Mies kiinnostunut, haluan vain max ystävyyttä
Kaipaan erilaisia ajatuksia ja näkökulmia siitä, miten te toimitte tai mitä te ajattelette asiasta.
Ollaan yhden ihmisen kanssa pyöritty samoissa ympyröissä. Hän on ollut minusta alussa eli vuosia sitten kiinnostunut. Minä en hänestä. Ehkä 5 vuotta sitten nähtiin ja hän pahoitti mielensä pienestä asiasta (leikkimielisessä pelissä). Yhteydenpito jäi. Vuosi sitten koin halua olla yhteydessä häneen. Tavattiin ja kiireiden vuoksi se jäi. Vuodenvaihteessa olin taas häneen yhteydessä ja tavattiin. Alkuun koin, ettei hän enää ollut minusta kiinnostunut samalla tavalla. Nyt olen aistinut ja hän myös myöntänyt, että hän on ajatellut minua seksuaal!sesti. En tunne häntä kohtaan samoin enkä halua hänestä kuin ystävyyttä, jos sellaiseksi yhteytemme muodostuisi. Nyt kuitenkin tuntuu siltä, ettei sellaista kannata lähteä kokeilemaan, jos toisella on tällaisia ajatuksia minua kohtaan. Onko teillä kokemusta, että tällaisesta muodostuisi ystävyyssuhdetta?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siellä on seksuaalista halua alkuun, voi jatkua ystävyytenä tai ei. Yleensä noista ei tule ystäviä. Joskus nuorempana yks mies ehdotteli alkuun ja kieltäydyin seksistä. Hän halusi jatkuu ystävänä. Nähtiin aikalailla joka kuukausi muutaman vuoden ajan, mutta mitään seksisuhdetta ei ikinä ollut. Muutamia vuosia myöhemmin aloin seurustella hänen kaverinsa kanssa, jonka tapasin tuon ystävän seurassa.
Kiitos sullekin asiallisesta vastauksesta 😊Mä ajattelin, että voisin tavata max kerran kuukaudessa, mutta luultavasti harvemmin, etten millään tavalla vahvista toivetta muusta. Mä uskon, että on mahdollista, mutta vaatii enemmän kuin pelkkää ystävyyttä haluavilta ihmisiltä. Sulle ystävyydestä seurasi myös ihana yllätys. Kaikki siis on mahdollista
No seuraa kannattaa välttää, jos se
Tätä mä puntaroin. En halua katkaista välejä, koska pyöritään samoissa piireissä, mutta mihin rajan asettaa onkin oma juttunsa. Mitään toiveita en halua antaa enkä satuttaa.
Monesti nää on haastavia eikä ikinä voi tietää mitä haluaa. Mulla ei tästä ole kokemusta, mutta muutos tuo omat haasteensa etenkin, jos ei ole molemminpuolista kiinnostusta
No muutos ystävyys/kaverisuhteeseen oli oikeastaan se, että alkoi riitely tai jonkinlainen painimatsi, joka ei ota päättyäkseen. Ei me mitenkään yhteyksissä olla, mutta toinen tulee aina välillä aukomaan päätä tai vääntämään jotain typerää ikivanhaa asiaa. Oma käsitys on, että ei se riitelyäkään ole varsinaisesti vaan on ylittynyt se kynnys, kun uskaltaa olla toiselle ilkeä eli ei ole mitään vieraskoreutta enää. Mutta sen takia ei oikein voi olla tekemisissä enää.
Vierailija kirjoitti:
Mies lähestyy naista vain silloin kun hän seksuaalisesti kiinnostunut naisesta ja katoaa, jos mitään seksuaalista ei tapahdu.
No höpsis.
Vierailija kirjoitti:
Monesti nää on haastavia eikä ikinä voi tietää mitä haluaa. Mulla ei tästä ole kokemusta, mutta muutos tuo omat haasteensa etenkin, jos ei ole molemminpuolista kiinnostusta
No muutos ystävyys/kaverisuhteeseen oli oikeastaan se, että alkoi riitely tai jonkinlainen painimatsi, joka ei ota päättyäkseen. Ei me mitenkään yhteyksissä olla, mutta toinen tulee aina välillä aukomaan päätä tai vääntämään jotain typerää ikivanhaa asiaa. Oma käsitys on, että ei se riitelyäkään ole varsinaisesti vaan on ylittynyt se kynnys, kun uskaltaa olla toiselle ilkeä eli ei ole mitään vieraskoreutta enää. Mutta sen takia ei oikein voi olla tekemisissä enää.
Tuo on ihan ymmärrettävää, kun aikaa kuluu ja ystävyys arkipäiväistyy. Uskalletaan näyttää myös omat rumat puolet. Siihen ei kuitenkaan ole tarkoitus jäädä, vaan kasvaa yksin tai yhdessä
Mulla on vähän samanlainen tilanne, mutta olen itse nainen, joka kiinnostunut miehestä, joka haluaa vain ystävyyttä. Pari vuotta on mennyt tässä ystävinä, nähdään silloin tällöin. Mulla tunteet hieman välillä laantuu, mutta jokin pieni toive on kuitenkin olemassa, että hän kiinnostuisi musta enemmän. Petyn jatkuvasti, kun näin ei tapahdukaan, ja silloin mietin, että olisi helpompaa, kun ei tapailtaisi ollenkaan. En siis mitenkään painosta miestä tai puhu tunteistani. Ystävyyskin on ok, mutta kun omat tunteet vaihtelevat laidasta laitaan, se on raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vähän samanlainen tilanne, mutta olen itse nainen, joka kiinnostunut miehestä, joka haluaa vain ystävyyttä. Pari vuotta on mennyt tässä ystävinä, nähdään silloin tällöin. Mulla tunteet hieman välillä laantuu, mutta jokin pieni toive on kuitenkin olemassa, että hän kiinnostuisi musta enemmän. Petyn jatkuvasti, kun näin ei tapahdukaan, ja silloin mietin, että olisi helpompaa, kun ei tapailtaisi ollenkaan. En siis mitenkään painosta miestä tai puhu tunteistani. Ystävyyskin on ok, mutta kun omat tunteet vaihtelevat laidasta laitaan, se on raskasta.
Kiitos, kun jaat omaa kokemusta. Tärkeää kuulla myös toisesta näkökulmasta asiaa. Kuulostaa siltä, ettei se ole helppoa olla kummassakaan roolissa. Mikä saa sut jatkamaan ystävyyttä? Onko se toivo suhteesta vai muu asia vai sekä että?
EI kannata ystävystyä jos ei halua seksiä miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, kun jaat omaa kokemusta. Tärkeää kuulla myös toisesta näkökulmasta asiaa. Kuulostaa siltä, ettei se ole helppoa olla kummassakaan roolissa. Mikä saa sut jatkamaan ystävyyttä? Onko se toivo suhteesta vai muu asia vai sekä että?
Meille on muodostunut syvä ystävyys, jaamme paljon arkojakin asioita keskenämme ja tuemme toisiamme vaikeissa paikoissa. Itse ystävyys on siis niin tärkeää, että en halua sitä katkaista, ja totta kai välitän hänestä ihmisenä myös paljon. Olen ajatellut, että mun vaan täytyy itse jotenkin käsitellä ihastumiseni häneen, ja saada nuo tunteet loppumaan. Järjen tasolla näin teenkin, koska en halua tuhlata aikaa pilvilinnojen rakenteluihin, mutta aina kun näemme, tunteet ikäänkuin vahvistuvat jälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meill
Aivan eli et siis odottele, että joku päivä teillä on parisuhde, vaan teillä on paljon muuta yhteistä ja tärkeää. Tätä mä olen itsekin miettinyt. Olen vain monesti joutunut pettymään miesten kanssa, kun olen tullut hylätyksi, kun he lopulta sisäistävät, mitä tarkoitan. Tuntuu ikävältä antaa toiselle aikaa ja sitten huomata, ettei se ollutkaan toiselle niin tärkeää. Tietääkö toinen ihminen ihastuksestasi?
Mikset jätä miestä rauhaan jos et ole kiinnostunut?
Vaikutat ahdistavalta tyypiltä, joka roikottaa ihmisiä löysässä hirressä ja saa kiksejä siitä, että joku on ihastunut sinuun ilman vastakaikua. Toivottavasti jäät yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, kun jaat omaa kokemusta. Tärkeää kuulla myös toisesta näkökulmasta asiaa. Kuulostaa siltä, ettei se ole helppoa olla kummassakaan roolissa. Mikä saa sut jatkamaan ystävyyttä? Onko se toivo suhteesta vai muu asia v
Olen joskus (humalapäissäni) kertonut hänelle tunteistani, ja hän vastasi suoraan, ettei voi vastata mun tunteisiin. Ei tuo mun avautuminen mitenkään vaikuttanut meidän väleihin, mies varmasti aavisti mun tunteet etukäteen, joten osasi suhtautua asiallisesti ja hienotunteisesti. Toisaalta arvostan hänen rehellisyyttään, moni mieshän voisi yrittää käyttää tilannetta hyväkseen ja yrittäisi päästä pöksyihini ihastukseni myötä. Hän ei ole tehnyt elettäkään siihen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, oot outo. Leikit miehellä. Taidat haluta boostia ja kun et muualta saa lähestyt miestä aika ajoin.
Miehet ny panee reikää ku reikää, et oo spesiaali hälle vaikka boostaat itseäs hänen avulla.
Olet nolo
Juuri näin taitaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Sitähän tässä puntaroin, miten toimisin. Samalla asioiden ei mielestäni tarvitse olla joko tai. Hän tietää rajani ja on sanonut olevansa valmis hyväksymään ne. Menneisyyden kokemukset vain tuovat omat epäilyni tähän.
Kidutat siis jotain miestä heittämällä syötin jostain epävarmasta ystävyydestä ilman seksiä miehelle joka on oikeasti kiinnostunut sinusta. Olet vielä itsekin ottanut yhteyttä? Siis hääräät jotain täysin pähkähullua! Jos sinua vain imartelee hänen kiinnostuksensa sinuun niin olet joku iljettävä täysi itserakas pöljä. Mitä sinä tästä miehestä haluat? Minun kävisi miestä jo sääliksi! Että edes kehtaat kysyä mielipiteitä täältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, kun jaat omaa kokemusta. Tärkeää kuulla myös toisesta näkökulmasta asiaa. Kuulostaa siltä, ettei se ole helppoa olla kummassakaan roolissa. Mikä saa sut jatkamaan
Hyvä huomio. Kuulostaa reilulta, miten hän on suhtautunut sinuun. Koen itse hyvänä, että molempien toiveet ovat toisen tiedossa, jotta ollaan oikeista syistä ihmissuhteessa, mutta kuten sanoit, niin toinen sen varmasti aistii, vaikka asiaa ei sanoitettaisiin ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitähän tässä puntaroin, miten toimisin. Samalla asioiden ei mielestäni tarvitse olla joko tai. Hän tietää rajani ja on sanonut olevansa valmis hyväksymään ne. Menneisyyden kokemukset vain tuovat omat epäilyni tähän.
Jos et olisi tuollainen itsekäs hyväkäs, sinun ei tarvitsisi erikseen edes puntaroida asiaa. Kertomastasi päätellen olette korkeintaan toisistanne jo etääntyneitä tuttuja, ja sinä olet se, joka aika ajoin hakeutuu miehen seuraan. Mitä muuta tuosta voi päätellä kuin sen, että haet (ehkä tiedostamattasi?) jonkinlaista itsetuntoboostia miehestä, jonka tiedät joskus olleen sinusta kiinnostunut. Halveksittavaa käytöstä. Olen tuntenut kaltaisiasi, ja yksin ovat lopulta jääneet kun peli on tullut selväksi kanssaihmisille.
Jokaiselle teille, jotka toivotte pahaa tai puhutte ilkeästi, toivon teille paljon rakkautta Mua ette noilla satuta enkä niitä aio kommentoida. Tuhlaatte vain aikaanne. Kaikkea hyvää teille 😊
Haaskaat hänen aikaansa, ja haaskaat omaakin aikaasi.
No seuraa kannattaa välttää, jos se vahvistaa toisen seksuaalista/ihastusta ja jos ei ole molemminpuolista. Silloin on vastuullista pitää etäisyyttä ja ehkä sekin, että tekee kunnolla selväksi ettei kiinnosta ja päästää toisen menemään. Eri asia on, jos on jotain yhteistä ja molemminpuolista, mikä vetää puoleensa, esim. se ystävyys.