

Meillä kävi myös näin. 

Tosin vihasin vierasvenesatamia,  pienet luonnonsatamat, joissa ehkä toinen vene tai ei sitäkään, ihana keitellä perunoita ja sitten syödä tuoretta kalastajalta ostettua savukampelaa. Lapset lähti vielä teininä mukaan, joskus joku heidän ystävä mukana. Joskus mentiin  jonkun tutun mökkirantaan, omat eväät ja nukkumapaikka mukana, joskus päiväseltään, voitiin viedä vaikka kahvipullat ja tarjota ip kahvit ja jatkaa matkaa.

Juuri se oikeastaan mitään tekemättömyys oli lomaa.

Vierailija
54/67 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottoriveneily on ihan turhaa puuhaa, mutta purjeveneellä kulkeminen on hienoa. Se vaatii paljon enemmän taitoa, keksittymistä ja fysiikan lakien ymmärtämistä. Purjeveneellä tulee kuljettua paljon pidempiä matkoja, kuten reissu Ruotsiin tai Baltiaan. Jos on aikaa niin miksi ei vaikka ihan muille merille. On kivaa, kun voi päästä aina uusiin saariin ja kaupunkeihin. Ei kai se sen kummempaa matkustamista ole, kuin matkailuautollakaan, mutta veden päällä. Harvemmin maisemat autostakaan ovat kovin ihmeellisiä, ainakaan täällä Suomessa.

Vierailija
55/67 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaan on se juttu. Meillä menee niin päin, että miestä ei kiinnosta, joten ajelen sitten itsekseni. Kerran kesässä hän ehkä lähtee mukaan, mutta olen tähän jo niin tottunut, ettei erityisemmin haittaa.

Vierailija
56/67 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi rentouttavampaa kuin nukkua veneen hieman keinuessa ja kun nukkumapaikka on sen verran vesirajan tienoilla, että helteelläkin on viileää. Parhaat unet nukutaan veneessä.

Vierailija
57/67 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi myös näin - neljässä vuodessa oli nämä lähivedet sekä satamat koluttu ja hommasta katosi hieman mielenkiinto.

Käytiin myös Tanskassa, Ruotsissa, Ahvenanmaalla eli ihan reissattiin kunnolla.

Ihania hetkiä toki oli, mutta suht nopeasti me kyllästyttiin. Ja koska kyseessä oli moottorivene, niin olihan se aivan järjettömän hintaista. Tankilla (n.900eur) ei pitkälle päässyt.

Yhden viikonlopun kesässä olisi kiva reissata veneellä, mutta ei sitä varten kyllä kannata matkaveneeseen satsata.

Vierailija
58/67 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen purjehtinut ihan pikkuskidistä saakka, sekä sisävesillä että isommilla merialueilla (Välimeri, Atlantti). Kanootilla/kajakilla liikun myös paljon kesäisin, moottoriveneet taas ei ole oma juttu. Pienehköt yksinpurjehdittavat tai parin hengen miehistölle sopivat purkkarit on oma juttu. 

Se purjehtiminen on tietynlainen oma maailmansa. Periaatteessa sään ja luonnon armoilla olemista ilman, että aika merkitsee. Nauttia maisemista tai kovemmalla kelillä aallokosta ja tuntea tavallaan se luonnon voima. Kajakilla pääset paikkoihin, joita et muuten näkisi. Ja kesäyöt veneellä on ihan mahtavaa. 

Vierailija
59/67 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää "saada kiinni siitä"? Etkö voi vain hyväksyä, että ihmiset pitävät erilaisista asioista?

Kaikki, jotka tekevät "en ymmärrä miksi muut tykkää asiasta x tai y" -aloituksia eivät oikeasti halua ymmärtää. Pelkkää turhaa vinkunaa, sillä jos joku kertookin ap:lle syyn, niin se on hänen mielestään typerä tia väärä syy, koska hänen mielestään niistä asioista ei vain voi pitää. 

Vierailija
60/67 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoititko 47 minttukaakaota? Ei aikuiset mitään kaakaota latki jollei siinä ole viunaa seassa. Vai oletko vähän yksinkertainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi