Harmittaako näin jälkeenpäin kun noudatit kaikkia sääntöjä koronan aikana?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellinen, etten painostuksesta huolimatta ottanut yhtäkään korona-rokotetta.
Onneksi kaikki muut ympärilläsi ottivat, niin selvisit vapaamatkustajana heidän keskellään.
Sehän ei estänyt saamasta ja tartuttamasta?
En muuten noudattanut mitään ohjeita paitsi käytin maskia kaupassa ja töissä. Maski oli hyvä töissä kun asiakkaat eivät hoksanneet haukotteluani.
Ei omasta puolestani.
Nuorten puolesta kyllä.
Omassakin perheessä on nuori, jolle puhkesi tietyn tyyppinen sosiaalisten tilanteiden ahdistyshäiriö/pakko-oire koronakeväänä. Vaikea sanoa, mikä oli koronasulkujen (etäkoulu jne) vaikutus. Varmasti muutakin alttiutta oli. Mutta toisaalta nuoreni ei varmasti ole ainoa.
Nuori on nyt aikuistunut ja muuttanut kotoa pois. On monella tapaa sosiaalinen ja tulee juttuun ihmisten kanssa. Mutta tietyn tyyppinen arkielämän tilanne on hänelle ylitsepääsemätön. Järjestelee joka päivä elämänsä niin, ettei tiettyyn tilanteeseen joudu. Tämä heikentää elämänlaatua merkittävästi. Ja esimerkiksi armeijaan tuli lykkäystä.
(Ja tapaa lääkäriä/hoitajaa/psykologia, mutta muutokset olleet toistaiseksi hitaita tai vähäisiä.)
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään harmita. Pysyin terveenä ja kaikki hyvin muutenkin.
Mutta mietipä, jos olisit saanut tartunnan ja long Covidin. Silloin ehkä vastaisitkin eri tavalla. Aika moni selvisi (on selvinnyt tähän asti) aika hyvin, mutta aika mioni kuoli ja aika moni sai pitäaikaisvaivoja.
Parasta koronassa oli etätöihin siirtyminen ja sen jälkeen en ole toimistolla montaa kertaa käynyt. Eniten minua otti päähän Uudenmaan sulku, kun vanha äiti oli toisella puolen rajaa. Se sulku oli kaikista korona-ajan touhuista kaikkein järjettömin, mitään hyötyä siitä ei ollut. Aika vähille jätin maskin käytön, en ole koskaan sietänyt sitä, että suun ja nenän edessä on jotain, joka haittaa hengitystä. En edes kaulaliinaa pysty nostamaan kasvoille.
En tunne ketään joka olisi kuollut Covidiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aika monen nuoruus meni pilalle koronan kanssa säätämisessä
Mietipä sotasulkupolvia, 5 vuotta meni nuorilla hukkaan. Moni ei enää palannut. Siihen nähden korona oli lastenleikkiä.
Yleensä sodissa kuolleisuus ja haavoittumiset ovat paljon yleisempiä kuin tartuntataudeissa, mutta ei se niitä tauteja silti mitenkään mukaviksi tee.
Vierailija kirjoitti:
No kiitä Kiinaa.
Tarkoittaako ap, että sääntöjä noudattamalla olisi pitänyt kuolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin kuulla vähän lisää tästä. Saisinko jonkinlaista referaattia?
Katsoppa ihan itse vaikka jostai THL:n raporteista kuolleitten määritä ja ikäjakaumista.
No lähinnä olisin toivonut väitteen kirjoittajalta selkeyttä siihen, että mitä tarkoitti "koronan kanssa säätämisellä" En ole varma miltä kannalta se pitäis ymmärtää. Asiallinen tiivistys olisi kertonut paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei omasta puolestani.
Nuorten puolesta kyllä.
Omassakin perheessä on nuori, jolle puhkesi tietyn tyyppinen sosiaalisten tilanteiden ahdistyshäiriö/pakko-oire koronakeväänä. Vaikea sanoa, mikä oli koronasulkujen (etäkoulu jne) vaikutus. Varmasti muutakin alttiutta oli. Mutta toisaalta nuoreni ei varmasti ole ainoa.
Nuori on nyt aikuistunut ja muuttanut kotoa pois. On monella tapaa sosiaalinen ja tulee juttuun ihmisten kanssa. Mutta tietyn tyyppinen arkielämän tilanne on hänelle ylitsepääsemätön. Järjestelee joka päivä elämänsä niin, ettei tiettyyn tilanteeseen joudu. Tämä heikentää elämänlaatua merkittävästi. Ja esimerkiksi armeijaan tuli lykkäystä.
(Ja tapaa lääkäriä/hoitajaa/psykologia, mutta muutokset olleet toistaiseksi hitaita tai vähäisiä.)
Meillä sama juttu. Tsemppiä teille.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellinen, etten painostuksesta huolimatta ottanut yhtäkään korona-rokotetta.
Miksi ihmeessä se tekee sinut onnelliseksi? Omituinen tapa ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään harmita. Pysyin terveenä ja kaikki hyvin muutenkin.
Mutta mietipä, jos olisit saanut tartunnan ja long Covidin. Silloin ehkä vastaisitkin eri tavalla. Aika moni selvisi (on selvinnyt tähän asti) aika hyvin, mutta aika mioni kuoli ja aika moni sai pitäaikaisvaivoja.
Jos ja jos. Elämäähän se on, että joillain menee paremmin, toisilla huonommin. Tässä kysyttiin jokaisen henk.koht. kokemusta.
Harmittaa, että otin 2 rokotetta. Vasta tänä vuonna olen päässyt aktiivisen kuntoutuksen tuloksena pikkuhiljaa eroon niistä tulleista haittavaikutuksista. Rokotteet otin matkustamista varten. Enää en ottaisi, vaan olisin matkustamatta sen ajan, mitä ei saisi ilman koronapassia matkustaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita. Käytin maskia ja välttelin isoja ihmisjoukkoja. Yhtäkään rokotetta en ottanut. Onneksi vältyin alkuajan koronalta ja sairastuin vasta kun tauti oli muuntunut lievemmäksi. Kova tauti se silti oli vaikka nuori ja terve olenkin.
Eli ratsastelit niiden siivellä jotka ottivat rokotukset. Tapa se on sekin (en oletakaan että tätä ymmärrät).
Ei tietenkään kun en kuulu salaliitto öyhöttäjiin.
Vierailija kirjoitti:
Koronaa on edelleenkin, mutta sitä ei enää suostuta testaamaan edes sairaalassa. Kysyin nimittäin päivystyksessä että voitaisiinko minut testata koronan varalta. Varoitin että minulla on flunssaa ja se voi tarttua. Henkilökunta ei ottanut kantaa. No, siinäpähän sairastukoot kaikki lääkäreitä myöten.
Mitä lisäarvoa siitä testaamisesta olisi? Flunssa siinä missä muutkin.
Ei. Kyllä hyvä käsihygienia on tärkeää kaikille. Enkä tarkoita käsidesiä vaan kunnon käsienpesua. Ei kai tämä mikä sääntö ollut vaan ihan järkeenkäypä tapa
Me noudatettiin muuten pilkun tarkasti sääntöjä, mutta nähtiin kyllä lapsen isovanhempia. Oltiin pienessä kuplassa. Kyllähän se välillä nyppi, mutta olen itse sen perussairas, että korona olisi voinut olla minulle kohtalokas. Ei harmita, koska ollaan nyt hengissä. Näin ei ehkä olisi ilman noita sääntöjä.
Ei harmita. Sain koronan ensimmäistä kertaa vasta viime syksynä. Tämä koronaversio olikin jo aika mieto ja meni vain 4kk jälkioireista selviämiseen. Riskiryhmäläisenä en olisi selvinnyt niistä ensimmäisistä versioista.
En noudattanut kuin kasvomaskia julkisilla paikoilla. Muuten elämä oli samanlaista kuin ennenkin. Rokotettakaan en käynyt ottamassa. t: erakko.