Ozempicilla yhteys näköä uhkaavaan sairauteen
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä kuitenkin olla hoikka. Kaikki muu on toissijaista.
Ozempic on ensisijaisesti diabetes lääke. Vieläpä erittäin hyvä sellainen . Ongelmana on sen laihduttava "sivuvaikutus" jonka vuoksi sitä käytetään myös laihdutukseen, ja sitä ei riitä diabeetikoille.
Onnekseni minulle sopii ozempicin tablettiversio, sillä se on minulle elintärkeä, ainoa toimiva diabeteslääke, joka palautti työkykyni ja muutenkin tekee minut "terveeksi".
Eikä nyt kannata alkaa selittämään itse hankitusta elintasosairaudesta, satun kuulumaan sukuun, jossa diaabetes on "kaikilla", myös niillä terveellisesti elävillä ja hoikilla.
Koko suku syönyt itselleen diabeteksen.
Mikä mahtoikaan olla se "terveellinen" Olisko ollut runsashiilarinen ja vähärasvainen ravinto, vai?
Paino ei liity diabeetekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ne laihduttajat nyt lopettaisivat Ozempicin käytön, jotta sitä riittäisi meille diabeetikoille.
Sitä paitsi, huonossa hoitotasapainossa oleva diabetes aiheuttaa myös ongelmia silmiin/näköön. Siksi diabeetikot käyvät säännöllisesti silmänpohjankuvauksissa.
Diabeetikot maksattavat lääkkeensä veronmaksajilla toisin kuin lihavat. Ozempicilla laihduttavat maksavat itse lääkkeensä. Siksi ozempic olisi evättävä diabeetikoilta. Ozempic maksaa 115e, joten turhan kallis lääke veronmaksajille!
Moni diabeetikko, mukaan lukien minä itse ei silti saa korvattavuutta ozempiciin.
Syitä on esimerkiksi se, ettei painoindeksi ole tarpeeksi korkea,tai se,että verensokeri on näennäisesti hyvä muilla lääkkeillä, vaikka todellisuudessa potilaan vointi on huono.
Minulla on nämä molemmat syyt.
Tiedän useita muitakin, joille ozempicia ei ole korvattu, vaikka diabetes on. Sen korvauskriteerit ovat tiukat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan ihmiset on typeriä. Paino putoaa liikkumalla ja syömistä vähentämällä.
Millainen reppana on kateellinen toisten lääkityksestä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan ihmiset on typeriä. Paino putoaa liikkumalla ja syömistä vähentämällä.
Totta. Onneksi nykyään on lääke, jolla pysyy kylläisenä, kun ennen oli heti syömisen jälkeen taas nälkä.
Ei siihen lääkettä tarvii, vaan oikea syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Onneksi nykyään on lääke, jolla pysyy kylläisenä, kun ennen oli heti syömisen jälkeen taas nälkä.
Millainen reppana on kateellinen toisten lääkityksestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ne laihduttajat nyt lopettaisivat Ozempicin käytön, jotta sitä riittäisi meille diabeetikoille.
Sitä paitsi, huonossa hoitotasapainossa oleva diabetes aiheuttaa myös ongelmia silmiin/näköön. Siksi diabeetikot käyvät säännöllisesti silmänpohjankuvauksissa.
2tyypin diabeteksen paras hoito on se, mitä suusta sisään laittaa.
Mutta kun ei ole. Meillä on sukurasite sekä isän, että äidin puolelta. Minun lapsillani ja myös sisarusten lapsilla on tutkitusti "riskigeeni", jonka kantajien sairastavuus on suurempi. Minun äidilläni ja äidin kuudella sisaruksella on kaikilla diabetes. Ja he ovat aina olleet hoikkia ja syöneet terveellisesti. Kuten itsekin.
Eli kyse ei ole pelkästä elintapasairaudesta, se myös periytyy vahvasti.
Mutta todellakin, toivoisin e
Siis teidän koko suku on sairaita ja uskot oikeesti, että se on sukuvika. Syömisissä ei ole vikaa lainkaan??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen reppana on kateellinen toisten lääkityksestä?
Kateellinen typeryydestä?
Yllättävän monissa lääkkeissä on pahoja sivuvaikutuksia.
Ei kannata riskeerata asian takia jonka voi hoitaa myös ilman lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen laihtunut 22 kg Ozempicin avulla ennen tätä mikään ei auttanut. Sain uuden mahdollisuuden elämään.
Mulla oli bmi 22 kun mittasivat, että rasva sisäelinten ympärillä oli liiallinen. Kaikkialta muualta kehosta olin hoikka. Perinteinen omenavartalo kun on niin rasva kertyy vatsaan ja selkään. Eli juuri niille alueille missä ne sotkee insuliinin ja hormoni tuotannon.
Mullakin on sukurasite diabeteksesta. Siksi olen ollut yli puolet elämästäni vhh:lla. Yhtään ei kiinnosta sokeutumisen tai ääreisverenkierron heikkenemisestä johtuva neuropatia.
itse löysin tämä ruokavalion sattumalta, siitä ei yli 20 vuotta sitten ollut juuri mitään tietoa, itse piti kaivaa kirjoista, edes nettiä ei ollut samalla tavalla ja samassa laajuudessa kuin nyt.
Nyt voin linkata brittien virallisen terveydenhuollon diabeteshoidon ruokavalio-ohjeisiin, joissa suositellaan vähähiilihydraattista ruokavaliota.
https://www.diabetes.org.uk/guide-to-diabetes/enjoy-food/eating-with-di…
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on sukurasite diabeteksesta. Siksi olen ollut yli puolet elämästäni vhh:lla. Yhtään ei kiinnosta sokeutumisen tai ääreisverenkierron heikkenemisestä johtuva neuropatia.
itse löysin tämä ruokavalion sattumalta, siitä ei yli 20 vuotta sitten ollut juuri mitään tietoa, itse piti kaivaa kirjoista, edes nettiä ei ollut samalla tavalla ja samassa laajuudessa kuin nyt.
Nyt voin linkata brittien virallisen terveydenhuollon diabeteshoidon ruokavalio-ohjeisiin, joissa suositellaan vähähiilihydraattista ruokavaliota.
https://www.diabetes.org.uk/guide-to-diabetes/enjoy-food/eating-with-di…
Karppaamisella lähtee hiukset päästä, he ki haisee tosi pahalle ja väsymys on ihan tajuton. En suosittele kenellekään
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli bmi 22 kun mittasivat, että rasva sisäelinten ympärillä oli liiallinen. Kaikkialta muualta kehosta olin hoikka. Perinteinen omenavartalo kun on niin rasva kertyy vatsaan ja selkään. Eli juuri niille alueille missä ne sotkee insuliinin ja hormoni tuotannon.
Joten syömisten korjaus auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen laihtunut 22 kg Ozempicin avulla ennen tätä mikään ei auttanut. Sain uuden mahdollisuuden elämään.
Siis et laihtunu grammaakaan vaikket syöny yhtään mitään muutamaan viikkoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.diabetes.org.uk/guide-to-diabetes/enjoy-food/eating-with-di…Karppaamisella lähtee hiukset päästä, he ki haisee tosi pahalle ja väsymys on ihan tajuton. En suosittele kenellekään
Tuskin sun suositusta kukaan edes kaipaa, ethän tiedä kys. ruokavaliosta mitään viestistäsi päätellen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ozempic on ensisijaisesti diabetes lääke. Vieläpä erittäin hyvä sellainen . Ongelmana on sen laihduttava "sivuvaikutus" jonka vuoksi sitä käytetään myös laihdutukseen, ja sitä ei riitä diabeetikoille.
Onnekseni minulle sopii ozempicin tablettiversio, sillä se on minulle elintärkeä, ainoa toimiva diabeteslääke, joka palautti työkykyni ja muutenkin tekee minut "terveeksi".
Eikä nyt kannata alkaa selittämään itse hankitusta elintasosairaudesta, satun kuulumaan sukuun, jossa diaabetes on "kaikilla", myös niillä terveellisesti elävillä ja hoikilla.
Itsekin kuulun ns. diabetessukuun eikä meidänkään suvussa ole lihavia. Kaikki on hoikkia tai normaalikokoisia. Itse en ole vielä sairastunut. Saa nähdä osuuko omalle kohdalle. Itseäni ärsyttää, kun diabeetikoilta viedään heidän lääkkeensä. Ja vain sen takia, kun joillakin ei ole itsekuria siihen mitä suuhunsa laittavat. Ja sitten diabeetikot joutuvat stressaamaan mistä saavat elintärkeät lääkkeensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin kuulun ns. diabetessukuun eikä meidänkään suvussa ole lihavia. Kaikki on hoikkia tai normaalikokoisia. Itse en ole vielä sairastunut. S
2tyypin diabetes ei liity painoon, vaan syötyyn ruokaan. Et voi syyttää sukurasitusta, jos sairastut, vaan omia syömisiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.diabetes.org.uk/guide-to-diabetes/enjoy-food/eating-with-di…Karppaamisella lähtee hiukset päästä, he ki haisee tosi pahalle ja väsymys on ihan tajuton. En suosittele kenellekään
Olet karpannut väärin.
Diabeetikot maksattavat lääkkeensä veronmaksajilla toisin kuin lihavat. Ozempicilla laihduttavat maksavat itse lääkkeensä. Siksi ozempic olisi evättävä diabeetikoilta. Ozempic maksaa 115e, joten turhan kallis lääke veronmaksajille!