Voiko vuokranantaja kieltää parveketupakoinnin?
Kommentit (58)
Meidän talossa on 1 vuokra-asunto ja omistaja on sopparissa kieltänyt tupakan polton asunnossa ja parvekkeella. Vuokralainen käy röökillä pihalla. Ihan ok.
Tottakai vuokranantaja voi asettaa haluamansa ehdot vuokralaiselle ja ne on syytä kirjata vuokrasopimukseen. Meiltä on kielletty yleensä lemmikit ja tupakointi sisällä ja se on ollut ok, vaatisin itsekin samaa. Omalla parvekkeella tai terassilla voi pössytellä, poltan joskus pikkusikarin saunan jälkeen eikä se ketään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi. Vuokranantaja voi vaikka kieltää housujen käytön asunnossa tai kalaruokien lämmittämisen mikrossa jos haluaa. Ei se silti sitä tarkoita että niitä kieltoja pitäisi millään tavalla noudattaa.
Eipä tuo ainakaan pysty kieltoa millään tavalla valvomaan..
Ap
Naapurit valvoo kyllä. Kiinni siitä jää.
Mistä ne naapurit tietää mitä mun vuokrasopimuksessa lukee?
Ap
No meillä minä tunnen suurimman osan vuokraamani asunnon naapureista ja he tietävät.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Tupakointi ei ole mikään kansalaisoikeus. Jos tuo kielto ei miellytä, etsi sellainen asunto, jossa kieltoa ei ole.
Vedä sinä etukäteen sika.
T: tupakoitsija
Vuokranantaja omistaa asunnon eikä vuokralainen. Jos sopimuksessa lukee ettei asunnossa ja parvekkeella saa polttaa niin sitten ei saa.
Se riippuu. Voi jos talo on savuton tai 18% asukkaista haluaa tupakointikieltoa tai jos talo on savuton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi. Vuokranantaja voi vaikka kieltää housujen käytön asunnossa tai kalaruokien lämmittämisen mikrossa jos haluaa. Ei se silti sitä tarkoita että niitä kieltoja pitäisi millään tavalla noudattaa.
Eipä tuo ainakaan pysty kieltoa millään tavalla valvomaan..
Ap
Naapurit valvoo kyllä. Kiinni siitä jää.
Mistä ne naapurit tietää mitä mun vuokrasopimuksessa lukee?
Ap
No meillä minä tunnen suurimman osan vuokraamani asunnon naapureista ja he tietävät.
Siinä tapauksessa sinä et ole mun vuokranantaja.
Ap
Minulla on useampi vuokra asunto. Kaikissa olen kieltänyt alkoholinkäytön.
Asunnoissani ei saa olla humalassa. Se on ehdoton kielto.
Vierailija kirjoitti:
Unohdin vielä piereskelyn. Ehdottomasti kielletty. Haju leviää naapuriin. Piereskellä voi ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdin vielä piereskelyn. Ehdottomasti kielletty. Haju leviää naapuriin. Piereskellä voi ulkona.
Entä parvekkeella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä parvekkeella?
Ei ! Tuskin kukaan haluaa paskanhajun tulevan ikkunastaan sisään kun on nauttimassa lounasta.
Vierailija kirjoitti:
Oikein. Minulla ei ole tupakoitsijoista mitään harmia ollut. Juopoista ja Narkeista kyllä.
Mieluummin valitsen ajoittaisen tupakantuoksun kuin öisin huutavat ja meluavat juopot. Räksyttävät koirat yhtä ikäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä parvekkeella?
Meluhaitta siinäkin. Vuokralaisen velvollisuus on aamun illoin lähettää vuokranantajalle kuva itsestään, jossa näkyy tulppa peräröörissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä parvekkeella?
Meluhaitta siinäkin. Vuokralaisen velvollisuus on aamun illoin lähettää vuokranantajalle kuva itsestään, jossa näkyy tulppa peräröörissä.
Lihan paistamisesta tulevat tuoksut voivat olla todella ärsyttäviä Vegaaneille.
Itse aion vaatia lihakieltoa seuraavassa yhtiökokouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä parvekkeella?
Ei ! Tuskin kukaan haluaa paskanhajun tulevan ikkunastaan sisään kun on nauttimassa lounasta.
Me olimme ystävättäreni kanssa parvekkeella Mansikkakakkua ja kahvia nauttimassa kun alakerran parvekkeelta kuului Prööööt. Se tuoksu joka alkoi levitä nenään....
Samassa talossa voi olla eri vuokranantajia tai samalla vuokranantajalla erilaisia sopimuksia, joista toiset sallii ja toiset kieltää parvetupakoinnin. Tai jotain muuta.
Vuokrasopimukseen kirjattiin tupakointi kielletty asunnossa ja parvekkeella. Joo, joo en mä polta ja mun kaverit menee tupakkapaikalle. Olin käymässä paikkakunnalla ja menin asunnon ohi, eikös siellä ollut 3 tyyppiä parvekkeella tupakalla ja ovi auki olohuoneeseen. Irtisanoin vuokrasopimuksen. Vuokralainen itse lähti jo 2 kuukauden kuluttua. Tilasin siivousliikkeeltä asunon otsonoinnin ja parvekkeen pesun. Vähensin laskun vuokravakuudesta, tosin juippi ei kysellyt perään, eikä ilmoittanut tilinumeroaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä parvekkeella?
Lihan paistamisesta tulevat tuoksut voivat olla todella ärsyttäviä Vegaaneille.
Itse aion vaatia lihakieltoa seuraavassa yhtiökokouksessa.
Juu, te vegaanithan ette tunnetusti ota lihaa mihinkään aukkoon, mutta ne kumilelut kyllä uppoaa...
Tarpeeksi kaukana talon seinästä ettei haju nouse asuntoihin.