Taantuvien alueiden taloilla on täysin epärealistisia hintapyyntöjä.
Siten mennään lehteen valittamaan kun ei mene kaupaksi eikä muka ymmärretä, missä vika. Ei kukaan osta 200 tonnin taloa jostain Kälviältä.
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti joku näitä aina haksahtaa ostamaan. Mutta sitten kun itse yrittää myydä eteenpäin onkin jännän edessä.
Enemmänhän noita ostetaan ihan omaan käyttöön kuin jälleenmyytäväksi. Kaupungista voidaan ostaa sitten se sijoitusasunto jota voisi mahdollisesti käyttää sitten kun tarvitsee palvelut lähemmäs.
Voi elämän kevät näitä juttuja. Vaikka kuinka ostaisi itselleen kodiksi niin ylivoimaisesti suurinta osaa kyllä kiinnostaa, millä hinnalla talo saattaisi aikanaan olla liikkumassa eteenpäin vai liikkuuko enää ollenkaan. Jopa siinä tapauksessa, että aikoo todella lähteä sieltä jalat edellä, harva varsinaisesti innostuu ajatuksesta että kymmenien tai satojen tonnien sijoituksesta ei jää lapsille perinnöksi kuin harmia.
Kyllä ne talot täällä maalla on ostettu asuttavaksi ja miksi niistä olisi harmia jälkipolville. Jälkipolvet ei ymmärrä että talolla ei ole arvoa ja odottaa isoa perintöä? Harvoin ne jotka on maalta lähtöisin on noin tyhmiä että sitä odottaisivat.
Eikä niistä autioituvista taloista läheskään aina lähdetä jalat edellä. Useinkin se peritty talo on saattanut olla jopa vuosikymmeniä kylmillään. Kuten luultavasti tuossa Kälviän talossakin on.
Vierailija kirjoitti:
Et sinä maksa siitä asunnosta mitään. Pankki maksaa. Sinä sitten osarilla maksat vuokraa pankille ja toivot, että kurjuus joskus loppuu.
T. Vuokraluukusta kajahtaa
Vaikka minulla on asuntolainaa, 0 % asuntoni osakkeista on pankin nimissä. En minä pankille vuokraa maksa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kälviä on jo niin lapissa ettei huvittaisi sinne asti ajella edes ilmaiselle lomalle. Ei edes m a m u i l l e kelpuutettu tuota Kälviä taloa...
Kälviä on vielä kaukana Lapista.
520km täältä, joten minulle se on ihan lappia. Talonmyyjien äo näyttää olevan porojen luokkaa.
Lapin sijaintia ei määritetä sinun tuntemustesi perusteella, vaikka se sinua kuinka ulisuttaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti joku näitä aina haksahtaa ostamaan. Mutta sitten kun itse yrittää myydä eteenpäin onkin jännän edessä.
Enemmänhän noita ostetaan ihan omaan käyttöön kuin jälleenmyytäväksi. Kaupungista voidaan ostaa sitten se sijoitusasunto jota voisi mahdollisesti käyttää sitten kun tarvitsee palvelut lähemmäs.
Voi elämän kevät näitä juttuja. Vaikka kuinka ostaisi itselleen kodiksi niin ylivoimaisesti suurinta osaa kyllä kiinnostaa, millä hinnalla talo saattaisi aikanaan olla liikkumassa eteenpäin vai liikkuuko enää ollenkaan. Jopa siinä tapauksessa, että aikoo todella lähteä sieltä jalat edellä, harva varsinaisesti innostuu ajatuksesta että kymmenien tai satojen tonnien sijoituksesta ei jää lapsille perinnöksi kuin harmia.
"Kyllä ne talot täällä maalla on ostettu asuttavaksi ja miksi niistä olisi harmia jälkipolville. Jälkipolvet ei ymmärrä että talolla ei ole arvoa ja odottaa isoa perintöä? Harvoin ne jotka on maalta lähtöisin on noin tyhmiä että sitä odottaisivat."
Eli rehupuntti ymmärtää että se Homeperseensuon tölli on arvoton, mutta kuitenkin pitää sitä "muuten vaan" myynnissä 150 tonnilla vuodesta toiseen. 😂 Selvä homma.
Ihan samalla tavalla niitä epärealistisia pyyntöjä on kaupungeissa.
Yhtä asuntoa olen katsonut pidempään, mitta tarjousta en ole jättänyt. Syy on siinä, että hintapyyntö on noin 1000€/neliö suurempi, kuin viimeisen viiden vuoden aikana ko. taloyhtiöstä myydyissä asunnoissa. Ei se kiva keittiö ja parketti ihan noin hinnoissaan kuitenkaan ole. Kiinnostuksella seuraan, laskeeko hinta vai jos joku sitten sen ostaa. Minä en tuolla hinnalla osta, koska en usko sitä saavani jatkossa kaupaksi, mikäli sellainen tilanne tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi elämän kevät näitä juttuja. Vaikka kuinka ostaisi itselleen kodiksi niin ylivoimaisesti suurinta osaa kyllä kiinnostaa, millä hinnalla talo saattaisi aikanaan olla liikkumassa eteenpäin vai liikkuuko enää ollenkaan. Jopa siinä tapauksessa, että aikoo todella lähteä sieltä jalat edellä, harva varsinaisesti innostuu ajatuksesta että kymmenien tai satojen tonnien sijo
Mitä muutta sile pitäisi tehdä? Purkaa? Se purkaminen maksaa ja silloinhan siitä olisi myös sitä harvia ja vaivaa.
Kaupunkilaiset eivät aina ymmärrä, että maaseudulla on ihmisillä rahaa. Niiden ei ole pakko myydä, mutta joutaa joku kämppä eteenpäin ja sen voi ilmoittaa. Jos ostajan naama miellyttää, niin kaupat tulee ja hinnasta voidaan neuvotella. Mutta rahan takia ei tarvitse ja jos naama ei miellytä, niin edes yli pyyntihinnan ei myydä. Se vain on täällä maalla niin. Kaupunkilainen ei aina ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta myös joillain ostajilla on epärealistisia odotuksia pikkupaikkakuntien kiinteistöjen halpuudesta.
Oikea hinta on se jolla talo menee kaupaksi. Pöndellä riittää näitä jotka myy jotain vanhaa korjausvelkaista omakotitaloa 150 tonnilla kolmatta vuotta ja voivottelee kun kukaan ei osta.
Samalla tavalla liian alhainen tarjous on väärä, jos siihen hintaan kukaan ei myy.
Vierailija kirjoitti:
Kaupunkilaiset eivät aina ymmärrä, että maaseudulla on ihmisillä rahaa. Niiden ei ole pakko myydä, mutta joutaa joku kämppä eteenpäin ja sen voi ilmoittaa. Jos ostajan naama miellyttää, niin kaupat tulee ja hinnasta voidaan neuvotella. Mutta rahan takia ei tarvitse ja jos naama ei miellytä, niin edes yli pyyntihinnan ei myydä. Se vain on täällä maalla niin. Kaupunkilainen ei aina ymmärrä.
Juu, tottakai kuolevien kylien asukkaat ovat Suomessa niitä rikkaimpia...
Minä asun rintamamiestalossa. Pk-seudulla. Tämä on täällä rintsu:)
Vierailija kirjoitti:
No toihan nyt ei todellakaan pidä paikkaansa. Suurimmat tulot ja nettovarallisuus on keskittyneet isoihin kaupunkeihin. Maalla sitä rahaa on muutamilla jotka on perineet vähän isompia tiloja ja paljon metsää, mutta suurin osa kitkuttaa alle kahden tonnin kuukausituloilla tai minimieläkkeellä taloissa, joilla ei ole käytännössä mitään arvoa. Joku raja tohon valehteluun sentään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on taantuva alue?
Rikostilastojen valossa katsottuna pääkaupunkiseutu on taantumassa Malmön ,Rinkebyn ja Hustan tasolle.
Tilanne alueella on akuutti. Erittäin ongelmallisen alueen "naapurilähiöt", joissa asuu ulkomaalaisia, on vaarassa joutua saman vaikutuksen piiriin ja tilanne "naapurilähiöissä" yleensä pahenee. Rikollisuus leviää entisiin hyviin lähiöihin. Se merkitsee taantumaa johon pk seutu on ajautumassa. Rautaiselle keskiajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on taantuva alue?
Rikostilastojen valossa katsottuna pääkaupunkiseutu on taantumassa Malmön ,Rinkebyn ja Hustan tasolle.
Tilanne alueella on akuutti. Erittäin ongelmallisen alueen "naapurilähiöt", joissa asuu ulkomaalaisia, on vaarassa joutua saman vaikutuksen piiriin ja tilanne "naapurilähiöissä" yleensä pahenee. Rikollisuus leviää entisiin hyviin lähiöihin. Se merkitsee taantumaa johon pk seutu on ajautumassa. Rautaiselle keskiajalle.
Eli on valinta kysymys haluaako elää helsingin ulkopuolella vaiko tulla tapetuksi helsingissä?
Vierailija kirjoitti:
Kotikylälläni on joku myynyt nyt ainakin 5 vuotta omakotitaloa, josta haluaisi 580 tonnia. Talo on 2006 rakennettu, mutta ei kuitenkaan mikään linna. Aivan järjetön pyynti tuolla sijainnilla.
kuinka kaukana se kotikylä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on taantuva alue?
Voisiko Rääkkylän persu mennä nyt trollaamaan johonkin muuhun ketjuun kun panoksesi ei liity aiheeseen käytännössä mitenkään.
Itse olen ollut hyvin tyytyväinen täällä kirkkonummen syrjässä korvessa kaukana kaikesta sivistyksestä olevasta omakotitalossani jonka rakennutin 5 vuotta sitten. Olen vähään tyytyväinen ihminen,enkä valita juuri mistään muutenkaan. Ja vaikka tämä nyt kuoltuani arvottomana perintönä lapselleni jäisikin niin en usko hänen siitä niin pahastuvan. Jääpä hänelle kuitenkin hehtaarin tontti ja omaa rantaa jossa voi käydä uimassa tai ottaa tuon veneen ja lähteä kalaan. Onpahan hänellä sitten 178 neliön talon rähjä jossa voi säilytellä kalastus vehkeitään jos ei muuta käyttöä keksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut hyvin tyytyväinen täällä kirkkonummen syrjässä korvessa kaukana kaikesta sivistyksestä olevasta omakotitalossani jonka rakennutin 5 vuotta sitten. Olen vähään tyytyväinen ihminen,enkä valita juuri mistään muutenkaan. Ja vaikka tämä nyt kuoltuani arvottomana perintönä lapselleni jäisikin niin en usko hänen siitä niin pahastuvan. Jääpä hänelle kuitenkin hehtaarin tontti ja omaa rantaa jossa voi käydä uimassa tai ottaa tuon veneen ja lähteä kalaan. Onpahan hänellä sitten 178 neliön talon rähjä jossa voi säilytellä kalastus vehkeitään jos ei muuta käyttöä keksi.
Ei kai Kirkkonummi ole millään mittarilla taantuva alue? Väkiluku on tainnut olla tasaisessa nousussa viimeiset 30 vuotta.
Miksi helsingissä asumistuen varassa vuokralla asuvat osallistuvat keskusteluun vaikka heillä ei ole minkäänlaista käsitystä talon omistamisesta saati rahan käytöstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotikylälläni on joku myynyt nyt ainakin 5 vuotta omakotitaloa, josta haluaisi 580 tonnia. Talo on 2006 rakennettu, mutta ei kuitenkaan mikään linna. Aivan järjetön pyynti tuolla sijainnilla.
kuinka kaukana se kotikylä on?
Siis kaukana mistä? Eteläsuomalaisesta muuttotappiokunnasta puhutaan, talojen hinnat yleensä alle 200k.