Yleisiä käytäntöjä, jotka ovat pähkähulluja, mutta joista ei edes keskustella
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelataksin maksaminen ihmisille, joilla on metsää ja peltoa ja hyvässä lykyssä auto pihassa.
Kela-taksin maksaminen yhtään kenellekään. Kyllä nyt itse voi ottaa edes jotain vastuuta asioistaan. Jos asuu hevonperseessä, maksaa enemmän kulkemisesta. Ei ole muiden vika.
Muuten olisin samaa mieltä, mutta kun ottaa huomioon että monia terveyskeskuksia ollaan juuri lakkautettu niin se asettaa ihmiset asemaan jossa he eivät olisi voineet tätä ennakoida. Olethan voinut muuttaa jonkun pikkukylän keskustaan muutama vuosi sitten ihan terveyskeskuksen viereen, mutta hupsis nytpä yhtäkkiä pitääkin lähteä sadan kilometrin päähän jos haluaa päästä lääkärille. Ei se ole reilua että terveydenhuollon kustannuksia tällä tavalla siirretään valtiolta näille pikkukylien asukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Nurmikko. Joka ikisellä pitää olla nurmikko, vaikka vaihtoehtoja olis läjäpäin. Lisäksi sen pitää olla aina leikattu, vaikka se palaisi siitä ruskeaksi. Sen jälkeen kastellaan Juomavedellä! ja taas leikataan
Nurmikko pihassamme on vanha, joskus 50-luvulla perustettu. Pähkähullua olisi laitattaa siihen isolla vaivalla ja rahalla jotain muuta, kun se toimii tuollaisenaan aivan loistavasti.
Aiheen kysymykseen vastaan siis että on hullua uudistaa ja vaihtaa ja repiä kaikki vanha ja hyvin toimiva vain siksi että kaikilla muillakin oman olettamuksen mukaan on sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Kirkollisveron maksaminen vuodesta toiseen on pähkähullua. Etenkään jos ei usko mihinkään mielikuvitusolentoihin.
Minusta vielä hullumpaa, kun kuitenkin pysyt siellä kirkossa. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Työtunnit ja -päivät viikossa. Ihmisten pitäisi saada poistua työpaikalta kun hommat on tehty. Joku joskus keksi että kasista neljään siellä istutaan ja se on voi voi nyt sitten vaan.
Meinaat että esim sairaalassa on joskus työt tehtynä 💪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtunnit ja -päivät viikossa. Ihmisten pitäisi saada poistua työpaikalta kun hommat on tehty. Joku joskus keksi että kasista neljään siellä istutaan ja se on voi voi nyt sitten vaan.
Työaika voisi olla viikko- tai kuukausityöaika. Eli tietyt tunnit tulisi olla tehtynä viikossa tai kuukaudessa. Silloin kun ei ole hommia, voi lähteä aikaisemmin, ja joskus kun taas on enemmän, niin silloin paiskitaan töitä pidempään.
Eli liukuva työaika? Ei nyt ihan uusi keksintö.
Liukuma meillä peräti pari tuntia. Ei oikein riitä ratkaisemaan ongelmaa.
Teidän huonot liukumat ei tarkoita sitä etteikö muut olisi jo ratkaisseet ongelmaa. Meillä saa liukumaa kerätä 40 tuntia, hiljaisena aikana saa pitää vaikka pari vapaapäivää halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelataksin maksaminen ihmisille, joilla on metsää ja peltoa ja hyvässä lykyssä auto pihassa.
Kela-taksin maksaminen yhtään kenellekään. Kyllä nyt itse voi ottaa edes jotain vastuuta asioistaan. Jos asuu hevonperseessä, maksaa enemmän kulkemisesta. Ei ole muiden vika.
Tähän liittyen kaikki julkisen liikenteen tukeminen verovaroin täytyisi lopettaa - hankkii vain auton ja maksaa kulunsa itse. Ei ole muiden asia maksaa kenenkään bussilippuja. Koskee myös opiskelijoita. Joku vastuu täytyisi itselläkin olla, eikö vaan?
Yksityisautoilusta maksettavat verot kun ei ohjaudu maksajansa hyväksi, niin niitä joutaisi alentaa. Lisäksi juuri maksoi 3€ kun rahoituksen päättyessä auto siirrettiin itse Trafin sivuilla omille nimille. Valtio otti siis taas välistä, kuinka ollakaan. Kaikki näm
Eli maksetaan vähän enemmän verorahoista uusien teiden rakentamiseen, nykyinen tieverkosto kun ei kestäisi kuormitusta lisääntyvältä yksityisautoilulta jos kaikki julkinen liikenne loppuu.
Vasujen väsääminen kaikille lapsille. Hölmöläisen hommaa. Jos lapsi kehittyy normaalissa tahdissa, ei ole ainoatakaan syytä miksi pitäisi kokoustaa ja vatvoa tavoitteita kesken vanhempien työpäivän ja tuhlata myöskään lto:n aikaa siihen.
Kyllä se lapsi normaaliksi kasvaa ja oppii sisäsiistiksi ilman, että vasuun kirjataan pottaharjoittelu ja itsenäinen syöminen. Vuosikymmenet on opittu, mutta nykylapset ei opi jos ei ole suunnitelmaa?
Eri asia näiden huoliperheiden kohdalla ja mikäli lapsi on selvästi jäljessä kehityksessä, häirikkö, jotain huolta herää tms. Satsattaisiin aika näihin, eikä juoksutettaisi normaalien lasten vanhempia keksimässä väen väkisin jotain 2v. lapsen kehityskohteita.
Vierailija kirjoitti:
Kirkollisveron maksaminen vuodesta toiseen on pähkähullua. Etenkään jos ei usko mihinkään mielikuvitusolentoihin.
Millainen idiootti kirjoittaa tuossa yhteydessä ETENKÄÄN? Opettele suomen alkeet. 🤦🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta vielä hullumpaa, kun kuitenkin pysyt siellä kirkossa. Miksi?
Ööö. Missä vtun kohdassa tuo sanoi olevansa kirkon jäsen????????? Idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nurmikko. Joka ikisellä pitää olla nurmikko, vaikka vaihtoehtoja olis läjäpäin. Lisäksi sen pitää olla aina leikattu, vaikka se palaisi siitä ruskeaksi. Sen jälkeen kastellaan Juomavedellä! ja taas leikataan
Tämän lisäksi voikukat, sammaleet ja muut "rikkaruohot" pitää kitkeä ja lehdet haravoida joka syksy, muuten ei ole ihmisen piha! Me jätettiin viime syksynä ihan kaikki lehdet haravoimatta ja vedettiin vaan leikkurilla silpuksi, mitään pahaa ei tapahtunut. Meillä on pihalla mm.valtava vaahtera jonka lehdet kuulemma varsinkin "pakko haravoida".
Pihasi alkaa nousemaan. Lehdet nostavat pikkuhiljaa maata.
Vierailija kirjoitti:
Miehet makaa sohvalla ja naiset passaa, vaikkei olisi mitään käytännön syytä ja miehet ihan täysjärkisiä, fyysisesti terveitä
Tietyssä ikäluokassa
Enpä ole koskaan tuollaista edes nähnyt. Kuullut kyllä olen. Ehkä se onkin vain urbaani legenda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet makaa sohvalla ja naiset passaa, vaikkei olisi mitään käytännön syytä ja miehet ihan täysjärkisiä, fyysisesti terveitä
Tietyssä ikäluokassa
Enpä ole koskaan tuollaista edes nähnyt. Kuullut kyllä olen. Ehkä se onkin vain urbaani legenda.
Enemmänkin maalaistodellisuus. Ihanaa, ettet ole nähnyt! Minä valitettavasti olen elänyt lapsuuteni tässä todellisuudessa ja oman miehen suvussa näyttää olevan samat vinkeet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kravattien käyttö. Jokaisella silmäätekevällä pitää olla kraka. lentäjät, upseerit, poliisijohto, poliitikot. Kuitenkin tutkimukset osoittavat että löysästikin kiristetty kravatti heikentää aivojen verenkiertoa niin että sen vaikutusta voisi verrataan pariin alkoholiannokseen tai selviämiseen yöstä vain muutaman tunnin unilla.
Selittäisi keskivertopoliitikon kyvyttömyyden, mutta tuo lentäjien krakajuttu onkin jo hieman huolestuttava.
Toi kravaattijuttu oli hyvä, en ole aiemmin kuullutkaan, mutta nyt ymmärrän miesten tyhmyyden ja ajattelemattoman käyttäytymisen.
Kiitos tästä!
N 54v
No, useimmat meistä eivät käytä kravattia...
T. Mies 38 - oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hys hys, ollaan hiljaa kaikki
Tuommoisten tollojen, kuin tuossa yllä esittäytyy, elättäminen verovaroin. Nappi otsaan ja kuuden jalan syvyyteen nuo persut. Ylipäätään persujen elättäminen.
Taidat itsestäsi puhua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työaika voisi olla viikko- tai kuukausityöaika. Eli tietyt tunnit tulisi olla tehtynä viikossa tai kuukaudessa. Silloin kun ei ole hommia, voi lähteä aikaisemmin, ja joskus kun taas on enemmän, niin silloin paiskitaan töitä pidempään.
Eli liukuva työaika? Ei nyt ihan uusi keksintö.
Liukuma meillä peräti pari tuntia. Ei oikein riitä ratkaisemaan ongelmaa.
Teidän huonot liukumat ei tarkoita sitä etteikö muut olisi jo ratkaisseet ongelmaa. Meillä saa liukumaa kerätä 40 tunt
Taas sitten vedät mutkat suoriksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyssä ikäluokassa
Enemmänkin maalaistodellisuus. Ihanaa, ettet ole nähnyt! Minä valitettavasti olen elänyt lapsuuteni tässä todellisuudessa ja oman miehen suvussa näyttää olevan samat vinkeet
Silti äitisi on sen miehen valinnut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietyssä ikäluokassa
Silti äitisi on sen miehen valinnut...
Huonon valitsi, samaa mieltä. Ihmettelen miksei eroa, lapsenakin lähinnä toivoin että eroavat
"Tähän liittyen kaikki julkisen liikenteen tukeminen verovaroin täytyisi lopettaa - hankkii vain auton ja maksaa kulunsa itse. Ei ole muiden asia maksaa kenenkään bussilippuja. Koskee myös opiskelijoita. Joku vastuu täytyisi itselläkin olla, eikö vaan?
Yksityisautoilusta maksettavat verot kun ei ohjaudu maksajansa hyväksi, niin niitä joutaisi alentaa. Lisäksi juuri maksoi 3€ kun rahoituksen päättyessä auto siirrettiin itse Trafin sivuilla omille nimille. Valtio otti siis taas välistä, kuinka ollakaan. Kaikki nämä vastaavat maksut pois."
Missäköhän fantasiamaailmassa tällaisia kommentteja heittelevä asuu?
Vierailija kirjoitti:
sopeutumisraha (kansanedustajat)
Joo, edeustavat kansaa, mutta eivät helposti sopeudu takaisin yhteiskuntaan? Voi mennä vuosia tai vuosikymmeniä. Kukahan tuon käytännön aloitti?
Tämän lisäksi voikukat, sammaleet ja muut "rikkaruohot" pitää kitkeä ja lehdet haravoida joka syksy, muuten ei ole ihmisen piha! Me jätettiin viime syksynä ihan kaikki lehdet haravoimatta ja vedettiin vaan leikkurilla silpuksi, mitään pahaa ei tapahtunut. Meillä on pihalla mm.valtava vaahtera jonka lehdet kuulemma varsinkin "pakko haravoida".