Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempicilla yhteys näköä uhkaavaan sairauteen

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä kuitenkin olla hoikka. Kaikki muu on toissijaista.

Ozempic on ensisijaisesti diabetes lääke. Vieläpä erittäin hyvä sellainen . Ongelmana on sen laihduttava "sivuvaikutus" jonka vuoksi sitä käytetään myös laihdutukseen, ja sitä ei riitä diabeetikoille. 

Onnekseni minulle sopii ozempicin tablettiversio, sillä se on minulle elintärkeä, ainoa toimiva diabeteslääke, joka palautti työkykyni ja muutenkin tekee minut "terveeksi". 

Eikä nyt kannata alkaa selittämään itse hankitusta elintasosairaudesta, satun kuulumaan sukuun, jossa diaabetes on "kaikilla", myös niillä terveellisesti elävillä ja hoikilla. 

Itsekin kuulun ns. diabetessukuun eikä meidänkään suvussa ole lihavia. Kaikki on hoikkia tai normaalikokoisia. Itse en ole vielä sairastunut. S

Diabeetekseen on muitakin lääkkeitä kuin Ozempic. Ärsyttää, kun diabeetikot maksattavat kalliit lääkkeensä veronmaksajilla.

Vierailija
42/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ozempic on ensisijaisesti diabetes lääke. Vieläpä erittäin hyvä sellainen . Ongelmana on sen laihduttava "sivuvaikutus" jonka vuoksi sitä käytetään myös laihdutukseen, ja sitä ei riitä diabeetikoille. 

Onnekseni minulle sopii ozempicin tablettiversio, sillä se on minulle elintärkeä, ainoa toimiva diabeteslääke, joka palautti työkykyni ja muutenkin tekee minut "terveeksi". 

Eikä nyt kannata alkaa selittämään itse hankitusta elintasosairaudesta, satun kuulumaan sukuun, jossa diaabetes on "kaikilla", myös niillä terveellisesti elävillä ja hoikilla. 

Itsekin kuulun ns. diabetessukuun eikä meidänkään suvussa ole lihavia. Kaikki on hoikkia tai

Ja se lääke 2tyypille on ruoka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin kuulun ns. diabetessukuun eikä meid

Ruoka on "lääke" myös ylipainoiselle.

Vierailija
44/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko suku syönyt itselleen diabeteksen.

Mikä mahtoikaan olla se "terveellinen"  Olisko ollut runsashiilarinen ja vähärasvainen ravinto, vai?

Oletko hieman vajaa?

Miten te ravintouskovaiset jaksattekin provota päivästä toiseen. Ehkä elämä opettaa sinuakin, ja tulet sairastumaan johonkin sairauteen, vaikka luulet tekeväsi kaiken oikein.

Ei kannata olla ylimielinen.

Vierailija
45/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä mahtoikaan olla se "terveellinen"  Olisko ollut run

Miksi ärsyynnyt siitä, että ruokavaliota sanotaan syyksi sairauteen?

Vierailija
46/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ihmetteli minun sukuani. Suku asuu eripuolilla maata, ja myös muualla Euroopassa. 

Syömistä on varmaan laidasta laitaan. Tiedän että eräs syö vähähiilarisesti, on syönyt kauan. Sairastui silti. 

On urheilullista ikämiestä, monia paljon liikkuvia jne. 

Se joka täällä raivoissaan jankuttaa että syöminen korjaa sairauden, ei todellakaan tiedä, mistä puhuu. 

Jos se syöminen olisi minua auttanut, niin ei moni edes sairastuisi. Ja jos se auttaisi, luuletko, että maksaisin 150 euroa kuussa kolmesta diabetes  lääkkeestäni? Ihan tosi? 

Minä todellakin olen kokeillut kaikki neuvot, mitä olen löytänyt. Mutta eipä minun verensokereihini  ja lukuisiin muihin diabeteksen vaivoihin auttanut. Haluan mielelläni pysyä elossa, joten syön lääkkeeni, ja niiden lisäksi syön diabeetekselleni sopivalla tavalla. 

Eiköhän elämä tuo teillekin sairauksia, halusitte tai ette. Ei se ihan niin helppoa ole, että kun tekee oikein, ei sairastu. Lapsellista luulla niin

Vierailija
47/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, olen ylimielinen ruokauskovainen, mutta olen terve enkä syytä sukua sairaiksista, joita voin välttää syömällä oikein.

Toivottavasti pääset joskus tuosta katkeruudesta. (siihen muuten auttaa hyvä ruoka)

Vierailija
48/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ihmetteli minun sukuani. Suku asuu eripuolilla maata, ja myös muualla Euroopassa. 

Syömistä on varmaan laidasta laitaan. Tiedän että eräs syö vähähiilarisesti, on syönyt kauan. Sairastui silti. 

On urheilullista ikämiestä, monia paljon liikkuvia jne. 

Se joka täällä raivoissaan jankuttaa että syöminen korjaa sairauden, ei todellakaan tiedä, mistä puhuu. 

Jos se syöminen olisi minua auttanut, niin ei moni edes sairastuisi. Ja jos se auttaisi, luuletko, että maksaisin 150 euroa kuussa kolmesta diabetes  lääkkeestäni? Ihan tosi? 

Minä todellakin olen kokeillut kaikki neuvot, mitä olen löytänyt. Mutta eipä minun verensokereihini  ja lukuisiin muihin diabeteksen vaivoihin auttanut. Haluan mielelläni pysyä elossa, joten syön lääkkeeni, ja niiden lisäksi syön diabeetekselleni sopivalla tavalla. 

Eiköhän elämä tuo teillekin sairauksia, halusitte ta

Ok, ei pidä hermostua, jos jotkut haluavat hoitaa sairauttaan ravinnolla. Sinä et kuulu siihen joukkoon, joten se on myös ok.

Vierailija
49/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Semaglutidilla hoidetuilla potilailla naion-diagnoosin saaminen oli seitsemän kertaa todennäköisempää kuin muita laihdutuslääkkeitä käyttäneillä.

Tutkimuksessa tarkasteltiin 16827 potilasta kuuden vuoden ajanjaksolla. Heistä yhteensä 629:llä todettiin tutkimuksen aikana naion."

Oho, aika iso riski. Kyseessä kuitenkin vakava silmäsairaus. 

Riskiä kasvattavat seuraavat seikat ilman semaglutidiakin:

- liian korkea verenpaine

- liian korkea kolesteroli

- ylipaino ja lihavuus

- tupakan ja muiden nikotiinituotteiden käyttö.

Naisista liki 60% ja miehistä liki 70% on Suomessa ylipainoisia tai lihavia. Aikuisväestöllä on 50% väestöstä liian korkea verenpaine. Liki 50% 30-vuotiaista ja heistä vanhemmista on liian korkea kolesteroli ja etenkin liian matala HDL-kolesteroli. Tupakoitsijoita on osapuilleen 15% suomalaisista. Nikotiinipussien, nuuskan ja sähkötupakan käyttäjien määrää ei ole kunnolla kartoitettu.

Itse kunkin kannattaa tehdä henkilökohtainen riskiarvio ja ymmärtää, että kyseinen silmäsairaus voi iskeä myös ilman semaglutidia sisältäviä lääkkeitä.

Vierailija
50/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä me "ruokauskovaiset" ymmärrämme ravinnosta jotain. Surullista, että vastustat sopivaa ravintoa.

Vierailija
51/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllättävän monissa lääkkeissä on pahoja sivuvaikutuksia.

Ei kannata riskeerata asian takia jonka voi hoitaa myös ilman lääkkeitä.

Kaikissa lääkkeissä on sivuvaikutuksensa. Lue vaikka Buranan pakkauslehti.

Vierailija
52/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Semaglutidilla hoidetuilla potilailla naion-diagnoosin saaminen oli seitsemän kertaa todennäköisempää kuin muita laihdutuslääkkeitä käyttäneillä.

Tutkimuksessa tarkasteltiin 16827 potilasta kuuden vuoden ajanjaksolla. Heistä yhteensä 629:llä todettiin tutkimuksen aikana naion."

Oho, aika iso riski. Kyseessä kuitenkin vakava silmäsairaus. 

Riskiä kasvattavat seuraavat seikat ilman semaglutidiakin:

- liian korkea verenpaine

- liian korkea kolesteroli

- ylipaino ja lihavuus

- tupakan ja muiden nikotiinituotteiden käyttö.

Naisista liki 60% ja miehistä liki 70% on Suomessa ylipainoisia tai lihavia. Aikuisväestöllä on 50% väestöstä liian korkea verenpaine. Liki 50% 30-vuotiaista ja heistä vanhemmista on liian korkea kolesteroli ja etenkin liian matala HDL-kolesteroli. Tupakoitsijoita on

Noihin kolmeen ekaan vaikuttaa syöty ruoka.

Vierailija
53/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli bmi 22 kun mittasivat, että rasva sisäelinten ympärillä oli liiallinen. Kaikkialta muualta kehosta olin hoikka. Perinteinen omenavartalo kun on niin rasva kertyy vatsaan ja selkään. Eli juuri niille alueille missä ne sotkee insuliinin ja hormoni tuotannon.

Joten syömisten korjaus auttaa.

Stressin aiheuttama kortisolitasojen nousu saa kyllä rasvan jämähtämään normaalipainoisellakin keskivartalolle.

Vierailija
54/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin riskitekijöihin vaikuttaa osittain ruoka ja juoma. Alkoholia ja nikotiinituotteita ei kannata kenenkään edes alkaa käyttää. Kuitenkin osalla mallikansalaisia tavoin elävälle puhkeaa verenpainetauti tai he sairastuvat rakenteellisten syiden vuoksi uniapneaan tai unettomuuteen, jonka kunnollinen hoito on Suomessa retuperällä. Omia geenejään ei voi valita, mutta kukaan ei ole myöskään tuomittu saamaan 100% varmuudella kaikkia suvun sairauksia. Elintavoilla voi jarruttaa ainakin sairauden puhkeamista.

Vierailija
55/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli bmi 22 kun mittasivat, että rasva sisäelinten ympärillä oli liiallinen. Kaikkialta muualta kehosta olin hoikka. Perinteinen omenavartalo kun on niin rasva kertyy vatsaan ja selkään. Eli juuri niille alueille missä ne sotkee insuliinin ja hormoni tuotannon.

Stressin aiheuttama kortisolitasojen nousu saa kyllä rasvan jämähtämään normaalipainoisellakin keskivartalolle.

Vain, jos itse ei halua vaikuttaa syömisillä asiaan.

Vierailija
56/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syömisiä voi korjata vain sen verran mitä allergiat antaa myöten ja suolistosairaus. Silloin kun mittaus tehtiin söin pelkästään keitettyä broileria, riisiä ja kurkkua sekä puoliraakaa banaania, koska mikään muu ei pysynyt sisällä. Lihasmassa oli  43% kehon painosta, joten sekin kertoo miten keskittynyttä rasvan sijainti oli.

Vierailija
57/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan ihmiset on typeriä. Paino putoaa liikkumalla ja syömistä vähentämällä. 

Paljon helpommin painon väitetään putoavan kun ryhtyy lihansyöjäksi!? Esimerkiksi kanukkipersu Jordan B. Peterson väittää että sokerin syönnin lopettaminen ei vaikuttanut tuon taivaallista mutta exclusiiviseen carnivorismiin vaihtaminen auttoi pudottamaan painoa tarvitsematta koskaan tuntea nälkää. Pelkkää sikanautaa naamariin niin kilot karisee?

Vierailija
58/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota nyt hyvä ihminen selvää, kuinka kortisoli toimii ihmiselimistössä. Jos kortisolitasot ovat stressin tai unettomuuden vuoksi tapissa, voit vaikka vesipaastota etkä laihdu.

Vierailija
59/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota nyt hyvä ihminen selvää, kuinka kortisoli toimii ihmiselimistössä. Jos kortisolitasot ovat stressin tai unettomuuden vuoksi tapissa, voit vaikka vesipaastota etkä la

Korkeat kortisolitasot vähentävät lihaskasvua vähän, joten pidemmällä aikavälillä kulutus on aavistuksen pienempi. Laskemalla kaloreita voi silti laihtua, koska vaikutus kulutukseen on loppujen lopuksi todella pieni. 

Vierailija
60/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota nyt hyvä ihminen selvää, kuinka kortisoli toimii ihmiselimistössä. Jos kortisolitasot ovat stressin tai unettomuuden vuoksi tapissa, voit vaikka vesipaastota etkä la

Kortisolit on mitattu ja lähellä alarajaa, muutkin arvot priimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi