Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taistelukoira hyökkäsi lapsen kimppuun

Vierailija
09.07.2024 |

Olisiko viimein aika kieltää aggressiivisimmat koirarodut? Tähän ketjuun tulee takuulla useita kertomaan kuinka vika on hihnan päässä. Jos tällainen riski on olemassa, kannattaa se minimoida.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010551574.html

Kommentit (303)

Vierailija
21/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti pienet koirat ja vaikka kultaisetnoutajatkin on huomattavasti vaarallisempia ihmiselle kuin nämä haukutut taistelukoirat joiden luonteesta ja jalostamalla saatu se taistelu pois. 99% koiran käytösongelmista johtuu siittä narun toisesta päästä ei koirasta.

Hei haista jo paska! 

Vierailija
22/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja Hesarissa luki, että hätäkeskus ei ottanut soittajaa tosissaan. Silminnäkijä siis yritti soittaa lapselle apua.

Pöyristyttävää toimintaa. Toivottavasti selvitetään mikä juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta uhria tarvitaan että nämä pitbullit ja muut taistelukoirat kielletään? Tämäkin hyökkäsi pikkulapsen kimppuun KAHDESTI.

Vierailija
24/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta uhria tarvitaan että nämä pitbullit ja muut taistelukoirat kielletään? Tämäkin hyökkäsi pikkulapsen kimppuun KAHDESTI.

Ainakin niiden pitämiseksi pitäisi olla joku ajokortin tapainen lupa kunnollisine koulutuksineen, jossa ne täysin kelvottomat kasvattajat raakataan suoraan pois. Koira ei tietenkään opi mitä sille ei opeta, mutta toisin kuin joku chihu, taistelukoira saa pahaa vahinkoa aikaan.

Vierailija
25/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaheli hätäkeskuspäivystäjä:

"Miksei lapsen äiti itse soita?" 

Olisin ehkä itse vastannut moiseen kysymykseen melko nasevasti takaisin. Tyyliin on kiireinen kun yrittää pelastaa lastaan tms. Ihme älyvapaa päivystäjä.

Vierailija
26/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotetaan että tännekin tuee XL-bullyt kuten Britteihin. Sillon se riemu vasta repeää! 

Vierailija
27/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei tarvitse noita koiria. 

Vierailija
28/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei tarvitse noita koiria. 

Tämä. Maailmassa on satoja muitakin rotuja.

Vierailija
29/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Hesarissa luki, että hätäkeskus ei ottanut soittajaa tosissaan. Silminnäkijä siis yritti soittaa lapselle apua.

Olikohan sama päivystäjä kuin silloin, kun minä soitin kolarista, jossa näin auton ajavan täysillä päin moottoripyöräilijää. Tuli todella epätoivoinen olo siinä puhelun aikana, että mistä minä saan kolaripaikalle apua, jos hätäkeskuksesta sitä ei suostuta lähettämään. 

Häkepäivystäjät joutuvat varmasti kuuntelemaan kaikenlaista päivittäin, mutta yllättävän usean kokemus tuntuu olevan hyvin nihkeä suhtautuminen sieltä häkestä, kun yrittää saada apua paikalle. Ei varmaan kovin montaa kertaa huvita soitella apua tuntemattomille, jos vastaus siellä päivystäjällä on evvk tasoa.

Vierailija
30/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kuvista päätellen vaati viisi poliisia pitämään koiraa paikoillaan.

Vierailija
31/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee joku shitbull omistaja kertomaan kuinka hänen Iines on niin söpö eikä tappaisi hyttystäkään, ja kuinka Chihut on paljon aggressiivisempia ja puree enemmän ihmisiä.

Ongelma onkin siinä että jos Chihu hyökkää niin huonolla tuurilla saattaa tulla naarmu jalkaan. Paskabulli kun käy päälle niin se raatelee kunnes se tai sinä kuolet. Siis ei vain pure vaan repii ihoa ja lihaa irti. Niin kävi tässäkin.

Vierailija
32/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos missään adressia noiden taistelukoirien kieltämiseksi?

Tästä taloudesta tulee heti 3 ääntä!

Vierailija
33/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on henkeen ja vereen koiraihminen ja oma suosikkirotuni on rottweiler, jolla silläkin valitettavasti kyseenalainen maine...

Silti minustakin nuo bullityyppiset koirat ovat pelottavia ja vaihdan kadun toiselle puolelle, jos moinen tulee vastaan.

Vierailija
34/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta tulee joku shitbull omistaja kertomaan kuinka hänen Iines on niin söpö eikä tappaisi hyttystäkään, ja kuinka Chihut on paljon aggressiivisempia ja puree enemmän ihmisiä.

Ongelma onkin siinä että jos Chihu hyökkää niin huonolla tuurilla saattaa tulla naarmu jalkaan. Paskabulli kun käy päälle niin se raatelee kunnes se tai sinä kuolet. Siis ei vain pure vaan repii ihoa ja lihaa irti. Niin kävi tässäkin.

Tämä. En tajua miten tämän ymmärtäminen voi olla vaikeaa. Vaikka chihutkin voisi omasta puolestani kieltää. Raivostuttavia, varsinkin kun niitä ei kouluteta ( juuri siksi että eivät saa vahinkoa aikaan)

Vierailija
35/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti pienet koirat ja vaikka kultaisetnoutajatkin on huomattavasti vaarallisempia ihmiselle kuin nämä haukutut taistelukoirat joiden luonteesta ja jalostamalla saatu se taistelu pois. 99% koiran käytösongelmista johtuu siittä narun toisesta päästä ei koirasta.

Eniten kuolemaan johtavia puremia tekevät juuri pittbullit ja rottweilerit.

Vierailija
36/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse on henkeen ja vereen koiraihminen ja oma suosikkirotuni on rottweiler, jolla silläkin valitettavasti kyseenalainen maine...

Silti minustakin nuo bullityyppiset koirat ovat pelottavia ja vaihdan kadun toiselle puolelle, jos moinen tulee vastaan.

Rotikassa sama vika kuin bullityyppisissä. Iso osa omistajista ei osaa kouluttaa niitä ja sitten ne ärhentelevät kaikille.

Meilläkin asuu jossain naapurissa rotikka joka selkeästi vie omistajaa. Koira hyökkäilee nurkan takaa ja ärhentelee kaikille pihalla liikkujille. Omistajaansa se vetää perässään ilman ongelmia. Nyt omistaja oli ilmeisesti jättänyt sen lähikaupalle odottamaan ja siinä ajassa oli jo näykkäissyt muutamaa ohikulkijaa (paikallisesta puskaradiosta luettua).

Kaikki koirarodut on ihan kivoja, mutta vain jos niitä on osattu ja viitsitty kasvattaa.

Vierailija
37/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olikohan sama päivystäjä kuin silloin, kun minä soitin kolarista, jossa näin auton ajavan täysillä päin moottoripyöräilijää. Tuli todella epätoivoinen olo siinä puhelun aikana, että mistä minä saan kolaripaikalle apua, jos hätäkeskuksesta sitä ei suostuta lähettämään. 

Minä soitin huoltoaseman vieressä kytevästä maastopalosta. Hätäkeskuspäivystäjä pyysi menemään katsomaan lähemmäs. Ok, menin. Kysyi minkä korkuisia liekkejä ja kun kerroin että minua polveen asti ja siellä täällä, niin päivystäjä ehdotti että polkisin ne kengillä sammuksiin. 

Tavallaan ymmärrän, mutta. 

Kyllä sinne sitten yksi paloauto tuli. Minulle jäi olo että olen tyhmä idiootti kun häiritsin. 

Vierailija
38/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä alkaa olla nyt liikaa. Näitä ostavat huumehörhöt, jotka ostavat ne pelotteeksi huumeiden velanperintää varten. Tehtävä on purra ja pelotella.

Miksei näitä saada jo kiellettyä? Tämä koira on ase, mutta aseeseenkin tarvitaan lupa.

Vierailija
39/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin niiden pitämiseksi pitäisi olla joku ajokortin tapainen lupa kunnollisine koulutuksineen, jossa ne täysin kelvottomat kasvattajat raakataan suoraan pois. Koira ei tietenkään opi mitä sille ei opeta, mutta toisin kuin joku chihu, taistelukoira saa pahaa vahinkoa aikaan.

Minua on purrut chihuahua, pieni painauma tuli sormeen, toinen oli sylissä ja vähän jännitti muita koiria, vahingossa sitten minua puri.

Vierailija
40/303 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten kuolemaan johtavia puremia tekevät juuri pittbullit ja rottweilerit.

Siksi niiden pitäisi olla osaavissa käsissä. Missä iso osa niistä ei ole. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi