Harmittaako näin jälkeenpäin kun noudatit kaikkia sääntöjä koronan aikana?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään harmita. Pysyin terveenä ja kaikki hyvin muutenkin.
Mutta mietipä, jos olisit saanut tartunnan ja long Covidin. Silloin ehkä vastaisitkin eri tavalla. Aika moni selvisi (on selvinnyt tähän asti) aika hyvin, mutta aika mioni kuoli ja aika moni sai pitäaikaisvaivoja.
Long covidhan on rokotusreaktio.
Kun toinen syö sytkyjä ja on töissä sairaalassa ja toinen on keuhkojensa takia tk-eläkkeellä, ei harmita. Turvavälejä kaipaan, ja kahden metrin terävää keppiä jolla tökkiä sitä rikkovia kauemmas. Nykyään taas liian moni köhköhii ja röhröhii räpylään ja tulee kauppaan puristelemaan tomaatteja.
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään joka olisi kuollut Covidiin
En minäkään varsinauisesti tuntenut näitä ihmisiä, mutta sairaalaosastolla näin kymmeniä, jotka siihen kuolivat ja iltapäivälehdissä kerrottiin julkkiksista jotka olivat tautiin kuolleet. Kuolleitahan oli maailmassa miljoonittain. Ei vaarallisen taudin määritelmä ole se että se tappaa 50-100% sairastuneista.2-5% on jo varsin huima luku.
Mua haittasi se kaasuvalotus ja manipulointi ja ihmisten silmitön viha. En oo siitä toipunut ehkä vieläkään. En osallistunut mihinkään maskitouhuihin, olin vaan enemmän itekseni kuin tavallisesti.
Minua on ulkosuomalaisena jäänyt harmittamaan se, miten korona-aikana suomalaiset kaverit kohteli kuin spitaalista. Eikä mulla edes ollut koronaa koskaan, noudatin kaikkia sääntöjä ja otin rokottteet. En ehdota kyseisille kavereille enää ollenkaan tapaamista Suomessa käydessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellinen, etten painostuksesta huolimatta ottanut yhtäkään korona-rokotetta.
Onneksi kaikki muut ympärilläsi ottivat, niin selvisit vapaamatkustajana heidän keskellään.
Minä kylläkin selvisin erakkouteni ansiosta ja mahdollisesti auttoi sekin, että pidin hengityssuojainta, kun ihmisten ilmoilla oli pakko käydä. Kaikki rokotetut tutut ovat taudin sairastaneet, moni useampaankin kertaan ja muutama kärsinyt pitkittyneistä oireista.
- eri
Ei, enkä edes noudattanut kovin tarkkaan.
Sen jälkeen kun sairastin alkuvuonna 2020 pahasti luultavasti juurikin kyseisen taudin, en ole ollut sairaana kertaakaan ainakaan niin, että olisin huomannut.
Silloin kun oli samassa taloudessa, ajattelin, että nyt on menoa, mutta ei sittenkään yhtään mitään, vaikka ei tehty mitään erityistä eristäytymistä, koska maito oli jo maassa siinä vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
en noudattanut mitään korona-ajan sääntöjä ja selvisin hengissä
Itse noudatin sääntöjä lähinnä riskityhmien ja yhteiskunnan toimimisen (sairaalat yms.) suojelemiseksi. Katsos kaikki eivät ajattele pelkästään itseään.
Harmittaa että noudatin kaikkia rajoituksia orjallisesti ja käytin maskia tunnollisesti noin 1,5v ajan. Vasta sitten luin tarkemmin tutkimuksia siitä ettei nuo perusmaskit riittäneet torjumaan koko virusta :D rokotteet jätin ottamatta ja tauti oli itselläni ihan perus flunssa. Harmittaa että muutaman kaverin kanssa meni välit siksi etteivät ne halunneet olla tekemisissä rokottamattoman kanssa.
En ottanut rokotetta, pesin kädet taajaan kuin muutenkin. Lääkärikaveri tartutti viime metreillä mulle ja sitä kautta perheelle. Hyvin pyyhkii!
Rehellisyyden nimissä jotkut rokotemyönteiset kaverit alkoivat ärsyttää vaikka itse pysyttelin täysin neutraalina asian suhteen.
Ei harmita. Vältyin alkuaikojen pahalta koronalta ja sain vasta viime syksynä Omikronin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri päivystyksessä. Kyselivät, onko koronatesti tehty. Tautia on kuulemma taas paljon liikkeellä. Onkohan sitä erityisesti olkaan ja nenään tökätyillä?
Rokottamattomilla eniten.
Vierailija kirjoitti:
Se harmittaa, että nuorena ihmisenä jätin sitten menemättä tiettyihin tapahtumiin ja kaverit lähestulkoon hylkäsivät. En esim mennyt kavereiden illanviettoon mukaan, vaan jäin kotiin. Ei olla koronan jälkeen palattu samalle kaveritasolle sitten, mikä tosin on ymmärrettävää että kun en varmaan puoleen vuoteen ollut missään kavereiden juhlissa mukana.
Muuten ei harmita. Sairastuin koronaan ekan kerran vasta viime keväänä ja se oli aika paha tauti, vaikka oli rokotteet ja tosiaankin korona käytännössä julistettu ohimenneeksi. Vanhemmat ovat suht iäkkäitä ja isovanhempia on kuollut viime vuosina, joten pahimman koronan ajan pystyin silloin tällöin käymään heillä kylässä. Olisi tuntunut tosi pahalta, jos en koronan aikoina olisi voinut käydä isovanhemmilla ja he kuolivat vuosi sitten muihin tauteihin.
Ymmärrän tuon harmituksen, mutta hyvät kaverit ja ystävät kestävät puolen vuoden tauonkin. Meillä osa oli vaihto-oppilaana, eikä ollut mitään yhteyttä, hyvät kaverit vain lähentyivät, kun sen tauon jälkeen arvosti vielä enemmän.
Ja nyt työelämässä joku on työkomennuksella eri maassa, voi mennä vuosikin ettei nähdä, ja ystävyys jatkuu kuin sitä taukoa ei olisikaan.
Nuo hylänneet kaverit olisi hylänneet joka tapauksessa joskus!
Tsemppiä!
Ei. En ole vieläkään tietääkseni sairastanut koronaa vaikka elän ihan normaalisti. Se, että perheessä oli riskiryhmäläisiä (sekä lapsia että vanhuksia) kannusti noudattamaan ohjeistuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin miksi laitoin aluksi maskin ja meinasin pyörtyä pari kertaa ylämäen jälkeen. Siinä ei happi kulje.
Herranjestas, ei sitä lenkillä tarvinnut käyttää
Asun kaupungissa paikassa jossa kulkee ihmisiä tiheästi. Kauppa on lähellä ja siinä on ylämäki. Ja lenkkipoluilla menee myös valtavan paljon huohottajia juosten ja eri vempeleillä. Pitäisi olla enemmän lenkkiteitä.
Ei harmita, kun en noudattanut mitään. Elin arkeani kuten aina. En ottanut rokotuksia. Kävelin selkä suorana niinkuin muutenkin tässä elämässä.
Se harmittaa, että mitään ei opittu. Taas pärskitään menemään kuten ennenkin. Ei älytä käyttää sitä maskia. Sillä on tarkoitus suojata muita, ei itseä. Hengityssuojain on sitten eri juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri päivystyksessä. Kyselivät, onko koronatesti tehty. Tautia on kuulemma taas paljon liikkeellä. Onkohan sitä erityisesti olkaan ja nenään tökätyillä?
Rokottamattomilla eniten. Sanot rokottamattomaksi 2vkon ajan rokotuksesta :),on tehty mahdottomaksi tilastointi.
Juuri se kriittisin aika.
Harmittaa, että kävin kerran koronassa kaupassa.
Etkö ymmärrä, että ne kuitenkin vähensivät huomattavasti taudin saamisen riskiä ja tartuttamisen riskiä ja huomattavasti vähensivät vakavan tautimuodon riskiä ja näinollen vähensivät terveydenhuollon/sairaalaoitten kuormitusta. Miten tämä on osalle niin ylivoimaista ymmärtää?