Miten isot lestadiolaisperheet saa rahansa riittämään?
Suviseurojen aikaan lehdissä oli paljon juttuja jopa yli 10-lapsisista perheistä, jotka matkustaa pitkienkin matkojen takaa Suviseuroihin omistamillaan matkailuautoilla ja sellaisiksi muutetuilla busseilla yms. Miten näillä suurperheillä on varaa sellaiseen "luksukseen", kun äiti ei taatusti ole ehtinyt olla paljoakaan töissä ja perheen asumis- ja muut kulut on varmasti valtavat? Monessa pienemmässäkin perheessä rahat on niin tiukilla, että hyvä jos rahat riittää pieneenkään lomaan. Mikä on lestadiolaisten salaisuus?
Kommentit (244)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta olen ollut kahdessa lesta enemmistöisessä työpaikassa pitkään. Ihmetyttää miten näillä adhd:tä onkin niin paljon.
No, ehkä kaksi työpaikkaa ei ole poikkileikkaus koko lestadiolaisuudesta. Minulla on laaja tuttavapiiri, aikuisia ja lapsia, joista kahdella pojalla oli adhd-epäily. Toisella sellainen todettiin, toisella ei. Ja tämä, jolla se todettiin, on erittäin ahkera ja kova tekemään töitä nyt aikuisena.
Ok, no ehkä sairaista perheistä olevat on vaan sattumalta sitten meidän työpaikoilla.
Lapsen ADHD ei tee perheestä sairasta. Terveisin ADHD-lapsen mummi.
olen miettinyt aivan samaa mutta olen onnellinen heidän puolesta.
Kirjoitan nyt varmuuden vuoksi tähän: sitä paitsi kommenttini esikoislestadiolaisuudesta ei ollut vastaus kenenkään kommenttiin vaan ihan oma itsenäinen ihmettelyni. Se hävisi mustaan aukkoon muutamassa minuutissa.