Umm Mohammed vastailee kysymyksiin
Kommentit (54)
Vierailija:
tuo taivaan enkeliksi muuttuminen taitaa kyllä olla aika yleinen käsitys kristittyjen keskuudessa, selviää ihan ihmisltä kyselemällä, samoin myös suuri osa kristityistä (varsinkin " tapakristityistä" ) ajattelee jostain syystä saavansa siivet selkään päästessään taivaaseen. taitaa nuokin olla sellaisia kuvainnollisia juttuja, jotka on vaan iskostuneet ihmisten mieliin.
tässä nyt olikin ideana selvittää islamin näkökantaa asioihin, minäkin voin taata sen että islamin mukaan sinun lapsesi ovat syntyneet Jumalalle alistuneina, sanoit sinä siihen mitä tahansa. ei minua ainkaan yhtään häiritse se, mikä on esimerkiksi kristinuskon kanta siihen, mitä minun lapseni ovat syntyessään olleet.
Sen vuoksi tassa lahinna kyselin kun en itse islamista tieda mitaan, mutta on mielenkiintoista kuulla miten muslimit asian mieltavat/kuinka uskovat.
-se lastenuskonnosta kyselija-
ihmisen kanssa jonka uskonnosta en tietäisi mitään!!
Oli usko mikä tahansa,saati että tekisin lapsia=(
Mutta
rakkaus taitaa olla sokea=(
olen pannut merkille että harva suomalainen tietää juuri mitään kristinuskostakaan. Millanen se teidän paratiisinnen/taivaanne on?
Minä erosin kirkosta enkä todellakaan haluais olla kristitty, se on niin rappeutunut, pelkkää ulkokultaista teeskentelyä, enkä kyllä muslimikaan, se on taasen rehellisempi uskonto mutta paikoilleen jähmettynyt.
Kukaan ei synny muslimiksi, kaikki syntyvät vapaina ihmisiksi. Vanhemman ja ympäröivä yhteiskunta kasvattavat sitten lapsen kristityksi, hinduks, muslimiksi tai taolaiseksi.
Jokainen ihminen syntyy vapaana ilman mintään uskontoa. Jos he sitten aikuisena valitsevat jonkun uskonnon ohjenuorakseen, he ovat käännynnäisiä. Jotkust jotka kääntyvät muaslimeiksi sanovat palaavansa islamiin. Miten voi palata sellaiseen jossa ei ole koskaan ollutkaan? Sama kuin sanoisi palaavansa keltaiseen tai neliskulmaiseen. Muslimeilta logiikka tainnut hukkua. :))
kolmiyhteine jumala kristittyjen uskoon. Mitä loogikka sisältyy esim. kolmiyhteiseen jumalkäsitykseen? Miten selität ymmärettävästi että jumala, pyhä henki ja Jeesus on sama henkilö mutta kuitenkin eri persoona?
-56-
kristinuskon perusopin mukaan hän on jumala itse mutta kuitenkin siis eri, herätti itse itsensä kuolleista kolmen päivän päästä?
-57
Vierailija:
Ja ne rangaistukset islamista pois kääntyneelle voidaan antaa ......
Ja tämä osoittaa, että islam ei ole mikään muotiuskonto, johon voi tulla ja mennä miten huvittaa.
Umm Mohammed unohti kertoa, että rangaistus islamin jättämisestä on kuolemantuomio, ja se taas osoittaa vain sen, että oikein noudatettuna islam on silkka kuolemankultti, jossa ei kunnioiteta ihmisoikeuksia.
Kiitos sisarelleni islamissa hyvistä ja kiihkottomista vastauksista koskien uskoamme! Jazak Allaahu khairan!
ws, se pohjois-afrikan sisko :)
kuolemansyntinä esim. juutalaisuudessa.. ennen näin oli myös kristinuskossa näin.
minä tunnen kyllä muslimeja jotka ovat kääntyneet kristinuskoon.
Kristinuskossa näin on tehty uskonnon määräyksistä huolimatta, islamissa näin toimitaan minenomaan siksi, että uskonto tähän kehoitaa.
tuo taivaan enkeliksi muuttuminen taitaa kyllä olla aika yleinen käsitys kristittyjen keskuudessa, selviää ihan ihmisltä kyselemällä, samoin myös suuri osa kristityistä (varsinkin " tapakristityistä" ) ajattelee jostain syystä saavansa siivet selkään päästessään taivaaseen. taitaa nuokin olla sellaisia kuvainnollisia juttuja, jotka on vaan iskostuneet ihmisten mieliin.