Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies sisäistämään kuulemansa?

Vierailija
07.07.2024 |

Tuntuu, että saa aina olla vähintään kolme kertaa toistamassa samaa asiaa, kun mies keskittyy joko puhelimeen tai pelikonsoliin, tai on muuten vaan henkisesti muualla. Silmistä näkee, että ei kuuntele. Sitten usein ei ole toistamisesta ja painottamisesta huolimatta mennyt asia perille, vaan kysyy myöhemmin samaa asiaa uutena, tai jopa väittää ettei siitä ole lainkaan puhuttu. Raskainta on, kun ymmärtää väärin keskittyessään muuhun ja sitten alkaa syyttää minua väärinymmärryksestä.

Menee kauheasti energiaan sen varmisteluun, että oma puhe tulee ymmärretyksi. Ihan kuin jonkun dementikon kanssa puhuisi. Onko muilla samanlaista ja miten olette saaneet asioita parempaan suuntaan? Olen yrittänyt puhua asiasta vuosien varrella kymmeniä kertoja, mutta skarppausta tapahtuu päivän tai parin ajan ja sitten taas löydän itseni jankuttamasta ja varmistelemasta, että kuulitko ja ymmärsitkö.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää yhdessä vaikka viinilasillisille ja keskustelkaa romanttisissa tunnelmissa syvällisiä

Hauska. Menkää viinilasilliselle ja kerrot, että lapsen lääke pitää antaa aamulla lapsen herättyä, ennen ruokailua. Seuraavan kerran kipitätte viinilasilliselle, kun miestä pitää muistuttaa, että kun käy huomenna kaupassa, niin ostaa suodarinpusseja jne. 

Muuten hyvä, mutta lapsen lääkitys sekä kaupassa käyminen on naisten tehtäviä. Trolli paljastit juuri itsesi 😂

Mites tuo aamu ruokailu kohta? Nainenhan sen aamupalan valmistaa ja tarjoilee. Eihän tuossa tekstissä ole päätä ei häntää.

Vierailija
82/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänen ajattelunsa mustavalkoista? Mustavalkoinen ja yksinkertaistuksiin nojaava ajattelu tuottaa jonkinasteista turvaa ja rakennetta elämään. Kun päättää, miten asiat ovat, ei niiden tuottaman epävarmuuden ja epäselkeyden kanssa tarvitse kipuilla. 

Havainnoinnin ja hyväksynnän harjoittaminen olisi paikallaan. Säännöllinen suunnan ja tavoitteiden mielessä kertaaminen, intsen ohjaamisen päivittäiset rutiinitkin ovat varmaan kateissa?

Omaan ja toisen näkökulmaan eläytymistä tulisi harjoitella. Sinun tulisi ilmaista selkeästi omat tarpeesi ja toiveesi hänelle.

Hänellä voi olla myös addiktio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättämällä sen miehen. Eiköhän sitten sisäistä kuulemansa tai siis näkemänsä...

Kehut, että mies on hyvä. Mitä hyvää tässä hänen käytöksessään on? Häntä ei kiinnosta kuunnella sinua, sinä tai sanomasi ei ole tärkeä, käytöksellään osoittaa aika selkeästi, että ei arvosta sinua pätkääkään. 

No siis on luotettava, uskollinen, tasapainoinen, hauska, ahkera, avulias, sosiaalisesti taitava eli ei tarvitse juhlissa hävetä, ei mitään riippuvuuksia jne.

En usko etteikö mies arvostaisi minua, nuo vempaimet vaan vievät huomion muualle todella tehokkaasti. Samoin on ajoittain hajamielinen niin, että joku muu asia selvästi raksuttaa päässä kun puhun. Tuo toki voisi viitata arvostuksen puutteeseen, mutta myös johonkin tahattomaan..?

Tämä kertoo kaiken

No okei, mies ei ole täydellinen, eikä ilmeisesti muista hyvä, mutta minusta ihan hyvä, vaikka puutteitakin on. En minäkään ole täydellinen. Aloituksen pointti oli, jos jollain olisi vinkkejä saada puoliso keskittymään kun puhun hänelle.

Vierailija
84/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hänen ajattelunsa mustavalkoista? Mustavalkoinen ja yksinkertaistuksiin nojaava ajattelu tuottaa jonkinasteista turvaa ja rakennetta elämään. Kun päättää, miten asiat ovat, ei niiden tuottaman epävarmuuden ja epäselkeyden kanssa tarvitse kipuilla. 

Havainnoinnin ja hyväksynnän harjoittaminen olisi paikallaan. Säännöllinen suunnan ja tavoitteiden mielessä kertaaminen, intsen ohjaamisen päivittäiset rutiinitkin ovat varmaan kateissa?

Omaan ja toisen näkökulmaan eläytymistä tulisi harjoitella. Sinun tulisi ilmaista selkeästi omat tarpeesi ja toiveesi hänelle.

Hänellä voi olla myös addiktio.

Ei erityisen mustavalkoista. Eikä hänellä ole ongelmia rutiineissa, huolehtii itsestään hyvin kaikin puolin, käy töissä, harrastaa jne. On myös hyvin aktiivinen ja hyvä keskustelija muiden kanssa, mitä olen sivusta seurannut, mutta minun kanssa sitten ei.

Vierailija
85/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuollaiseen juuri mitään vinkkejä ole, itsekin olet sanonut että olet yrittänyt kaikkea. Ja sinua turhauttaa kun kaikki on sinun vastuullasi ja jos jotain jättää miehen kontolle niin sinun täytyy silti muistutella ja varmistaa että asiat hoituvat. Siksi täällä on sanottu että mies ei vaikuta hyvältä kumppanilta.

Tuollainen käytös ei tule muuttumaan, yleensä vain pahenee kun mies jatkaa ignooraamista mutta sinä silti varmistat että kaikki lopulta sujuu, tietysti hän käyttää tätä vain lisääntyvässä määrin hyväkseen. Eikä ole sinun vastuullasi yrittää kouluttaa häntä kuin koiraa, sellaiseen ei ikinä kannata muutenkaan alentua.

Jos et millään halua häntä jättää, niin ainakin sinun on tehtävä selväksi ettei tuollainen ole hyväksyttävää, vaikka sitten raahaamalla hänet terapiaan, uhkailemalla erolla tai jotain. Hänen on vain pakko opetella olemaan parempi kuuntelija, ei kenenkään tarvitse kärsiä sellaisesta kumppanista jonka kanssa ei voi kommunikoida edes tärkeistä asioista. Hänen käytöksensä ei ole sinun syytäsi eikä sinun tehtäväsi ole yksin ratkaista ongelmaanne.

Vierailija
86/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei vain kiinnosta tarpeeksi. Enpä itse tuollaista olisi kauaa katsellut.

Muuten mies on hyvä ja uskollinen ja takana pitkä historia. Ei tunnu oikealta alkaa eroamaan "vain" tämän takia. 

Palstamammalle ero on lääke kaikkiin parisuhdeongelmiin. Ei niin pientä asiaa olekaan. Vastuullinen ihminen ei tietenkään ulkopuolisena lauo tuollaista.

Vierailija
87/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehut, että mies on hyvä. Mitä hyvää tässä hänen käytöksessään on? Häntä ei kiinnosta kuunnella sinua, sinä tai sanomasi ei ole tärkeä, käytöksellään osoittaa aika selkeästi, että ei arvosta sinua pätkääkään. 

No siis on luotettava, uskollinen, tasapainoinen, hauska, ahkera, avulias, sosiaalisesti taitava eli ei tarvitse juhlissa hävetä, ei mitään riippuvuuksia jne.

En usko etteikö mies arvostaisi minua, nuo vempaimet vaan vievät huomion muualle todella tehokkaasti. Samoin on ajoittain hajamielinen niin, että joku muu asia selvästi raksuttaa päässä kun puhun. Tuo toki voisi viitata arvostuksen puutteeseen, mutta myös johonkin tahattomaan..?

Tämä on kyseenalainen foorumi saada rakentavia vinkkejä omaan parisuhteeseen. Kuten huomasit, miehesi haukuttiin, asia paisui mammojen päässä. Näin käy joka kerta. Oletko uusi täällä?

Jotain itsesuojeluvaistoa nyt peliin ap.

Vierailija
88/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun olisit mun ystävä. toi on niin totta. sekin auttaisi kun saisi puhua tuosta kaverille. olisi jaettavaa..se auttaisi jaksamaan. hirveen raskasta pyörittää arkea,organisoida arjen kulkua.

joo joku työ tehdään mm. mutta jopa elokuvan mittainen tauko. kävellään kuin unessa,unohdetaan. kun toistaa,,mitä me just,,saati 2-3 vko sitten sovittiin, huudetaan- painu vittuun,,silmät oikein säkenöi,jolloin herää huoli ...voisiko muutakin tapahtua. ilme on kuin-- voinko tappaa. ja ihan arjen juttuja,kotiin liittyvää siisteys, nurmikkoa,pahvin keräystä,ikkunanpesua,, ne on vääriä sanoja. käyn salaa itkemässä,vaikka tuuletusikkunassa. kerään itseni ja alan huomioimaan toista .

Vierailija
89/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet kuin mun suusta puhuttu. meillä on padi ja tv ja jokin tajunnantaso jossa elää..mikään ei kohtaa,,

Vierailija
90/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä voi valitettavasti muuttaa miehessä sellaista, mitä hän ei itse halua muuttaa. 

Voit vain hyväksyä tilanteen, ja hoitaa arkenne yksin, tai lähteä (ennemmin tai myöhemmin).

Vierailija
91/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voi kun olisit mun ystävä. toi on niin totta. sekin auttaisi kun saisi puhua tuosta kaverille. olisi jaettavaa..se auttaisi jaksamaan. hirveen raskasta pyörittää arkea,organisoida arjen kulkua.

joo joku työ tehdään mm. mutta jopa elokuvan mittainen tauko. kävellään kuin unessa,unohdetaan. kun toistaa,,mitä me just,,saati 2-3 vko sitten sovittiin, huudetaan- painu vittuun,,silmät oikein säkenöi,jolloin herää huoli ...voisiko muutakin tapahtua. ilme on kuin-- voinko tappaa. ja ihan arjen juttuja,kotiin liittyvää siisteys, nurmikkoa,pahvin keräystä,ikkunanpesua,, ne on vääriä sanoja. käyn salaa itkemässä,vaikka tuuletusikkunassa. kerään itseni ja alan huomioimaan toista .

Sun tilanne kuulostaa vielä vaikeammalta, olen pahoillani :( Miehet ei varmaan edes tajua miten pelottavia osaavat olla huutaessaan. 

Vierailija
92/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä keskustelussa ole juurikaan paisuteltu mitään, ap on vaan kertonut paljon huolestuttavia asioita suhteestaan. Joskus on ihan hyvä kuulla että tilanne on muiden mielestä huono, jos ei sitä itse tarpeeksi selkeästi näe. 

Itse en ymmärrä miksi huonossa suhteessa pitäisi aina roikkua vuosikaudet ja vain yrittää kestää pöljää puolisoa jota ei kiinnosta parantaa tilannetta ja joka vielä syyttää toista omista laiminlyönneistään. Naiset on vaan yleensä opetettu sietämään ja kärsimään viimeiseen asti, ja vielä ottamaan vastuut ja syyt omille niskoilleen.

Vierailija
93/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei toimi, mutta juu, olen miettinyt just noin, että en voi häntä muuttaa joten mun pitää vain hyväksyä sellaisena kuin on tai erota. Tietenkin ennen eroa aion sanoa, että nyt kyllä tulee ero jos tämä ei muutu, että saa vielä halutessaan korjata käytöstään. Vielä en kuitenkaan ole valmis eroon, joten en ala sitä korttia heiluttelemaan.

Täältä lähdin kysymään vinkkejä ihan sillä ajatuksella, että ei siinä mitään häviäkään, mutta valinnat teen tietysti itse. Ja ehkä joku toinen ignooraava puoliso lukee tämän ketjun ja tajuaa paremmin miltä käytöksensä tuntuu, tekee muutoksen parempaan, ja sitä kautta tästä on jollekin muulle edes hyötyä.

Pari hyvää vinkkiä/ajatusta tossa tulikin, kiitos niistä ja muutenkin viesteistä. 

Vierailija
94/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kotitöiden välttely voi olla tahallista. Siis se että tiedostaa sen olevan epäreilua toiselle ja tekee niin silti, koska tuntee olevansa oikeutettu siihen esim sukupuolen perusteella, tai yrittää alistaa toista  palvelijakseen. Meillä on tilanne, että mies mykkäkouluilee, jos huomautan hänelle, että hänen pitäisi tehdä kotitöitä myös. Ei tee niitä senkään jälkeen, kun sanon asiasta, vaan osoittaa mieltään mykkäkoululla. Tarvitsisin joltain varmaan apua ja henkistä tukea eroamiseen, kun se tuntuu niin vaikealta. Asuntokin on minun ja mies pitäisi saada muuttamaan pois.

Vierailija
95/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatana akka, on sovittu, ettei meidän asioita huudella vauva-palstalle. Nalkuti nalkuti jäkäjäkä. Tuo kylmä kalja mulle jääkaapista nyt, pleikan peli kesken.

Vierailija
96/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen havainnut, että katson sopivan ajan keskustelulle. Esim. iltapalalla, nukkumaan mennessä, aamupalalla tai ruoka-aikana. Jos pelaa pleikkaa ni ei varmaan kuulekaan, varmaan ne pelit vaatii keskittymistä. Joskus oon jättäny lapun pöydälle tai jääkaapin oveen. Mut nää ei varmaan toimi kaikilla tietenkään.

Vierailija
97/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole meillä muilla samanlaista, kun valitsemme seuramme paremmin ja meillä on normaalit vuorovaikutustaidot. 🙂

Vierailija
98/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotityöt on tylsiä, toistuvia ja epämieluisia. Niistä voi kaikin voimin koettaa kiemurrella irti. Lapsen lääke toki tärkeä, post-it lappu jääkaapin oveen?

Vierailija
99/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lappu sen kaulaan!

Lukee sit kun ehtii

Vierailija
100/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus kotitöiden välttely voi olla tahallista. Siis se että tiedostaa sen olevan epäreilua toiselle ja tekee niin silti, koska tuntee olevansa oikeutettu siihen esim sukupuolen perusteella, tai yrittää alistaa toista  palvelijakseen. Meillä on tilanne, että mies mykkäkouluilee, jos huomautan hänelle, että hänen pitäisi tehdä kotitöitä myös. Ei tee niitä senkään jälkeen, kun sanon asiasta, vaan osoittaa mieltään mykkäkoululla. Tarvitsisin joltain varmaan apua ja henkistä tukea eroamiseen, kun se tuntuu niin vaikealta. Asuntokin on minun ja mies pitäisi saada muuttamaan pois.

Meillä mies teki aluksi pitkään puolet, mutta nyt on alkanut jättämään asioitaan minulle korjattavaksi, ja esittämään ruokatoiveita aivan kuin minä olisin joku pääkokki jonka pitää sitten saada ne toiveet täytettyä. Kun sanon että käy jos teet puolet, niin vaan tuhahtaa tai voivottelee. Siis selvästi alkaa jotenkin taantua! 

Kavereilta olen kuullut samaa, että miehet eivät enää tee juuri mitään kotihommia ellei tyyliin pakota. Miksi "hyvistäkin" miehistä tulee usein lopulta samanlaisia kuin isänsä?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi