Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä ollut niin että joku ystäväksi luulemanne sanoo jotain niin ilkeää, että jäätte aivan sanattomaksi!?

Vierailija
09.07.2024 |

Minulle kävi äsken näin. Ystäväksi luulemani nainen tiuski ja huusi minulle aivan ala-arvoisesti ilman syytä. Ensin tuli kyyneleet silmiin ja nyt mennyt useampi tunti aivan sumussa. Me olemme heille mahdollistaneet tekemisiä ja kivoja juttuja. Emmekä taida enää tätä tehdä

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä onkin, että nämä elvistelijät kuvittelevat köyhempien kavereidensa erityisesti nauttivan heidän "mahdollistamista" jutuista. Itsekin ihan kohteliaisuudesta olen käynyt yhden varakkaan kaveriperheen "ylellisissä" illanvietoissa ja muissa heidän valitsemissaan jutuissa, jotka itseäni eivät ole kiinnostaneet tippaakaan. Seuran takia olen mennyt, mutta yhtä hyvin tai mieluummin olisin nähnyt heitä ilman sitä rahan levittelyä.

Tää on kyllä siinä mielessä totta, että jos sitä "mahdollistamista" ei ole pyydetty, voi se olla jopa ärsyttävää. Tämä voi liittyä tai olla liittymättä AP:n tapaukseen. 

Vierailija
22/82 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä onkin, että nämä elvistelijät kuvittelevat köyhempien kavereidensa erityisesti nauttivan heidän "mahdollistamista" jutuista. Itsekin ihan kohteliaisuudesta olen käynyt yhden varakkaan kaveriperheen "ylellisissä" illanvietoissa ja muissa heidän valitsemissaan jutuissa, jotka itseäni eivät ole kiinnostaneet tippaakaan. Seuran takia olen mennyt, mutta yhtä hyvin tai mieluummin olisin nähnyt heitä ilman sitä rahan levittelyä.

No mikähän siinä olisi, että kuvittelevat nauttivan...

Minusta näyttää, että sinä tässä olet se, joka on käyttäytynyt halveksittavasti. Olet valheellisesti esittänyt käyväsi omasta halustasi toisen järjestämissä tilaisuuksissa. Olisit voinut kieltäytyä kutsuista ystävällisesti sanomalla, että valitettavasti et nyt pääse paikalle. Et ole näin tehnyt, vaan olet hyväksynyt kutsun ja mennyt paikalle. Loogisesti järjestäjä on päätellyt, että olet paikalla omasta halustasi, sillä mikään pakkohan sinun ei ole ollut siellä olla.

Laitat oman selkärangattomuutesi toisen syyksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta näyttää, että sinä tässä olet se, joka on käyttäytynyt halveksittavasti. Olet valheellisesti esittänyt käyväsi omasta halustasi toisen järjestämissä tilaisuuksissa. Olisit voinut kieltäytyä kutsuista ystävällisesti sanomalla, että valitettavasti et nyt pääse paikalle. Et ole näin tehnyt, vaan olet hyväksynyt kutsun ja mennyt paikalle. Loogisesti järjestäjä on

Olen eri mieltä. Jos joku haluaa juhlistaa kaikkea mahdollista kalliisti ja komeasti, mikäs siinä. Minusta olisi aika törppöä kieltäytyä vaikkapa juhlakutsusta vain siksi, että mieluummin ei jäisi kiitollisuudenvelkaan tai juhlisi ylipäätään vähän pienimuotoisemmin. Aika epäkohteliasta olisi vastata kutsuun, että ei kiitos, liian kallista.

Vierailija
24/82 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta näyttää, että sinä tässä olet se, joka on käyttäytynyt halveksittavasti. Olet valheellisesti esittänyt käyväsi omasta halustasi toisen järjestämissä tilaisuuksissa. Olisit voinut kieltäytyä kutsuista ystävällisesti sanomalla, että valitettavasti et nyt pääse paikalle. Et ole näin tehnyt, vaan olet hyväksynyt ku

Tämä olisi kyllä tosi av-mamman vastaus esim. kutsuun lähteä matkaseuraksi vaikka Santorinille. Ökykaveri sanoo, että tarjoaisi mielellään reissun eikä kukaan muu oikein ehdi tiettynä aikana matkaan, joten jos et lähde, ei lähde kaverikaan. Siihen sitten mamma sanoo, että pidä prkl tunkkisi, en lähde Santorinille, koska matka on liian kallis.

Vierailija
25/82 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On käynyt. Pitkäaikainen ystävä alkoi muuttua besserwisseriksi ja päällepäsmäriksi. Lopulta jutut alkoivat muuttua aivsn ufoiksi.....noh, hyvin salattu ja pitkälke edennyt alkoholismi löytyi tämän naisen käytöksen takaa. Välit on nyt poikki. Töissä hän kuulemma käy mutta vetää kaksin käsin viiniä vapaa ajat. Välit menneet kaikkiin ystäviin. Surullista.

Vierailija
26/82 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kykenet ehkäisemään tai viivytämään vanhaa tapaasi reagoida triggeriin, korvaa se uudella, paremmin toimivalla toimintatavalla, joka palvelee hyvinvointiasi pitkällä aikavälillä. Käytä konsulttina omaa viisasta itseäsi eli sitä osaasi tai mielentilaasi, jossa olet kaikkein parhaaassa tasapainossa ja jossa pystyt käyttämään sekä tuntteittesi tuottamaa informaatiota että ajattelukykyäsi.

Vierailija
27/82 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Ystävä sanoi yhtäkkiä pari aika piikikästä kommenttia ja oli muutenkin jotenkin myrtsinä kun viimeisen kerran tapasimme. On vaikea erottaa onko syy vain masentuminen jostain vai onko hän vihainen minulle. Viesteihini hän vastasi yhtäkkiä jollain parilla sanalla. Se oli sitten siinä. Olen vieläkin ymmälläni. 

Vierailija
28/82 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan tiuski ja huuda ala-arvoisesti ilman syytä. Syy ei välttämättä ole sinussa, mutta kyllä syy on olemassa. Et siis tunne ystävääsi jos et ollenkaan ymmärrä, mistä tuulee. Mutta pidät itseäsi hyvänä ystävänä, koska olet järjestänyt toiselle hauskoja kokemuksia? Ystäviä ei voi ostaa. 

Osa väestä on vaan kaksinaamaisia kusipäitä. Ehkä voivat kauankin teeskennellä jotain muuta mutta kyllä se paska nousee aina lopulta pintaan

En tajua kuinka joku voi sanoa tuttavistaan näin. Ihan kuin olisi kovinkin yleistä.  

Vierailija
29/82 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä (?) sanoi minulle kerran kun puhuttiin ihmisistä yleensä, että en ole hyvännäköinen, korosti vielä että et todellakaan.

Menin ihan sanattomaksi ja olen monesti miettinyt tuota. Meni jotenkin todella ihon alle. Omasta mielestäni olen ihan kivannäköinen.

Vierailija
30/82 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kykenet ehkäisemään tai viivytämään vanhaa tapaasi reagoida triggeriin, korvaa se uudella, paremmin toimivalla toimintatavalla, joka palvelee hyvinvointiasi pitkällä aikavälillä. Käytä konsulttina omaa viisasta itseäsi eli sitä osaasi tai mielentilaasi, jossa olet kaikkein parhaaassa tasapainossa ja jossa pystyt käyttämään sekä tuntteittesi tuottamaa informaatiota että ajattelukykyäsi.

Täh?

Vierailija
31/82 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävä (?) sanoi minulle kerran kun puhuttiin ihmisistä yleensä, että en ole hyvännäköinen, korosti vielä että et todellakaan.

Menin ihan sanattomaksi ja olen monesti miettinyt tuota. Meni jotenkin todella ihon alle. Omasta mielestäni olen ihan kivannäköinen.

Itseäni ei kauheasti ulkonäköasioilla voi provosoida, mutta kyllä itsekin yhden kaverini kanssa jäin miettimään, että mitä hän tarkoitti, kun kehui kauheasti Sointu Borgia ja hänen ulkonäköään myös. En tiennyt kuka kyseinen ihminen on, ja kun tarkistin, niin hänhän on joku silikonirintainen täytenaamainen some-persoona. Siis what? Minkälainen nainen ihailee näitä leikeltyjä patriarkaatin uhreja? Kysymys on vain lievästi ironinen.

Vierailija
32/82 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystävää, mutta anoppi on. En ole ollut tekemisissä hänen kanssaan enää vuosikausiin.

Vierailija
33/82 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollistaja:

Kutsun hänen lapsiaan hienoihin synttärijuhliin, joihin eivät muuten pääsisi. Mahdollistanut hänen lapsilleen mökkiloman, johon eivät muuten pääsisi. Nyt maksanut heille oleilun ulkomailla johon eivät muuten pääsisi. Eivät ole tarjonneet maksuksi euroakaan. 

Eihän näihin heidän tarvitse enää jatkossa osallistua. Vapaaehtoista ollut tähänkin saakka. Meillä on kyllä muita omia ja lasten ystäviä, jotka lähtevät ilomielin ja kiitollisina mukaan Vieläkin kauhean paha mieli. En pidä normaalina meidän perheen haukkumista. 😥

Vierailija
34/82 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle tärkeimmät ystäväni loukkaantuisivat verisesti jokaisesta asiasta, josta olen heille suuttunut, minulla ei olisi nyt yhtään ystävää. On kai ollut hyvä tuuri löytäessäni älykkäitä ihmistuntijoita elämääni, jotka eivät ahdistu suoruudesta ja rehellisyydestä ja osaavat myöntää myös omat virheensä.

Ystävyyteen kuuluvat myös riidat, erimielisyydet, murjottamiset, etäisyyden ottamiset. Ystävyyden arvo punnitaan siinä osaako antaa anteeksi ja selvittää asiat keskenään.

On helppo vihata ja juoruilla vaikkapa täällä palstalla, jossa harva ryhtyy kyselemään ap:lta mitä sinä itse teit. 

Vierailija
35/82 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enenevässä määrin. Ihmiset eivät kunnioita muuta kuin prseennuolijoita

Vierailija
36/82 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ystävä kommentoi esim. uutta työpaikkaani niin että eikö ollut muita hakijoita, kun minut ottivat. Paljon kaikkea muuta vastaavaa. En tiedä mikä ongelma hänellä on. Joku sosiaalinen nilkutus. Pidin pitkään yhteyttä kaikesta huolimatta, mutta tulihan se kuppi jossain vaiheessa sitten täyteen.

Vierailija
37/82 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin eronnut muutamaa viikkoa aiemmin, kun ystäväksi luulemani ihminen viestitteli järjestämieni juhlien aikana eksäni kanssa naureskellen, miten perseestä juhlani ovat. Ystävyys loppui siihen.

Olen joutunut lähes samanlaiseen tilanteeseen. En voi laittaa poikki ystävyyttä, kun sukulaiset kyseessä. Mutta ei ole ollut tulemista meille enää sen jälkeen.

Minkä takia tuollaista pitäisi päästää enää ikinä omaan kotiinsa? Tämä/nämä myös kulkivat huoneissa kännykän kanssa ja kuvasivat salaa. Tuntui olevan hauskaa. Toivottavasti oli sen väärti, että suhde meni lopullisesti. Sitä osasi odottaa ihmiset tuntien, mutta ei silti sitä, miten alas voi akateemiset aikuiset ihmiset vajota.

Vierailija
38/82 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos minulle tärkeimmät ystäväni loukkaantuisivat verisesti jokaisesta asiasta, josta olen heille suuttunut, minulla ei olisi nyt yhtään ystävää. On kai ollut hyvä tuuri löytäessäni älykkäitä ihmistuntijoita elämääni, jotka eivät ahdistu suoruudesta ja rehellisyydestä ja osaavat myöntää myös omat virheensä.

Ystävyyteen kuuluvat myös riidat, erimielisyydet, murjottamiset, etäisyyden ottamiset. Ystävyyden arvo punnitaan siinä osaako antaa anteeksi ja selvittää asiat keskenään.

On helppo vihata ja juoruilla vaikkapa täällä palstalla, jossa harva ryhtyy kyselemään ap:lta mitä sinä itse teit. 

Voi toimia jos kumpikin on yhtä moukkamaisia, mutta et voi olettaa että kukaan normaali tuollaista sietää. 

Vierailija
39/82 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin erään mikälie-exäni kanssa vielä oikeuteen tappelemaan (voivatko miehet muuttua hirviöiksi kun saavat rukkaset???). Seillä minusta tehtiin nk ravintolatuttu... minulle tulee kyllä mieleen jotain tuosta sanasta jota en viitsi tässä mainita kun menee poistoon..

Yritän muistella missä ravintolassa olisin edes hänen kanssaan koskaan käynyt eikä tule mitään mieleen... joku nuoruutemme aikainen disko, yhdet yliopistobileet, laivan disko, pubi jonne hän meni kaljalle duunin jälkeen... Tekevätkö nämä minusta jonkun ravintolatutun? On yksi klubi jossa hän oli varannut kabinetin mutta minä kävin siellä vaan kääntymässä kannoillani ja lähdin ulos samantien. Viisi kuukautta myöhemmin hän soitti jostain ravintolasta, että tule tänne täällä hanhenmaksatkin jo odottaa lautasella... Soittoja taisi tulla jotain 10 jollei jopa 20 kpl eikä ollut mikään yksityiskännyjen aika eli ihan puhelimeen on tarttenut mennä soittamaan... Minä en minnekään ravintolaan halunnut todellakaan mennä. Ja on harvinaista jos noihin ravintolareissuihin ei olisi liittynyt alkoholi... en siis lähtenyt... siinä paikassa jossa olin kun puhelin alkoi piristä niin ei minulla muistaakseni ollut edes mitään johonkin ravintolaan sopivia klädjujakaan.

Minua loukkaa äärettömästi että minua on kutsuttu joksikin ravintolatutuksi ja se lukee vielä oikeuden papereissakin... ÄLLÖTTÄVÄÄ... Onkohan kyseessä itse asiassa KUNNIANLOUKKAS vai mikä... TODELLA TÖRKEÄÄ!!!???

Vierailija
40/82 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin oli nuorena kaveri, jonka piti usein kertoa minulle, miten en ole kaunis. Kertoi myös näyttäneensä kavereidensa kuvia joillekin tutuilleen ja heidän mukaansa oli näistä kavereista rumin. Kun ilmaisin, että pidin tätä toimintaa loukkaavana, ei hän yhtään tajunnut, miten se oli mahdollista. En ollut enää häneen yhteydessä, mutta pakko sanoa, että nuo kommentit vaikuttivat tosi pitkään siihen, miten näin itseni.