Käytkö ilmaisissa seulonnoissa?
Kommentit (184)
Käyn, miksen kävisi? Oma terveys kiinnostaa!
Käyn. Olisin viimeksi maksanut siitä yksityisellä, mutta lääkäri itse suositteli käymään seulonnoissa jos mahdollista. Perusteli tätä tilastotiedon keräämisen ja sen myötä toimenpiteiden kehittämisen kannalta, mikä kävi kyllä järkeen. Siihen haluan kantaa korteni kekoon seuraavien sukupolvien hyväksi.
Käyn seulonnoissa. Myös kakkanäytteen olen lähettänyt kun siihen tuli mahdollisuus. Papa-näytteen otto on täällä viimeisen kerran 65 vuotiaana.
Papassa oon käynyt aina kutsuttaessa ja mammo ei vielä oo mun ikäluokalle.Meen kyllä.
En käy, en ole koskaan käynyt enkä tule käymään. N36
Papassa olisin käynyt, kun kutsu tuli, mutta terveyskeskuksessa ei ollut yhtään vapaata aikaa seuraavalle kahdelle kuukaudelle. Sen pidemmälle kalenteri ei näkynyt.
No en todellakaan vie sukuelimiäni lääketeollisuuden sörkittäväksi vaikka maksettaisiin. Valoja päälle nyt.
Kaupungin ostolabra (yksityinen) oli ammattitaidoton ja kamala kokeenottoon. Sinne meno olisi hyvin ahdistavaa. Yksityisellä on parempi ja osaamista, jos on raha siihen. Nuorempana 90-luvulla oli tartunnan vuoksi muutoksia jotka hoidettiin, sen jälkeen ei ole ollut, muttei ole kyllä miestäkään tms. En koe että tarvisi koko ajan ravata kokeessa ettei limakalvo tule jälkiä täyteen, mutta joskus voi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, meille ei järjestetä seulontoja.
Paksusuolen syöpäseulonnat eivät ole sukupuolisidonnaisia.
Vierailija kirjoitti:
En käy, en ole koskaan käynyt enkä tule käymään. N36
Onneksi olkoon hyvästä valinnastasi Darwin-palkinnon ehdokkuudesta.
En käynyt ekassa papakutsussa. Toinen riippuu siitä onko edelleenkään minkäänlainen seksielämä edes alkanut :D
Tottakai käyn. Olin viime vuonna ekassa mammografiassa ja tuli tunne, että meistä naisista todellakin välitetään. Mikä etuoikeus päästä ilmaiseksi seulaan, joka maksaisi itse hankittuna satoja euroja. Onneksi tästä ei ole vielä säästetty!
Olen aina käynyt ja seulontojen välillä itse maksaen. Kerran sitten löydettiinkin vahva solumuutos, mikä piti poistaa.
En käy. En pysty käymään edes hammashoitajalla selkävammani aiheuttaman kivun vuoksi, joten värkkien levitteleminen tutkimuspöydällä ja erilaisiin kuvausasentoihin vääntäytyminen on mahdotonta.
Tämä aloitus olisi saanut olla viikon alussa. Kutsu tuli jo jokunen kuukausi sitten, mutta täällä nämä on järjestetty ihan hölmösti toiseen kuntaan, jonne on kuitenkin sen verran matkaa, ettei ole työpäivien aikana ehtinyt, kun käyn myös toisessa kunnassa töissä joka on ihan eri suunnassa. Nyt olen ollut lomalla ja olisi voinut käydä, mutta enpä muistanut.
Kävisin muuten, mutta se on niin epämiellyttävä tilanne, että ahdistaa. Minua ei kiinnosta vaikka se on työtä gynelle, minulle se ei ole työtä vaan ahdistava pillunlevitystapahtuma.
Olen mies, meille ei järjestetä seulontoja.