Taas yksi kesä pilalla veneilyn takia!
Onko täällä veneilijöitä? Mikä siinä touhussa teitä kiehtoo? Yritän saada kiinni siitä mikä siinä on monista niin mukavaa.
Mies on aivan intona ja mulla mielenkiinto lopahtanut täysin. Ensimmäinen kesä oli mukavaa mutta se turhaan istuskelu ja maisemien katselu alkoi kyllästyttää joten seuraavana kesänä ohjasin itse. Enää ei kiinnosta sekään ja taas menee yksi kesä säätä kytäten ja veneessä kököttäen kun sää vain sallii. Kaikki mielenkiintoiset paikat käyty jo läpi enkä vaan millään enää haluaisi tuhlata yhtäkään kesäpäivää noissa merkeissä. Mies innostuu vain kokoajan lisää eikä mulla ole sydäntä sanoa suoraan ettei kiinnosta. On hän sen varmasti jo huomannut kun jään yhä useammin kotiin ja muihin puuhiin. Meillä on muutenkin yhteinen aika hyvin vähissä töiden takia joka sekin nyt vähenee entisestään ja se harmittaa.
Eli te jotka pidätte veneilystä mistä siinä pidätte ja mitä teette kun olette veneilemässä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiehdo enää mikään. Monta kesää jo veneilty ja lähden mukaan enää silloin kun on tyyni ja aurinkoinen sää eli ehkä kerran kesässä.
veneilenkin vieraan naisen kanssa.
Kyllästyy sekin kohta.
älä sä pena kommentoi koska kela ei sulle venettä osta niin et tiedä mitä se on.
Mene kuule sinne ruåtsikeskusteluihin kirjoittelemaan, oot väärässä paikassa....
Vierailija kirjoitti:
Kaikki miesten ideat on ihan perseestä.
Niin on, kalastuskin on ihan perseestä, kun kaupasta voi ostaa haukea 40€/kg. Syökää kalaa.
Tämä oli sitten sarkasmia.
Kaikki muu paitsi purjehdus on turhaa.
pubi ruusu ei kerkee veneilemään kun pitää olla baaris ja pienet tuet menee ryyppäämiseen ja mies ei ottanut enää mukaan.oikea versio.
Vierailija kirjoitti:
Omat ideasi lienevät varmaankin loistavia! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
toi on läski leena ei sitä veneeseen voi ottaa.
Olen nainen.
Lähdetään vaan ihmeessä. :)
Kuulostaa ikävältä ajan tuhlaukselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoi ylänuolen, kun ensimmäisen kerran palstalla näen käytettävän lienee-verbiä oikein!
Kivempaa on maata sängyssä villasukat jalassa ja selata tiktokkia
väärä vene ukollas, käske pistää tällänen,kyllä kelpaa ajella superalkoon https://youtu.be/BIoJRT_Qg8E?si=VT-RsCoeyoBGZvFf
Me veneillään ja käydään retkellä lähisaarilla ja kalastetaan samalla. EI ole sellaista väkisin veneilyä vaan kun on hyvä sää niin lähdetään tuonne saareen vaikka saunomaan. Saunan voi vuokrata 10-20 eurolla itselle tai muutamassa paikassa on ilmainen sauna myös jonne voi mennä ja samalla reissulla grillataan. Viikonlopunakin tultiin vasta puolen yön jälkeen kotiin kun saunominen venyi.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen.
Lähdetään vaan ihmeessä. :)
missä asut ? veisin mielellään sut veneilemään.
Ihana aihe! Tänään ukostaa, joten ei päästy lähtemään vesille - tulipahan pestyä liesituuletin - mutta huomenna tyyntyy ja lämpenee. On niin hienoa lipua tai kiitää veden päällä, käydä vierassatamissa ja saarissa. Nähdäkseni veneily ainakin täällä asuinseudullani on vähentynyt , lieneekö polttoaineen hintakin syynä.
Soutuveneellä tykkään veneillä lähijärvellä. Soutelen tarkkailemassa vesilintuja, tietysti hyvän matkan päästä jotten häiritse pesintää. Tai kalastelen. Illaksi takaisin kotiin.
Lapsuudessani meillä oli vene, jolla tehtiin pitkiä retkiä. Hermot oli kireällä, kun neljä ihmistä tavaroineen joutui asumaan ahtaassa paatissa. Tai sitten se edestakaisin roudaaminen, kun leiriydyttiin jollekin rannalle. Teininä jättäydyin porukasta pois. Onneksi siihen maailmanaikaan itsekseen viikon pärjäilevästä 12-vuotiaasta ei tehty mitään lasua.
Tuo veneilyhomma sopii retkeilystä, hiljaisuudesta ja luonnosta nauttiville. Siinä on jotain aika terapeuttistakin, kun saa istua omissa ajatuksissaan ja kuunnella tuulta purjeissa.
Jos pitää olla joka hetki jotain tekemistä tai ei ole yhtään luontoihminen, niin eipä ihmekään jos kyllästyy helposti.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää. Se on tylsä ja aikasyöppö harrastus. Kokeiltu on.
Et vaan osannut, harmittaahan se
On se omissa ajatuksissaan istuminen aika puuduttavaa jos ei ole mitään muuta tekemistä tuntikausiin.
Se on mukavaa. Luonto,maisemat välillä vauhti. Lentäminenkin olisi kivaa, mutta en omista lentokonetta tai siipiä. Minua askaruttaa mikä niissä muumimukeissa kiehtoo?