Oletko täynnä vihaa?
Ikävä kysyä tällaista kauniina kesäpäivänä, mutta itse olen. Menneisyyden traumat putkahtavat aina esiin. Joihin ei ole itse syyllinen. Ei saa olla liian kiltti, joutuu härskisti hyväksikäytetyksi. Onneksi iän myötä on sinisilmäisyys kadonnut.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Toisinaan pyörii vanhat ja uudemmat jutut ja kusipäät mielessä. Haluaisin olla positiivisempi.
Tämä.
Kyllä, vihervasemmistolaisia kohtaan.
Suomi suomalaisille ja ma tut takaisin kotimaihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos edellisen hallituksen suomesta tulin vihan yhteiskunta. Niin kauan kun joka nainen vihaa kaikkia miehiä pelkän sukupuolen takia niin joka miehellä on täysi oikeus vihata kaikkia naisia pelkän sukupuolen takia.
Tasa-arvo on siinä mielessä jännä juttu että ei se toimi niin kuin feministit vaativat että miesten pitää kohdella naisia tasa-arvoisesti mutta naisten ei tarvi toimia miehiä kohtaa tasa-arvoisesti.
Joko tasa-arvoa on tai sitten sitä ei ole mutta tasa-arvossa välimuotoja ei ole olemassakaan.
Hohhoijakkaa. Jos miehet kokisivat edes murto-osan siitä vihasta, jota heidän edeltäjänsä ovat naisille vuosituhansien aikana aiheuttaneet, eivät he kestäisi sitä päivääkään. Haluaisin kyllä nähdä, kun miehiä vihattaisiin yhtä paljon kuin naisia vihataan esim. Afganistanissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos edellisen hallituksen suomesta tulin vihan yhteiskunta. Niin kauan kun joka nainen vihaa kaikkia miehiä pelkän sukupuolen takia niin joka miehellä on täysi oikeus vihata kaikkia naisia pelkän sukupuolen takia.
Tasa-arvo on siinä mielessä jännä juttu että ei se toimi niin kuin feministit vaativat että miesten pitää kohdella naisia tasa-arvoisesti mutta naisten ei tarvi toimia miehiä kohtaa tasa-arvoisesti.
Joko tasa-arvoa on tai sitten sitä ei ole mutta tasa-arvossa välimuotoja ei ole olemassakaan.
Hohhoijakkaa. Jos miehet kokisivat edes murto-osan siitä vihasta, jota heidän edeltäjänsä ovat naisille vuosituhansien aikana aiheuttaneet, eivät he kestäisi sitä päivääkään. Haluaisin kyllä nähdä, kun miehiä vihattaisiin yhtä paljon kuin naisia vihataan esim. Afganistanissa.
MITEN VUOSITUHANSIEN TAKAISET ASIAT OVAT NYKYAJAN MIESTEN SYY???
FEMINISMI ON MIELISAIRAS VIHAIDEOLIGIA!
Tunnen sääliä edelleen, kun ajattelen äitiäni, joka on jo kuollut. Oli äärimmäisen kiltti ja hyvä ihminen. Uhrasi kaikkensa lasten eteen. Työtä tekevä ihminen. Ei ollut elämä helppoa, kun isä joi ja oli ilkeä välillä. Jotkut ihmiset sitten ilkeästi arvostelivat elämäämme ja tulivat siitä äidille sanomaan. Näin usein, kun äiti itki salassa ja oli surullinen. No nyt on hyvin asiat, on taivaassa. Ei varmasti tulisi enää tänne takaisin. Vihaksi pistää välillä, kun tulee tällaisia mieleen.
Vierailija kirjoitti:
En ennen ollut mutta kiitos feministeille ja muille sosialisteille yhteiskunnan pilaamisesta. Nyt olen täynnä vihaa ja tulen aiheuttamaan punikeille harmia henkeni kaupalla!
Kai ymmärrät, että sinä heidän näkökulmastaan olet yhteiskunnan pilaaja. Mutta he eivät ole valmiita aiheuttamaan sinulle harmia henkensä kaupalla. Oletko ihan varma, että vihasi heräsi kun Marinista tuli pääministeri, vai etsitkö oikeutuksentunnetta vihalle, joka oli jo aiemmin? Eli tekosyitä, koska haluatkin olla vihainen tai et usko sen voivan koskaan lievetä?
Viha tai vastenmielisyyden tunne lienee yksi perustunteista. Sana viha vain tuntuu aina liioittelulta. Siksi sanonkin että vastenmielisyyttä erinäisiä asioita kohtaan tunnen, ja ihmisten kolhoa käyttäytymistä kohtaan. Tympäisee tietyllä tavalla, ja samalla kuitenkin tietää että kaiken pitäisi vain antaa olla sellaista kuin on. Muita ihmisiä ei pysty muuttamaan. Täytynee vain olla yhä enemmän yksin, niin tarvitsee sietää vain oman mielensä ilmiöitä.
Ja niitähän piisaa. Siis niitä tympeyksiä, jotka vievät ilon elämästä.
Olen. Ja juurikin menneisyyden traumojen (vuosia kestänyt kiusaaminen, aivopesu yms.) takia. Suurimmaksi osaksi pystyn kontrolloimaan sitä mutta välillä purkautuu ja senpä takia olen päättänyt elää lopun elämääni yksin ja eristyksessä ilman ihmissuhteita, sillä tiedän etten ole millään tavalla terveellistä seuraa kenellekään. Toisaalta en itsekään jaksa ihmisiä ollenkaan, tulen vain entistä vihaisemmaksi niiden seurassa.
Olen. Elämä on mennyt päin persettä ja muut käyttäneet hyväksi.
En. Mitä se hyödyttäisi? Siitä vain itse kärsii.
En todellakaan.
Viha kääntyy tuntijaansa vastaan ja myrkyttää elämän. En vihaa ketään, en edes heitä jotka ovat minua vastaan rikkoneet erittäin pahasti. Olen noussut heidän yläpuolelleen. Katson että jos vihaan annan heidän voittaa. He saavat minut tuntemaan niin kuluttavaa ja katkeroittavaa tunnetta että se syö minua sisältä. Siksi en salli heidän sitä itselleni aiheuttaa.
Voin jopa sääliä ja joitain säälinkin. Anteeksi en anna mutta en anna myöskään vahingoittaa itseäni.
Pystyn säälimään ihmista aivan aidosti joka voi niin pahoin että purkaa sen vahingollisella ja katkeralla tavalla. Hänen ei ole hyvä olla omissa nahoissaan.
Minulla on hyvä elämä enkä anna sitä kenenkään turmella. Se, että en anna turmella on myrkyttäjälle pahinta sillä sitä hän juuri toivookin. Että voisin huonosti ja vastaisin vihaan vihalla.
En, enemmän olen suunnattoman surullisen kaikista näistä ikävistä tapahtumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt ala uhriutumaan historian tapahtumista kun et ole ollut kärsimässä ja ne asiat on tapahtunut kauan ennen kun olet syntynyt. Ja miten on minun vastuulla kokea pahaa mieltä joidenkin toisten miesten teoista jotka on tapahtunut kauan ennen kun minä olen syntynyt?
En vihaa naisia mutta kastemadollakin on minulle enemmän arvoa kuin naisella koska se mato auttaa minua kalastamaan ruokaa mutta nainen vain vaatii sen kalan itselleen ja käskee minun kalastamaan itselleni toisen että nainen saa ruokaa ilman että naisen itse pitää kalastaa se ruoka
Vierailija kirjoitti:
En vihaa naisia mutta kastemadollakin on minulle enemmän arvoa kuin naisella koska se mato auttaa minua kalastamaan ruokaa mutta nainen vain vaatii sen kalan itselleen ja käskee minun kalastamaan itselleni toisen että nainen saa ruokaa ilman että naisen itse pitää kalastaa se ruoka
Kuka on tämä nainen? Ja miksi hän vaatii ahventasi, tai haukkiasi? Kuha ostat naiselle virvelin, niin loppuu vaatimukset ja olet sen jälkeen tarpeeton.
En ole, mutta lukemattomat kerrat olen toivonut, että olisin. Olisi monelta pskalta säästynyt vuosien saatossa.
Olin, koska olin äärimmäisen ylikuormittunut ja elinympäristö oli sanalla sanoen hirveä. Jatkuvaa remppamelua, tupakansavua, känniörveltämistä, huutoa, ei kunnon yöunia kuukausiin.
Pari vuorokautta normaalia elämää, normaalien ihmisten keskellä, hiljaisuutta ja rauhaa, kunnon yöunia, ei jatkuvaa meteliä, niin kaikki vihan ja kiukkuisuuden tunteet on poissa.
💛