Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua muuttaa yhteen, seurusteltu 5 vuotta

Vierailija
08.07.2024 |

Olemme seurustelleet 5 vuotta ja haluaisin sitoutua enemmän ja jakaa yhteisen arjen miehen kanssa. Olemme viiskymppisiä eronneita pitkistä avioliitoista, hänellä jo aikuiset lapset, minulla vielä 16 v kotona. Asumme samassa kaupungissa, viikot kuluvat työkiireissä, näemme yleensä kerran arki-iltana ja viikonloppuisin. Tämä riittää miehelle, minä haluaisin enemmän. Asiasta on tasaisin väliajoin keskusteltu, minun aloitteestani. Mies asettaa aina aikarajoja, esim katsotaan vuoden päästä jne. Mutta hänellä ei varmaan ole aikomustakaan muuttaa.

Muut meidän ikäiset ns. toisella kierroksella olevat, asuvat yhdessä, on kesämökkiä ym muuta yhteistä. 

En tiedä mitä tehdä, odotanko turhaan.. Tai onko mies hitaasti etenevää tyyppiä. Onko kellään kokemusta/neuvoja?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tuossa iässä pitäisi asua yhdessä ja sinulla on vielä alaikäinenkin kotona? Miksi kukaan siihen haluaisi muuttaa? Ymmärrän hyvin ettei mies halua muuttaa asuntoon missä on minkään ikäisiä lapsia tai ylipäätään saman katon alle kun vihdoinkin on oma elämä ja koti.

Vierailija
2/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta, mutta minä olen se, joka ei halua muuttaa yhteen. Miksi se on sinulle niin tärkeää? Minunkin mieheni aika ajoin kysyy että onko mieleni muuttunut, mutta ei se muutu. Me vietämme viikonloput yhdessä, välillä tavataan myös viikolla. En jaksaisi joka ilta olla jonkun kanssa. Pitäisi tehdä paljon kompromisseja ja sopia yhteisiä toimintatapoja kotona, tulisi varmaan enemmän kinaakin. Tarvitsen iltaisin oman rauhan kiireisen työn vastapainoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy voi olla kotona asuva lapsesi. Jos se ei ole, niin hän ei aio sitoutua.

Vierailija
4/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta, mutta minä olen se, joka ei halua muuttaa yhteen. Miksi se on sinulle niin tärkeää? Minunkin mieheni aika ajoin kysyy että onko mieleni muuttunut, mutta ei se muutu. Me vietämme viikonloput yhdessä, välillä tavataan myös viikolla. En jaksaisi joka ilta olla jonkun kanssa. Pitäisi tehdä paljon kompromisseja ja sopia yhteisiä toimintatapoja kotona, tulisi varmaan enemmän kinaakin. Tarvitsen iltaisin oman rauhan kiireisen työn vastapainoksi.

Miten voit puhua miehestäsi, kun te ette ole naimisissa ettekä asu yhdessä? Tapailet tätä miestä säännöllisesti, mutta käytännössä hän on miesystävä tai tapailukumppani.

Vierailija
5/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni parisuhde voi olla erinomaisen hyvä ja rakastava, vaikka ei saman katon alla asuttaisikaan kaiken aikaa  - Tietysti se voi monesti olla mutkattominta, jos on myös yhtesiä) nuoria lapsia (, joita Ap:la ilm ei) ja tokihan tällainen "järjestely" maksaa eritavoin kuin se, että olisi vain yksi yhteinen koti...

Uskovainen mies

Vierailija
6/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan halua luopua omasta asunnosta, koska ero tulee kuitenkin nopeasti ja sitten olet tyhjän päällä.

Vierailija
7/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä tuossa iässä pitäisi asua yhdessä ja sinulla on vielä alaikäinenkin kotona? Miksi kukaan siihen haluaisi muuttaa? Ymmärrän hyvin ettei mies halua muuttaa asuntoon missä on minkään ikäisiä lapsia tai ylipäätään saman katon alle kun vihdoinkin on oma elämä ja koti.

Ymmärrän Ap:tä hyvin. Aloituksen lukenut vieras ihminen ajattelee, että mies saa heidän kuviossaan sen, mitä haluaa. Ap:n on turhaa haaveilla yhteisestä elämästä tuon miehen kanssa.  Ehkä on parempi lopettaa suhde ja katsoa mitä elämä tuo. Voi löytyä joku, joka oikeasti toivoo yhteistä elämää. On luonnollilsta, että ihminen toivoo elämänkumppania ja yhteenkuuluvutta.

Vierailija
8/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes harkitse yhteenmuuttoa, jos jommallakummalla on kotona lapsia. Senkin jälkeen jää nähtäväksi muuttaisinko ollenkaan yhteen. Omissa kodeissa on omat etunsa, mutta toki niin on yhteisessäkin.

Vierailija
9/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni parisuhde voi olla erinomaisen hyvä ja rakastava, vaikka ei saman katon alla asuttaisikaan kaiken aikaa  - Tietysti se voi monesti olla mutkattominta, jos on myös yhtesiä) nuoria lapsia (, joita Ap:la ilm ei) ja tokihan tällainen "järjestely" maksaa eritavoin kuin se, että olisi vain yksi yhteinen koti...

Uskovainen mies

aloituksessa kyse on siitä, että hän ei koe tilannetta erinomaisen  hyväksi ja rakastavaksi. Hänelle yhteenmuutto merkitsee sitoutumista, vaikka se ei kaikille muille merkitsisi. 

näin minä tulkitsen aloituksen

Vierailija
10/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ap muutta yhteen ennen kuin sun lapsi on muuttanut omilleen. Ja sitä paitsi se yhteenmuutto voi tulla kalliiksi naiselle, kun moni mies mielellään maksattaa yhteiset kulut pääosin naisella. Ja sitten tulee riitoja kotitöistä ja rahasta.

Vierailija
11/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen että yhteinen arki tekisi suhteesta kokonaisen, nyt vietämme omaa elämäämme omissa osoitteissa. Puheenaihe ahdistaa häntä, kerran humalassa avauduin asiasta ja jopa kyseenalaistin hänen tunteensa minua kohtaan/onko tosissaan. Ja kerroin haluavani suhteelta enemmän. Hän hermostui ja uhkasi erolla, saimme kuitenkin asian jotenkin sovittua. Tilanne on jotenkin tulenarka ja koen etten voi ottaa asiaa enää puheeksi, vaan jatkaa näin tai ei ollenkaan. 

viihdyn itsekin välillä yksin ja kiva että voi olla omassa rauhassa, mutta useimmiten tulee fiilis että olisi kiva edes nukkua toisen vieressä..

ap

Vierailija
12/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän Ap:tä hyvin. Aloituksen lukenut vieras ihminen ajattelee, että mies saa heidän kuviossaan sen, mitä haluaa. Ap:n on turhaa haaveilla yhteisestä elämästä tuon miehen kanssa.  Ehkä on parempi lopettaa suhde ja katsoa mitä elämä tuo. Voi löytyä joku, joka oikeasti toivoo yhteistä elämää. On luonnollilsta, että ihminen toivoo elämänkumppania ja yhteenkuuluvutta.

Jäin pohtimaan, että Ap:n peräänkuuluttana yhteenkuuluvuus taitaa olla muutakin kuin "vain" se, rttä mies ja hän ja vielä mahd. hänen poikansa asuisivat sanan katon alla...  Tämä huomio kun Ap kertoi asettavan aikarajoja. Eikö parisuhteessa ajankäytöstä kuren monesta muustakin asiadta sovita ja päätetä yhdessä, eikä aina niin, että ensin katsotaan sopiiko se miehelle sitten vasta sopiiko se naiselke, eikä koskaan toisinpäin. 

Uskovainen mies

Vierailija
13/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen että yhteinen arki tekisi suhteesta kokonaisen, nyt vietämme omaa elämäämme omissa osoitteissa. Puheenaihe ahdistaa häntä, kerran humalassa avauduin asiasta ja jopa kyseenalaistin hänen tunteensa minua kohtaan/onko tosissaan. Ja kerroin haluavani suhteelta enemmän. Hän hermostui ja uhkasi erolla, saimme kuitenkin asian jotenkin sovittua. Tilanne on jotenkin tulenarka ja koen etten voi ottaa asiaa enää puheeksi, vaan jatkaa näin tai ei ollenkaan. 

viihdyn itsekin välillä yksin ja kiva että voi olla omassa rauhassa, mutta useimmiten tulee fiilis että olisi kiva edes nukkua toisen vieressä..

ap

no niin. Tämä kirjoitus paljastaa hyvin tilanteen: sellaisesta suhteesta ei tule pidemmän päälle mitään, jos riidoissa uhataan eroilla. 

Vierailija
14/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jatkoon. Olen ollut vastaavassa tilanteessa kun nuorempi lapsistani asui vielä luonani. Mies olisi halunnut muuttaa yhteen, minä en, enkä muuttanut edes sen jälkeen kun lapsi oli aikuistunut ja hankkinut oman asunnon.

Kävi ilmi että mies oli vongannut tytärtäni.

Tuli ero.

Vierailija
15/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua lastasi huollettavakseen eikä myöskään ole kiinnostunut kiinteämmästä suhteesta kanssasi. Sanoisin, että hanki toinen seurustelusuhde.

Vierailija
16/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin pohtimaan, että Ap:n peräänkuuluttana yhteenkuuluvuus taitaa olla muutakin kuin "vain" se, rttä mies ja hän ja vielä mahd. hänen po

Tietenkin molemmille pitää sopia. Se joustaa, jolle asia ei ole kynnyskysymys. Jos kumpikaan ei halua joustaa, niin sitten se on ero.

Vierailija
17/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on myös sanonut pelkäävänsä arjen pilaavan suhteemme jos asuisimme yhdessä. Arkea ei oikein pääse pakoon, kyllä suhde muuttuu ajan kuluessa vaikke asuttaisikaan yhdessä. Hänen pitkä avioliittonsa päättyi kun ex vaimo löysi toisen, on ehkä traumatisoinut hänet..

ap

Vierailija
18/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi asua yhdessä...en myöskään ymmärrä miksi pitäisi nukkua samassa vuoteessa..

Samassa vuoteessa kyllä riittää vain se hetki kun on tarve paneskeluun 

Vierailija
19/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisautta, mielestäni.

Ehkä mies on omien aikaisempien kokemuksiensa vuoksi myös varautunut, varovainen. Ja jos ryhdyt entisestään häntä painostamaan asialla, niin kohta ei sinun tarvitse edes asiaa miettiä. Hän äänestää jaloillaan.

Se, että asutte erillänne ei mielestäni ole mitenkään pois suhteestanne tai sen toimivuudesta. Kummatkin käytte töissä, joten arki on kiireistä. Aikaa löytyy kuitenkin juttelulle, yhteydenpidolle, näette toisianne, olette yhdessä ja ilmeisestikin seksielämääkin on, joten - kaikki hyvin. Omalla olemiselle ajalle on hyvä myös ymmärtää ottaa aikaa, ehkä miehesi arvostaa sitä sinua enemmän.

En lähtisi painostamaan ja puhumaan asiasta. Varsinkin, kerran huomaa, ettei toinen ole asiasta samaa mieltä. Nyt lähinnä kyselet itseltäsi, miten tärkeänä pidät saman katon alla asumista. Jos se on ratkaisevan tärkeä asia, niin - osaat varmasti tehdä tarvittavat siirrot. Muutoin - mitä jos vain nauttisit elämästäsi ja parisuhteestasi?

Vierailija
20/66 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi yhteen miehen kanssa, jolla asuu vielä lapsi kotona. Oma nuorin on 18v ja muuttaa kirjoitusten jälkeen pesästä. Mulle riittää jo elämä lasten/teinien kanssa, kiitos. En tiedä haluaisinko enää ylipäätään muuttaa yhteen, saa nähdä, jos sellainen tilanne tulee. Väsyttää ajatuskin vääntää kotitöistä jonkun kanssa.

N55

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän