Voidaanko sairaalasta kotiuttaa vanhus, joka ei pääse itse edes vessaan?
Vaan makaisi yksin kotona koko päivän vaipoissa. Kodinhoitaja tulisi kolmesti päivässä.
Onko edes teoriassa mahdollista?
Kommentit (172)
Sairaala ei liene oikea paikka tällaiselle vanhukselle. Sairaalassa hoidetaan niin kauan kun on jotain hoidettavaa sairautta, jonka hoito ei kotona onnistu. Sosiaalipuolen tehtävä on huolehtia sopiva asunto, joka ei tietenkään voi olla kaikkein kallein vaihtoehto eli sairaala.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kuuluu kokoomukselle tästäkin.
Lopeta jo tuo virsi,jota syydät joka paikkaan,asia kuin asia. Boring.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huolestuttaa eniten se, että hänet jätetään minun hoidettavakseni. Sairaalassa kuitenkin hän on jonkun muun vastuulla.
apEikös sieltä oltu sanottu, etät kotihoito kävisi 3 kertaa? Mutta tohon sun huoleen niin teet heti alusta asti selväksi, että sinä et voi hoitaa äitiäsi. Mä sanoin ihan suoraan, että jos minä pystyisin työskentelemään vielä sairaanhoitajana, minä olisin töissä jossain sairaalassa enkä it-alalla. Ja että ei, minä en voi jättää laskujani maksamatta ja ryhtyä äitini omaishoitajaksi. Omaishoidon tuki kun ei riittäisi edes tän asunnon yhtiövastikkeeseen. Pitää olla aika jämäkkä ja ilmaista suoraan, että työn, perhetilanteen, oman terveydentilan, maantieteellisen etäisyyden tms vuoksi ei ole mahdollista, että minä hoitaisin omaistani.
Meillä hoidettiin aikoinaan massiivisen obeesia (yli 200 kg) asiakasta kahdella hoitajalla, kun vuodeosastolla ollessa hänen ihonhoitoonsa tarvittiin 6-7 hoitajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta.
Ja jos kotihoitaja käy auttamassa leikkauksen jälkeen kotonavessaan niin siitä tulee lasku.
Kotihoitaja maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan.
Erikseen ostetaan sitten kodin siivous, kauppapalvelut jne.
Miten se vanhus vastaanottaa kaupan lähetin, jos ei pääse avaamaan ovea?Kotihoito käy avaamassa oven.
Ei kuulu kotihoidon toimenkuvaan millään tavalla. Kauppatilauksen tekemisessä voidaan kyllä avustaa mutta kauppatavaroiden vastaanotto on täysin asiakkaan omalla vastuulla.
Kotihoito ei myöskään kanna lämmityspuita eli jos omaiset ei huolehdi niin pitää lämmittää pelkällä sähkölämmityksellä.
"vuodeosastolla ollessa hänen ihonhoitoonsa tarvittiin 6-7 hoitajaa."
Sen osaston mä haluaisin nähdä jossa tuo edes teoriassa olisi mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos kotihoitaja käy auttamassa leikkauksen jälkeen kotonavessaan niin siitä tulee lasku.
Kotihoitaja maksu menee eläkkeen suuruuden mukaan.
Erikseen ostetaan sitten kodin siivous, kauppapalvelut jne.
Miten se vanhus vastaanottaa kaupan lähetin, jos ei pääse avaamaan ovea?Kotihoito käy avaamassa oven.
Ei kuulu kotihoidon toimenkuvaan millään tavalla. Kauppatilauksen tekemisessä voidaan kyllä avustaa mutta kauppatavaroiden vastaanotto on täysin asiakkaan omalla vastuulla.
Jaa, kyllä meillä käytiin vielä pari vuotta sitten kunnallisessa kotihoidossa työskennellessä avaamassa ovia. Turhaahan se oli, ja ärsytti oikeasti apua tarvitsevan luota kiirehtiä hosuen, että ehtii sovittuun kauppakassiaikaan paikalle.
Nro 165: "Kotihoito ei myöskään kanna lämmityspuita eli jos omaiset ei huolehdi niin pitää lämmittää pelkällä sähkölämmityksellä."
Tietenkin. Onneksi nykyisin ei taida enää kodeissaan asua sellaisia vanhuksia, joilla ainoa lämmitysmuoto on puulämmitys. Jos vanhuksella ei ole varaa lämmittää taloaan sähköllä, silloin viimeistään on syytä muuttaa jonnekin kerrostaloon, jossa on kaukolämpö.
Vierailija kirjoitti:
Terve! Heräsit taas. Siivousosuus unohtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoitaja ei pese pyykkiä eli sun pitää ostaa pyykkipalvelu myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoitaja ei pese pyykkiä eli sun pitää ostaa pyykkipalvelu myös.
Itseasiassa ei ole vanhuksen järkevääkään maksaa hoitoalan koulutuksen saaneelle pyykinpesusta. Pyykinpesun osaa hoitaa joku muukin kuin terveydenhuoltoalan ammattilainen.
Voi kyllä..hurjia tapauksia olen nähnyt. Ja eikun kotiin vain..