Harmittaako näin jälkeenpäin kun noudatit kaikkia sääntöjä koronan aikana?
Kommentit (153)
Vierailija kirjoitti:
Onko säännöt jotenkin vapaaehtoisia? Miten muut säännöt kuin koronan kanssa tarviiko niitä noudattaa jos ei halua?
Ne oli suosituksia, ei lakisääntöjä.
Ei yhtään, 2rokotetta, ei mitään haittoja, maskia käytin töissä ja kaupassa, ei hankaloittanut elämää mitenkään, käsiä pesen ja desinfioin muutenkin usein. Ystäviä näin ja ulkoilua harrastin ihan niinkuin ennenkin...
Vierailija kirjoitti:
Enemmän harmittaisi jos olisi kuollut
Miten voi harmittaa jos on kuollut?
Ei harmita. - Miksi harmittaisi? - Varmasti "Korona-aikana" tapahtui ylilyöntejä mutta, jos olisin ottanut todesta ne tänne koronapiikkejä vastustaneet ja korona vaarattomana flunssana pitävät mölinät, niin en ole varma, olsinkoenää tässä kirjoittamassa. Tuskin olisin samalla todennäköisyydellä kuin nyt kun olen ottanut kaikki piikit ja muutenkin pyrkinyt ottamaan viranomaisten, kuten THL:n suositukset huomioon.
Ei vähääkään harmita ja miksi pitäisikään? En ymmärrä, mutta ei kai minun tarvitsekaan
Koronaan kuolee edelleen noin 44 hlöä viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei harmita. Säännöt ei älyttömästi vaikuttaneet elämääni, mitä nyt maskit ja käsidesit olivat käytössä. Hyvänä juttuna on jäänyt ahkerampi käsien pesu.
Eipä niistä mitään haittaakaan ollut. Vähemmän Suomessa kuoli vanhuksia kuin Ruotsissa, vaikka toisaalta täällä meni enemmän ravintoloita nurin, mutta pääasia, että hengissä selvittiin.
Nyt nekin vanhukset on mullan alla mutta elävät ihmiset työttömänä ja voivat pahoin
Vierailija kirjoitti:
en noudattanut mitään korona-ajan sääntöjä ja selvisin hengissä
Tuurilla ne isotkin laivat seilaa. Jos olisit kuollut, et olisi täällä kirjoittelemassa. Aika harva tauti tappaa 100% sairastuneista ja yleensä 100% ei edes sairastu tautiin. Jokainen saa toki itse päättä millaisen riskin haluaa ottaa.
Koronaa on edelleenkin, mutta sitä ei enää suostuta testaamaan edes sairaalassa. Kysyin nimittäin päivystyksessä että voitaisiinko minut testata koronan varalta. Varoitin että minulla on flunssaa ja se voi tarttua. Henkilökunta ei ottanut kantaa. No, siinäpähän sairastukoot kaikki lääkäreitä myöten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän harmittaisi jos olisi kuollut
Miten voi harmittaa jos on kuollut?
No, aloittaja kysyi harmittaako kaikkien koronasääntöjen noudattaminen vaikka ei kuollutkaan. Kun noudatti sääntojä eikä kuollut niin eihän se tietystikään nyt harmita.
Selkeä vastaus aloittajan kysymykseen😁
Vierailija kirjoitti:
aika monen nuoruus meni pilalle koronan kanssa säätämisessä
Mä haluaisin kuulla vähän lisää tästä. Saisinko jonkinlaista referaattia?
Vierailija kirjoitti:
Mietin miksi laitoin aluksi maskin ja meinasin pyörtyä pari kertaa ylämäen jälkeen. Siinä ei happi kulje.
Happimolekyylit ja hiilidioksidimolekyylit ovat niin pieniä, että niillä ei ole mitään vaikeutta mennä maskien läpi. Toisaalta jos kuljet yksiksesi mäkeä ylös, ei ole mitään järkeä maskia käyttääkään. Sitä käytetään kun muita ihmisiä on runsaasti lähiympäristössä.
Vierailija kirjoitti:
En saanut edes tartuntaa ja noudatin kasvomaski ohjeita töissä, rokotetta ei ole, tetanuksen haen kohtapuoliin.
Perusterve plus yksi eli olen terve ympäri vuoden joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla. Kyllästyin koko vouhutukseen parissa kuukaudessa enkä missään vaiheessa vältellyt liikkumista tai ihmisten tapaamista. Maskia käytin kerran, hammaslääkärin odotushuoneessa noin 30 sekuntia. Sitten otin pois kun koko rätti vain ahdisti. Muitakin sääntöjä varmasti oli (niinkun ne naurettavat turvavälit. Joo kaikki piti jossain Prismassa pari metriä eroa muihin, eiks jeh), mutta en seurannut niitä. Käsidesiä en ostanut. Onneksi puoliso ja ystävät samanlaisia, joten oikeastaan koko hysteria meni puoliksi ohi kun ei ketään jaksanut kiinnostaa. Tavallista elämää. Joten ei harmita.
Ei kaduta. Se toki harmittaa, että yliopisto meni kiinni heti opintojen alussa (alotin 2020 tammikuussa) enkä sitten koskaan tutustunut oikein muihin opiskelijoihin. Toisaalta sain jo muutaman vuoden päästä oman alan töitä, että eipä se suuri menetys ollut paitsi että opiskelijaelämä jäi elämättä.
Vierailija kirjoitti:
No pari rokotetta ois voinut jättää ottamatta, mutta eipä niistä nyt mitään haittaakaan ole ollut havaittavissa.
Mutta et voi tietää, olisiko ollut pahaakin haittaa jos olisit ollut ottamatta.
Ei yhtään harmita. Pysyin terveenä ja kaikki hyvin muutenkin.
90 v sukulainen sai muutama viikko sitten Koronan ja testasivat sen ihan oma-aloitteisesti. Päätyi viikoksi sairaalaan. Uusi aalto on muutenkin alkanut, lukekaa kansainvälisiä uutisia.
Ei harmita, sain ekan tartunnan vasta syksyllä 2023, ihan hyvä ettei useammin tullut tartuntaa koska ei mikään mukava tauti.