Jäin ihan suu auki möllistämään, kun kaveri kertoi palkkansa. Alta 3000 euroa kuussa?
Täh? Miten voi olla, jos on akateeminen loppututkinto? Jäin ihan suu ammolleen siihen.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3100€:n sekä 2470€:n kuukausipalkasta jää kummastakin verojen ja pakollisten maksujen jälkeen nettona vähän päälle 2000€. Kuulun kirkkoon. Olen saanut kumpaakin näistä, joten tiedän.
3100€ jää noin 300€ enemmän käteen kuin 2470€. Tämä ei tarvitse olla kokemusperusteinen, vaan se löytyy ihan virallisista veroprosenteista.
No itsellä ei jäänyt. En tiedä, vaikuttaako lasten määrä veroprosenttiin? 3100€ tienatessa lapsia ei ollut, nyt pienemmällä palkalla on.
Vaikuttaa. Moni asia vaikuttaa. Jos kuitenkin muuten olisi sama tilanne niin nettoero on tuo mainituissa palk
Summa, joka palkasta jää käteen. Marraskuussa voi hypätä lisäprosentille. Onko ihan ihmeellistä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen marraskuuta nyt taas? Se verotus on vuositulojen mukaan ja lasketaan koko vuoden tuloista. Se, jos joku on maksanut alkuvuoden liian pientä prosenttia ei liity tähän mitenkään.
Katso tuolta ja lopeta vääntäminen: https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/palkansaaja…;
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3100€:n sekä 2470€:n kuukausipalkasta jää kummastakin verojen ja pakollisten maksujen jälkeen nettona vähän päälle 2000€. Kuulun kirkkoon. Olen saanut kumpaakin näistä, joten tiedän.
3100€ jää noin 300€ enemmän käteen kuin 2470€. Tämä ei tarvitse olla kokemusperusteinen, vaan se löytyy ihan virallisista veroprosenteista.
No itsellä ei jäänyt. En tiedä, vaikuttaako lasten määrä veroprosenttiin? 3100€ tienatessa lapsia ei ollut, nyt pienemmällä palkalla on.
Vaikuttaa. Moni asia vaikuttaa. Jos kuitenkin muuten olis
Verot määräytyy vuositulojen mukaan. Jos tienaa alle 2500 ja palkka nousee yli 600 eurolla, käteen jää enemmän kuin 300 siitä korotuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osalla palkka on 3000 tai alle/päälle jonku satasen.
Ei ole.
https://stat.fi/til/yskp/2014/yskp_2014_2015-08-20_tie_001_fi.html
2014?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen marraskuuta nyt taas? Se verotus on vuositulojen mukaan ja lasketaan koko vuoden tuloista. Se, jos joku on maksanut alkuvuoden liian pientä prosenttia ei liity tähän mitenkään.
Katso tuolta ja lopeta vääntäminen: https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/palkansaaja…;
Tuoltahan mä katsonkin. Ei ole marginaaliveroprosentti 50 tai yli noilla tuloilla. Mikä kohta tässä on vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla tosiaan veroprosentti tällä hetkellä 3,5. Loppuvuodesta se lienee 7:n luokkaa. Verovähennyksiä on. Vähän päälle 2000€ jää käteen 2470€:n bruttotulosta ja hyvin sillä on asuntolainan maksanut pois Helsingissä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoltahan mä katsonkin. Ei ole marginaaliveroprosentti 50 tai yli noilla tuloilla. Mikä kohta tässä on vaikea ymmärtää?
Kuka on väittänyt mitään marginaaliveroprosenteista muuta kuin sinä? Yli 300€ jää enemmän käteen sillä toisella.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei kovin täyspäiväsessä työssä käyvä tienaa alle 3000 €/kk, vasemmisto elää omassa kuplassaan kun puolustelee olemattomia ihmisiä.
Aika surkea on sinun tietämyksesi monen alan palkoista. Taidat sinä elää ihan omassa kuplassasi. Sinunlaisillesi tekisi ihan hyvää elää kuukausi ihan tavallisen työssäkäyvän pienituloisten ihmisen saappaissa, niin kasvaisi se ymmärrys siitä missä tilanteessa moni ihminen elää. Eikä meitä pienipalkkaisia kokoaikaisia työntekijöitä ole vain pieni kourallinen, vaan meitä on satojatuhansia. Turha ihmetellä miksi täällä on Euroopan vanhin autokanta eikä se kauppa käy eikä talous kasvaa näköjään niiden hyvätuloisten rahojen voiminkaan.
Onko kirjastonhoitaja? Heillä on huonot palkat, vaikka edellytetään korkeakoulututkintoa.
Kun olin valmistunut maisteriksi, ensimmäisessä kokopäivätyössäni palkka oli 1750 €/kk. Ihan hyvin sillä tuli toimeen sinkkuna.
Siis onko Suomessa tosiaan noin tyhmiä ihmisiä kuin ap? Nyt jäin kyllä suu, silmät ja korvatkin auki möllistämään.
Pari vuotta sitten hain käräjäsihteerin paikkaa pk-seutu. Tuolloin tuli v sähköpostiin vastaus, kuka valittiin ja hänen koulutus. Fil.maisteri ja palkka tuosta työstä oli 1800 euroa + jotkin kokemuslisät..
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti saat leukasi kuntoon ilman lääkärissäkäyntiä.
Lukkiutunut leukanivel vaatii päivystyskäynnin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo mediaanipalkka on täyttä humpuukia.
Ei mitään tekemistä todellisuuden kanssa!
Mediaanipalkka saa mut ahdistumaan ja tuntemaan itseni epäonnistujaksi. Onko mun työni tosiaan niin arvotonta.
Voi olla. Mutta ihmisenä sulla on ihan sama ihmisarvo kuin vaikka Jeff Bezosilla. Jotkut työt ovat ainoastaan saastuttavia ja häiritseviä, ja ihmisille pitäisi maksaa että jättävät sen tekemättä. Ei pidä sekoittaa palkkaa ja arvoa. Itse asiassa jonkinlainen nollauttava yleislakko olisi hyvä, ja sitten töitä aletaan tehdä vain jos on tarve siihen työhön, tarpeen mukaan kutsutaan hommiin. Siinä olisi ökypalkka-kermaviineripomot ihan viimeisinä kutsuttu.
No minä saan 2450€/kk bruttona täysillä tunneilla ammattimiehen töistä. Repikää mammat siitä huumoria. Kotona ei jaksa mitään, kun on fyysisesti raskas työ. M38
Vierailija kirjoitti:
No minä saan 2450€/kk bruttona täysillä tunneilla ammattimiehen töistä. Repikää mammat siitä huumoria. Kotona ei jaksa mitään, kun on fyysisesti raskas työ. M38
Tuu naisvaltaiselle alalle. Teet yhtä kokoaikaista + keikkatyötä, niin saat yli tuplaten tuon. Ja kotonakin jaksaa.
M
Mää saan ansiosidonnaisen lisäksi osa-aikasesta työstä 6 e per tunti miinus verot kun se suojaosuus poistui. Möllötäpä sitä! Ei siis kannattaisi tehdä töitä mutta teenpä ihan pirruuttaan, on sitä huonompiakin harrastuksia.;)
No suuni kyllä lipsahti auki. Itselläni pelkkä peruskoulu siitä siivoustyöhön,opiskelin yli 30 vuotiaana laitoshuoltajaksi ja peruspalkka on nyt n. 2400e. Lisineen n. 3400e.
Lapsilla ei ole mitään vaikutusta asiaan.