Muutin Ivaloon enkä voisi olla onnellisempi
Muutin Ivaloon pk-seudulta ja en voisi olla onnellisempi. tämä se on oikeaa elämää! kalastella ja vaellella luonnossa ja tavata omilla aivoilla ajattelevia ihmisiä kaikkialla.
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Kuljetko työmatkat porovaljakolla?
Lapissa kuljetaan aina porovaljakoilla ja väistellään jääkarhuja. Helsingissä väistellään jengiläisten puukkoja ja luoteja.
Miten kestät puoli vuotta pelkkää pimeyttä?
Vierailija kirjoitti:
Pääasia etei tarvitse olla helsingissä.
Teennäinen elämä ja teennäiset ihmiset vaihtui aitoihin ihmisiin ja teeskentelemättömään elämään.
Oliko tämä kutsuhuuto, tulkaa tekin olen yksinäinen😢
Mitäs siellä kylällä tiedetään Leppilampikeissistä?
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta enemmän minua rassaa valoisat yöt. Vaikka olen syntynyt ja kasvanut pohjoisessa, jatkuvaan aurinkoon en ole tottunut. Saan nukuttua hyvin vain pimeässä.
Kuka helv.tti asuu jossain Hesassa ja maksaa pikkukopista 900 e vuokran? Kaksio 1500 e?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat elantosi?
En ole ap, mutta ihan samanlaisia työpaikkoija siellä on kuin etelässäkin.
No mä kysyin ap:ltä ja odotan edelleen hänen vastaustaan. Ei tästä ole kauaakaan aikaa kun täällä oli pitkä keskustelu siitä, miten pienten paikkakuntien työpaikat on vain paikkakuntalaisille. Joten miten ap sai työn tuolta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat elantosi?
Mitä se sinulle kuuluu? Luuletko oikeasti, että Kehä III ulkopuolella ihmiset eivät tule mitenkään toimeen?
Onhan näitä metrokuskeja lapin perukoilla työttömänä pilvin pimein. Ootko muuten koskaan käynyt Ivalossa? Mä oon.
Vierailija kirjoitti:
Minä muutin viisi vuotta sitten Ivaloon, enkä pois lähtisi.
Pääsisitkö halutessasi? Joskus kaukaisille paikkakunnille jumiudutaan.
Mäkin tahdon Ivaloon! Oon kade, onnea hyvästä valinnasta. Toistaiseksi perhesyyt sitovat tänne etelän hullutusten ja pintaliidon keskelle.Töiden puolesta voisin asua missä vain.
Vierailija kirjoitti:
Mistä saat elantosi?
Ruoka tulee maalta.
Onnea! Mekin muutimme Lappiin, eikä olla kaduttu 😍 Mies kun sai työpaikan niin muutettiin, minä aloin vasta siellä etsiä työtä ja sain heti. Vapaa-aikana voi vaikka kävellä kotipihasta tunturiin ja takaisin, aivan mahtavaa 😍 Lapin luonto on niin upea ja ihmiset mukavia. Ja kyllä, tunnen paljon paljasjalkaisia lappilaisia eri puolelta Lappia.
Vierailija kirjoitti:
Yön timoja ei taida pahemmin siellä näkyä?
Tuon takia ei koskaan asumaan paikkaan missä joutuu katsomaan/kuuntelemaan vain kantismiehiä.
Pelkkä ajatuskin ahdistaa.
Tärkein kysymys: Kuinka pitkään olet siellä asunut? Yleensä vuosi riittää näille hehkuttajille.
Vierailija kirjoitti:
Tärkein kysymys: Kuinka pitkään olet siellä asunut? Yleensä vuosi riittää näille hehkuttajille.
Miksi juuri vuosi? Lappiin harvoin muuttaa ketään joka inhoaa lunta, talvisin EI myöskään ole pimeää koko ajan. Talvi muuttuu nopeasti kesäksi, valoisten öiden kanssa pärjää pimennysverhoilla, räkkäaikakin on lyhyt. Mitä tässä vuodenkierrossa olisi niin kamalaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuka helv.tti asuu jossain Hesassa ja maksaa pikkukopista 900 e vuokran? Kaksio 1500 e?
Heseissa asuu sossuväki/paholoiset, niille tsadi on paras
Mitä se sinulle kuuluu? Luuletko oikeasti, että Kehä III ulkopuolella ihmiset eivät tule mitenkään toimeen?