Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi löydän aina sellaisen miehen joka onkin lopulta kiinnostunut vain mun rahoista?

Vierailija
06.07.2024 |

Lyhyesti: ekalla kierroksella tein lapset ja päädyin lopulta elättämään koko perhettä kun mies ei saanut aikaiseksi etsiä töitä. Erosin. 

Tokalla kierroksella valitsin työorientoituneen miehen joka osoittautui todella pihiksi. Emme asuneet yhdessä mutta käytännössä maksatti mulla omia menojaan. Erosin. 

Kolmannella kierroksella olen nyt ollut sellaisen miehen kanssa jonka kanssa mulla on mielestäni ollut samanlainen suhde rahaan. Tienataan molemmat hyvin ja ollaan perussäästäväisiä mutta ei pihejä. Molemmat on huolehtineet omansa ja yhteiset jutut on mennyt varmasti aika lailla puoliksi, senttejä ei ole laskeltu. Mutta nyt. Ollaan alettu suunnitella yhteistä asuntoa (taloa) kun se kohta on mahdollista. Niin eikös mies ole alkanut haaveilla siitä että sitten hän voi ainakin vähentää työntekoa ja ehkä jopa hypätä kokonaan pois palkkatyöstä kun "sittenhän meitä on kaksi". Olen kuunnellut, en juurikaan vielä kommentoinut, koska menneet kummittelee mun mielessä. Taasko musta haluttiinkin vain elättäjä? 

Äh, vaikka kuinka yritän lyhyesti tiivistää niin paljon jää sanomatta. Kaikki nää kolme on oikeasti monin tavoin hyviä miehiä - en suinkaan ensimmäisen kiinnostuneen kanssa ole koskaan suhteeseen ryhtynyt. Mutta tää rahapuoli mua ihmetyttää. Miksi siinä aina käy näin? En ole mikään rikas. Olen kouluttautunut ja hyväpalkkainen mutta en niin hyväpalkkainen että voisin tuosta noin vaan elättää miehenkin. 

En tajua miksi mulle aina käy näin. Te varmaan osaatte sen mulle kertoa. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlainen tilanne, en enää seurustele

Vierailija
22/43 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään elättiä ottaisi. Kyllä miehen pitää tienata sen verran, että pystyy maksamaan puolet yhteisistä kuluista. Pitkäaikaisen kumppanin työttömyys tai sairastuminen asia eri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastut köyhiin miehiin. Ota niin rikas ja antelias mies, etteivät pennosesi kiinnosta häntä tippaakaan.

Itselleni tosin kävi noin vanhingossa (minulla on jonkinmoinen, peritty omaisuus).

Vierailija
24/43 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään harvinainen ilmiö nykypäivänä. Miehet maksattavat mielellään elämisensä naisella. 

Itselläkin miesystävä alkoi haaveilla kuinka voisi jäädä vaikka jo osittain pois töistä ja kuinka mukavaa onkaan kun ei tarvitse enää huolehtia raha-asioista, kun muutamme yhteen. Minä kun olen hyvä hoitamaan raha-asioita....

Mies pienituloinen ja pahasti velkaantunut. Minä pienituloinen, mutta säästeliäs. En uskaltanut muuttaa yhteen, näin jo mitä oli tulossa. 

Ensimmäistä aviomiestäni elätin sen kymmenen vuotta, kun häntä ahdisti kaikki. Ei enää. 

Vierailija
25/43 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, että inhoat työtäsi etkä itsekään kävisi töissä, jos ei olisi pakko rahan takia. Kerro myös, ettei nykymaailmassa voi koskaan olla täysin varma, mitä säästöille ja sijoituksille tapahtuu ja että olet jatkuvasti huolissasi rahatilanteesta.

Jos vielä tuon jälkeen mies suunnittelee jäävänsä sinun elätettäväksi, niin hän on ihmemies.

Tämä on hyvä, eikä tarvitse edes valehdella tai liioitella. En aio itse olla aloitteellinen tämän aiheen kanssa mutta otan talouden puheeksi seuraavan kerran kun mies tästä alkaa jutella. 

Ap

Vierailija
26/43 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, olisihan se mukavaa, jos miehen kanssa kulut jaettaisiin 50/50. Etenkin kun miehellä tässä lapsia ja minulla ei.

Vierailija
27/43 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oikein etsit miestä?  Ehkä osuu kohdalle oikea sattumalta kun lopetat etsimisen.

Vierailija
28/43 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin elättää miehen, jos hän hoitaisi miltei kaikki kotityöt haluamallani tavalla ja laittaisi hyvää ruokaa hyväntuulisina. Näinhän naisetkin tekevät, jos mies on pääasiallinen elättäjä. Mutta tämähän ei miehille käy. He haluavat täysihoidon, elatuksen ja seksipalvelut vaikka vain kaiken päivää lojuisivat kotona huonotuulisina tunnelmanpilaajina. 

Vierailija
29/43 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitset todella matalatasoisia miehiä. Ehkä ovat jännämiehiä. Vakka kantensa valitsee. Katso peiliin.

Vierailija
30/43 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin elättää miehen, jos hän hoitaisi miltei kaikki kotityöt haluamallani tavalla ja laittaisi hyvää ruokaa hyväntuulisina. Näinhän naisetkin tekevät, jos mies on pääasiallinen elättäjä. Mutta tämähän ei miehille käy. He haluavat täysihoidon, elatuksen ja seksipalvelut vaikka vain kaiken päivää lojuisivat kotona huonotuulisina tunnelmanpilaajina. 

Minullakin on ikävä kyllä kokemus tällaisesta laiskasta täyshoitoa ja elatusta naama norsunveellä odottaneesta miehestä, jonka suosikkilauseita minulle olivat "katso peiliin", "ota nyt itse vastuuta edes jostain" ja "kuole pois". 

Vierailija
31/43 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tämä.

Minäkin maksan miehen asumisen kokonaan, mutta tekeekö hän kotitöitä sen vastineeksi? Ei tee. Minä joudun tekemään kaiken. Kun lopulta pinna menee ja huomautan, kun hän jättää likaiset astiat pöydälle, niin hän alkaa mököttää ja lähtee pois kotoa mielenosoituksellisesti. 

Myös ystävälläni on tällaisia miehiä. Itse asiassa sellaisia miehiä oli jo edellisessä sukupolvessa. Yksikin jo edesmennyt yrittäjänainen totesi eron jälkeen, ettei ota enää miestä, kun ne tulevat niin kalliiksi, ja otti koiran. Joten ihmetyttää, mistä on syntynyt myytti miehistä, jotka elättäisivät perhettä tai edes osallistuisivat 50 / 50.

Vierailija
32/43 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tämä.

Minäkin maksan miehen asumisen kokonaan, mutta tekeekö hän kotitöitä sen vastineeksi? Ei tee. Minä joudun tekemään kaiken. Kun lopulta pinna menee ja huomautan, kun hän jättää likaiset astiat pöydälle, niin hän alkaa mököttää ja lähtee pois kotoa mielenosoituksellisesti. 

Myös ystävälläni on tällaisia miehiä. Itse asiassa sellaisia miehiä oli jo edellisessä sukupolvessa. Yksikin jo edesmennyt yrittäjänainen totesi eron jälkeen, ettei ota enää miestä, kun ne tulev

Joo, nämä mykkäkoulut ja katoamistempaukset olivat myös ex-mieheni temppuvarastossa, jos jostain huomautin tai pyysin tekemään jotain. Jos korotin ääntä, mies alkoi hajottaa tavaroitani eikä tietenkään korvannut niitä.

Otettuani eron olen ollut hänen "elämänsä suurin rakkaus" ja "menettämiseni oli hänen elämänsä suurin suru", oli jopa "vuoteenomana" neljä viikkoa ilmoitettuani erosta.

Onhan se aikuiselle miehelle vaikeaa ilman kaikenmaksajaa ja -tekijää, jota voi syyttää kaikesta ikävästä elämässään.

Vierailija
33/43 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee helpommalla, kun ei ota miestä. Tai ei ainakaan ota saman katon alle. Itse olen viihtynyt kymmenen vuotta yksin enkä aio tätä seesteisyyttä vaihtaa pois.

Olen törmännyt nykyään yhä enemmän siihen kuinka miehet haukkuvat naisia maksattajiksi. Ja haukkuvat ihan työssäkäyviä itsenäisiä naisia tällaisiksi. En käsitä mistä miehet on omaksuneet tuon. Naisviha on muutenkin lisääntynyt.

Mutta kuunnellassa naisten kokemuksia, niin hyvin yleistä tuntuu olevan se, että tosiasiassa se on mies joka maksattaa tai yrittää maksattaa naisella asioita. 

34/43 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä, kun stereotyyppisesti väitetään, että "naiset elävät miesten rahoilla", kun minusta tuntuu, että moni mies mielellään maksattaa omat menonsa naisella tai vähintäänkin ollaan erittäin tarkkoja siitä, ettei vaan maksa senttiäkään enempää kuin puolet yhteisistä menoista, esim. ruokakuluista.

Vierailija
35/43 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, mutta näitä miehiä on. Niillä on työpaikka seurustelun ja suhteen alussa, mutta kun muutetaan yhteen niin ne irtisanoutuu töistä elämään peniksensä varassa. Mihinkään kuluihin ne ei sen jälkeen osallistu ja seksin pitäisi riittää oikeuttamaan heidän olemassaolonsa. Luonnollisesti eivät myöskään tee mitään kotitöitä ja ajan minkä olet töissä käyttävät verkosta muiden naisten etsimiseen, samoin yöt näiden kanssa chattailuun. Päivällä ei jaksa olla hereillä kun on yöt valvottu eikä tehdä mitään.  Puolen yön jälkeen yritetään könytä päälle ja pitää toinen hereillä, kiukuttelevat kun toinen ei jaksa seksiä silloin kun he haluavat ja tietysti pettävät kun päivät on aikaa tai yöllä voi livahtaa ulos.

Näitä on. Minullakin viimeksi eräs varatuomari, joka muka teki etätöitä, kun oli niin alkoholisoitunut ettei pystynyt toimistoa edes pitämään. Yötä päivää saalisti facebookissaan uuusia, tulevia elättäjiä varakkaista leskistä. Kävi heitä "asiakastapaamisissa", vaikka ei mitään toimeksiantoa eikä siis palkkiotakaan.

Erittäin väkivaltainen, kun uskalsin huomauttaa ettei ole oikein, että varastaa pankkikorttini käsilaukusta ja rattijuoppoilee alkoon. Silmille tuli ja kuristi.

Onneksi sitten eräs näistä "asiakkaistaan" otti miehen luokseen asumaan.

X
36/43 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tämä.

Myös ystävälläni on tällaisia miehiä. Itse asiassa sellaisia miehiä oli jo edellisessä sukupolvessa. Yksikin jo edesmennyt yrittäjänainen totesi e

Oikeita Draama Queenejä.

Vierailija
37/43 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö mitä käytännössä tarkoittaa "hoitaisi kotityöt haluamallani tavalla"? En usko että moni perheen pääelättäjä mies haluaisi työssäkäynnin lisäksi "johtaa" kotia. Monissa maskuliinisissa kulttuureissa, ja vanhaan aikaan Suomessa, on sanottu että koti on naisten valtakunta, eli että naiset sekä hoitavat kodin asiat että päättävät kodin asiat. USA:ssa esimerkiksi on laskettu että vaikka miehet tienaavat enemmän kuin naiset, niin silti naiset kuluttavat enemmän kuin miehet (tekevät enemmän yhteisiä ostopäätöksiä). En ymmärrä miehiä joille kodin värit, huonekalut, kankaat ovat todella tärkeitä (pl. homoseksuaalit). Minulle riittää, olin sitten pääasiallinen elättäjä tai en, että saan sanoa sentään jotain kodin sisustuksesta. Se että nainen tienaisi enemmän tarkoittaisi minulle että nainen maksajana tai valtaosin maksajana olisi suuremmassa valta-asemassa päättämässä perheen suurista asioista, kuten missä asumme, lomailemme, monta lasta hankitaan ja näiden koulut, etc. Ruoanlaitto, siivoaminen, lastenhoito, etc. voidaan jakaa sen mukaan miten on aikaa ja voisin hyväntuulisen ja mukavan vaimon mieliksi hoitaa näistä valtaosan.

Vierailija
38/43 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tämä.

Myös ystävälläni on tällaisia miehiä. Itse asiassa sellaisia miehiä oli jo edellisessä sukupolvessa. Yksikin jo edesmennyt yrittäjänainen totesi eron jälkeen, ettei ota enää miestä, kun ne tulev

En kertakaikkiaan ymmärrä miksi naiset tyytyy näihin jätekasoihin, joita miehiksi kutsuvat. Osalla naisista niin matala vaatimustaso, että ihan kuka vaan kelpaa. Lapsia hankitaan ja vasta sen jälkeen ihmetellään, että hups, mihin tuli haksahdettua. Ja naisilla, äideillä, myös todella huonot taidot poikien, tulevien miesten kasvattamisessa, jos lopputuloksena on tollasia rusu-pettereitä. Karmeita.

G
39/43 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen ap, että olet joutunut sellaisten miesten uhriksi. He itse etsivät näitä varakkaita elättäjänaisia ja osaavat olla alussa varsin hurmaavia ja fiksuja. Heillä on monia verkkoja vesissä. Jos yksi ei onnistu, on jonossa uusia kokeiltavia. Puhua osaavat ja ovat hioneet taitonsa vuosien mittaan.

Miten heitä oppisi varomaan ja heti huomaamaan ettei heihin turhaan aikaansa tuhlaa. Olemme heille vain käyttöä varten, ei rakkautta.

Vierailija
40/43 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tulin käytetyksi köyhänä opiskelijana köyhyyden vuoksi. Nykyisin elätän nelihenkistä perhettä.