Mies lupasi maksaa osan vuokrastani, mutta ei pitänyt lupaustaan..
Olen yhden lapsen yh ja jouduin muuttamaan uuteen asuntoon kun vanha myytiin. Etsin kaksiota mutta miesystävä ylipuhui ottamaan kolmion, ja lupautui maksamaan osan vuokrasta(100€) jotta saamme tytön kanssa riittävän kokoisen asunnon. Mies asuu omassa kämpässään. Otin sitten kolmion ja joudun laskemaan tarkkaan rahat jotta riittävät, laskelmissa olen huomioinut tämän miehen lupaaman satasen. Hän on maksanut sen kerran, mutta ei enää. Siitä ei ole ollut enää sen koommin puhetta. Tuntuu vähän petetyltä, en olisi ottanut tätä kalliimpaa asuntoa jos olisin tiennyt.. En voi sitä häneltä pyytääkään. Miten toimisitte? Tiedän, että kuulostan ihan epätoivoiselta luuseri yh:lta:(
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me tiedämme ap:n jatkavan tuota suhdetta ottamatta puheeksi luvattua asiaa. Mistä vetoa, että saamme muutaman kuukauden kuluttua lukea täältä kuinka on talous pilalla ja luottotiedot menossa, kun on ottanut miehelle pikavippejä tai jotain kulutusluottoja omiin nimiinsä miehen pyynnöstä/vaatimuksesta.
Ihan sama mitä ap:lle vastaa. Mikään ei muutu.
Noin pahoin pelkään minäkin. Heppu lypsää ap:n tyhjiin jossain vaiheessa. Ap elää unelmassaan uusperhe elämää tämän ihanan huijarin kanssa. Toi viis vuotta on jo sellainen aika, että eiköhän se ole jo kyllästynyt sinuun ap, kuten itsekin arvelit. Teetkö kaiken mitä heppu pyytää jatkossakin, jotta saat pidettyä vakipanon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta satku kuussa on ihan soppeli hinta vakkari pinpistä. Jos teille nyt tulee ero, niin voin korottaa tuon summan sataan viiteenkymppiin helposti. 🤗
Tyhmähän se on joka maksaa, jos ilmasekskin saa,
Enpä nyt ihan noinkaan sanoisi. Viimeksi tuo " ilmainen" pimppi kustansi talonpuolikkaan ja auton verran, eikä saanut edes maksaa osamaksulla kerran kuukaudessa.
Eipä tuo tässäkään tarinassa mitään maksanu. Ja kyl se tääkin voi lisämaksuu ottaa 17 vuoden ajan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me tiedämme ap:n jatkavan tuota suhdetta ottamatta puheeksi luvattua asiaa. Mistä vetoa, että saamme muutaman kuukauden kuluttua lukea täältä kuinka on talous pilalla ja luottotiedot menossa, kun on ottanut miehelle pikavippejä tai jotain kulutusluottoja omiin nimiinsä miehen pyynnöstä/vaatimuksesta.
Ihan sama mitä ap:lle vastaa. Mikään ei muutu.
Noin pahoin pelkään minäkin. Heppu lypsää ap:n tyhjiin jossain vaiheessa. Ap elää unelmassaan uusperhe elämää tämän ihanan huijarin kanssa. Toi viis vuotta on jo sellainen aika, että eiköhän se ole jo kyllästynyt sinuun ap, kuten itsekin arvelit. Teetkö kaiken mitä heppu pyytää jatkossakin, jotta saat pidettyä vakipanon?
Välillä lypsää tyhjiin ja välillä pumppaa täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Onko se mies sitten varakas, kun tuosta vaan lupasi antaa sulle 100€/kk?
Mitäöh?? Joka normaalilla jätkällä nyt on irto satanen heittää eikä se nyt ole mikään ongelma. Sinulla on todella outo käsitys varakkuudesta 😂 oletteko te kelan tuilla elävät oikeasti noin vieraantuneita tavallisesta arjesta?
Irtosatanen kuussa vähintään vuoden ajan? Vaikka heitettävää löytyiskin, niin tuosta vain sen maksaminen kuukausittain vaatis kyllä jonkinlaista varakkuutta.
Omalla miehellä netto 4300€/kk, ei silti olla varsinaisesti varakkaita, vain hyvintoimeentulevia.
4300€/kk on ihan tavallisen ihmisen palkka, mutta eihän nämä joiden elämisen kulut sitä ymmärrä. Ei heidän tarvitse maksaa asumiskulujaan,eikä mitään muutakaan itse kun kaiken maksaa valtio heidän puolestaan.
Miehen tarpeet. Ei muuta. Harmi että lapsi joutuu kärsimään äidistä joka ei osaa huolehtia itsestään.
Tää olikin hyvä kuulla. Mulla oli joskus suhde yhteen ukkomieheen. Hän lupasi maksaa mun vuokran, jos muutan lähemmäksi häntä. Se kämppä olisi ollut kalliimpi kuin mun silloinen, joka oli ihan mun työpaikan vieressä.
Olisi ollutkin tosi kiva asua siinä kalliissa kämpässä hevon kuusessa, ja suhdekin ohi.
Ja tuosta ukkomies-puolesta vielä. Kun tapasin miehen yhteisessä harrastuksessa, hän oli villi ja vapaa komea sinkku, ja unohti kertoa asuvansa avoliitossa toisen naisen kanssa. Asia rupesi pikkuhiljaa selviämään, kun tavattiin aina vaan mun kämpillä, ja hänen kaverinsa alkoivat puhumaan "Annista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta satku kuussa on ihan soppeli hinta vakkari pinpistä. Jos teille nyt tulee ero, niin voin korottaa tuon summan sataan viiteenkymppiin helposti. 🤗
Hmm.. panokset kovenee..korotan edellistä huutoa 50€ jos on hyvä Bärsse 🍑
Ensimmäinen..toinen jaaaa kolmas kerta? 🔨
Kyllä mä ottaisin AP:nä tuosta tarjouksesta jo kiinni ja alkaisin treenaamaan kyykkyliikkeitä ja pakarajumppaa välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Tää olikin hyvä kuulla. Mulla oli joskus suhde yhteen ukkomieheen. Hän lupasi maksaa mun vuokran, jos muutan lähemmäksi häntä. Se kämppä olisi ollut kalliimpi kuin mun silloinen, joka oli ihan mun työpaikan vieressä.
Olisi ollutkin tosi kiva asua siinä kalliissa kämpässä hevon kuusessa, ja suhdekin ohi.
Ja tuosta ukkomies-puolesta vielä. Kun tapasin miehen yhteisessä harrastuksessa, hän oli villi ja vapaa komea sinkku, ja unohti kertoa asuvansa avoliitossa toisen naisen kanssa. Asia rupesi pikkuhiljaa selviämään, kun tavattiin aina vaan mun kämpillä, ja hänen kaverinsa alkoivat puhumaan "Annista".
Ja siis ei kummallakaan lapsia. En ryhtyisi mihinkään hämärään säätöön, jos olisi lapsia.
No ei tuommoisiin voi luottaa, jos ette edes asu yhdessä. Ihan hyvin voisi tulla vaikka ero ja sitten sinun pitää myös yksin hoitaa vuokrat. Miten ihmeessä edes suostuit tuohon järjestelmään? Pakko olla provo.
Vierailija kirjoitti:
Joudun asumaan tässä vähintään vuoden.. Sen jälkeen kyllä muutetaan pienempään. Ja olen kyllä vetänyt omat johtopäätökseni miehestä tämän johdosta.. Olemme seurustelleet kohta 5 vuotta, eikä hän ole vielä valmis muuttamaan yhteen.. Voiko joku olla noin hajamielinen ettei muista luvanneensa maksaa. Harmittaa tosi paljon, satanen on iso raha mulle. Hänelle ei
ap
onnea. olet löytänyt exäni. hoida oma taloutesi ja suhtaudu hänen lahjoituksiinsa iloisina yllätyksinä.
Käviskö sellainen diili, että maksaisin koko vuoden kahdessa erässä, eli 600€ 6kk välein? Sisältäen 2-3 kyläilyä kuukaudessa..
Nyt ap sinä elättelet turhia toiveita sen hepun suhteen. Se heppu ei aio antaa sulle rahaa jatkossakaan. Kuvittelit, että elintasosi paranee tämän tyypin kanssa. Ja kuinkas sitten kävikään. Olet jo nyt pulassa.
Pilaat oman taloutesi ja lapsesi olot olemalla hepun sätkynukke. Tämä on ensimmäinen varootus sulle. Kohta menetät luottotietosi ja ole ulosotossa kun noinkin hyväuskoinen olet. Luotat liikaa siihen ystävään.
Etkö sinä usko löytäväsi ketään muuta milloinkaan tulevaisuudessa? Se heppu löytää varmasti, kun sillä on hyvät puhelahjat ja kova poika huijaamaan.
Voi juku kuulostaa vähän samanlaiselta kun oma tilanteeni pienillä eroilla.
Mulla 2 lasta, joten kolmio on ehdoton minimi.
Nyt huomattavasti isompi kun kolmio.
Mutta joo asunto käynyt liian kalliiksi.
En kuitenkaan ottanut tätä asuntoa silmälläpitäen, että mies sitten maksaisi, jos tulee liian kalliiksi, koska asunto oli otettaessa halpa, itseasiassa halvempi jopa mitä vuokranormit ovat.
Ei mitään ongelmaa maksaa se yksin asumistuen kanssa.
No tässä vuosien varrella kaksi asiaa tapahtunut. Ensinnäkin henkilömäärä vähentynyt, pari lasta muuttanut omilleen, joten hyväksyttävä vuokranormi on pienentynyt. Lisäksi vuokraa noussut parina viime vuonna 300€. Miten tuollaiset nostot on edes mahdollista? Olen asunut aina vuokra-asunnoissa ja korotuksia ollut vain n. 10€ vuodessa?
Lasten muutto oli odotettavissa, mutta en ajatellut tuollaisia vuokrannostoja. Jos vuokra olisi noussut vain 100€ ei tämä olisi nytkään liian kallis.
No tietenkin kun tässä tuo poikaystävä majailee on häneltä kysyttävä jatkossa, että haluaako majailla täällä ja ottaa osaa lisäätyneisiin kuluihin vai muttaako pois. Ihan periaatteessa en oikein hyväksy, että ei ota osaa lisääntyneisiin kuluihin ja itse en ole nyt muuttamassa pois, vaikka tiukkaa tekee. Olisihan tuo hassua että muuttaisin pois lasten kanssa, vaan kun ja jos hän ei ota osaa kuluihin. Mutta ei tämä mikään ilmainen majatalo ole.
Poikaystävä on kyllä.vähön hassu. Tuossa taannoin mietiskeli ääneen että mitäs teen jos tämä y liian kalliiksi että ehkä sun täytyy muuttaa pois.
Sanon vain huvittuneena, että sunko ei sitten tarvitse muuttaa ja jos tämä käy liian alliiksi, että on kyse myös lasten asunnosta. Siihen jotain, että no ehkä ei olla edes yhdessä silloin.
Ihan miten vaan. Jos hän haluaa lapsensa asuvan äidin kanssa kolmiossa, niin siitä vanan. En ole niin kranttu itse, mutta lapsilla on oltava huoneet.
No joo, ehkä muta hänen kommentit on kyllä varsin ihmeellisiä välillä.
Ai kenen asunto on nyt. Mun. Hänellä oma
Sen enempää syyllistämättä kysyisin, että miltä se tuntuu olla nyt julkisesti tunnettu maksullinen nainen? Vieläpä halpa sellainen.
Olepas nyt reipas ja ota puhelu sille uljaalle prinssillesi. Ole edes itsellesi rehellinen. Tiedätkö ja oletko kuullut sen, että vain itseensä voi luottaa 100 prosenttisesti.
Hmm.. helsingissä on Hekalla tällä hetkellä 2308 kappaletta 3 h keittiö kokoisia asuntoja vapaana joten vaihtoehtoja kyllä löytyy. En ymmärrä muutenkaan ihmisiä jotka asuvat mieluummin ahtaissa kaksioissa ja yksiöissä kun kolmioissa on huomattavasti halvemmat neliövuokrat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Onko se mies sitten varakas, kun tuosta vaan lupasi antaa sulle 100€/kk?
Mitäöh?? Joka normaalilla jätkällä nyt on irto satanen heittää eikä se nyt ole mikään ongelma. Sinulla on todella outo käsitys varakkuudesta 😂 oletteko te kelan tuilla elävät oikeasti noin vieraantuneita tavallisesta arjesta?
Irtosatanen kuussa vähintään vuoden ajan? Vaikka heitettävää löytyiskin, niin tuosta vain sen maksaminen kuukausittain vaatis kyllä jonkinlaista varakkuutta.
Omalla miehellä netto 4300€/kk, ei silti olla varsinaisesti varakkaita, vain hyvintoimeentulevia.
4300€/kk on ihan tavallisen ihmisen palkka, mutta eihän nämä joiden elämisen kulu
4300 netto ei ole Suomessa mikään keskivertopalkka. Bruttona jotain 7500-8000? Ihan tavallisen ihmisen palkka kyllä mutta kovin moni ei tässä maassa sellaista palkkaa saa.
Vierailija kirjoitti:
Miehen tarpeet. Ei muuta. Harmi että lapsi joutuu kärsimään äidistä joka ei osaa huolehtia itsestään.
Öö miten se että on liian kallis asunto tarkoittaa että ei osaa huolehtia itsestään?
No ap ehkä vähän eri, mutta itse ole tuo kenellä asunto on vain isojen vuokrankorotusten takia.
Otettaessa tämä oli jopa poikkeuksellisen halpa eikä perustunut mihinkään miehen kanssa tehtyihin sopimuksiin että maksaisi osan.
Jos ei auta muutetaan lasten kanssa halvempaan ja pienempään. Huom. lasten monikossa. Ehkä joillekin on jotain epäselvää tuossa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien yyhhoo äitien lapset joutuvat kärsimään äitiensä teoista. Miksi? Oi miksi näiden naisten on aina oltava haarat auki pettämässä miehiään?? Miettikää mihin tilanteeseen tämänkin naisen lapsi on tuon seurauksena joutunut!
Halusi teille panohuoneen.