Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada mies sisäistämään kuulemansa?

Vierailija
07.07.2024 |

Tuntuu, että saa aina olla vähintään kolme kertaa toistamassa samaa asiaa, kun mies keskittyy joko puhelimeen tai pelikonsoliin, tai on muuten vaan henkisesti muualla. Silmistä näkee, että ei kuuntele. Sitten usein ei ole toistamisesta ja painottamisesta huolimatta mennyt asia perille, vaan kysyy myöhemmin samaa asiaa uutena, tai jopa väittää ettei siitä ole lainkaan puhuttu. Raskainta on, kun ymmärtää väärin keskittyessään muuhun ja sitten alkaa syyttää minua väärinymmärryksestä.

Menee kauheasti energiaan sen varmisteluun, että oma puhe tulee ymmärretyksi. Ihan kuin jonkun dementikon kanssa puhuisi. Onko muilla samanlaista ja miten olette saaneet asioita parempaan suuntaan? Olen yrittänyt puhua asiasta vuosien varrella kymmeniä kertoja, mutta skarppausta tapahtuu päivän tai parin ajan ja sitten taas löydän itseni jankuttamasta ja varmistelemasta, että kuulitko ja ymmärsitkö.

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kokeilet ensin tehdä merkkiäänen vaimeasti tällä ja sitten puhut. https://rautaportti.fi/tuote/merkkitorvi/

Vierailija
2/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kokeilet ensin tehdä merkkiäänen vaimeasti tällä ja sitten puhut. https://rautaportti.fi/tuote/merkkitorvi/

Oletko siis itse kokeillut ja toimivaksi todennut? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä toistamaan kuulemansa saman tien.

Vierailija
4/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis itse kokeillut ja toimivaksi todennut? :D

En, koska ei ole miestä. Mutta toisaalta toimisiko kukkopilli tai joku pienikin. :)

Vierailija
5/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei pysty multitaskaamaan. Pyydä laittamaan peli pauselle kun kerrot tärkeät asiasi.

Vierailija
6/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan hermostuisi jos alkaisin puhumaan hänelle tuolla tavalla. Pitäisi löytää joku keino miten loukkaamatta tulisin kuulluksi. Itse siis pyrin aina keskittymään siihen mitä hän sanoo, niin tuntuu loukkaavalta/epäkunnioittavalta ettei hän toimi samoin. Kuitenkin ihan tärkeistä jutuista kyse, kuten että mihin aikaan pitää antaa lapselle lääke tai mitä kaupasta ostettaisiin.

Vierailija
7/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei vain kiinnosta tarpeeksi. Enpä itse tuollaista olisi kauaa katsellut.

Vierailija
8/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ei vain kiinnosta tarpeeksi. Enpä itse tuollaista olisi kauaa katsellut.

Muuten mies on hyvä ja uskollinen ja takana pitkä historia. Ei tunnu oikealta alkaa eroamaan "vain" tämän takia. 

Vierailija
9/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelet siis olevasi miehesi pomo.

Vierailija
10/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nainen pomottaa jos vaikka kertoo mihin aikaan lapselle kuuluu antaa lääke? No jos ei saa kertoa niin pitääkö laittaa tekstiviesti, wa viesti vai koettaa telepaattisesti viestittää ajatuksen voimalla. Vai paperillekko asia pitää kirjoittaa ja teipata paperi miehen otsaan.

miten siis tällaiset asiat kuuluu hoitaa ilman että pomottaisi miestä? 

- sivusta ketjua seuraava 

Vierailija
11/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan, vaan jos olen vaikka lähdössä työmatkalle ja sillä välin pitää antaa lapselle lääke, niin pyrin varmistamaan että mies tietää mitä tehdä ja mihin aikaan. Jos en sano mitään niin kuitenkin sitten soittaa perään, joskus montakin kertaa, tai antaa lääkkeen väärään aikaan ja sitten syyttää minua kun en sanonut mitään.

Vierailija
12/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättämällä sen miehen. Eiköhän sitten sisäistä kuulemansa tai siis näkemänsä...

Kehut, että mies on hyvä. Mitä hyvää tässä hänen käytöksessään on? Häntä ei kiinnosta kuunnella sinua, sinä tai sanomasi ei ole tärkeä, käytöksellään osoittaa aika selkeästi, että ei arvosta sinua pätkääkään. 

Vierailija
13/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on vuosien ongelma niin miksi et ole tehnyt asialle mitään?

Jos sinulla on jotain tärkeää asiaa niin esitä kirjallisena ja ota miehesi allekirjoitus. Laita joku sanktio myös mukaan.

Vierailija
14/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on äiti - lapsi suhde miehesi kanssa.

Esim. tuo lääkkeen antaminen lapselle. Jos miehesi on niin tyhmä ja vastuuton ja saamaton, että hän ei edes ota itse selvää milloin lapselle pitää lääke antaa niin tyhmän miehen olet kyllä valinnut.

Jätä se Sika! Tai sitten vaan loppuelämäsi katselet mies lasta vierelläsi. 

Vierailija
15/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehut, että mies on hyvä. Mitä hyvää tässä hänen käytöksessään on? Häntä ei kiinnosta kuunnella sinua, sinä tai sanomasi ei ole tärkeä, käytöksellään osoittaa aika selkeästi, että ei arvosta sinua pätkääkään. 

No siis on luotettava, uskollinen, tasapainoinen, hauska, ahkera, avulias, sosiaalisesti taitava eli ei tarvitse juhlissa hävetä, ei mitään riippuvuuksia jne.

En usko etteikö mies arvostaisi minua, nuo vempaimet vaan vievät huomion muualle todella tehokkaasti. Samoin on ajoittain hajamielinen niin, että joku muu asia selvästi raksuttaa päässä kun puhun. Tuo toki voisi viitata arvostuksen puutteeseen, mutta myös johonkin tahattomaan..?

Vierailija
16/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä sitä jollain. Bonk.

Vierailija
17/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on vuosien ongelma niin miksi et ole tehnyt asialle mitään?

Jos sinulla on jotain tärkeää asiaa niin esitä kirjallisena ja ota miehesi allekirjoitus. Laita joku sanktio myös mukaan.

En oikein tiedä mitä tehdä. Puhumista olen yrittänyt jo monta kertaa. Mitä muuta voisin tehdä? Sitä täällä juuri kyselen, jos jollakin sattuisi olemaan toimiva vinkki tai näkökulma.

Vierailija
18/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä just. Ja sinun kaikki aikasi ja energiasi menee (tuloksetta) sen varmisteluun, että mies varmasti ymmärtää?  

Ei todellakaan ole naisten tehtävä kouluttaa tuollaisia miehiä. Toinen ei ole edes sen verran normaali että kuuntelisi mitä sanot :/ Täydellistä kunnioituksen puutetta, olet hänelle täysin yhdentekevä, varmaan jopa hänen silmissään pelkkä riesa.

Vierailija
19/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei pysty multitaskaamaan. Pyydä laittamaan peli pauselle kun kerrot tärkeät asiasi.

Miehet ne taas niin avuttomia ja tyhmiä. Varmaan mahtavan egonosteen saa tuollaisesta fantasioinnista?

Vierailija
20/112 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No varmaan hermostuisi jos alkaisin puhumaan hänelle tuolla tavalla. Pitäisi löytää joku keino miten loukkaamatta tulisin kuulluksi. Itse siis pyrin aina keskittymään siihen mitä hän sanoo, niin tuntuu loukkaavalta/epäkunnioittavalta ettei hän toimi samoin. Kuitenkin ihan tärkeistä jutuista kyse, kuten että mihin aikaan pitää antaa lapselle lääke tai mitä kaupasta ostettaisiin.

No sitten saa hermostua! Hän tässä on epäkunnioittava sinua kohtaan, ei ole sinun vastuullasi jatkuvasti varoa hänen tunteitaan kun pitäisi tärkeät asiat saada hänelle kommunikoitua mutta hän vaan ei pysty kuuntelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi