Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jäin ihan suu auki möllistämään, kun kaveri kertoi palkkansa. Alta 3000 euroa kuussa?

Vierailija
07.07.2024 |

Täh? Miten voi olla, jos on akateeminen loppututkinto? Jäin ihan suu ammolleen siihen.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3100€:n sekä 2470€:n kuukausipalkasta jää kummastakin verojen ja pakollisten maksujen jälkeen nettona vähän päälle 2000€. Kuulun kirkkoon. Olen saanut kumpaakin näistä, joten tiedän.

3100€ jää noin 300€ enemmän käteen kuin 2470€. Tämä ei tarvitse olla kokemusperusteinen, vaan se löytyy ihan virallisista veroprosenteista.

Vierailija
42/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Möllistämään...

Typerä kommentti.😡

AP

Ja todella typerä aloitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla palkka on 3000 tai alle/päälle jonku satasen.

Itsellä reilusti parempi! 😮😮😮

AP

Niin minullakin,  mutta näin se vaan on suurimmalle osalle.

Vierailija
44/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä reilusti parempi! 😮😮😮

AP

Niin minullakin,  mutta näin se vaan on suurimmalle osalle.

Piti vielä jatkaa, että ei se akateemisuus palkkaa tuo vaan se miten teet työsi ja olet kunnianhimoinen 

Vierailija
45/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3100€:n sekä 2470€:n kuukausipalkasta jää kummastakin verojen ja pakollisten maksujen jälkeen nettona vähän päälle 2000€. Kuulun kirkkoon. Olen saanut kumpaakin näistä, joten tiedän.

3100€ jää noin 300€ enemmän käteen kuin 2470€. Tämä ei tarvitse olla kokemusperusteinen, vaan se löytyy ihan virallisista veroprosenteista.

No itsellä ei jäänyt. En tiedä, vaikuttaako lasten määrä veroprosenttiin? 3100€ tienatessa lapsia ei ollut, nyt pienemmällä palkalla on.

Vierailija
46/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät jauhaa heh.

Vierailija
47/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itsellä ei jäänyt. En tiedä, vaikuttaako lasten määrä veroprosenttiin? 3100€ tienatessa lapsia ei ollut, nyt pienemmällä palkalla on.

Vaikuttaa. Moni asia vaikuttaa. Jos kuitenkin muuten olisi sama tilanne niin nettoero on tuo mainituissa palkoissa.

Vierailija
48/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy. Ei ole todellisuudessa marginaaliveroprosentti yli 50 noilla tuloilla.

Vierailija
49/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käsitä missä kuplassa osa elää, kun luulevat jokaisen bruttopalkan olevan vähintään sen kolmetonnia. Ja sitten ylimielisen teatraalisesti suu auki haukotaan henkeä, kun totuus paljastuu.

Itse olen tehtaassa töissä ja bruttopalkkani on noin 2100€. Yksinelävänä ei ole varaa autoon, lomamatkoihin ym. Onneksi joinakin kuukausina saan rahaa säästöön. Ennen hintojen ja muiden kulujen nousua sain säästöön joka kuukausi. Tällaiseen vaatimattomaan elämäänkin tottuu, vaikka välillä olisi ihanaa pystyä toteuttamaan asioita, esimerkiksi uusia kodin sisustusta.

Vierailija
50/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät jauhaa heh.

Tällä köyhällä on asuntolaina maksettu Helsingissä, heh. Ikää vähän päälle 40 ja 4h+k.

Vierailija
51/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

https://stat.fi/til/yskp/2014/yskp_2014_2015-08-20_tie_001_fi.html

Vierailija
52/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa. Moni asia vaikuttaa. Jos kuitenkin muuten olisi sama tilanne niin nettoero on tuo mainituissa palkoissa.

Argh, ei todellakaan vaikuta. Lapsivähännyksiä ei ole verotuksessa ollut sitten 1990-luvun laman. Mutta nettoero ei ole tuo.

Vierailija
53/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsia nyt kolme. 3100€ tienatessa 0.

Vierailija
54/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli ehkä harjoittelemassa tai työkkärin pakottamana. Kukaan muu ei voi saada alle kolme tonnia.

Vierailija
55/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argh, ei todellakaan vaikuta. Lapsivähännyksiä ei ole verotuksessa ol

No viivan alle jää nuo summat, ei auta vänkääminen mitään. Joskus marraskuussa voi hypätä lisäprosentille. Se on noin seitsemän luokkaa.

Vierailija
56/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy. Ei ole todellisuudessa marginaaliveroprosentti yli 50 noilla tuloilla.

Jää jopa yli 300€ enemmän kuukaudessa käteen. Katso tuolta vastaavat vuositulot ja vertaa: https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/palkansaaja…

Vierailija
57/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ap ihan oikeassa siinä asiassa että Suomessa on todella matala palkkataso. Sille taas ei voi mitään että kaiken maailman maistereita on niin paljon ettei kaikille riitä niitä huippuhommia. Suunnitelmissahan on siirtyä Ruotsin malliin jossa siivoajatkin suorittavat nimellisen korkeakoulututkinnon. 

Vierailija
58/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laurako se siellä taas hämmästyy?

Laura on varmasti nykyään toiveikas, meni pörriäisiin kun Sipilän aikana sote piti antaa niiden syliin. Nyt hallitus yrittää kaksin käsin saada saman tuloksen aikaan toista kautta.  

Vierailija
59/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Argh, ei todellakaan

Mitä ihmeen marraskuuta nyt taas? Se verotus on vuositulojen mukaan ja lasketaan koko vuoden tuloista. Se, jos joku on maksanut alkuvuoden liian pientä prosenttia ei liity tähän mitenkään.

Vierailija
60/104 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en käsitä missä kuplassa osa elää, kun luulevat jokaisen bruttopalkan olevan vähintään sen kolmetonnia. Ja sitten ylimielisen teatraalisesti suu auki haukotaan henkeä, kun totuus paljastuu.

Itse olen tehtaassa töissä ja bruttopalkkani on noin 2100€. Yksinelävänä ei ole varaa autoon, lomamatkoihin ym. Onneksi joinakin kuukausina saan rahaa säästöön. Ennen hintojen ja muiden kulujen nousua sain säästöön joka kuukausi. Tällaiseen vaatimattomaan elämäänkin tottuu, vaikka välillä olisi ihanaa pystyä toteuttamaan asioita, esimerkiksi uusia kodin sisustusta.

Summa on lähellä sitä, jota sain toimistotöissä valtiolla.  Mukava työ, mutta eläkkeellä ollessa ei naurata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi