Miten saada mies sisäistämään kuulemansa?
Tuntuu, että saa aina olla vähintään kolme kertaa toistamassa samaa asiaa, kun mies keskittyy joko puhelimeen tai pelikonsoliin, tai on muuten vaan henkisesti muualla. Silmistä näkee, että ei kuuntele. Sitten usein ei ole toistamisesta ja painottamisesta huolimatta mennyt asia perille, vaan kysyy myöhemmin samaa asiaa uutena, tai jopa väittää ettei siitä ole lainkaan puhuttu. Raskainta on, kun ymmärtää väärin keskittyessään muuhun ja sitten alkaa syyttää minua väärinymmärryksestä.
Menee kauheasti energiaan sen varmisteluun, että oma puhe tulee ymmärretyksi. Ihan kuin jonkun dementikon kanssa puhuisi. Onko muilla samanlaista ja miten olette saaneet asioita parempaan suuntaan? Olen yrittänyt puhua asiasta vuosien varrella kymmeniä kertoja, mutta skarppausta tapahtuu päivän tai parin ajan ja sitten taas löydän itseni jankuttamasta ja varmistelemasta, että kuulitko ja ymmärsitkö.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä toistamaan kuulemansa saman tien.
No varmaan hermostuisi jos alkaisin puhumaan hänelle tuolla tavalla. Pitäisi löytää joku keino miten loukkaamatta tulisin kuulluksi. Itse siis pyrin aina keskittymään siihen mitä hän sanoo, niin tuntuu loukkaavalta/epäkunnioittavalta ettei hän toimi samoin. Kuitenkin ihan tärkeistä jutuista kyse, kuten että mihin aikaan pitää antaa lapselle lääke tai mitä kaupasta ostettaisiin.
No sitten saa hermostua! Hän tässä on epäkunnioittava sinua kohtaan, ei ole sinun vastuullasi jatkuvasti varoa hänen tunteitaan kun pitäisi tärkeät asiat saada hänelle kommunikoitua mutta hän vaan ei pysty kuuntelemaan.
Peleissä saa onnistumisen tunteen. Naisen ja lapsien kanssa saa vain epäonnistujan tunteen kun naiselle ja lapsille ei koskaan mikään kelpaa tai riitä
Puhelin ja pelikonsolit? Tuohan kuulostaa ihan teinin käytökseltä, ootko varma että olet aikuisen miehen kanssa suhteessa?
Menkää yhdessä vaikka viinilasillisille ja keskustelkaa romanttisissa tunnelmissa syvällisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu vähemmän.
Olen oikeasti harkinnut/yrittänyt tätäkin. Olen ajoittain puhelias ja ehkä se turruttaa miestä sen verran, että sitten ei riitä kapasiteetti kuunnella niitä tärkeitä juttujakaan aina. En vaan tiedä sitten, että jos alan muuttamaan omaa luonnetta tai väkisin sensuroimaan omassa kodissa puheitani niin onko sekään hyvä.
Ei ole hyvä.
Oon aika varma, että tämä on provo (ei kai oikeasti kukaan halua olla yhdessä ihmisen kanssa, jolle kaikki sun sanomiset on yhdentekeviä?!), mutta jos nyt kuitenkin on oikea tilanne tämmönen, ni oletko kokeillu täyttä vastakohtaa? Siis että et puhu yhtään mitään hänelle? Tai olisiko mahdollista lähteä sen lapsen (/lasten) kanssa jonnekin reissuun tai mökille, ja et sano mitään siitä miehelle etukäteen? Koskahan huomais et onkin aika hiljaista kotona...? Tai hommaat lapsenvahdin työmatkan ajaksi, kun jos ei tyyppi tajua lääkitä omaa lastaan, ni millaset olot sillä lapsella sit muuten on sun poissaollessa? Arki todellakin on helpompaa ilman perässävedettävää "aikuista" riippakivenä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhu vähemmän.
Olen oikeasti harkinnut/yrittänyt tätäkin. Olen ajoittain puhelias ja ehkä se turruttaa miestä sen verran, että sitten ei riitä kapasiteetti kuunnella niitä tärkeitä juttujakaan aina. En vaan tiedä sitten, että jos alan muuttamaan omaa luonnetta tai väkisin sensuroimaan omassa kodissa puheitani niin onko sekään hyvä.
Siinä se teidän ongelma tuli. Sinä puhut niin paljon että tärkeät asiat sieltä välistä jää vaille huomiota. Kokeilepa itse joskus mene luennolle jossa on yksi puhuja ja kuuntele koko luento ja mieti sen jälkeen muistatko ihan jokaisen yksityiskohdan siittä luennosta kun käytännössä sitä sinä mieheltäsi vaadit
Ei ole kyllä ihan noinkaan. Esimerkisi nyt emme olleet vaihtaneet sanaakaan moneen tuntiin kun mies pelaa, mutta kun tulin huoneeseen ja mainitsin lapsen vointiin liittyvästä asiasta, niin ei tullut mitään vastausta ja sitten kun toistin asian niin kuului että okei joo, samalla ruutua tuijottaen. Ja siihen jäi "keskustelut".
Vierailija kirjoitti:
Menkää yhdessä vaikka viinilasillisille ja keskustelkaa romanttisissa tunnelmissa syvällisiä
Hauska. Menkää viinilasilliselle ja kerrot, että lapsen lääke pitää antaa aamulla lapsen herättyä, ennen ruokailua. Seuraavan kerran kipitätte viinilasilliselle, kun miestä pitää muistuttaa, että kun käy huomenna kaupassa, niin ostaa suodarinpusseja jne.
Mun mies on samanlainen, sanon tätä nykyä sanottavani yhden kerran, jos ei kuuntele oma on häpeänsä. Mies on mm jäänyt pois monista yhteisistä menoista ja jopa lomareissulta, odotin häneltä vastausta sopiko ehdottamani päivät, mitään ei kuulunut joten varasin matkan minulle ja lapsille. Kun mies sitten ihmetteli miksi me pakataan niin kerroin että oltiin menossa sinne Espanjanreissulla mistä sovittiin pari kuukautta sitten.
Mies on pari kertaa ollut hämmentynyt kun olen ilmoittanut perjantaiaamuna olevani koko viikonlopun jossain reissussa ja hän on lapsenvahtina, siinä se on sitten happamana peruutellut omia menojaan viime tingassa...
Ja kyllä, haudon eroa mutta se vaatii vielä hieman talousjärjestelyjä että voidaan lasten kanssa muuttaa muualle. Senkin olen maininuut miehelle, mutta ei se siihenkään reagoinut.
Miehen mielestä meillä menee ihan mukavasti....
Miten tällänen rasistinen keskustelu voidaan sallia?!
Naisesta vastaava poistui heti.
Vierailija kirjoitti:
Oon aika varma, että tämä on provo (ei kai oikeasti kukaan halua olla yhdessä ihmisen kanssa, jolle kaikki sun sanomiset on yhdentekeviä?!), mutta jos nyt kuitenkin on oikea tilanne tämmönen, ni oletko kokeillu täyttä vastakohtaa? Siis että et puhu yhtään mitään hänelle? Tai olisiko mahdollista lähteä sen lapsen (/lasten) kanssa jonnekin reissuun tai mökille, ja et sano mitään siitä miehelle etukäteen? Koskahan huomais et onkin aika hiljaista kotona...? Tai hommaat lapsenvahdin työmatkan ajaksi, kun jos ei tyyppi tajua lääkitä omaa lastaan, ni millaset olot sillä lapsella sit muuten on sun poissaollessa? Arki todellakin on helpompaa ilman perässävedettävää "aikuista" riippakivenä!
On ihan oikea tilanne, ei ole provo. Enkä usko että ollaan ainoa pariskunta jossa pelit/puhelin/yleinen ajatusten pirstoutuminen on muuttanut kommunikaatiota huonompaan suuntaan.
En haluaisi koskaan tehdä mitään noin kärjistävää kuin ehdotit, ei jotenkin sopisi tähän suhteeseen. Toki jos vain jatkuu ja pahenee niin jossain vaiheessa pitänee joku radikaalimpi peliliike tehdä..
Ne lyhyet pätkät kun mies on kaikesta vastuussa, niin asiat hoituu joten kuten, mutta ei aina. Usein jotain unohtuu tai tekee "sinne päin", mikä vaatii minulta sitten jälkikäteen vielä hommia ja panosta. Vaikeimmat asiat jäävät aina myös odottamaan minun panosta, hänen ehdotuksesta. Jos pidemmän päälle olisi asiat hänen vastuulla, niin alkaisi tulla ongelmia ihan peruasioissa kuten löytyykö ruokatarvikkeita kaapista.
Kirjoita asia miehesi puhelimen taustakuvaksi tai saako pelikonsoliin sellaisen taustan?
Vierailija kirjoitti:
Kirjoita asia miehesi puhelimen taustakuvaksi tai saako pelikonsoliin sellaisen taustan?
Niin tai jotenkin se asia pitäisi saada integroitua siihen pelissä meneillään olevaan tilanteeseen niin saisi täyden huomion ja mielenkiinnon :D Eiköhän tällaisiakin sovelluksia vielä tule jossain vaiheessa. Olisi kyllä synkkää.
Puhutko miehelle mitään muuta kuin käskyjä?
Osallistu peliin ja kerro asia pelissä.
Miehen tulee kuunnella naistaan siten, että kuuntelee ensimmäiset kolme, ehkä neljä sanaa jonka jälkeen skippaa sen bla blab blab blaa kohdan ja on tarkkana kun tuon paasauksen lopussa tulee kohta " no ymmärsitkö sinä nyt!?" Jolloin miehen kuuluu nyökätä, katsoa naista silmiin ja vastata " ymmärsin kyllä ,rakas" , tuo sana rakas on tässä avain asemassa sillä siitä nainen saa käsityksen, että mies kuunteli häntä ja että välittää hänen mielipiteistään.
Tarkoittaako ap tässä yhteydessä nyt geneettistä miestä ja naista? Hieman voisi tarkentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättämällä sen miehen. Eiköhän sitten sisäistä kuulemansa tai siis näkemänsä...
Kehut, että mies on hyvä. Mitä hyvää tässä hänen käytöksessään on? Häntä ei kiinnosta kuunnella sinua, sinä tai sanomasi ei ole tärkeä, käytöksellään osoittaa aika selkeästi, että ei arvosta sinua pätkääkään.
No siis on luotettava, uskollinen, tasapainoinen, hauska, ahkera, avulias, sosiaalisesti taitava eli ei tarvitse juhlissa hävetä, ei mitään riippuvuuksia jne.
En usko etteikö mies arvostaisi minua, nuo vempaimet vaan vievät huomion muualle todella tehokkaasti. Samoin on ajoittain hajamielinen niin, että joku muu asia selvästi raksuttaa päässä kun puhun. Tuo toki voisi viitata arvostuksen puutteeseen, mutta myös johonkin tahattomaan..?
Tämä kertoo kaiken olennaisen. Miten sellainen mies voi olla hyvä, jolla on peliriippuvuus? Aikuinen mies, joka pelaa tietokoneella, on merkki keskenkasvuisuudesta. En yhtään ihmettele, ettei saa omatoimisesti annettua lapselleen lääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauska. Menkää viinilasilliselle ja kerrot, että lapsen lääke pitää antaa aamulla lapsen herättyä, ennen ruokailua. Seuraavan kerran kipitätte viinilasilliselle, kun miestä pitää muistuttaa, että kun käy huomenna kaupassa, niin ostaa suodarinpusseja jne.
Muuten hyvä, mutta lapsen lääkitys sekä kaupassa käyminen on naisten tehtäviä. Trolli paljastit juuri itsesi 😂
Tuo ongelma ei jphdu puhelimesta ei pelikonsolista vaan siitä, että mies ei enää välitä sinusta eikä lapsesta. Olette hänelle yhdentekeviä, tai oikeastaan vastenmielinen häiriötekijä. Mies pakenee pelaamiseen, kun ei halua viettää aikaa yhdessä teidän kanssanne. Eikä todella välitä edes omasta lapsestaan sen vertaa, että viitsisi antaa hänelle lääkkeen oikeaan aikaan.
Nyt on aika erota, hyvä nainen.
Siinä se teidän ongelma tuli. Sinä puhut niin paljon että tärkeät asiat sieltä välistä jää vaille huomiota. Kokeilepa itse joskus mene luennolle jossa on yksi puhuja ja kuuntele koko luento ja mieti sen jälkeen muistatko ihan jokaisen yksityiskohdan siittä luennosta kun käytännössä sitä sinä mieheltäsi vaadit