Ozempicilla yhteys näköä uhkaavaan sairauteen
Kommentit (119)
Tärkeintä kuitenkin olla hoikka. Kaikki muu on toissijaista.
"Semaglutidilla hoidetuilla potilailla naion-diagnoosin saaminen oli seitsemän kertaa todennäköisempää kuin muita laihdutuslääkkeitä käyttäneillä.
Tutkimuksessa tarkasteltiin 16827 potilasta kuuden vuoden ajanjaksolla. Heistä yhteensä 629:llä todettiin tutkimuksen aikana naion."
Oho, aika iso riski. Kyseessä kuitenkin vakava silmäsairaus.
Vierailija kirjoitti:
Insuliini on terveellistä ja hyväksi.
Tiettyyn pisteeseen kyllä, se tasaa verensokeria elimistön kannalta sopivalle tasolle. Sitten kun kaikki solut ovat insuliiniresistenssejä, alkavat ongelmat. Niitä ongelmia ei millään lääkkeellä voi ratkaista kestävästi.
Vierailija kirjoitti:
Mut ajattele, laihdut vihdoin hoikaksi ja sitten et itse näe sitä!
mä lopetin käytön ennekuin kuuli ko asiasta. Ei mulle ollu mitään hyötyä ko lääkkeestä. Lääkäri sanoi on niitä muitakin, en huolinut. Nyt ihan omin menetelmin putoaa.
Hyvä että lopetin, oon jo muutenkin huononäköinen.
Vierailija kirjoitti:
"Semaglutidilla hoidetuilla potilailla naion-diagnoosin saaminen oli seitsemän kertaa todennäköisempää kuin muita laihdutuslääkkeitä käyttäneillä.
Tutkimuksessa tarkasteltiin 16827 potilasta kuuden vuoden ajanjaksolla. Heistä yhteensä 629:llä todettiin tutkimuksen aikana naion."
Oho, aika iso riski. Kyseessä kuitenkin vakava silmäsairaus.
4 %. Noh, näkö on kyllä aika tärkeä aisti.
Jospa ne laihduttajat nyt lopettaisivat Ozempicin käytön, jotta sitä riittäisi meille diabeetikoille.
Sitä paitsi, huonossa hoitotasapainossa oleva diabetes aiheuttaa myös ongelmia silmiin/näköön. Siksi diabeetikot käyvät säännöllisesti silmänpohjankuvauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Jospa ne laihduttajat nyt lopettaisivat Ozempicin käytön, jotta sitä riittäisi meille diabeetikoille.
Sitä paitsi, huonossa hoitotasapainossa oleva diabetes aiheuttaa myös ongelmia silmiin/näköön. Siksi diabeetikot käyvät säännöllisesti silmänpohjankuvauksissa.
2tyypin diabeteksen paras hoito on se, mitä suusta sisään laittaa.
Solut uusiintuu.
Fimeaan kantsii ilmoitella jotta haitat saa listattua.
Kyllä vaan ihmiset on typeriä. Paino putoaa liikkumalla ja syömistä vähentämällä.
Vierailija kirjoitti:
Ozempic on ensisijaisesti diabetes lääke. Vieläpä erittäin hyvä sellainen . Ongelmana on sen laihduttava "sivuvaikutus" jonka vuoksi sitä käytetään myös laihdutukseen, ja sitä ei riitä diabeetikoille.
Onnekseni minulle sopii ozempicin tablettiversio, sillä se on minulle elintärkeä, ainoa toimiva diabeteslääke, joka palautti työkykyni ja muutenkin tekee minut "terveeksi".
Eikä nyt kannata alkaa selittämään itse hankitusta elintasosairaudesta, satun kuulumaan sukuun, jossa diaabetes on "kaikilla", myös niillä terveellisesti elävillä ja hoikilla.
Miten vaikeaa voi olla harrastaa liikuntaa, vaikka kävellä ja syödä vähän ja terveellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei lääkärit turhaan peräänkuuluta painon pudottamista, melkein vaivassa kuin vaivassa.
Vierailija kirjoitti:
Syö riittävästi selleriä, äläkä mitään myrkkyjä joista lähtee näkökyky.
Aktiivisen ruskean rasvakudoksen vaikutus elimistön glukoosimetaboliaan normaalipainoisilla ja ylipainoisilla ihmisillä
https://www.utupub.fi/handle/10024/178581
Lihavuuden periytyminen keskushermostotasolla
https://www.utupub.fi/handle/10024/178724
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiettyyn pisteeseen kyllä, se tasaa verensokeria elimistön kannalta sopivalle tasolle. Sitten kun kaikki solut ovat insuliiniresistenssejä, alkavat ongelmat. Niitä ongelmia ei millään lääkkeellä voi ratkaista kestävästi.
voihan tuohon vaikuttaa elintavoilla, hyvin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan ihmiset on typeriä. Paino putoaa liikkumalla ja syömistä vähentämällä.
Totta. Onneksi nykyään on lääke, jolla pysyy kylläisenä, kun ennen oli heti syömisen jälkeen taas nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2tyypin diabeteksen paras hoito on se, mitä suusta sisään laittaa.
Mutta kun ei ole. Meillä on sukurasite sekä isän, että äidin puolelta. Minun lapsillani ja myös sisarusten lapsilla on tutkitusti "riskigeeni", jonka kantajien sairastavuus on suurempi. Minun äidilläni ja äidin kuudella sisaruksella on kaikilla diabetes. Ja he ovat aina olleet hoikkia ja syöneet terveellisesti. Kuten itsekin.
Eli kyse ei ole pelkästä elintapasairaudesta, se myös periytyy vahvasti.
Mutta todellakin, toivoisin että ozempicin käyttö laihdutuslääkkeenä loppuisi, jotta sitä riittäisi meille, joille se on ainoa toimiva diabetes lääke.
Tuo sokeutuminen ei varsinaisesti pelota, sillä ilman ozempicia tuskin eläisin kauaa, niin sairaaksi tulen ruokavaliosta ja muista diabeteslääkkeistä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Miten vaikeaa voi olla harrastaa liikuntaa, vaikka kävellä ja syödä vähän ja terveellisesti.
Lähes mahdotonta, jos elimistö ei toimi normaalisti.