Miksei sitä 9 euron palkkaa jota työttömät saavat koskaan koroteta?
Hinnat nousevat jatkuvasti, mutta palkka on vaan vuosikymmenestä toiseen se 9 euroa päivässä.
Joskus tuolla hinnalla sai lounasruuan ja bussiliput, mutta nykyään ei todellakaan.
Kommentit (413)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei kelpaa kuin työkokeiluun niin eikö pitäisi sitten saada lääkäriltä diagnoosi ja tehdä kaikki psykologiset testit sun muut.
Pitäisi, mutta ihmisiä roikotetaan työttöminä vuosikausia ennen kuin mitään oikeaa diagnoosia ja hoitoa aletaan suunnittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattikoulun opettaja saa 4000 brutto kuukaudessa ja lukion opettaja. Tolla palkkaa 2 ihmistä, molemmat saa 2000.
Ei tarvitse maksaa työttömyyskorvauksia, kun palkkarahat jaetaan.
Tämä on paras! Että ihan lukion opettajaksi elämäntapatyötön. Ala stand up koomikoksi, sinussa on potentiaalia.
En tarkoittanut lukion opettajaksi vaan jotain muuta työtä julkisella, opettaja saa 2000 ja minä 2000.
Suomen taloustilanteessa ei voida enää maksaa yhdelle ihmiselle noin isoa palkkaa.
Irtisanomissuojaa heikennetään myös julkisella joten 1 ulos ja 2 uutta tilalle.
Ja en ole elämäntapatyötön, cv on 2 sivua.
Mahdatko tietää, että virastoissa on työttömiä määräaikaisina, ei ne kaikki ole vakituisia jotka sinua palvelee.
Hain vuorotteluvapaasijaisuutta julkisella ja hakijoita oli 500.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattikoulun opettaja saa 4000 brutto kuukaudessa ja lukion opettaja. Tolla palkkaa 2 ihmistä, molemmat saa 2000.
Tämä on paras! Että ihan lukion opettajaksi elämäntapatyötön. Ala stand up koomikoksi, sinussa on potentiaalia.
En tarkoittanut lukion opettajaksi vaan jotain muuta työtä julkisella, opettaja saa 2000 ja minä 2000.
Suomen taloustilanteessa ei voida enää maksaa yhdelle ihmiselle noin isoa palkkaa.
Eli sinut otetaan suojatyöpaikkaan tekemään jotain apinaduunia samalla palkalla, jota korkeakoulutettu opettaja saa omasta työstään? No sehän on tosiaan ihan tasan sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinut otetaan suojatyöpaikkaan tekemään jotain apinaduunia samalla palkalla, jota korkeakoulutettu opettaja saa omasta
No, miksi sitten valitat työttömyyskorvauksista?
Me työttömät ollaan tulossa töihin, mutta te ette suostu.
Vierailija kirjoitti:
Koska emme halua.
t. eduskunta
..ja korotimme hiljan omia palkkioitamme runsas 500€/kk jokaista kansanedustajaa kohtaan. Sillä vanhalla yli 7000€/kk palkkiolla nyt ei vaan voinut tulla toimeen, koska inflaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sen lisäksi maksetaan ruoka, asumiskulut, sähkö, vesi, lääkkeet, sairaushoitokulut, hammaslääkärit, muutto ja mitä kaikkea keksittekään vielä harkinnanvaraisena kupata valtiolta. Kirsikkana kakun päälle ilmainen päivähoito lapsille, joten heittäkään ei tarvitse hoitaa tai ruokkia.
Edelleen, kaikille ei noita makseta. Yritä nyt vihdoinkin painaa se herneeseesi.
Jos sulle ei makseta niin useimmille maksetaan. Yritä niin onnistut kyllä
Ei noita työttömyyden perusteella makseta. Toimeentulotuesta voidaan maksaa mutta sitten ei saa olla yhtään omaisuutta eikä myöskään tienata mitään. Tai jos sattuisi jonkun työkeikan saamaan niin saa siitä pitää 150 € mutta kaiken ylimenevän Kela vetää välistä. Lisäksi pitää tehdä joka kuukausi täydellinen tiliselvitys kaikista menoista ja tuloista ja maksuliikenteestä Kelalle. Mieluummin olisin oikeissa töissä oikealla palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellisia kommentteja työttömiltä. Keskitytään vain 9 € kulukorvaukseen vaikka ongelma on ihan muualla. Työn haun ja työllistymisen luulisi kiinnostavan enemmän mutta ei. Tärkeintä näyttää olevan säilyttää nykyinen olotila, hinnalla millä hyvänsä. Ei ihme että ollaan työtä vailla kun asenne paistaa läpi työnantajallekin.
60 000 työpaikkaa, 600 000 työtöntä! Miten ratkaiset tämän ongelman, miten töihin vain mennään??!
E-passista voitaisiin luopua. Jos saa palkkaa niin ei tarvitse e-passia.
Vierailija kirjoitti:
työttömyysturva ei ole mikään almu eikä se todellakaan ole vastikkeetonta tuloa. Työttömyysturvaan sisältyy runsaasti erilaisia velvollisuuksia jotka kaikki työttömän on täytettävä. Jo yhdenkin velvoitteen laiminlyöminen voi johtaa koko työttömyysetuuden epäämiseen.
Annatko esimerkkejä? Kysyn ihan tosissani enkä piruile. Olen nyt ollut työtön kaksi vuotta josta viimeiset puoli vuotta ainoa pakollinen tehtäväni on ollut hakea yhtä työpaikkaa kuukaudessa (kyllä, yhtä, ei neljää, vaikka mulle se olisi ihan sama montaako). Mitä kukaan ei edes tarkista eli sinne voi väittää hakeneensa mitä tahansa duunia, keksii vaikka päästänsä. Työkkärin virkailijan olen tavannut kahdesti näiden kahden vuoden aikana. Eikä niissäkään tapaamisissa mitään pointtia ollut. Joten mitä ovat ne runsaat erilaiset velvollisuudet?
Se ei ole palkka, vaan kulukorvaus, joka ei kata, eikä.ole koskaan kattanut o8jatyössäkäymisen kustannuksia.
Suostuisin heti jos myös tekisit puolet minun duunistani, eli sinulla pitäisi olla myös riittävää kokemusta ja koulutusta mitä se edellyttää. Mutta ei se nyt ihan noin mene että minä vaan saan puolet vähemmän palkkaa ja silti joudun tekemään saman kuin nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei vai? Mulla on 1600 bruttopalkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se 9 € on kulukorvaus palkattomaan työhön osallistumisesta. Eli itse työstä maksetaan vain 37 € työttömyysetuus jonka saisi muutenkin ja tuo 9 € on aterioita ja työmatkoja varten. Mutta pitäisi sitä siltikin korottaa. Työpaikkalounaat ja matkaliput ovat kallistuneet hurjasti puhumattakaan että tuo riittäisi oman auton kuluihin. Esim. itse kävin omalla autolla palkattomassa työssä 30 km päässä. Ei kulukorvaus riittänyt edes pelkkiin bensoihinkaan.
37e ei ole palkkaa, vaan korvaus työn puuttumisesta, eli työttömyyskorvaus. 9 e on kulukorvaus. Työ on siis palkatonta, eikä siitä kerry mitään etuuksia, kuten eläkettä, lomaa ym. Orjatyötä joka on EU laissa kielletty!
Kukaan ei noista työllisty, työnantajat vain käyttävät hyväkseen ilmaista työvoimaa. Jokaisen orjatyöhön pakotetun pitäisi olla niin haitallinen työnantajalle, että työnantajat lakkaisivat ottamasta näitä "töihin".
Vierailija kirjoitti:
Suostuisin heti jos myös tekisit puolet minun duunistani, eli sinulla pitäisi olla myös riittävää kokemusta ja koulutusta mitä se edellyttää. Mutta ei se nyt ihan noin mene että minä vaan saan puolet vähemmän palkkaa ja silti joudun tekemään saman kuin nytkin.
No miksi minun sitten pitäisi tehdä osastonsihteerin töitä työmarkkinatuella, jos toinen saa palkkaa? Minulla on AMK tutkinto.
Kuntouttava työtoiminta ei ole tessin mukainen eikä siitä tehdä kirjallisia sopimuksia työntekijän ja työnantajan välillä. Käytännössä siis voi mennä sinne ns.työpaikalle ja vain notkua siellä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi, mutta ihmisiä roikotetaan työttöminä vuosikausia ennen kuin mitään oikeaa diagnoosia ja hoitoa aletaan suunnittelemaan.
Joillakin on oikea diagnoosi.
Hoitajatkin aina vetoaa, että heillä on AMK tutkinto. Niin minullakin. Miksi hoitajien täytyisi saada koko ajan lisää palkkaa ja minun tehdä töitä työmarkkinatuella?
Vierailija kirjoitti:
Se on ihan sen työnantajan oma asia että haluaako käyttää jotain tuollaisia täkyjä pyrkiäkseen pitämään ne työntekijänsä työkykyisinä. Ei se ole mitenkään työttömien rahoista pois.