Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ovat tyylistään niin välinpitämättömiä?

Vierailija
07.07.2024 |

Tämä koskee sekä miehiä että naisia. Joko kuljetaan löysissä markettiretkuissa ja krokseissa tai sitten ei huomioida omia vahvuuksia ollenkaan (esim. korkea ponnari ohuen ohuessa tukassa tai napapaita kun kropoa ei ole tiukassa kunnossa).

Joku toteaa var.asti, että mitä se sulke kuuluu - ja eihän se kuulukaan, mutta ihmettelen vain...Moni olisi kuitenkin todella paljon viehättävämpi panostamalla vähän tyyliinsä.

Kommentit (222)

Vierailija
181/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millanen ponnari ohueen tukkaan pitää sitten laittaa?

Nimim. erittäin ohuet hiukset

Jokin sellainen kampaus, joka ei korosta ohuutta entisestään?

Ja millainen tällainen kampaus kenties olisi? 

Vierailija
182/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiktokissa oli vähän aikaa sitten nainen joka halusi poiketa eräässä fiinimmässä liikkeessä jumpan jälkeen verkkareissa ja tukka hassallaan. No ei päässyt sisään mutta kun tuli seuraavana päivänä laittautuneena niin ei ongelmia päästä sisään. 

Eikö kukaan todellakaan ole huomannut samanlaista mutta lievenpää ilmiötä arkielämässä vaikkapa tavallisissa kaupoissa ja liikkeissä käydessä. Kyllä ihmiset kohtelevat sinua paremmin varsinkin asiakaspalvelijat jos olet siistin ja tyylikkään näköinen. Tuntuu että ihmisillä on helpompaa ottaa kontaktia silloin kun on tyylikkäästi pukeutunut. Ikään kuin luottamuskin kasvaisi henkilöön joka pitää itsestään huolta.

Olen huomannut tämän ilmiön. Sen perusteella en käy tietyissä kaupoissa. Jos rahani ei kelpaa, löydän kyllä kaupan jolle ne kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pk-seudulla ja minusta täällä ihmiset pukeutuu pääosin todella kivasti ainakin noin teineistä ylöspäin. Hirveän harvoin tulee vastaan ketään sellaista, jota jäisi kauhistelemaan. Ennemmin vastaan tulee joko neutraaleja tai sitten tosi inspiroivia tyylejä. 

Vierailija
184/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä paikkaansa, että olisi aina periytyvää. Äitini viis veisaa ulkonäöstään. Kulkee rytkyissä ja pitää vyölaukkua joka päivä. Ei me lapset noin pukeuduta. Äitini elämänasenne on toki muutenkin sellainen, että kaikki on paskaa ja ongelmat muualla kuin itsessään. Tiedä sitten, onko asenteella tekemistä sen kanssa, ettei välitä ulkonäöstään.

Vierailija
185/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tyylittömyys kulkee verenperintönä. Jos vanhemmalla on takkutukka ja kirpparivaatteet, niin lapset näyttää taatusti samalta. Jotkut nuoret naiset ovat äärimmäisen pyntättyjä, toiset taas resupekkoja, vaihtelu on valtavan suurta. Välillä mietin, miten ihmiset edes kehtaavat näyttäytyä katukuvassa niin resuisina, en usko, että kaikilla on edes kyse köyhyydestä tai mt-ongelmista. 

Ylempi siis vastaus tähän.

Vierailija
186/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moni olisi kuitenkin todella paljon viehättävämpi panostamalla vähän tyyliinsä."

Niin varmasti olisi. Huomaan itsekin aloituksessasi mainitsemiasi tyylimokia (juurikin ne ponnarit vaikka). Mutta ei ole energiaa eikä varsinkaan rahaa panostaa. Minullakin nyt ihan liikaa ihan muita asioita ajateltavana.

Vierailija
187/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut ja ihmetellyt ihan samaa. Moni pukeutuu vartalotyypilleen epäimartelevasti, vaikkapa just noi napapaidat vyötärölihavilla tai hihattomat paidat valtavilla alleilla. Tai vaakaraidallinen paita silloin, kun yläosa on muutenkin iso. Miehillä pistää silmään ruutushortsit ja ruudullinen paita - eri ruutukuvioilla. Minulle on siis ihan sama, mitä kukakin haluaa käyttää, mutta kun pienillä jutuilla voisi näyttää paljon paremmalta. 

Miksi pitäisi näyttää paremmalta?

Vierailija
188/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole rahaa vaatteisiin ja parturiin. Itse olen huomattavasti paremmin pukeutunut silloin kun oli rahaa muuhunkin kuin ruokakauppaan ja laskuihin. Hiustenleikkuun lisäksi hiukset vaatisi värjäyksen ja hyvät muotoilutuotteet. Tämä ja hyvälaatuiset housut pussittavien tilalle tekisi positiivisen muutoksen ulkonäkööni.

Vierailija
189/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muoti muuttuu kerran kvartaalissa ja tyylipoliisien maku siinä mukana, ehkä vähän jälkijunassa. Mä olen ostanut kestäviä vaatteita, malleja ja värejä, joista pidän itse, vielä vuosienkin jälkeen. Ole sinä niistä ihan mitä mieltä haluat olla.

En puhunut muodista vaan tyylistä, joka voi pysyä vuosia samana ja toimia. Joku on upea goottityylissä, joku klassisessa, joku sporttisessa jne. Tarkoitin tilannetta, jossa tyyliä ei vaan ole.

Eikö ne lököhousut ja croksitkin ole tyyli, vaikka huono tyyli mielestäsi olisikin? 

Vierailija
190/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sehän on ihan objektiivista mikä näyttää hyvältä?! Seuraatko muotia? Esim. crocsit on nyt muotia, samoin valkoiset tennissukat ja läpykkäät 🤭

Hameiden- ja mekkojen kanssa on käytetty lenkkareita jo ties kuinka kauan. Paljon oversize bleiskaa ja leveitä housuja. Se mikä sinusta on kaunista, ei tarkoita että se olis tyylitöntä. Tietty huolettomuus pukeutumisessa on IN.

T.  Alalla oleva

Vierailija
191/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan...se mikä sinusta ei ole kaunista, ei ole tyylitöntä 🤭

T.190

Vierailija
192/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen, miksi kaikki ihmiset ei harrasta postimerkkien keräilyä. Ihan pienellä panostuksella voisi saada jo ihan kivan peruskokoelman. Kirpparilta löytyy helposti isojakin kokoelmia halvalla ja kokoelmaa voi kartuttaa vuosien myötä vähitellen. Pari merkkiä viikossa kun hankkii niin se ei vie edes aikaa normiarjelta ja vuodessa se tekee jo 104 merkkiä!

Kun on kerännyt kivan peruskokoelman postimerkkejä niin saa heti arvostusta muilta postimerkkeilijöiltä ja kokoelmasta voi puhua vaikka miten kauan ja jakaa vinkkejä postimerkkien ostopaikoista ja hinnoista. 

Olisi niin kivaa, jos tietäisi jokaisen vastaantulijan postimerkkeilijäksi niin meillä olisi aina jotain yhteistä. 

En tajua, miten postimerkit ei kiinnosta kaikkia? 

Vierailija
193/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin juuri yksi päivä samaa kun istuin Oulun keskustassa ja katselin ihmisiä. Eipä siinä että olisin itsekään mitenkään tyylikäs, päinvastoin, mutta pieni herääminen tuli että pitäskö tehdä asialle jotain omalla kohdalla. Ohi ei kävellyt yhtään tyylikästä ihmistä, ei yhtäkään. Linttaan astuttua likaista tennaria ja markettikenkää, vansia, conversea jne, halpaketjuja ja kulahtaneita urheiluvaatteita esim nukkaantunutta löysää leginssiä josta paistaa pikkuhousurajat läpi, tyylitöntä ellosmassaa, karmeita yhdistelmiä, junttityylejä, marimekon säkkiä ja pottatukkaa... Nuorissa naisissa on jonkun verran ns tyylikkäitä mutta nekin on sellaista samaa gina tricot ketjutyylikästä. Tavallaan klassisen kauniita musta valkoinen harmaa beige vaatetusta ja hyvällä kropalla näyttää hyvältä mutta ei mitään todellista omaa tyyliä. Ja tosiaan en arvostele kun en itsekään ole kummoinen mutta näin kesällä tätä huomaa ajattelevansa kun katukuvaan tulee ihmisiä kevyissä vaatteissa.

Vierailija
194/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä meen vaikka nyt ruokakauppaan, niin mä meen sinne ihan puhtaasti ostoksille. Mä en ole siellä seurustelemassa tai hurmaamassa ketään, vaan hoitamassa asiani niin mukavasti ja vaivattomasti kuin suinkin mahdollista.

Juhlat ja sen sellaiset sitten toki erikseen. 

Vierailija
195/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä meen vaikka nyt ruokakauppaan, niin mä meen sinne ihan puhtaasti ostoksille. Mä en ole siellä seurustelemassa tai hurmaamassa ketään, vaan hoitamassa asiani niin mukavasti ja vaivattomasti kuin suinkin mahdollista.

Juhlat ja sen sellaiset sitten toki erikseen. 

Meidän lähikaupassa näkee kyllä kaikennäköistä hiihtäjää. Mutta tarkemmin ajatellen voin itsekin kuvitella käyväni siellä lähestulkoon pyjamassa. Usein käyn siellä suoraan lenkiltä tai pihahommista. 

Vierailija
196/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiktokissa oli vähän aikaa sitten nainen joka halusi poiketa eräässä fiinimmässä liikkeessä jumpan jälkeen verkkareissa ja tukka hassallaan. No ei päässyt sisään mutta kun tuli seuraavana päivänä laittautuneena niin ei ongelmia päästä sisään. 

Eikö kukaan todellakaan ole huomannut samanlaista mutta lievenpää ilmiötä arkielämässä vaikkapa tavallisissa kaupoissa ja liikkeissä käydessä. Kyllä ihmiset kohtelevat sinua paremmin varsinkin asiakaspalvelijat jos olet siistin ja tyylikkään näköinen. Tuntuu että ihmisillä on helpompaa ottaa kontaktia silloin kun on tyylikkäästi pukeutunut. Ikään kuin luottamuskin kasvaisi henkilöön joka pitää itsestään huolta.

Olen huomannut tämän ilmiön. Sen perusteella en käy tietyissä kaupoissa. Jos rahani ei kelpaa, löydän kyllä kaupan jolle ne kelpaa.

En edelleenkään käy Stocmannilla ja eräissä muissa liikkeissä, kun muistan miten tylysti myyjät minua nuorena ja köyhänä kohtelivat. Vakavaraisen näköisenä keski-ikäisenä saan hyvää palvelua joka paikassa, mutta en varsinaisesti arvosta asiakaspalvelijoita siitä, että he ovat kohteliaita henkilölle hänen habituksensa perusteella. Olen sama ihminen edelleen, vaikka 'tyyli' on erilainen. 

Vierailija
197/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten pukeutuminen ihan työpaikoillakin on joskus aikamoista. Kahvilatöitä tehneenä olen paljon ihmetellyt miten moni menee tiukoissa perselegginsseissä. Juu on mukavat päällä ja työ on jalkojen päällä olemista mutta ikinä en jumppavaatteissa olisi tarjoilijana kuitenkaan. On olemassa myös siistejä mustia housuja jotka peittää ja on tyylikkäät ja mukavat jos haluaa kunnioittaa asiakkaita, työnantajaa ja itseään. Olisi tosi epämukava ja alaston olo jossain läpinäkyvissä legginsseissä.

Vierailija
198/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan voisi vähempää kiinnostaa miltä näytän. Kuljen vapaa-ajalla verkkareissa ja hupparissa koska ne on mukavat päällä 

Vierailija
199/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsos kaikki ei ole kiinnostuneita tuollasista jutuista eikä tarvitsekaan.

Ulkonäkö on kenties se tärkein instrumentti elämässä, työssä ja parisuhteessa.

Kyllä se on äly.

Kertoisitko, miten tuo äly näkyy ulos?

No yleensä siitä, mitä päästää suustaan ulos. Miten kohtelee muita.

Kuten täällä? Sanoo mitä tahansa, haistatellaan päin naamaa. Se sliipattu ulkomuoto tosin saa automaattisesti parempaa kohtelua. Vaikka korvien välissä sirkat sirittäisi.

Vierailija
200/222 |
09.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis sehän on ihan objektiivista mikä näyttää hyvältä?! Seuraatko muotia? Esim. crocsit on nyt muotia, samoin valkoiset tennissukat ja läpykkäät 🤭

Hameiden- ja mekkojen kanssa on käytetty lenkkareita jo ties kuinka kauan. Paljon oversize bleiskaa ja leveitä housuja. Se mikä sinusta on kaunista, ei tarkoita että se olis tyylitöntä. Tietty huolettomuus pukeutumisessa on IN.

T.  Alalla oleva

En varsinaisesti kuvannut muutamaa esimerkkiä lukuunottamatta, että mitä pidän tyylittömänä.