Jäin ihan suu auki möllistämään, kun kaveri kertoi palkkansa. Alta 3000 euroa kuussa?
Täh? Miten voi olla, jos on akateeminen loppututkinto? Jäin ihan suu ammolleen siihen.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaako joku alle 3000 euroa kuukaudessa? T: peruskoulun ainoastaan käynyt paskaduunari
Paljonko sitten tienaat?
AP
Noin 45 000 euroa bruttona viime vuonna.
Aika surkea se on tuokin palkka. Mulla enemmän nettona.
Informaatiotutkimuksen papereilla (FM) tienasin 2500€ kirjastossa. Vaihdoin alaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tienaako joku alle 3000 euroa kuukaudessa? T: peruskoulun ainoastaan käynyt paskaduunari
Paljonko sitten tienaat?
AP
Noin 45 000 euroa bruttona viime vuonna.
Aika surkea se on tuokin palkka. Mulla enemmän nettona.
Mielestäni ihan kohtuullinen ottaen huomioon etten ole kouluja käynyt. Sinänsä naurattaa jos enemmän kouluja käyneet tienaavat vähemmän tai niukasti saman.
Laurako se siellä taas hämmästyy?
Vierailija kirjoitti:
Palkka määräytyy työn mukaan. Jos maisteri menee siivoojaksi, niin ei se sen suurempaa palkkaa saa kuin peruskoulupohjalta oleva.
Meidän esikoinen teki yliopistolla maisterina töitä 1800€/kk palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä 30 % suomalaisista on suorittanut korkeakoulututkinnon. Eivät he kaikki voi saada kymppitonnin palkkaa tai edes viiden tonnin.
Tavoitteena on nostaa korkeakoulutettujen määrä 70 %:iin. Kohta jo tavan siivoojakin on jokin "siivoustieteen maisteri". Tuskinpa hänelle silti aletaan maksaa huippupalkkaa vessanpyttyjen hinkkaamisesta ja roskisten tyhjentämisestä.
Suomi voisi kyllä ruveta vaikka lääketieteen huippumaaksi. Meillä on jo nyt todella korkeatasoista lääketieteen tutkimusta ja erilaisia innovaatioita. Mitäpä jos 30 % joka ikäluokasta koulutettaisiin lääkäriksi ja edelleen erikoislääkäriksi, siinä sitä aivovientiä ulkomaillekin asti tai potilaita lennätettäisiin tänne operoitavaksi. Saisimme myös paljon ulkomaalaisia opiskelijoita, jotka maksavat tutkinnostaan toisin kuin suomalaiset.
Nyt tuhannen jatko-opiskelijan tohtorinkoulutuspilotissa oli paikkoja auki esim. syöpätohtoreiksi. Eivät lääkäreitä elleivät ole opiskelleet erikseen. Luvattiin kolmen vuoden palkka valituille. Yleensä väitöskirja kestää n. 5 vuotta kokoaikaisena. Varmaan yliopistoissa voi jo olla töissä ihmisiä syöpähankkeissa, jotka nyt saavat pätevyyden.
Mihin satoja syöpätohtoreita tarvitaan kun väitöskirja ja hanke ovat ohi? Muitakin aloja oli ylimääräisinä tohtoreina.
Hallituksen idea kilpailukyvyn parantamiseksi. Kilpailu kovenee jos moni haki tekemään väitöskirjaan kolmen vuoden palkalla ja lopuksi ainakin opiskelleita on enemmän kuin aiemmin. Kilpailukykyä.
Ohan se tuokin enemmän kuin mun kk palkka 595€
Hyvin tälläkin pärjää.
Valtiolle vankilan laitosapulainenkin tienaa sen 3000 eur/kk että vähän ihmettelen kyllä, kuka saa sen alle oikeasti..
Suomessa on todella pienet palkat, jotka ovat pääosin junnanneet paikallaan 1990-luvulta asti. Palkat ovat nousseet vain johtoportaissa, mutta perus asiantuntijatyössä palkkoja ei koroteta - koska ne rahat menee johdolle.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on todella pienet palkat, jotka ovat pääosin junnanneet paikallaan 1990-luvulta asti. Palkat ovat nousseet vain johtoportaissa, mutta perus asiantuntijatyössä palkkoja ei koroteta - koska ne rahat menee johdolle.
Suomessa on pienet palkat, mutta kyllä tuottaville ja osaaville asiantuntijoille maksetaan ihan hyvää palkkaa yksityisellä. Mutta tosiaan ei kaikille rivityöntekijöille, niistä pyritään eroon ulkoistuksilla ja automaatiolla.
Vierailija kirjoitti:
Valtiolle vankilan laitosapulainenkin tienaa sen 3000 eur/kk että vähän ihmettelen kyllä, kuka saa sen alle oikeasti..
Valtion vankilaan siivoojaksi ei varmaan ole yhtä paljon halukkaita kuin vaikka lähihoitajaksi, helppoon toimistotyöhön tai jatko-opiskeluun yliopistossa.
Tuttu on kouluttautunut vartijaksi ja tekee sitä ammatikseen 12 tunnin yövuoroa, myös viikonloput. Bruttopalkkansa on lisineen 1800 euroa kuussa.
"Suu auki möllistämään ...", omat tulosi tuskin edes 2 tonnia.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko ap tienaa? Mietin vaan et millainen yritys palkkaa noin tyhmiä työntekijöitä?
Kiitos tästä 😄😁😆
Vierailija kirjoitti:
"Suu auki möllistämään ...", omat tulosi tuskin edes 2 tonnia.
Täys ääliö koko tyyppi 😳
Vierailija kirjoitti:
Tuo mediaanipalkka on täyttä humpuukia.
Ei mitään tekemistä todellisuuden kanssa!
Mediaanipalkka saa mut ahdistumaan ja tuntemaan itseni epäonnistujaksi. Onko mun työni tosiaan niin arvotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti saat leukasi kuntoon ilman lääkärissäkäyntiä.
Typerä ja asiaton kommentti! 😡
AP
Niipä. Eihän sillä ole väliä koska ap.llä on varaa lääkärikäynti toisin kuin tommosilla jotka tienaa alle 3000.
Mä olisin halunnut olla paikalla ihmettelemässä sun möllistelyä. Se oli varmasti vinkeen näköistä. MItäs kaveris siihen sanoi?
3100€:n sekä 2470€:n kuukausipalkasta jää kummastakin verojen ja pakollisten maksujen jälkeen nettona vähän päälle 2000€. Kuulun kirkkoon. Olen saanut kumpaakin näistä, joten tiedän.
Itse tienaan pari tonnia eläkkeen päälle pimeästi,eli netto tulot noin 5800 euroa,metsää ja tontteja löytyy ei siis mitään hätää.