Miksi löydän aina sellaisen miehen joka onkin lopulta kiinnostunut vain mun rahoista?
Lyhyesti: ekalla kierroksella tein lapset ja päädyin lopulta elättämään koko perhettä kun mies ei saanut aikaiseksi etsiä töitä. Erosin.
Tokalla kierroksella valitsin työorientoituneen miehen joka osoittautui todella pihiksi. Emme asuneet yhdessä mutta käytännössä maksatti mulla omia menojaan. Erosin.
Kolmannella kierroksella olen nyt ollut sellaisen miehen kanssa jonka kanssa mulla on mielestäni ollut samanlainen suhde rahaan. Tienataan molemmat hyvin ja ollaan perussäästäväisiä mutta ei pihejä. Molemmat on huolehtineet omansa ja yhteiset jutut on mennyt varmasti aika lailla puoliksi, senttejä ei ole laskeltu. Mutta nyt. Ollaan alettu suunnitella yhteistä asuntoa (taloa) kun se kohta on mahdollista. Niin eikös mies ole alkanut haaveilla siitä että sitten hän voi ainakin vähentää työntekoa ja ehkä jopa hypätä kokonaan pois palkkatyöstä kun "sittenhän meitä on kaksi". Olen kuunnellut, en juurikaan vielä kommentoinut, koska menneet kummittelee mun mielessä. Taasko musta haluttiinkin vain elättäjä?
Äh, vaikka kuinka yritän lyhyesti tiivistää niin paljon jää sanomatta. Kaikki nää kolme on oikeasti monin tavoin hyviä miehiä - en suinkaan ensimmäisen kiinnostuneen kanssa ole koskaan suhteeseen ryhtynyt. Mutta tää rahapuoli mua ihmetyttää. Miksi siinä aina käy näin? En ole mikään rikas. Olen kouluttautunut ja hyväpalkkainen mutta en niin hyväpalkkainen että voisin tuosta noin vaan elättää miehenkin.
En tajua miksi mulle aina käy näin. Te varmaan osaatte sen mulle kertoa.
Kommentit (43)
Mua ei kiinnosta toisen rahat tai omaisuus. Mulla on muut asiat elämässä niitä mitkä motivoi.
En osaa sanoa, mutta näitä miehiä on. Niillä on työpaikka seurustelun ja suhteen alussa, mutta kun muutetaan yhteen niin ne irtisanoutuu töistä elämään peniksensä varassa. Mihinkään kuluihin ne ei sen jälkeen osallistu ja seksin pitäisi riittää oikeuttamaan heidän olemassaolonsa. Luonnollisesti eivät myöskään tee mitään kotitöitä ja ajan minkä olet töissä käyttävät verkosta muiden naisten etsimiseen, samoin yöt näiden kanssa chattailuun. Päivällä ei jaksa olla hereillä kun on yöt valvottu eikä tehdä mitään. Puolen yön jälkeen yritetään könytä päälle ja pitää toinen hereillä, kiukuttelevat kun toinen ei jaksa seksiä silloin kun he haluavat ja tietysti pettävät kun päivät on aikaa tai yöllä voi livahtaa ulos.
Mun veli on vähän kuin tää sun kolmas mies. Kun vaimonsa oli sitä mieltä, että kuluja ei makseta kulutuksen mukaan eli 50/50 vaan tulojen suhteessa 20/80, vähensi veli työntekoa ja palkan pienetessä tulojen suhde olikin aika pian 50/50. Siitä ei vaimo tykänyt yhtään, koska moni haave oli ajateltu rahoitettavaksi veljeni tuloilla, joka vaimonsa mielestä nyt lipesi vastuistaan. Nähtävästi sää sun mies nro 3 ajattelee niin, että perheen tulot on yhteiset ja kun kulut pienenevät, voi hän vähentää työntekoa, koska sinä joka tapauksessa käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mun veli on vähän kuin tää sun kolmas mies. Kun vaimonsa oli sitä mieltä, että kuluja ei makseta kulutuksen mukaan eli 50/50 vaan tulojen suhteessa 20/80, vähensi veli työntekoa ja palkan pienetessä tulojen suhde olikin aika pian 50/50. Siitä ei vaimo tykänyt yhtään, koska moni haave oli ajateltu rahoitettavaksi veljeni tuloilla, joka vaimonsa mielestä nyt lipesi vastuistaan. Nähtävästi sää sun mies nro 3 ajattelee niin, että perheen tulot on yhteiset ja kun kulut pienenevät, voi hän vähentää työntekoa, koska sinä joka tapauksessa käy töissä.
Yritätkö jotenkin sanoa että minä haluaisin elää miehen rahoilla? Minä haluaisin että maksetaan jatkossakin puoliksi yhteiset menot.
Olenkin ajatellut että kun mies seuraavan kerran juttelee näistä ajatuksistaan niin sen minä sanon ääneen. Että ilman muuta hän on vapaa toteuttamaan haaveitaan, kunhan pystyy jatkossakin puolet yhteisistä kuluista maksamaan. Eikö se olis ihan kohtuullista?
Ap
Ihan ensiksi kysyt mieheltä mitä sitten teette kun sinäkin haluat pois työelämästä tsi vähentää töitä? Miten on miehestä reilua, että hän voi vähentää töitä mutta sinä et?
Ehkei pitäisi kaataa meinneisyyden painolastia nro 3:n harteille, ehkä hänellä on hyvä ajatus maksaa oma osuutensa tai ehkä hän haluaa downshiftata/ ekoilla/ olla minimalistisempi? Oletko kateellinen miehille 1-3 ja haluaisit itsekin tehdä vähemmän töitä? Etkö pidä töistäsi? Voisitko tehdä jotain työtä, jonka tekeminen dollarinkuvat silmissä ei ärsyttäisi niin paljon? Oletko ahne :D Tai sitten - vain huono tuuri, että juuri he kaikki 3 osuivat kohdalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritätkö jotenkin sanoa että minä haluaisin elää miehen rahoilla? Minä haluaisin että maksetaan jatkossakin puoliksi yhteiset menot.
Olenkin ajatellut että kun mies seuraavan kerran juttelee näistä ajatuksistaan niin sen minä sanon ääneen. Että ilman muuta hän on vapaa toteuttamaan haaveitaan, kunhan pystyy
Yritän sanoa, että jos kulut halutaan jakaa tulojen mukaan, niin yhteistaloudessa paremmintienaavan kannattaa pienentää tulojaan pienempituloisen kanssa samansuuruisiksi, jolloin ollaan tasa-arvoisempia kuin sellaisessa suhteessa, jossa toinen joutuu maksamaan yhteisistä kuluista suhteettoman paljon.
Olen itse myös suoraan sanottuna köyhä. Ensimmäinen miesystävä jäi kuitenkin heti pois töistä kun muutimme yhteen. 10 vuotta loisi työttömänä ja noin kauan jaksoin katsoa, vaikka kaduttaa kyllä. Seuraava mies teki kyllä töitä lähes 7 päivänä viikossa ihan hermostumiseen asti, mutta oli järkyttävän pihi. Onnistui säälimäään itseään niin, että huomasin taas elättäväni toista. Oli kateellinen joka pennistä minkä sain, vaikka tein vain osa-aikatyötä. Lopulta piti pimittää muutaman satasen veronpalautuksetkin, koska kärkkyi niistäkin osaa itsellensä. Pihiys on kyllä hirveä piirre ihmisessä. Se saa ihmisen käyttäytymään järkyttävän julmasti ja häikäilemättömästi.
Vierailija kirjoitti:
Ehkei pitäisi kaataa meinneisyyden painolastia nro 3:n harteille, ehkä hänellä on hyvä ajatus maksaa oma osuutensa tai ehkä hän haluaa downshiftata/ ekoilla/ olla minimalistisempi? Oletko kateellinen miehille 1-3 ja haluaisit itsekin tehdä vähemmän töitä? Etkö pidä töistäsi? Voisitko tehdä jotain työtä, jonka tekeminen dollarinkuvat silmissä ei ärsyttäisi niin paljon? Oletko ahne :D Tai sitten - vain huono tuuri, että juuri he kaikki 3 osuivat kohdalle
Olet oikeassa, ei saisi tehdä oletuksia menneisyyden perusteella. Mies 3 ei ole vielä millään tavalla ottanut kantaa taloudellisiin asioihin kun hän näistä haaveistaan juttelee. Muuten kuin että "sittenhän meitä on kaksi" mikä on saanut mut varuilleni.
Olisihan se onnellinen tilanne jos töissä ei tarvitsisi käydä siksi että saa rahaa ja voi elättää itsensä ja lapsensa :) Valitettavasti en ole niin onnellisessa tilanteessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olenkin ajatellut että kun mies seuraavan kerran juttelee näistä ajatuksistaan niin sen minä sanon ääneen. Että ilman muuta
Ollaan maksettu puoliksi, ei tulojen mukaan. Niin haluaisin jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse myös suoraan sanottuna köyhä. Ensimmäinen miesystävä jäi kuitenkin heti pois töistä kun muutimme yhteen. 10 vuotta loisi työttömänä ja noin kauan jaksoin katsoa, vaikka kaduttaa kyllä. Seuraava mies teki kyllä töitä lähes 7 päivänä viikossa ihan hermostumiseen asti, mutta oli järkyttävän pihi. Onnistui säälimäään itseään niin, että huomasin taas elättäväni toista. Oli kateellinen joka pennistä minkä sain, vaikka tein vain osa-aikatyötä. Lopulta piti pimittää muutaman satasen veronpalautuksetkin, koska kärkkyi niistäkin osaa itsellensä. Pihiys on kyllä hirveä piirre ihmisessä. Se saa ihmisen käyttäytymään järkyttävän julmasti ja häikäilemättömästi.
Jep. Mullakin olisi mies 2:n pihiydestä kaikenlaisia tarinoita. Jälkikäteen sitä aina miettii että miten siinä jaksoi niinkin kauan. Tietysti se kertoo siitä että suhteessa on ollut myös paljon positiivista.
Tunnen miehen, joka elätyttää naisilla itseensä, koska ei käy töissä.
Jännä Heräsitkö unestasi ja totesit että meni sukupuolet väärinpäin. Kaikki naiset 30v jälkeen on olleet kiinnostuneita paljon mulla on rahaa. Jännä kun ne ei koskaan niitä rahoja kuitenkaan tule saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jännä Heräsitkö unestasi ja totesit että meni sukupuolet väärinpäin. Kaikki naiset 30v jälkeen on olleet kiinnostuneita paljon mulla on rahaa. Jännä kun ne ei koskaan niitä rahoja kuitenkaan tule saamaan.
Jännä, kun sulla ei edes ole rahaa. Eikä ole koskaan ollutkaan, eikä tule olemaankaan. Jännä juttu.
Sano, että inhoat työtäsi etkä itsekään kävisi töissä, jos ei olisi pakko rahan takia. Kerro myös, ettei nykymaailmassa voi koskaan olla täysin varma, mitä säästöille ja sijoituksille tapahtuu ja että olet jatkuvasti huolissasi rahatilanteesta.
Jos vielä tuon jälkeen mies suunnittelee jäävänsä sinun elätettäväksi, niin hän on ihmemies.
Vierailija kirjoitti:
Haluavat tietää, pystytkö elättämään itsesi vai oletko tulossa heille elätiksi.
Raha-asiat kannattaa puhua selviksi heti tutustumisen ja suhteen aloittamisen aikoihin. Se, että toista kiinnostavat Sinun rahasi, käy yleensä melko pian selville. Silloin on aika nostaa kytkintä. Rehellinen ihminen vastaa itse kuluistaan ja elannostaan.