Voiko vuokranantaja kieltää parveketupakoinnin?
Kommentit (58)
Ulkoilmassa tupakointi on yksiselitteinen ihmisoikeus. Millä tuollaista parveketupakointikieltoa edes voitaisiin valvoa? Haluavatko tiukkapipot niuhottajat valvontakamerat parvekkeille? Jos joku kuvittelee ilmiantavansa jonkun parveketupakoitsijan ottamalla hänestä valokuvan muistuttaisin että toisten ihmisten asunnon kuvaaminen luvatta on aina rikos eli joudut itse syytteeseen kyseisestä rikoksesta.
meillä on kunnasta haettu kielto vuokran antaja vuokrasi savuavalle. vei oikeuteen sai 15000e laskun kun vielä valittikin. uhkailee että jättää vastikkeet maksamatta se olisikin hyvä as,oy ottaa sitten asunnon omistukseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi. Vuokranantaja voi vaikka kieltää housujen käytön asunnossa tai kalaruokien lämmittämisen mikrossa jos haluaa. Ei se silti sitä tarkoita että niitä kieltoja pitäisi millään tavalla noudattaa.
Eipä tuo ainakaan pysty kieltoa millään tavalla valvomaan..
Ap
Naapurit valvoo kyllä. Kiinni siitä jää.
Mistä ne naapurit tietää mitä mun vuokrasopimuksessa lukee?
Ap
Tupakansavut tulevat helposti muihin asuntoihin parveketupakoinnin kautta. Vuokranantaja on voinut saada valituksia naapureilta vuokralaisten tupakoinnista ja päättänyt jatkossa kieltää sen. Tämän on kertonut myös naapurille.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilmassa tupakointi on yksiselitteinen ihmisoikeus. Millä tuollaista parveketupakointikieltoa edes voitaisiin valvoa? Haluavatko tiukkapipot niuhottajat valvontakamerat parvekkeille? Jos joku kuvittelee ilmiantavansa jonkun parveketupakoitsijan ottamalla hänestä valokuvan muistuttaisin että toisten ihmisten asunnon kuvaaminen luvatta on aina rikos eli joudut itse syytteeseen kyseisestä rikoksesta.
Myös puhdas sisäilma on ihmisoikeus. Jos naapuri savuaa parvekkeella joutuvat muut olemaan koko kesän tuuletusikkunat kiinni, koska savu tulee sisälle asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi. Tupakointi ei ole mikään kansalaisoikeus. Jos tuo kielto ei miellytä, etsi sellainen asunto, jossa kieltoa ei ole.
Toistaiseksi on oikeus polttaa, vaikka velvollisuus se ei olekaan. Vastaus kysymykseen AP:lle. Uuteen vuokrasopimukseen tällaisen voi tehdä, mutta jälkeen päin ei. Tai ainakin siitä pitää saada joku hyvitys.
Tämä käytäntö on vuokrataloissa, joissa on tupakointi kokonaan kielletty. Uusiin sopimuksiin tulee kielto vaikka vanhoissa ei ole. Mun talossa tupakointia ei ole kielletty.
Ap
Juu, mutta mun uusi naapuri polttaa parvekkeella, ei haittaa kun poltan itsekin parvekkeella. Olisi outoa jos hän joutuisi menemään pihalle ja muut polttaa omalla parvekkeella. Ihan OK että sisätupakointi kielletään uusilta.
Ei voi. Ainoastaan asunnon sisällä voi kieltää.
Kaverini haki yksityiseltä asuntoa ja kysäisi saako parvekkeella polttaa, vastaus oli ei eikä saanut asuntoa. Olikin tylsällä asumisalueella. Nykyään asuu ok talossa. Keskiviikkona me siellä grillataan.
Mutta, saako kannabista polttaa parvekkeella ?
Vierailija kirjoitti:
Hupaisa vaj akki olet. Ihmisoikeus? Kuvitteletko, että mielestäsi hienon sanan kåyttäminen tekee jostain oikeutesi? Mene käymään se kansakoulu tai amis loppuun ja jätä ihmisoikeuksien pohdinta ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos vähänkin viitsisit ottaa toiset huomioon niin miksei sinne pihan tupakkapaikalle voi raahautua?
Ei ole mitään erillistä tupakkapaikkaa pihalla.
Ap
Sitten voit sauhutella siinä pihalla, kunhan et jätä mitään roskia pihalle etkä sytytä tulipaloa piharoskikseen.
Tarpeeksi kaukana talon seinästä ettei haju nouse asuntoihin.
Haju nousee asuntoihin, vaikka keskellä pihaa tupakoisivat. Pihalla tupakointikin pitäisi kieltää. Menkööt vaikka metsään tupakoimaan jos haluavat itselleen syövän, mutta älkää muille aiheuttako sitä syöpää.
Voiko naapurin narkkaamisesta tai lapsen itkettämisestä valittaa ilman todisteita kuten tupakoimnnista? Ei näköjään voi.
Vierailija kirjoitti:
Aika vapaasti vuokrasopimuksessa voi kaikenlaista sopia. Jos parvekkeella tupakointi on tärkeää, etsi vuokranantaja, joka sallii sen.
Ei voi. Et saa vuokralaista irtisanottua sillä että hän polttaa parvekkeella vaikka olisit mitä tarinoinut sopimukseen. Tämä on ihan fakta. Edellyttää siis ettei taloyhtiö ole kieltänyt partsilla sauhuttelua.
Minä olen asettanut oman vuokra-asuntoni parvekkeelle tupakointipakon, joka on kirjattu vuokrasopimukseen. Parvekkeella on tupakoitava säännöllisesti, tai muuten tulee häätö.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen asettanut oman vuokra-asuntoni parvekkeelle tupakointipakon, joka on kirjattu vuokrasopimukseen. Parvekkeella on tupakoitava säännöllisesti, tai muuten tulee häätö.
Oikea asenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi. Vuokranantaja voi vaikka kieltää housujen käytön asunnossa tai kalaruokien lämmittämisen mikrossa jos haluaa. Ei se silti sitä tarkoita että niitä kieltoja pitäisi millään tavalla noudattaa.
Eipä tuo ainakaan pysty kieltoa millään tavalla valvomaan..
Ap
Naapurit valvoo kyllä. Kiinni siitä jää.
Mistä ne naapurit tietää mitä mun vuokrasopimuksessa lukee?
Ap
Tupakansavut tulevat helposti muihin asuntoihin parveketupakoinnin kautta. Vuokranantaja on voinut saada valituksia naapureilta vuokralaisten tupakoinnista ja päättänyt jatkossa kieltää sen. Tämän on kertonut myös naapurille.
Niin? Ei tämä talo ole savuton.
Ap
Alakerran akka huutaa puhelimeensa parvekkeella. Miksei voi olla hiljaa kerrostalossa.
Hiljaa polttelee tupakkaa, eikä häiritse naapureita niin kaikki hyvin.