Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko täynnä vihaa?

Vierailija
09.07.2024 |

Ikävä kysyä tällaista kauniina kesäpäivänä, mutta itse olen. Menneisyyden traumat putkahtavat aina esiin. Joihin ei ole itse syyllinen. Ei saa olla liian kiltti, joutuu härskisti hyväksikäytetyksi. Onneksi iän myötä on sinisilmäisyys kadonnut. 

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, oon. Saisipa kuristaa persun/äärinassen. Mutta kun siitä saa saman kuin ihmistaposta

Vain sosialisti kykenee poistamaan ideologiselta vastustajaltaan ihmisarvon.

Vierailija
42/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, rakastan elämää.

Vierailija
44/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole, rakastan elämää.

Hyvä.

Vierailija
45/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko maassa on sellainen synkkyys ja epäkannustamaton ilmapiiri, että pistää vihaksi. Hallituskin on kuin joukko riitapukariklovneja. Sitten on aina isosti hymyilevä Stuppi, mutta se suomenruotsalainen hymy ei minusta yhtään istu haudanvakavan mölliSuomen päähän.

Just niin!

Vierailija
46/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen onnellinen. Enkä sure mennyttä, kaikille on sattunut ikäviä asioita joihin eivät ole syylliset.

Söin just marjoja omasta pihasta, kissat leikkivät aidatulla pihalla ja lähdetään ip viettämään kesää Tammisaareen. 

Elämä on ihanaa, kun sen sellaiseksi rakentaa.

Ja tuota alapeukuttaa joku vihaa tihkuva typerys, joka valitsee itse pilata elämänsä. Ellei menneestä pääse yksin eroon, apua löytyy. 

Vierailija
47/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, mutta temperamentti on ns perseestä eli voi vaikuttaa siltä joskus.

Vierailija
48/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua huvittaa nämä katkerat hölmöt, jotka ei osaa katsoa peiliin. Hukkaavat ainutkertaisen elämänsä.

Vierailija
49/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua huvittaa nämä katkerat hölmöt, jotka ei osaa katsoa peiliin. Hukkaavat ainutkertaisen elämänsä.

Hullulla on halvat huvit. 

Vierailija
50/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
51/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, ja mielelläni tarjoaisin eräille saman kuin tarjosivat lapselleni. Kuoleman siis.

Vierailija
52/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
53/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen, ja mielelläni tarjoaisin eräille saman kuin tarjosivat lapselleni. Kuoleman siis.

Olkoon se hidas.

Vierailija
54/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkeruus pitää uskaltaa tuntea ja sen olemassaolo hyväksyä, jotta siitä on mahdollista päästää irti. Moni tekee sen virheen, että ei käsittele katkeroitumistaan ja siihen johtaneita syitä ollenkaan vaan yrittää pakkopositiivisuudella ja -kiitollisuudella puskea eteenpäin. Käsittelemättä jäänyt katkeruus näkyy käytöksessä: muiden ihmisten kokemusten mitätöintinä ja vastaavasti itselle tehtyjen vääryyksien alituisena jauhamisena, ylimielisenä opettavaisuutena ja hyökkäämisenä heti, jos itse kokee tulevansa vähätellyksi, teennäisenä positiivisuutena ja selän takana muiden haukkumisena sekä suoranaisena pahan toivomisena muille.

Katkeruus on siitä kiitollinen tunne, että kun sen olemassaolon myöntää ja sitä aktiivisesti työstää, niin jossain vaiheessa se alkaa suorastaan öklöttää. Sitä ei vain enää jaksa märehtiä määräänsä enempää. Kun tällainen ei enää tätä -fiilis tulee, niin silloin tietää, että on valmis päästämään katkeruudesta irti.

Vierailija
55/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneisyyden traumat putkahtavat aina esiin. Joihin ei ole itse syyllinen. Ei saa olla liian kiltti, joutuu härskisti hyväksikäytetyksi. Onneksi iän myötä on sinisilmäisyys kadonnut. 

...

Syytät itseäsi vieläkin siitä, että sinua on hyväksikäytetty. Se pitäisi pystyä antamaan anteeksi, että pääset eteenpäin. Mieti vielä, miksi olet vihainen itsellesi. Mikä teki sen sinisilmäisyyden? Olisitko oikeasti voinut välttää niitä tilanteita?

Hyväksikäyttö EI OLE luonteeltaan sellaista, että sitä voisi katua. Siinä on uhrin asemassa, eikä voi valita.

Parisuhteessakin voi olla hyväksikäyttöä, mutta jos on, se on molemminpuoleista. Pystytkö antamaan itsellesi anteeksi sitä, että teit toisesta syyllisen? Tai pakotit itsesi siihen? Annoit toisen tehdä niin? Lietsoitko sitä? Olisitko oikeasti voinut valita toisin? Tällaisia asioita voi miettiä, että pääsee syyllisyydestä yli. Samat ohjeet käy mihin tahansa ihmissuhteeseen.

Vierailija
56/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sentään mikään Yleisradion femsselitäti ole. Olen enemmänkin vain pettynyt yhteiskuntaan.

Vierailija
57/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katkeruus pitää uskaltaa tuntea ja sen olemassaolo hyväksyä, jotta siitä on mahdollista päästää irti. Moni tekee sen virheen, että ei käsittele katkeroitumistaan ja siihen johtaneita syitä ollenkaan vaan yrittää pakkopositiivisuudella ja -kiitollisuudella puskea eteenpäin. Käsittelemättä jäänyt katkeruus näkyy käytöksessä: muiden ihmisten kokemusten mitätöintinä ja vastaavasti itselle tehtyjen vääryyksien alituisena jauhamisena, ylimielisenä opettavaisuutena ja hyökkäämisenä heti, jos itse kokee tulevansa vähätellyksi, teennäisenä positiivisuutena ja selän takana muiden haukkumisena sekä suoranaisena pahan toivomisena muille.

Katkeruus on siitä kiitollinen tunne, että kun sen olemassaolon myöntää ja sitä aktiivisesti työstää, niin jossain vai

Kuule, osa jaksaa ikänsä olla katkera, ja yleensä vielä asioista jotka jos ei nyt kuulu elämään, niin ovat aika yleisiä. Ei he halua päästää katkeruudesta irti, kun ovat eläneet niin ettei heillä muuta olekaan.

Vierailija
58/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
59/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voiko sitä määritellä eksplisiittisesti. Mutta itse olen kokenut eniten pahuutta esim. Raiskatuksi ja "autetuksi" tullessani (viranomaistaholta). Molemmissa näissä ollaan täysin mitätöity kokemukseni, kieltoni, ihmisyyteni ja oikeuteni. Se, että tekijä korosti omaa kuviteltua hyvyyttään väärintekonsa yhteydessä tai sen jälkeen, lisäsi todella merkittävästi nimenomaan "pahuuden" kokemusta

Esimerkiksi sellainen raiskaus, missä ja mistä tekijä on ollut vain hiljaa, ei ole tuntunut "pahalta" vaan korkeintaan eläimelliseltä ja vaaralliselta. Pahuuden kokemukseen sisältyy siis vahvasti se, että yrittää verhota väärää, vahingollista ja repivää tekoa hyvyyteen, tai muutoin tehdä se näkymättömäksi, kuten mitätöimällä tai gaslightaamalla

Esimerkiksi sana "huoli" yhdistyy päässäni nykyään hyvin vahvasti pahuuteen. Sitä on käytetty kohdallani niin monta kertaa oikeuttamaan niin julmaa väärinkohtelua ja alentamista, että jo sanan kuuleminen herättää saman tunteen, kuin raiskaaminen

Lisäksi koen "pahana" juonittelun, missä pyritään esimerkiksi retoriikkaa, brändäystä, lainsäädäntöä ja muita monimutkaisia manipulointi- ja pakkokeinoja hyväksikäyttäen hämmentää uhria niin, että hän suostuu epäedullisiin, satuttaviin, vahingollisiin ja häpäiseviin asioihin "suostumuksellisesti", kuitenkin etunsa, hyvinvointinsa ja joskus jopa halunsa vastaisesti. Lääketeollisuus on esimerkiksi tällainen toimija.

Valitettavasti koko nyky-yhteiskunta perustuu ajatukselle manipulaatiosta. Kapitalismille se on aivan välttämätöntä jopa. 

Passiivisuus on myös pahuutta. Se, että jätetään puuttumatta epäkohtiin koska siitä ei ole itselle mitään hyötyä, mutta mahdollisesti haittaa. 

>>>>>

Esimerkiksi jotkut lääkärit. Ne, jotka hakeutuivat alalle prioriteettina status ja palkkaus. Kyllä he saavat paljon hyvää aikaan, mutta päämotivaattorina ei ole hyvänteko vaan itselle saatu hyvä. Koko liiton moraalikin on siihen kallellaan- lääkäreiden työtilanne ja palkkaus on korkeammalla prioriteetilla kuin palveluiden saatavuus ja kohtuullinen kustannus yhteiskunnalle.

Somevaikuttajat/julkkikset. Ne, joille tärkeämpää on näkyvyys ja ulospäin positiivinen signalointi. Heillä on valtaa nostaa esille epäkohtia, mutta motivaattorina ei ole aito huoli näistä epäkohdista, vaan palkkaus ja näkyvyys. 

Vierailija
60/105 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan pyörii vanhat ja uudemmat jutut ja kusipäät mielessä. Haluaisin olla positiivisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi