Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ozempicilla yhteys näköä uhkaavaan sairauteen

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesipaastot ja kitukuurit nostavat kortisolitasoja. Elimistö on silloin hälytystilassa. Rasvaa keskittyy sisäelimien ympärille, lihasmassaa menee kun elimistö syö kannibaalin lailla omista varastoistaan. Samoin verenkiertoon vapautuu sekä kovaa rasvaa että glukoosia elimistön omista varastoista.

Esimerkisi anorektikoilla voi veren kolesterolitaso olla kevyesti 7-10 välillä ja etenkin paha LDL-kolesteroli on hurjissa lukemissa.

Vierailija
62/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä kuitenkin olla hoikka. Kaikki muu on toissijaista.

Ozempic on ensisijaisesti diabetes lääke. Vieläpä erittäin hyvä sellainen . Ongelmana on sen laihduttava "sivuvaikutus" jonka vuoksi sitä käytetään myös laihdutukseen, ja sitä ei riitä diabeetikoille. 

Onnekseni minulle sopii ozempicin tablettiversio, sillä se on minulle elintärkeä, ainoa toimiva diabeteslääke, joka palautti työkykyni ja muutenkin tekee minut "terveeksi". 

Eikä nyt kannata alkaa selittämään itse hankitusta elintasosairaudesta, satun kuulumaan sukuun, jossa diaabetes on "kaikilla", myös niillä terveellisesti elävillä ja hoikilla. 

Itsekin kuulun ns. diabetessukuun eikä meidänkään suvussa ole lihavia. Kaikki on hoikkia tai

Kriteerit pitää täyttyä tarkoin, jotta saa korvauksen. Joten ei kaikki saa korvausta jos lääkettä käyttää. Pitää olla vaikeahoitoinen  diabetes, bmi yli 30 ja näyttöä ettei muut lääkkeet toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesipaastot ja kitukuurit nostavat kortisolitasoja. Elimistö on silloin hälytystilassa. Rasvaa keskittyy sisäelimien ympärille, lihasmassaa menee kun elimistö syö kannibaalin lailla omista varastoistaan. Samoin verenkiertoon vapautuu sekä kovaa rasvaa että glukoosia elimistön omista varastoista.

Esimerkisi anorektikoilla voi veren kolesterolitaso olla kevyesti 7-10 välillä ja etenkin paha LDL-kolesteroli on hurjissa lukemissa.

Ei laihdutuskuurilla kerry lisää rasvaa, joten sitä ei voi tulla sisäelinten ympärillekään. Useimmat ihmiset eivät laihdutettuaan löydä entisen rasvakerroksensa alta lihaksia, koska heillä ei koskaan ollutkaan mitenkään kummoista lihasmassaa. Lihasta saa lisää syömällä proteiinia ja treenaamalla salilla kovaa, mutta suurin osa ihmisistä eivät tule koskaan treenaamaan kovaa ja säännöllisesti. 

Vierailija
64/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan ihmiset on typeriä. Paino putoaa liikkumalla ja syömistä vähentämällä. 

Kuule, juuri sinun kaltaisiasi typeryyksiä vastaan todistaa nää laihdutuslääkkeet.

Vierailija
65/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan ihmiset on typeriä. Paino putoaa liikkumalla ja syömistä vähentämällä.

Totta. Onneksi nykyään on lääke, jolla pysyy kylläisenä, kun ennen oli heti syömisen jälkeen taas nälkä. 

Ei siihen lääkettä tarvii, vaan oikea syöminen.

Paitsi jos suolistossa on jo häiriö.

Vierailija
66/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ne laihduttajat nyt lopettaisivat Ozempicin käytön, jotta sitä riittäisi meille diabeetikoille.

Sitä paitsi, huonossa hoitotasapainossa oleva diabetes aiheuttaa myös ongelmia silmiin/näköön. Siksi diabeetikot käyvät säännöllisesti silmänpohjankuvauksissa.

Diabeetikot maksattavat lääkkeensä veronmaksajilla toisin kuin lihavat. Ozempicilla laihduttavat maksavat itse lääkkeensä. Siksi ozempic olisi evättävä diabeetikoilta. Ozempic maksaa 115e, joten turhan kallis lääke veronmaksajille!

Ei jumalauta nyt! Laihtuisitte kunhan ette vaan söisi niin paljon. Olen itsekin ollut lihava, mutta lopulta tajusin, että on vaan itse katsottava mitä suuhunsa pistää jos aikoo laihtua. Nyt olen hoikka ja terve, ilman mitään lääkkeitä. 

Vierailija
67/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ne laihduttajat nyt lopettaisivat Ozempicin käytön, jotta sitä riittäisi meille diabeetikoille.

Sitä paitsi, huonossa hoitotasapainossa oleva diabetes aiheuttaa myös ongelmia silmiin/näköön. Siksi diabeetikot käyvät säännöllisesti silmänpohjankuvauksissa.

Diabeetikot maksattavat lääkkeensä veronmaksajilla toisin kuin lihavat. Ozempicilla laihduttavat maksavat itse lääkkeensä. Siksi ozempic olisi evättävä diabeetikoilta. Ozempic maksaa 115e, joten turhan kallis lääke veronmaksajille!

Ei jumalauta nyt! Laihtuisitte kunhan ette vaan söisi niin paljon. Olen itsekin ollut lihava, mutta lopulta tajusin, että on vaan itse katsottava mitä suuhunsa pistää jos aikoo laihtua. Nyt olen hoikka ja terve, ilman mitään lääkkeitä. 

Ozempicin avulla laihtuminen on helpompaa. Miksi tehdä vaikeimman kautta, kun helpostikin voi? Paino putoaa ja ei tarvitse kokea nälän tunnetta. Ozempic on paras lääke ikinä!

Vierailija
68/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insuliini on terveellistä ja hyväksi.

Nojoo, mutta ozempic ei ole insuliini.

Vierailija
69/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli bmi 22 kun mittasivat, että rasva sisäelinten ympärillä oli liiallinen. Kaikkialta muualta kehosta olin hoikka. Perinteinen omenavartalo kun on niin rasva kertyy vatsaan ja selkään. Eli juuri niille alueille missä ne sotkee insuliinin ja hormoni tuotannon.

Joten syömisten korjaus auttaa.

Stressin aiheuttama kortisolitasojen nousu saa kyllä rasvan jämähtämään normaalipainoisellakin keskivartalolle.

Vain, jos itse ei halua vaikuttaa syömisillä asiaan.

Ota nyt hyvä ihminen selvää, kuinka kortisoli toimii ihmiselimistössä. Jos kortisolitasot ovat stressin tai unettomuuden vuoksi tapissa, voit vaikka vesipaastota etkä la

Vesipaasto ei mikään laihdutuskeino olekaan, vaan oikea ruoka. (mikä vaikuttaa siihen kortisoliinkin)

Vierailija
70/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Onneksi nykyään on lääke, jolla pysyy kylläisenä, kun ennen oli heti syömisen jälkeen taas nälkä. 

Myös se häiriö korjaantuu sillä oikealla syömisellä.

Vierailija
71/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla helpompaa? Syödäänhän ruokaa joka tapauksessa.

Vierailija
72/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ruoalla korjaat keturallaan olevat suolistohormonit? Kyseessä on samanlainen ongelma kuin vakava likinäköisyys tai kuulovammaisuus. Lihavuus on virallisestikin ihan oikea sairaus. Tuhatkunta eri tekijää vaikuttaa siihen, että lihotko samast ruoasta ja energiamäärästä kuin kaverisi. On olemassa ihmisiä, jotka ovat saaneet ulosteensiirron ja sen mukana uuden suoliston lihavuudelle altistavan bakteerikannan. Korostan vielä, että suolistossa tapahtuu paljon sekä suolistohormonien että suoliston mikrobiston tasolla. Syyttä ei suolistoa sanota toisiksi aivoiksi.

Vierailija
73/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro se mun kahdelle autoimmuunisairaudelle. Ne ei jostain syystä tajua nyt tota syömisen vähyyttä ja terveellisyyttä.

Vierailija
74/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarihullu se taas tässäkin ketjussa raivoaa kuinka sairaudet paranevat karppaamalla. Ei se hänen omiin mielenterveysongelmiinsa ole auttanut. 

Normaali ihminen ymmärtää diabeteksen olevan sairaus, ei yksittäinen, ravinnosta aiheutuva vaiva. Jos se olisi niin yksinkertaista, 2-tyypin diabeteksen hoito olisi jo mullistunut täysin 

Vierailija
75/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä ruoalla korjaat keturallaan olevat suolistohormonit? Kyseessä on samanlainen ongelma kuin vakava likinäköisyys tai kuulovammaisuus. Lihavuus on virallisestikin ihan oikea sairaus. Tuhatkunta eri tekijää va

Kyllä syöty ravinto vaikuttaa niihin hormoneihinkin. Eikä pidä tuijottaa pelkkiin kaloreihin.

Vierailija
76/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu ei olekaan syömisen vähyys, vaan oikea sisältö.

Vierailija
77/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilarihullu se taas tässäkin ketjussa raivoaa kuinka sairaudet paranevat karppaamalla. Ei se hänen omiin mielenterveysongelmiinsa ole auttanut. 

Normaali ihminen ymmärtää diabeteksen olevan sairaus, ei yksittäinen, ravinnosta aiheutuva vaiva. Jos se olisi niin yksinkertaista, 2-tyypin diabeteksen hoito olisi jo mullistunut täysin 

2 tyypin diabetes on seuraus sopimattomasta ravinnosta. Onhan siihen hoito, ruoka. Suomessa sitä ei vain edelleenkään hyväksytä, vaan hoidetaan mieluummin lääkkeillä.

Vierailija
78/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ei pidä hermostua, jos jotkut haluavat hoitaa sairauttaan ravinnolla. Sinä et kuulu siihen joukkoon, joten se on myös ok."

Etkö ymmärrä lukemaasi? 

Minun diabestani ei se ravinto ole parantanut. Ei edes helpottanut.  Miksi ajattelet, etten ole kokeillut? Olin todella huonossa kunnossa vuosia ennen sairastumista/ennenkuin tauti huomattiin, ja todellakin kokeilin KAIKEN. Myös sen karppauksen. Olen liikkunut ikäni ja teen työtä, jossa kävelen koko päivän. 

Sairastuin silti. Minulla on aina ollut ongelmana sokerien heittely, en vain ennen ymmärtänyt sitä. Nyt ongelmat menivät niin suuriksi, etten muilla diabeteslääkkeilläkään ollut enää työkykyinen. Ozempic oli minun pelastukseni, koska työkykyni palasi. 

Olet jankuttanut aiemmissakin ketjuissa samaa, tai joku kaltaisesi. Et ilmeisesti ymmärrä, että sairaus voi olla eri tasoinen. Toisilla sen hoito on helpompaa, toisilla ongelmat ovat suurempia. 

Maailmalla, myös Suomessa, tehdään paljon diabetestutkimusta eikä   vielä ole löydetty selkeää syytä, miksi diabetes yleistyy kokoajan. 

Minulle muuten puhkesi ensin, ennen diabetesta allergioita, vaikkei niitä minulla aiemmin ollut. Allergiatkaan eivät ole kadonneet minnekään. On myös kilpirauhasen vajaatoiminta. Varmaan kyse on myös immuniteetista. 

Sinä voit uskoa siihen, että tämä sairaus pysyy kurissa syömällä oikein. Min ätiedän kokemuksesta että niin ei ole. Toivoisin kyllä, että niin olisi, säästäisin jo rahaakin sen 150e kuussa, mikä nyt menee lääkkeisiin. 

Vierailija
79/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ei pidä hermostua, jos jotkut haluavat hoitaa sairauttaan ravinnolla. Sinä et kuulu siihen joukkoon, joten se on myös ok."

Etkö ymmärrä lukemaasi? 

Minun diabestani ei se ravinto ole parantanut. Ei edes helpottanut.  Miksi ajattelet, etten ole kokeillut? Olin todella huonossa kunnossa vuosia ennen sairastumista/ennenkuin tauti huomattiin, ja todellakin kokeilin KAIKEN. Myös sen karppauksen. Olen liikkunut ikäni ja teen työtä, jossa kävelen koko päivän. 

Sairastuin silti. Minulla on aina ollut ongelmana sokerien heittely, en vain ennen ymmärtänyt sitä. Nyt ongelmat menivät niin suuriksi, etten muilla diabeteslääkkeilläkään ollut enää työkykyinen. Ozempic oli minun pelastukseni, koska työkykyni palasi. 

Olet jankuttanut aiemmissakin ketjuissa samaa, tai joku kaltaisesi. Et ilmeisesti ymmärrä, että sairaus voi olla eri tasoinen. Toisilla sen hoito on helpompaa, toisilla ongelmat ovat suuremp

Kyllä on sitkeessä usko, että 2tyypin diabetes ei johdu syömisistä.

Vierailija
80/119 |
06.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistohormonit höpönlöpön. Kaikki laihtuu kun ruokaa vähentää tarpeeksi. Jännä ettei keskitysleireillä ollut näitä hormonihäiriöisiä.. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi