Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies sisäistämään kuulemansa?

Vierailija
07.07.2024 |

Tuntuu, että saa aina olla vähintään kolme kertaa toistamassa samaa asiaa, kun mies keskittyy joko puhelimeen tai pelikonsoliin, tai on muuten vaan henkisesti muualla. Silmistä näkee, että ei kuuntele. Sitten usein ei ole toistamisesta ja painottamisesta huolimatta mennyt asia perille, vaan kysyy myöhemmin samaa asiaa uutena, tai jopa väittää ettei siitä ole lainkaan puhuttu. Raskainta on, kun ymmärtää väärin keskittyessään muuhun ja sitten alkaa syyttää minua väärinymmärryksestä.

Menee kauheasti energiaan sen varmisteluun, että oma puhe tulee ymmärretyksi. Ihan kuin jonkun dementikon kanssa puhuisi. Onko muilla samanlaista ja miten olette saaneet asioita parempaan suuntaan? Olen yrittänyt puhua asiasta vuosien varrella kymmeniä kertoja, mutta skarppausta tapahtuu päivän tai parin ajan ja sitten taas löydän itseni jankuttamasta ja varmistelemasta, että kuulitko ja ymmärsitkö.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsekontaktilla.

Olen tätäkin yrittänyt. Pyytänyt ystävällisesti, että voisiko hetkeksi laskea luurin ja kuunnella, mutta siihen yleensä sanoo ärsyyntyneenä, että kuulee kyllä mitä sanon vaikka katsookin puhelinta/tv ruutua. Mutta sitten ei kuule tai sisäistää 50%.

Vierailija
42/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä toistamaan kuulemansa saman tien.

No varmaan hermostuisi jos alkaisin puhumaan hänelle tuolla tavalla. Pitäisi löytää joku keino miten loukkaamatta tulisin kuulluksi. Itse siis pyrin aina keskittymään siihen mitä hän sanoo, niin tuntuu loukkaavalta/epäkunnioittavalta ettei hän toimi samoin. Kuitenkin ihan tärkeistä jutuista kyse, kuten että mihin aikaan pitää antaa lapselle lääke tai mitä kaupasta ostettaisiin.

No sitten saa hermostua! Hän tässä on epäkunnioittava sinua kohtaan, ei ole sinun vastuullasi jatkuvasti varoa hänen tunteitaan kun pitäisi tärkeät asiat saada hänelle kommunikoitua mutta hän vaan ei pysty kuuntelemaan.

Hän ei vaan hermostuessaan sitten kuuntele yhtään vaan siitä on vain haittaa asialle. Mies

Kohtelet aikuista miestä kuin lasta. Hänen tulisi olla tasavertainen kumppani ja vastuullinen aikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu vähemmän.

Vierailija
44/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ns. HAWK TUAH! -metodia.

Vierailija
45/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä äänensävyllä puhut? Nalkutatko kenties? Tai puhutko taukoamatta? Jos näissä ei ole sinun puoleltasi ongelmaa voi mies olla sitä tyyppiä mikä on enimmän aikaa omissa ajatuksissaan.

Vierailija
46/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat jatkaa suhdetta mieslapsen kanssa, niin laita sille aina textarilla nuo asiat. Ei voi väittää ettet sanonut, ja voi lukea viestin kun on lopettanut sen kertaisen leikin ja on iltasadun aika tms. 

Olen tehnyt tätäkin välillä, siis laittanut viestillä varmuuden vuoksi tärkeimmät, ja se on aika hyvin toiminutkin, saan kuittauksen jne. Tuntuu vaan jotenkin oudolta tavalla kommunikoida jos ollaan kuitenkin samassa asunnossa.

Vierailija
47/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naiset haluatte ajatella, että about kaiken tähänastisen keksineet ja rakentaneet miehet ovat jotain lapsentasoisia tyhmyreitä?

Vaatiiko tosiaan oma itsetunto toisen alentamista?

EI, pointti tässä on se että ne diblomi-inssit jotka voivat olla todella älykkäitä työssään voivat olla kotona juuri näitä jotka ovat ihan omissa maailmoissaan ja niin keskittyneitä siihen omaan juttuun että vaikka sille sanoisi mitä, hän ei tee elettäkään, tai huikkaa "joo" ja kun 1/2 h päästä kysyn mihin äsken sanoit "joo" ei hänellä ole hajuakaan. Meillä juutikin erittäin älykäs DI ei muista koskaan millon lapset on syntyneet, ei minun synttäriä saati omien vanhempiensa. Kerran se pähkäili todella kauan mikä lasten päiväkodin nimi oli ja missä se on. Kerran sanoin sille keittiöstä että "avaruusoliot sieppas mut päivällä ja kävin jossain xxööyy galaksilla ja mulle tehtiin  ......... "vastaus oli "joo, oota mä teen tän loppuun". Eikä siitä mun galaksivierailusta sittemmin puhutu.

Vierailija
48/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä ei ole vielä lapsia. Eroa nyt. Ei tule muuttumaan, lasten myötä riidat pahenevat, ja mies joka ei kunnioita sanaasi tekee elämästäsi helvettiä. Ei kestä kiittää

Vierailija
49/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän riippuu siitä, minkä ikäisistä tässä on kyse. Vaikuttaa teinisuhteelta.

Vierailija
50/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään seuraamaan, otsikko lupas jo niin hyvää, että tää keskustelu on nähtävä.

Vierailija
51/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te naiset haluatte ajatella, että about kaiken tähänastisen keksineet ja rakentaneet miehet ovat jotain lapsentasoisia tyhmyreitä?

Vaatiiko tosiaan oma itsetunto toisen alentamista?

EI, pointti tässä on se että ne diblomi-inssit jotka voivat olla todella älykkäitä työssään voivat olla kotona juuri näitä jotka ovat ihan omissa maailmoissaan ja niin keskittyneitä siihen omaan juttuun että vaikka sille sanoisi mitä, hän ei tee elettäkään, tai huikkaa "joo" ja kun 1/2 h päästä kysyn mihin äsken sanoit "joo" ei hänellä ole hajuakaan. Meillä juutikin erittäin älykäs DI ei muista koskaan millon lapset on syntyneet, ei minun synttäriä saati omien vanhempiensa. Kerran se pähkäili todella kauan mikä lasten päiväkodin nimi oli ja missä se on. Kerran sanoin sille keittiöstä että "avaruusoliot sieppas mut päivällä ja kävin jossain xxööyy galaksilla ja mull

Niin. Sillä ei vaan kiinnosta sun jutut, jos töissä kerta pystyy toimimaan normaalisti.

Vierailija
52/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhu vähemmän.

Olen oikeasti harkinnut/yrittänyt tätäkin. Olen ajoittain puhelias ja ehkä se turruttaa miestä sen verran, että sitten ei riitä kapasiteetti kuunnella niitä tärkeitä juttujakaan aina. En vaan tiedä sitten, että jos alan muuttamaan omaa luonnetta tai väkisin sensuroimaan omassa kodissa puheitani niin onko sekään hyvä.

Vierailija
53/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä toistamaan kuulemansa saman tien.

No varmaan hermostuisi jos alkaisin puhumaan hänelle tuolla tavalla. Pitäisi löytää joku keino miten loukkaamatta tulisin kuulluksi. Itse siis pyrin aina keskittymään siihen mitä hän sanoo, niin tuntuu loukkaavalta/epäkunnioittavalta ettei hän toimi samoin. Kuitenkin ihan tärkeistä jutuista kyse, kuten että mihin aikaan pitää antaa lapselle lääke tai mitä kaupasta ostettaisiin.

No sitten saa hermostua! Hän tässä on epäkunnioittava sinua kohtaan, ei ole sinun vastuullasi jatkuvasti varoa hänen tunteitaan kun pitäisi tärkeät asiat saada hänelle kommunikoitua mutta hän vaan ei pysty kuuntelemaan.

Hän ei vaan hermostuessaan sitten kuuntele

Käytös määrittää millaista kohtelua saa. Puhelimessa ja konsolissa eläminen on lasten käytöstä. Puolison vähättely ja ignoraaminen myös. Sellainen juttu, että jos puolisoa ei arvosta, se otetaan pois

Vierailija
54/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä äänensävyllä puhut? Nalkutatko kenties? Tai puhutko taukoamatta? Jos näissä ei ole sinun puoleltasi ongelmaa voi mies olla sitä tyyppiä mikä on enimmän aikaa omissa ajatuksissaan.

Puhun aluksi normaalilla äänensävyllä. Jos ei tule vastausta tai reaktiota niin sitten kysyvällä äänensävyllä. Jos ei vieläkään reaktiota niin saatan sanoa huhuu tai kuuletko, kuitenkin ystävällisesti. En siis nalkuta, ellei asian toistamista (kun ei tule reaktiota) lasketa. En myöskään puhu taukoamatta, mutta olen joskus puhelias esimerkiksi jos jotain hauskaa on tapahtunut ja kerron siitä yksityiskohtaisesti.

Vierailija
55/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vähän riippuu siitä, minkä ikäisistä tässä on kyse. Vaikuttaa teinisuhteelta.

Ollaan päälle neljäkymmentä mutta alle viisikymmentä. Yli 20 vuotta yhdessä. Ongelma alkanut viimeisen 10 vuoden aikana ja pahentunut viimeisen 3 vuoden aikana.

Vierailija
56/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan päälle neljäkymmentä mutta alle viisikymmentä. Yli 20 vuotta yhdessä. Ongelma alkanut viimeisen 10 vuoden aikana ja pahentunut viimeisen 3 vuoden aikana.

Anteeksi, tuli nähtävästi vähän väärä käsitys. Voisin kirjoittaa kohta pidemmin, kun aikaa löytyy.

Vierailija
57/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkin siis olet nainen joka lähes vaatii että miehen pitää keskittyä sinuun 24/7 eikä vahingossakaan tee mitään muuta että sinun ei tarvi sano kuin kerran miehelle mitä haluat miehen tekevän että se ei viihdy ja ymmärtää paikkansa sinun palvelijana. 

Jännä kuinka naiset jaksaa ja jaksaa ja jaksaa nalkuttaa miehelle kun mies ei tee jotain mitä yksin nainen haluaa tapahtuvan mutta nainen ei sitä itse suostu/halua tehdä vaikka mitään estettä itse tekemiselle ei ole

Vierailija
58/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on äiti - lapsi suhde miehesi kanssa.

Esim. tuo lääkkeen antaminen lapselle. Jos miehesi on niin tyhmä ja vastuuton ja saamaton, että hän ei edes ota itse selvää milloin lapselle pitää lääke antaa niin tyhmän miehen olet kyllä valinnut.

Jätä se Sika! Tai sitten vaan loppuelämäsi katselet mies lasta vierelläsi. 

Sekö tekee äiti - lapsi suhteen jos mies ei palvele sillä sekunnilla naista kun nainen jotain haluaa tapahtuvan miehen tekemänä vaikka nainen voisi itsekin haluamansa asian tehdä?

Vierailija
59/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin siis olet nainen joka lähes vaatii että miehen pitää keskittyä sinuun 24/7 eikä vahingossakaan tee mitään muuta että sinun ei tarvi sano kuin kerran miehelle mitä haluat miehen tekevän että se ei viihdy ja ymmärtää paikkansa sinun palvelijana. 

Jännä kuinka naiset jaksaa ja jaksaa ja jaksaa nalkuttaa miehelle kun mies ei tee jotain mitä yksin nainen haluaa tapahtuvan mutta nainen ei sitä itse suostu/halua tehdä vaikka mitään estettä itse tekemiselle ei ole

Esim lääkkeen antaminen omalle lapselle, on asia, josta vanhemman tulisi suoriutua itsenäisesti. Ilman mitään erillistä sanomista.

Vierailija
60/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä halua tai edes jaksaisi sellaista miestä joka keskittyisi minuun 24/7, kun en itsekään jaksaisi keskittyä puolisoon koko ajan. Lähinnä ongelmana on, että kun on jotain tärkeämpää hoidettavaa, siis sellaista josta olemme yhteisesti vastuussa ja jonka hoitaminen hyödyttää meitä molempia, niin se on minun vastuulla joko hoitaa se tai delegoida se miehelle. Ja se delegointi ei onnistu ilman jatkuvaa toistamista ja varmistelua.

Osin tästä syystä hoidan n.70% yhteisistä asioista itse, kun se on helpompaa ja nopeampaa kuin jatkuva muistuttelu, mutta mielestäni olisi reilumpaa jos mies kuuntelisi minua edes sen 30% osalta tai jopa itse ottaisi vastuulleen asioiden hoitamisen, selvittelyn jne, jolloin minun ei tarvitsisi "tankata" hänelle mitään tietoa, kun hän olisi itse jo perehtynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi