22-vuotias ja raskaana: naispuoliset kaverit suhtautuvat todella nuivasti
Osa jopa lakannut pitämästä yhteyttä kokonaan. Miespuoliset kaverit, sukulaiset ja tutut sen sijaan ovat onnitelleet ja olleet iloisia puolestani. Toki oma äitini ja esim. tätini ovat olleet tukena, mutta oman ikäisiltä kavereilta en ole saanut edes sitä onnittelua.
Ei kyllä tunnu kivalta. Mistä tämä voisi johtua?
Kommentit (126)
Älä välitä. Keskity vauvaan. Saat uusia ystäviä.
Onhan tuo tosi nuori ikä alkaa odottamaan lasta. Nuoruuden parhaat vapaat vuodet käynnissä. Onko tämä ihan toivottu juttu vai vahinko?
Sulla ja sun kavereilla on nyt eri kiinnostuksen kohteet elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo tosi nuori ikä alkaa odottamaan lasta. Nuoruuden parhaat vapaat vuodet käynnissä. Onko tämä ihan toivottu juttu vai vahinko?
Ei ole. On sopiva ikä. Lapset on hyvä tehdä 20-30v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25-30 parempi. Suosittelen ehdottomasti kaikille siitä villistä nuoruudesta nauttimista, etenkin siitä kun ovesta voi lähteä ihan koska tahansa itsekseen tapaamaan kavereita / ostoksille / syömään / kuntosalille tai mitä vaan. Sitten kun lapsen saa, koti tulee tutuksi aika monen vuoden ajan.
Aloit porsimaan, jotta vältyt opiskelulta ja töihin menolta. Olet varmaan aika yksinkertainen tapaus.
Onnea Ap. Mäkin olin 22 v... mun vanhemmat suoraan ylppäreistä saivat mut... Kivoja nämä perheet jossa kaikki ovat nuoria.
Eri elämänvaihe, jopa osalla saattaa olla kateus
Näin minulla kävi myös 22-vuotiaana odottaessa esikoista. Alettiin järjestää kaveri tapaamisia ja juhlia selän takana ja yksi katkaisi välit sanoen ettei kestä kateuden takia, oli kuulemma vääryys että olin kihloissa ja raskaana kumppanille jonka kanssa olin ollut lyhyemmän aikaa kuin hän oman kumppaninsa kanssa jossa heidän suhde junnasi paikallaan ja kumppani kielsi raskautumasta abortin uhalla
Mutta oikeasti parempi näin jälkikäteen että toksisemmat ihmissuhteet karsiutuivat elämästä
vainoharhaisuus on näköjään alkanut, ja täydellinen itsekeskeisyys
Varmaan turha kysyä missä määrin olet itse ottanut osaa ystäviesi iloihin ja suruihin.
Ja onnitteleminen on ennenaikaista, kun 20% raskauksista menee kesken.
Vierailija kirjoitti:
Näin minulla kävi myös 22-vuotiaana odottaessa esikoista. Alettiin järjestää kaveri tapaamisia ja juhlia selän takana ja yksi katkaisi välit sanoen ettei kestä kateuden takia, oli kuulemma vääryys että olin kihloissa ja raskaana kumppanille jonka kanssa olin ollut lyhyemmän aikaa kuin hän oman kumppaninsa kanssa jossa heidän suhde junnasi paikallaan ja kumppani kielsi raskautumasta abortin uhalla
Mutta oikeasti parempi näin jälkikäteen että toksisemmat ihmissuhteet karsiutuivat elämästä
Joo, ehkä jos 80-luvulla oli tuollaista. Nykyään on harvassa raskaaksi tulosta kateelliset parikymppiset. Monen kauhistus suorastaan, vaikka lapsia joskus haaveilisi saavansakin.
Kyllä mullakin tiet erkani niiden kanssa, jotka lapsia teki tuon ikäisenä. Ei vaan ollut mitään yhteistä. Muut jatkoi matkustelua, opiskeluja jne.
nyt 35-vuotiaina muutama kaveri jotka sillon 22v sai lapsen/lapsia on jokainen eronnut, ja elää nyt sitä nuoruuttaan. Ja kun on juteltu myöhemmin, kaikki on sanoneet, että olisi voinut odottaa pidempäänkin, ja toivovat ettei omat lapset saisi vielä tuossa iässä lapsia. Älkää kiirehtikö, 22v on ihan raakile vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
25-30 parempi. Suosittelen ehdottomasti kaikille siitä villistä nuoruudesta nauttimista, etenkin siitä kun ovesta voi lähteä ihan koska tahansa itsekseen tapaamaan kavereita / ostoksille / syömään / kuntosalille tai mitä vaan. Sitten kun lapsen saa, koti tulee tutuksi aika monen vuoden ajan.
Ei kaikilla ole kavereita tai villiä nuoruutta. Ei ainakaan itselläni, olen 23v ja voisin jo alkaa lapsihommiin. Ei mulla ainakaan oo silleen mitään syytä odottaa sen kanssa, vaikkei tietoista päätöstä olla vielä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen näkemys. Kaikille tuo ei ole nautinnon huipentuma. Eikä elämä lopu lapsen saamiseen, varsinkaan jos ei ole tukiverkoton yksinhuoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä harva on kateellinen, jos 22v kaveri saa lapsen. Ennemminkin kauhuissaan kaverin puolesta :D
Vierailija kirjoitti:
Aloit porsimaan, jotta vältyt opiskelulta ja töihin menolta. Olet varmaan aika yksinkertainen tapaus.
Sinä sian jälkeläinen voisit nyt lopettaa, me kaikki tiedämme jo että emakkoäitisi olisi täytynyt pitäytyä porsimisesta.
Suurin osa sinun ikäisistäsi haluaa vielä juhlia ja elää oman aikataulunsa mukaan ilman pakollista vastuuta työn tai opiskelun lisäksi. Suosittelen liittymään erilaisiin äitiryhmiin ja etsimään toisia alle 30-vuotiaita ja mielellään alle 25-vuotiaita äitejä ystäviksi vanhojen tilalle.
Pelkäävät, että joutuvat tulevaisuudessa lapsenvahdiksesi.