Harmittaako näin jälkeenpäin kun noudatit kaikkia sääntöjä koronan aikana?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
aika monen nuoruus meni pilalle koronan kanssa säätämisessä
Mietipä sotasulkupolvia, 5 vuotta meni nuorilla hukkaan. Moni ei enää palannut. Siihen nähden korona oli lastenleikkiä.
Kävin juuri päivystyksessä. Kyselivät, onko koronatesti tehty. Tautia on kuulemma taas paljon liikkeellä.
Ei. Teen päätöksiä aina olemassa olevan tiedon avulla. Jälkiviisastelu on turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tullut ihan kaikkeen humpuukiin lähdettyä mukaan kuten rokotteisiin ja käsidesiin, maskitkin jätin melko pian pois kun niissä alkoi vaan nenä vuotamaan.
Monet oli rajoitusten loputtua jatkuvassa sairastelukierteessä kun vastustuskyky ajettu alas jatkuvalla hysteerisellä käsidesin lotraamisella ja ihmisten välttelyllä.
Sinulla tuntuu olevan vahvaa tietämystä immuniteetistä ja vastustuskyvystä.
Vierailija kirjoitti:
aika monen nuoruus meni pilalle koronan kanssa säätämisessä. tarkoitit varmaan, plörönän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä sotasulkupolvia, 5 vuotta meni nuorilla hukkaan. Moni ei enää palannut. Siihen nähden korona oli lastenleikkiä.
sotaan voi verrata mitä tahansa ja kaikki sodan rinnalla on lastenleikkiä. Ei jatkoon
Ne säännöt ei vaikuttanut mitenkään mun elämään. Maskia en käyttänyt kuin töissä aina kun pomo oli näköpiirissä. En koskaan kaupassa. Mitkään ravintolasulut ym ei hetkauttanut yhtään, kun en niissä käy muulloinkaan. Ihan normaalia peruselämää meillä elettiin.
Olen onnellinen, etten painostuksesta huolimatta ottanut yhtäkään korona-rokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Kävin juuri päivystyksessä. Kyselivät, onko koronatesti tehty. Tautia on kuulemma taas paljon liikkeellä. Onkohan sitä erityisesti olkaan ja nenään tökätyillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita. Säännöt ei älyttömästi vaikuttaneet elämääni, mitä nyt maskit ja käsidesit olivat käytössä. Hyvänä juttuna on jäänyt ahkerampi käsien pesu.
Eipä niistä mitään haittaakaan ollut. Vähemmän Suomessa kuoli vanhuksia kuin Ruotsissa, vaikka toisaalta täällä meni enemmän ravintoloita nurin, mutta pääasia, että hengissä selvittiin.
Nyt nekin vanhukset on mullan alla mutta elävät ihmiset työttömänä ja voivat pahoin
Mutta kyllä kaikesta selvitään, kuten on aina ennenkin selvitty yhteistyöllä ja tulevaisuuteen luottaen. Suomi on hyvä maa.
Vierailija kirjoitti:
Koronaa on edelleenkin, mutta sitä ei enää suostuta testaamaan edes sairaalassa. Kysyin nimittäin päivystyksessä että voitaisiinko minut testata koronan varalta. Varoitin että minulla on flunssaa ja se voi tarttua. Henkilökunta ei ottanut kantaa. No, siinäpähän sairastukoot kaikki lääkäreitä myöten.
Kyllä niitä toki edelleen sairaalaosastoilla otetaan. Ei varmaankaan enää päivystyksissä jos taudinkuva ei ole niin vakava että pitää sairaalaan ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellinen, etten painostuksesta huolimatta ottanut yhtäkään korona-rokotetta. EI kukaan yhyttäny ottamaan koronarokotetta, vaan ottamaan osaa testiin jossa saattoi saada joko ehdan mrna-hötsin tai onnellisesti pleisbon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin kuulla vähän lisää tästä. Saisinko jonkinlaista referaattia?
Katsoppa ihan itse vaikka jostai THL:n raporteista kuolleitten määritä ja ikäjakaumista.
Ei harmita. Käytin maskia ja välttelin isoja ihmisjoukkoja. Yhtäkään rokotetta en ottanut. Onneksi vältyin alkuajan koronalta ja sairastuin vasta kun tauti oli muuntunut lievemmäksi. Kova tauti se silti oli vaikka nuori ja terve olenkin.
Vierailija kirjoitti:
En noudattanut mitään ja en ottanut ensimmäistäkään koronarokotetta. Tiesin että turhaa pelleilyä se kaikki.
Todistaako se mielestäsi jotain, että sinä et tautiin kuollut. Ei koronan tappavuus tietenkään ole 100%. Kuolleitten omaiset eivät varmaankaan pidä pelleilynä.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellinen, etten painostuksesta huolimatta ottanut yhtäkään korona-rokotetta.
Onneksi kaikki muut ympärilläsi ottivat, niin selvisit vapaamatkustajana heidän keskellään.
Vierailija kirjoitti:
Onko säännöt jotenkin vapaaehtoisia? Miten muut säännöt kuin koronan kanssa tarviiko niitä noudattaa jos ei halua?
Kaikkia järkeviä sääntöjä noudatetaan ei mitään hulluuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en noudattanut mitään korona-ajan sääntöjä ja selvisin hengissä
Sama mulla. Kyllästyin koko vouhutukseen parissa kuukaudessa enkä missään vaiheessa vältellyt liikkumista tai ihmisten tapaamista. Maskia käytin kerran, hammaslääkärin odotushuoneessa noin 30 sekuntia. Sitten otin pois kun koko rätti vain ahdisti. Muitakin sääntöjä varmasti oli (niinkun ne naurettavat turvavälit. Joo kaikki piti jossain Prismassa pari metriä eroa muihin, eiks jeh), mutta en seurannut niitä. Käsidesiä en ostanut. Onneksi puoliso ja ystävät samanlaisia, joten oikeastaan koko hysteria meni puoliksi ohi kun ei ketään jaksanut kiinnostaa. Tavallista elämää. Joten ei harmita.
Voisin olettaa, että koulutustasosi ei ole kovin korkea ja ymmärryksesi infektiotaudeista on korkeintaan peruskoulun ala-astetasoa.
Se harmittaa, että nuorena ihmisenä jätin sitten menemättä tiettyihin tapahtumiin ja kaverit lähestulkoon hylkäsivät. En esim mennyt kavereiden illanviettoon mukaan, vaan jäin kotiin. Ei olla koronan jälkeen palattu samalle kaveritasolle sitten, mikä tosin on ymmärrettävää että kun en varmaan puoleen vuoteen ollut missään kavereiden juhlissa mukana.
Muuten ei harmita. Sairastuin koronaan ekan kerran vasta viime keväänä ja se oli aika paha tauti, vaikka oli rokotteet ja tosiaankin korona käytännössä julistettu ohimenneeksi. Vanhemmat ovat suht iäkkäitä ja isovanhempia on kuollut viime vuosina, joten pahimman koronan ajan pystyin silloin tällöin käymään heillä kylässä. Olisi tuntunut tosi pahalta, jos en koronan aikoina olisi voinut käydä isovanhemmilla ja he kuolivat vuosi sitten muihin tauteihin.
Mulle korona-aika oli ihan kivaa aikaa! Parhaimpana se, että sain siirtyä 100 % toimistotöistä 100 % etätyöhön. Lisäksi ratsastustuntien oppilasmäärää rajattiin. Ja maskin käyttö ei haitannut, kehtasi liikkua paremmin kaikkialla ilman meikkiä. Ja muutenkin kun olen tällainen introvertti, niin sitä koronaa oli kiva käyttää mahdollisena tekosyynä kaikkeen.